Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
StalNollie schreef:ben aan het terug kijken, ik snap niet dat die boer dat mens niet van zijn erf jaagt. die bleef bij mijn ect niet op stal staan.

russel schreef:Nou precies....maar het kan hem dus niets schelen..ze mogen denk ik blij zijn dat hij in de ochtend voert....
En dan dat gebakkelei achterbeen ipv voorbeen....lekker belangrijk....dacht straks gaan ze zeggen eigen schuld dikke bult van dat paard, had hij maar zijn voorbeen in het rooster moeten hebben.
russel schreef:Die boer komt niet op mijn over als heel aardig en vriendelijk....en wat is behulpzaam.....helpen dat dier te ontzetten? Denk dat er veel onbeholpens is gevallen.
Ik ken dit soort plekjes wel hoor...heb ooit een half jaar bij een ex varkensboer gestaan...zou alles opknappen voor de paarden, nou dus niet, overal rotzooi, paarden werden soms niet gevoerd, omdat hij op pad was en dat was belangrijker, ben je laat op stal, komt hij met zijn zatte kop binnen, sjaggie aan zijn lip dat 2 keer op de grond valt en giegelend paarden gaat voeren, want hij was net thuis.....
Wij wilden alles zelf doen, maar dat mocht niet...weet nu dat dat was omdat hij anders meer hooi en stro kwijt zou zijn....Soms was de brok een week op en opstrooien deed hij alleen de voorste stallen...mijn paard stond achterin...had je vragen, dan was je een zeur en kon je vertrekken......
daar zou ik nooit lang blijven! ik ben zeer gelukkig met mijn plekje bij een eerlijke boer!
) of hij dat dan niet meer wilt doen: opgelost!
of mariel ruim die rotzooi daar es op; ohja
staat al weken in de planning, zal het gelijk doen
)Joscaa schreef:Caira schreef:Wat een vuil sekreet, nog even nasnauwen, ik had haar echt mijn erf afgesodemietert!![]()
Oke, nu ga ik morgen terugkijken, want van zulke uitspraken word ik altijd nieuwsgierig!
uryanne schreef:russel schreef:Die boer komt niet op mijn over als heel aardig en vriendelijk....en wat is behulpzaam.....helpen dat dier te ontzetten? Denk dat er veel onbeholpens is gevallen.
Ik ken dit soort plekjes wel hoor...heb ooit een half jaar bij een ex varkensboer gestaan...zou alles opknappen voor de paarden, nou dus niet, overal rotzooi, paarden werden soms niet gevoerd, omdat hij op pad was en dat was belangrijker, ben je laat op stal, komt hij met zijn zatte kop binnen, sjaggie aan zijn lip dat 2 keer op de grond valt en giegelend paarden gaat voeren, want hij was net thuis.....
Wij wilden alles zelf doen, maar dat mocht niet...weet nu dat dat was omdat hij anders meer hooi en stro kwijt zou zijn....Soms was de brok een week op en opstrooien deed hij alleen de voorste stallen...mijn paard stond achterin...had je vragen, dan was je een zeur en kon je vertrekken......
Omdat jij een slechte ervaring hebt met een boer, is de boer uit 'de rijdende rechter' ook een slechterik???
Interessante redenatie....
LindyH schreef:Imo zou de vrouw de schade op de boer moeten verhalen, want er was iets mis met zijn weiland. Als de boer van mening is dat hij er niks aan kon doen, dan kan hij de schade weer verhalen op de loonwerker. Dat hoeft zijn klant toch niet te doen?
Wat dat betreft vind ik het een rare uitspraak. Als je bed niet goed in elkaar zit en je zakt er doorheen, dan ga je toch ook naar de winkel om de schade te verhalen, hoewel de fout in de fabriek is gemaakt? Die winkel moet dat zelf maar regelen met de fabriek.