Een paard staat centraal in 'De Rijdende Rechter'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:30

ik vind vooral als je alle feiten bekijkt dat de boer zeker geen schuld heeft. en eigenlijk niet eens hier hoort bij te zitten.

maar de vrouw en juist de loonwerker.

als je de feiten bekijkt heeft de boer hier weinig mee van doen, maar ik zou zeggen tot ziens en van me erf af. ben wel benieuwd of dat naderhand nog is gebeurt eigenlijk. ik zou het in ieder geval wel doen.

ik snap niet dat ze de loonwerker hier niet bij hebben betrokken, ik snap namelijk die vrouw ook wel een beetje hoor. je zet je paard veilig weg en word de wei onveilig gemaakt. de vrouw zowel de boer konden er dus niks aan doen. en ik snap wel eigen paard.. eigen risico... maar dat is inderdaad hetzelfde als met de voorbeelden die er bij worden gehaald. als men van niks afweet.

en tja grote mond etc dat valt hier allemaal buiten ik zou ook van beide kanten boos worden en mischien dingen zeggen dat ik niet meen.
boer is onschuldig maar ik snap de vrouw wel maar die had actie moeten ondernemen naar de loonwerker en de boer met rust moeten laten

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:35

StalNollie schreef:
ben aan het terug kijken, ik snap niet dat die boer dat mens niet van zijn erf jaagt. die bleef bij mijn ect niet op stal staan.

Ik denk niet dat hij deze mevrouw van zijn erf durft te jagen

btw leuke uitspraken doet ze:
laat paard in de sloot liggen
laat paard met koliek aan zijn lot over in zijn stal
iets met een hengst en een merrie

ik neem zelf gebakken oliebollen en appelflappen voor je mee
neem bezems mee uit het noorden (zijn die uit het zuiden zo slecht dan?)
geef een elektrische grasmaaier kado (het is een boer, wat moet hij met een elektrische grasmaaier, achter zijn trekker hangen en het weiland maaien?

ik ben een heel klein beetje bekend in die omgeving maar als het nou zo slecht is daar dan gaat ze toch lekker op de manege staan 1 kilometer verder, daar kunnen de paarden ook op het land

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:38

Boer en vrouw hebben een aparte relatie...hij zijn centjes makkelijk verdiend met alles zelf doen, zij altijd daar aanwezig en zal wellicht heel veel nog daar doen....beiden beetje simpele types.

Zij zal naar de loonwerker moeten gaan...maar boer weet van die rijbruggen, maar lijkt mij een type die alleen met zijn eigen dingen bezig is en die paarden zijn voor de eigenaren.....zal heus een paard niet laten verrotten, maar is geen pensionbaas die voor de paarden gaat...

Ken wel meer plekken zoals ditte....best goedkoop, veel vrijheid, maar er is dan ook niets...alles oud en verrot...maar paarden hebben vaak ruimte...en dat is wat ze dan willen.

Die stal is gefabriceerd. Zou mijn paard er niet in kunnen zetten, maar zo een rustige haflinger dus wel...

Boer verdiend er zwart geld mee..eigenaren hebben weinig kosten...helpen elkaar.

maar hij had wel wat normaler de zaak kunnen begeleiden.....het is niet alleen maar handje ophouden en anders wegwezen.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:41

ik dacht als eerste de boer aansprakelijk.
en ik heb het filmpje nu helemaal bekeken en toch vind ik dat de boer (ook) aansprakelijk is. Elk jaar gebeurd dit, rond deze tijd.
Ik ken iemand die zoiets ook eens per jaar heeft, op haar paardenweide. En zij heeft die loonwerker gevraagd, om het áltijd van te voren te melden als hij komt, zodat ze haar paarden van de wei kan halen.
Dit zou voor deze boer, die meerdere paarden in pension heeft te zien aan de beelden, toch ook wel een logische verantwoordelijkheid zijn richting zijn klanten, om dan de paarden veilig te stellen.
Elke loonwerker begrijpt dit heus wel, en zal dan ook even van te voren een belletje doen.

Dus ik vind alsnog, dat de boer hier ook (deels) aansprakelijk voor kan worden gesteld.. maar goed :)
Vervelend voor die vrouw hoe dit allemaal loopt, ik begrijp haar eigenlijk wel. Ze is dan inderdaad verbaal niet op dr mondje gevallen (of hoe zeg je dat) en dat is voor die boer ook niet makkelijk, maar ik vind niet dat hij dan maar zijn schouders moet ophalen, maar haar beter kan helpen om de loonwerker aansprakelijk te stellen.

Anoniem

Re: Een paard staat centraal in 'De Rijdende Rechter'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:44

Nou precies....maar het kan hem dus niets schelen..ze mogen denk ik blij zijn dat hij in de ochtend voert....

En dan dat gebakkelei achterbeen ipv voorbeen....lekker belangrijk....dacht straks gaan ze zeggen eigen schuld dikke bult van dat paard, had hij maar zijn voorbeen in het rooster moeten hebben.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:45

Ik zou wanneer mij als pensionhouder zo iets zou overkomen heel vriendelijk en behulpzaam zijn. Zoals de boer ook was blijkt uit het verhaal. Maar wanneer mevrouw erg lelijk en onredelijk begint te doen, dan zou ik ook zeggen; 'red je er maar mee!'.
Ik denk dat dat hier ook een beetje het geval is.

Mevrouw heeft de mond veels te groot. En dan helemaal zo kinderachtig te zijn om na de uitspraak te zeggen; 'Nou Jan, daar kom je mooi mee weg'. 1 maand opzegtermijn en dan kon ze vertrekken!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:47

ja met dat been dat vind ik echt onzin. ik denk zelf dat is er zeker wel vooruit opgelopen is, maar toen dus met zijn achterbeen er doorheen gezakt is en omgedraaid is om terug te springen naar zijn eigen weide. en zo hebben ze hem gevonden. dat is toch logisch..? of een sprong er op, zakt er achter doorheen en kan toch nog terugdraaien/steigeren of wat dan ook..

ik weet niet of die boer wel zo vriendelijk en behulpzaam is geweest, aangezien hij niks regelde met de verzekering etc. dat hoeft toch allemaal niet zo lang te duren uit uitgesteld te worden? Dat geeft voor mij aan dat het hem niet zo veel kan schelen. Of gewoon: echt zijn geld niet aan wilt uitgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:49

Die boer komt niet op mijn over als heel aardig en vriendelijk....en wat is behulpzaam.....helpen dat dier te ontzetten? Denk dat er veel onbeholpens is gevallen.

Ik ken dit soort plekjes wel hoor...heb ooit een half jaar bij een ex varkensboer gestaan...zou alles opknappen voor de paarden, nou dus niet, overal rotzooi, paarden werden soms niet gevoerd, omdat hij op pad was en dat was belangrijker, ben je laat op stal, komt hij met zijn zatte kop binnen, sjaggie aan zijn lip dat 2 keer op de grond valt en giegelend paarden gaat voeren, want hij was net thuis.....

Wij wilden alles zelf doen, maar dat mocht niet...weet nu dat dat was omdat hij anders meer hooi en stro kwijt zou zijn....Soms was de brok een week op en opstrooien deed hij alleen de voorste stallen...mijn paard stond achterin...had je vragen, dan was je een zeur en kon je vertrekken......

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:52

Willem moet toch een engeltje op zijn rug hebben gehad, dat hij er niets aan over heeft gehouden is bijna een raadsel

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:53

russel schreef:
Nou precies....maar het kan hem dus niets schelen..ze mogen denk ik blij zijn dat hij in de ochtend voert....

En dan dat gebakkelei achterbeen ipv voorbeen....lekker belangrijk....dacht straks gaan ze zeggen eigen schuld dikke bult van dat paard, had hij maar zijn voorbeen in het rooster moeten hebben.

in het contract staat dat de paarden de ruimte mogen huren en dat alles verder zelf word gedaan. dus de mensen mogen al blij zijn dat de boer dit smorgens al wil doen..

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:55

russel schreef:
Die boer komt niet op mijn over als heel aardig en vriendelijk....en wat is behulpzaam.....helpen dat dier te ontzetten? Denk dat er veel onbeholpens is gevallen.

Ik ken dit soort plekjes wel hoor...heb ooit een half jaar bij een ex varkensboer gestaan...zou alles opknappen voor de paarden, nou dus niet, overal rotzooi, paarden werden soms niet gevoerd, omdat hij op pad was en dat was belangrijker, ben je laat op stal, komt hij met zijn zatte kop binnen, sjaggie aan zijn lip dat 2 keer op de grond valt en giegelend paarden gaat voeren, want hij was net thuis.....

Wij wilden alles zelf doen, maar dat mocht niet...weet nu dat dat was omdat hij anders meer hooi en stro kwijt zou zijn....Soms was de brok een week op en opstrooien deed hij alleen de voorste stallen...mijn paard stond achterin...had je vragen, dan was je een zeur en kon je vertrekken......

Omdat jij een slechte ervaring hebt met een boer, is de boer uit 'de rijdende rechter' ook een slechterik???
Interessante redenatie....

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:56

bah russel :n daar zou ik nooit lang blijven! ik ben zeer gelukkig met mijn plekje bij een eerlijke boer!
tuurlijk zijn er wel eens dingen dat je denkt he.. moet dat nu (ging hij het pad spuiten waar een week de paarden niet op stonden... en ik ze toen ineens wel er op zette en merkte dat de grasjes geel werden? schrik!) maar hij bedoeld alles goed en daarom kan ik daar nooit echt kwaad om worden! Gewoon even overleggen (soms een paar keer extra vragen ;) ) of hij dat dan niet meer wilt doen: opgelost!
Verder doe ik alles zelf, hij heeft geen last van me. En zowel; dan hoor ik dat -> (mariel zet niet zo'n grote bek op; ja maar had ruzie met mn vent :') of mariel ruim die rotzooi daar es op; ohja :o staat al weken in de planning, zal het gelijk doen :o )

ik heb dus goede ervaring met boeren, en vind deze boer uit deze aflevering ook niet fijn overkomen. Maar goed ik ken het hele verhaal niet precies natuurlijk hoe dit tussen die 2 gegaan is. Misschien was hij eerst aardiger.. ik weet het niet.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:12

Joscaa schreef:
Caira schreef:
Wat een vuil sekreet, nog even nasnauwen, ik had haar echt mijn erf afgesodemietert!

_O-
Oke, nu ga ik morgen terugkijken, want van zulke uitspraken word ik altijd nieuwsgierig!

Ik wou het ook even terugkijken, maar je moet Silverlight 2.0 hebben om het te kunnen zien?
Heb het gedownload, maar nu staat dat programma al op mijn laptop. Echter, kan het niet bekijken.
Jammer.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:16

even al je vensters sluiten en opnieuw explorer openen, dan doet hij het wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:21

O nee, was ook van 1 op andere dag met paard aan de hand weggegaan......lopend naar andere stal.... :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:22

Nou ik vond dat paardlief een enorm ruime box had!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:22

uryanne schreef:
russel schreef:

Omdat jij een slechte ervaring hebt met een boer, is de boer uit 'de rijdende rechter' ook een slechterik???
Interessante redenatie....

nou dat is wel een lekkere boute bewering zeg....zie jij alles in je leven binnen zulke strakke kaders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:23

Caira schreef:
Nou ik vond dat paardlief een enorm ruime box had!

Absoluut, hekwerk tegen houten schot aan gezet...deur met touwtje dicht....dus tegen aan duwen en deur ontzet...echt iets voor mijn paard.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:25

russel schreef:
nou dat is wel een lekkere boute bewering zeg....zie jij alles in je leven binnen zulke strakke kaders?

Dit snap ik niet zo goed? boute bewering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:28

Woordenboek???

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:32

Jij scheert iedereen over een kam, en ik ben degene die een boute bewering maak? _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:34

Als niets anders meer te zeggen hebt, snap ik je reaktie, woordenboek is ook online te raadplegen..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:35

Laat maar Uryanne, Russel is er nog steeds van overtuigd dat iedere boer bakken met ZWART geld verdient aan paardenpenny's, probeer ik er al 5 jaar uit te krijgen, lukt mij ook niet ;)

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:38

russel schreef:
Als niets anders meer te zeggen hebt, snap ik je reaktie, woordenboek is ook online te raadplegen..

Laten we het er maar ophouden dat 'wie kaatst de bal terug kan verwachten' voordat een moderator een eind aan het offtopic gaan maakt ;)

btw; ik heb het opgezocht in de VanDale... ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:47

LindyH schreef:
Imo zou de vrouw de schade op de boer moeten verhalen, want er was iets mis met zijn weiland. Als de boer van mening is dat hij er niks aan kon doen, dan kan hij de schade weer verhalen op de loonwerker. Dat hoeft zijn klant toch niet te doen?

Wat dat betreft vind ik het een rare uitspraak. Als je bed niet goed in elkaar zit en je zakt er doorheen, dan ga je toch ook naar de winkel om de schade te verhalen, hoewel de fout in de fabriek is gemaakt? Die winkel moet dat zelf maar regelen met de fabriek.

Dat was ook mijn eerste gedachte maar volgens mr Visser is dat hier niet van toepassing omdat de vrouw alleen de box huurde en geen pension afnam.