Politie zoekt berijder van paard *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:02

NienSCHaap schreef:
Dan heb je een knap paard, maar waarom moet het paard of ruiter "vermist" zijn.
Paard is naar stal gerend, iemand op stal kan het paard opgevangen hebben en afgezadeld.
Ruiter kan intussen ook op stal aangekomen zijn? en mensen van stal hebben eventueel ruiter opgehaald of telefonisch contact gehad.
In mijn ogen was er niet echt iemand vermist, ja voor de politie die wou graag weten wie het paard is en van wie en hoe het der mee gaat.

Op die manier.. Ja dat zou kunnen idd, maar omdat ze een loslopend paard hadden zien lopen...
Hopelijk is het idd zo gebeurt. En meld diegene zich ook.
Wel goeie zaak dat ze zo opletten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:22

Elma_ schreef:
Jeetje wat erg maar.. Wat een raar verhaal? Niemand is vermist... De mensen van die stal weten toch wel wie er op dat paard weg is gegaan en dus dat er iemand vermist is? Raar dat er niemand naar paard + berijder aan het zoeken is..

Elma_ schreef:
Dan nog klopt het niet. Paard heeft zichzelf wss niet afgezaldeld en weer in stal gezet??
Ze moeten dus zien dat er of een paard, of een ruiter mist. Dan contacteer je toch gelijk de politie?

Niet iedereen staat op een pensionstal of manege hè. :)

Het kan heel goed zijn dat het hier gaat om iemand die zijn/haar paard aan huis heeft. Paard en ruiter zijn mogelijk allebei op eigen kracht thuisgekomen (paard heeft eigen stal kunnen vinden, ruiter heeft bijv. partner of ouders kunnen bellen om hem/haar op te halen) en men weet niet dat het inmiddels in het nieuws is geweest. Dan kun je het IMO ook niemand kwalijk nemen dat er niets gemeld is.

Paintlinger

Re: Politie zoekt berijder van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:28

Ik woon ook in die buurt maar ik heb hier niets over gehoord. :?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:41

Behalve het kokertje/plaatje (of wat dan ook) aan je zadel knopen moet je zelf in je telefoon ook telefoonummers met ICE (In Case of Emergency) ervoor zetten, dus bijvoorbeeld ICE1 je vader, ICE2 je moeder etc, dus de volgorde waarin ze mensen moeten gaan bellen als er wat met jou gebeurt is. Dit is een internationale code voor hulpverleners als ze telefoons van slachtoffers moeten nakijken.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:45

Code
opzich lijkt dat me vrij onwaarschijnlijk.
Schipslotweg zitten maar een paar boerderijen aan, en naar mijn weten hebben die geen paarden.
Wapserveen/uffelte/ havelte een en al paard, dier kan overal vandaan komen.
Meest waarschijnlijk vanuit het bosgebied, gezien die weg vanuit het bos richting wapserveen loopt.

Nee... dan is dit idd onwaarschijnlijk.
Is er al meer nieuws of paard en eigenaar al gevonden zijn? (geen bokker toevallig?)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:51

@ Karin ik neem niemand wat kwalijk ik vind het alleen zo raar.. Maar het is nog vroeg :P en idd, zoals jij het zegt kan ook nog. even niet aan gedacht!

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:53

Dat is heel toevallig! Ik las gisteren op de Facebook van een vriendin van mij dat ze van haar paard was gevallen in het bos en ze dus te voet verder moest omdat ze haar paard kwijt was!! Paard is teruggevonden met een andere ruiter en zij is dus verder moeten lopen ;) Is wel heel toevallig, misschien was zij wel degene van dit bericht ;)

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:47

Hopelijk zijn zowel paard als ruiter gewoon al lang en breed weer veilig thuis.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:12

annebe schreef:
.

Is er al meer nieuws of paard en eigenaar al gevonden zijn? (geen bokker toevallig?)

Die zal zich hier niet melden. :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:20

Ik hoop dat ze allebei veilig en wel thuis zijn gekomen... Maar het doet je wel denken. Ik rijd bijna altijd alleen buiten. Uiteraard met mobiele telefoon, maar toch. Als ik val met mijn hoofd tegen de weg of een boom, dan lig je daar en loopt je paard in het drukbevolkte Nederland (lees: een drukke weg is nooit erg ver) los op straat met zadel en bit waar hij achter vanalles kan blijven haken. Ik moet er niet aan denken :n

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:16

Elma_ schreef:
Jeetje wat erg maar.. Wat een raar verhaal? Niemand is vermist... De mensen van die stal weten toch wel wie er op dat paard weg is gegaan en dus dat er iemand vermist is? Raar dat er niemand naar paard + berijder aan het zoeken is..

Niet iedereen heeft mensen om zich heen Ik woon alleen en de buren die een beetje kunnen zien wat er bij mij achter huis gebeurd zijn op dit moment in Portugal. De ander buren hebben niet echt zicht op wat er bij mij gebeurt. Dus ik wordt echt niet vermist. Als het paard op straat of in de bak gaat lopen rennen dat het opvalt, maar dan moet ze wel naar huis gaan.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:14

Gister bij ons langs de weg van de pensionstal waren twee jonge stieren aangereden. Die waren ergens losgebroken. 1 was op slag dood de ander leefde nog en moest een spuitje krijgen. Zielig hoor. En een bende... De auto was total loss. Maar ja. Wat heb je eraan.....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:53

eind goed, al goed
Paard is terug bij de ruiter,maar hoe of wat vertelt het verhaal verder niet :)

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:38

l0esje21 schreef:
Ze hadden het paard ook niet gevangen dus konden ze de chip ook niet lezen..

Heee dat stond er toen nog niet bij! (denk ik :p )

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:40

Morrie schreef:
eind goed, al goed
Paard is terug bij de ruiter,maar hoe of wat vertelt het verhaal verder niet :)

Heel fijn dat het paard en in goede gezondheid vanaf is gekomen. Blijkbaar is ook de ruiter/amazone ongedeerd. Toch maar mooi met een sisser afgelopen :)