Gal presenteert Undercover als nieuwe Olympische troef

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:41

Wat is er mis met een Gelders paard? De komplete huidige KWPN-paardenstapel gaat terug op Gelderse paarden.............. zonder dezen was er nu geen sportpaard geweest!

manubres

Re: Gal presenteert Undercover als nieuwe Olympische troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:58

Heb het filmpje van Rubin Cortes nog eens bekeken, maar die lijkt mij toch ook nog even tijd nodig te hebben om OS klaar te zijn...Ik denk zelf dat Edward met Jack Sparrow het verst gaat komen. Maar dan vooral omdat hij hem zelf kan opleiden. Maar dat zal dan voor de OS over 4 jaar zijn..
Ben eigenlijk ook wel weer eens benieuwd hoe Voice er voor staat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:00

Ik gok zomaar dat Edward zijn pijlen uiteindelijk toch op Sisther zal richten.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:06

linky schreef:
Wat is er mis met een Gelders paard? De komplete huidige KWPN-paardenstapel gaat terug op Gelderse paarden.............. zonder dezen was er nu geen sportpaard geweest!

Er iets niets mis mee, maar mijn persoonlijke smaak is het niet. Ik houd meer van bloederig. Ieder zijn ding.

Ik vind hem ook zo kort in de hals..

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:07

setteke schreef:
Sonja_vR schreef:
daarnaast blijft dit inderdaad ook nog eens een jong paard, ja hij is 11, maar hoeveel ringervaring heeft dat dier? het is geen paard wat op het gemak van de basis tot aan nu de klasses heeft moeten doorlopen in de sport in de ring, dier is opgeleid en mag nu gaan showen, ja dan snap ik eventuele spanning heel goed

Undercover is gewoon uitgebracht op concours door Stefano van Zuilen, dus zo groen is hij niet; http://www.dehoefslag.nl/2012/02/glocks ... dward-gal/

Ik wilde net zeggen, dit paard heeft echt al wel ervaring in de ring dus dat is het probleem niet ;)

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:08

Het is een leuk paard, de oefeningen zitten er ook al best leuk in. Maar hij heeft minder de WAUW-factor als zijn andere paarden op één of andere manier. Vind ik persoonlijk :)
Jammer dat hij wat kort is in de hals, het front is sowieso wat kort lijkt het.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:08

manubres schreef:
Heb het filmpje van Rubin Cortes nog eens bekeken, maar die lijkt mij toch ook nog even tijd nodig te hebben om OS klaar te zijn...Ik denk zelf dat Edward met Jack Sparrow het verst gaat komen. Maar dan vooral omdat hij hem zelf kan opleiden. Maar dat zal dan voor de OS over 4 jaar zijn..

Dat klopt, maar het is wel een hele gave toch! Zoveel lossigheid zit erin! Ik vind hem beter dan Jack.

Vrouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:20

Dit paard is in het totaal 5x in de wedstrijdring geweest met Stefano van Zuijlen, Edward rijdt hem nu 2 maanden, ik wens ze heel veel succes samen.

Vrouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:24

en zijn stokmaat is 1.69 mtr.
Jammer dat de camera niet helemaal in orde was. en die wauw factor die komt wel.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:25

BailyKarlos...moet eerlijk zeggen dat ik Rubin een aansprekend dier vind. Maar hij mist de oprichting en gedragenheid die ik bij de jeugdige Jack Sparrow al wel zie en die zal nog veel sterker worden.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:27

manubres schreef:

geduld is een schone zaak... wie weet werkt undercover?

Jack Sparrow heeft ook mijn stem

Rubin Cortes mag er ook wezen
"Romanov terug naar Sune en totilas terug naar edward" :+

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:29

Ben benieuwd, we wachten het af! Het wordt wel erg spannend zo voor de OS, erg benieuwd welke paarden we allemaal mogen gaan bewonderen (en dan niet alleen vanuit het Nederlandse team).

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:31

voor een paard wat pas 2 maanden bij iemand onder het zadel is vind ik het er lekker uitzien
dit moet nog een team worden, maar potentie hebben ze zeker als het er nu al zo uitziet

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:16

http://www.ndr.de/sport/pferdesport/totilas225.html

Kwam afgelopen week dit filmpje nog tegen...de vader van Rath die toch terugkomt op de negatieve kijk op de trainingsmanier van de nederlanders!....En wat hij zegt zou xmarliez ook eens moeten beluisteren...

Op zich een fijn filmpje waarbij Rath en zijn vader toch wat bescheidener zijn geworden, vind ik. Rath zegt dat hij nog veel te leren heeft en vader zegt dat het misschien eens tijd wordt voor nieuwe (nederlandse) inzichten in de manier van trainen. Hij vertelt het best grappig, dat hij had bedacht Sjef te vragen maar zijn vrouw er toch wel even van ondersteboven was.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:36

:D

Ik bedoel het ook helemaal niet denigrerend ofzo, ieder zn ding en vrijheidsdressuur is ook vast wel iemands ding. Maar het grote verschil is dat dressuurruiters zich nooit bemoeien/uitlaten over vrijheidsdressuur, maar de vrijheidsressuurmoraalridders laten zich wel altijd uiten over de top van de dressuur wereld :? Apart toch altijd...

Ik durf te zweren op alles wat ik lief heb, dat er meerdere paarden ongelukkig staan te wezen omdat hun baasje toevallig moraalridder is, dan de paarden die op stal komen bij onze top.

Het schoot me gewoon even verkeerd :o

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:57

Kel2004 schreef:
:D
Maar het grote verschil is dat dressuurruiters zich nooit bemoeien/uitlaten over vrijheidsdressuur, maar de vrijheidsressuurmoraalridders laten zich wel altijd uiten over de top van de dressuur wereld :? Apart toch altijd...

Niet apart, heel logisch eigenlijk... dressuurruiters kúnnen geen commentaar geven op "mensen met bosponies" want het IS gewoon diervriendelijk. Andersom is de diervriendelijkheid soms érg ver te zoeken.. vandaar het commentaar. Je paard in z'n bek trekken, een bit in, sporen in z'n pens douwen, een onnatuurlijke dressuurhouding aan laten nemen en dan zeggen dat het "ontspannen is" want het beest schuimt als een idioot...

En nee, ik ben geen mens met bosponies, ik zoek een gulden middenweg. Plezier en gezondheid voor paard, plezier voor mij. Ik ben gedeeltelijk dressuurruiter en tegenwoordig weer springruiter als hobby erbij, wat ook niet echt natuurlijk is. Ik hoef geen discussie nummer 500 te beginnen hier, maar ik wilde toch even op deze opmerking ingaan. Lógisch dat de dressuurprikkers commentaar krijgen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:57

ik vind het een gaaf beest :j wat een kracht van achteruit, die stampt m de grond af in piaf passage en galop.. komt helemaal goed! let op mijn woorden -:)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:10

Mag hij dit paard wel meenemen naar de Olympische Spelen. Er was toch een bepaalde datum. Als het paard dan nog niet in je bezit was, mag je het niet uitbrengen op de Olympische Spelen?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:18

nee, ik zeg ook niet wauw, maar ja, ik heb hem dan ook nog niet in levende lijve gezien.
Misschien denk ik er dan heel anders over.
Maar ik denk dat we er allemaal van uit kunnen gaan dat Edward echt niet op een "badkuip" gaat zitten, dus het zal allemaal best goed komen met dit koppel!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:18

Paard is 2 maand onder het zadel bij Edward, dan vind ik het er zeker goed uit zien!!!
Ben benieuwd hoe deze combi zich gaat ontwikkelen :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:25

In die twee maanden bij Gal ziet het er al stukken beter uit dan een jaar Toot-Rath ;) Ik denk dat het wel goed komt. Ik denk ook niet dat ze Gal een duikboot onder z'n kont geven ;)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:52

manubres schreef:

Dat denk ik ook! Vind Jack Sparrow een hele geweldige, en met de opleiding van Gal moet dat goed komen. Ben reuze benieuwd hoe dat over een aantal jaar gaat! Rubin Cortis vind ik minder dan Undercover.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 14:59

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal berichten verwijderd die op de persoon in plaats van op de bal gespeeld waren.
Hierbij nogmaals het dringende verzoek om met respect en met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:22

GamblersCup schreef:
Niet apart, heel logisch eigenlijk... dressuurruiters kúnnen geen commentaar geven op "mensen met bosponies" want het IS gewoon diervriendelijk.

Eh, ben ik het niet mee eens. Er is vaak commentaar zat te geven (denk alleen al aan veelal niet passend tuig), maar deze komen doorgaans niet zo in the picture als de (top)dressuur combinaties ;)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:18

Homiafortuna schreef:
Mag hij dit paard wel meenemen naar de Olympische Spelen. Er was toch een bepaalde datum. Als het paard dan nog niet in je bezit was, mag je het niet uitbrengen op de Olympische Spelen?

Ik denk dat je de 31 december-regeling bedoelt, na die datum mogen paarden niet meer van eigenaar gewisseld zijn als ze aan de OS 2012 mee willen doen (zie het verhaal van Carl Hester bijvoorbeeld). Ik neem aan dat Undercover het afgelopen halfjaar niet van eigenaar gewisseld is, dan kan Edward een poging doen zich er mee te kwalificeren.

Ik word verder nog niet warm of koud van dit paard, het filmpje maakt beoordelen lastig maar ik vind hem nog te weinig opgericht lijken, ik zou hem graag IRL eens zien. Tot nu toe charmeren Rubin en vooral Jack Sparrow mij vele male meer.