OM: 'Overval op manege één van ergste soort'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lay_D

Re: OM: 'Overval op manege één van ergste soort'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:17

Met de meeste telefoons kan je gesprekken opnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:20

Als je een mogelijk doelwit bent, bv door bepaalde bedrijfsvoering, kan je beter maar WEL geld in huis hebben..
Daar komen ze voor en dat willen ze....heb je niets, dan komen ze voor niets en dan is de frustratie wel voor jouw....ze staan stijf van de adrenaline, wellicht nog een snuifje coke en je hebt niets???

Nou dan blijven ze nog wel even en dan moet de boosheid er even uit..

Dus zorg dat je wat hebt, het is maar geld.....geven die handel en laten gaan...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:18

Weet iemand inmiddels wat de uitspraak van de rechter is geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:16

Citaat:
4 jaar cel tipgevers overval Wennekers
REGIO | 26 maart 2012 | reageer | Door de dichtbijredactie, Anke Sprakel (Witte Weekblad)

AALSMEER - Chiela L. (26) uit De Kwakel en Ricky van E. (27) uit Aalsmeer zijn veroordeeld tot 4 jaar celstraf voor hun betrokkenheid bij de gewelddadige woningoverval vorig jaar op de eigenaar en zijn vriendin van Stal Wennekers aan de Jac. Takkade.

Het tweetal tipte de drie Haagse medeverdachten die in de nacht van 1 op 2 april de woning binnendrongen en met veel geweld een auto, 1.200 euro, een telefoon en een kluis buit maakten. Het Haagse drietal werd door de Amsterdamse rechtbank veroordeeld tot 6 jaar celstraf.

Naast de celstraffen moeten de daders de slachtoffers een schadevergoeding betalen van 6.900 en 2.400 euro.

Twee weken geleden eiste de officier van justitie nog celstraffen van 5 en 8 jaar. De rechtbank komt tot een lagere straf omdat zij deze strafeisen te hoog vindt.

De 4 jaar celstraf zal met name voor Chiela L. hard aankomen. Haar raadsman probeerde twee weken geleden nog de rechtbank te overtuigen dat de hechtenis L. zeer zwaar valt. Ze slikt antidepressiva die de laatste weken in dosis verhoogd is. Ook zou zij niet op de hoogte zijn van de overval. Zij ging er van uit dat er bij de familie ingebroken zou worden.

De Amsterdamse rechtbank oordeelde anders. Zij beschouwt alle vijf verdachten als medeplegers van de overval op de woning van Wennekers. Enkele dagen voor de overval zijn de verdachten doelbewust de omgeving van de boerderij gaan verkennen om te bekijken hoe zij daar makkelijk binnen konden komen. Ook hebben zij gezamenlijk het plan van aanpak besproken.

In de nacht van 1 op 2 april vorig jaar werden Wennekers en zijn vriendin wreed ontwaakt uit hun slaap. In de slaapkamer van de boerderij aan de Jac. Takkade stonden rond 03.00 uur drie gemaskerde mannen die het doodsbange stel uit bed duwden en op de grond gooide. De mannen schreeuwden om de code van de kluis. Toen daarop geen antwoord kwam, werd Wennekers meerder malen met een koevoet op zijn lichaam en zijn gezicht geslagen. Zo hard dat er een aantal tanden brak, hij een klaplong kreeg en meerdere ribben kneusde en brak. Zijn mond, ogen en neus werden afgeplakt met tape. Zijn vriendin moest mee naar het kantoor om de kluis voor de mannen te openen. Maar toen het licht op de etage boven het kantoor aanging, hielden de mannen het voor gezien. Ze pakten de kluis op en zetten die achter in de Seat van de vrouw die voor het huis staat. Terug in het woonhuis werd de vrouw opgesloten in het ketelhok, terwijl Wennekers handen en voeten aan elkaar werden gebonden zodat hij niet weg kon. Wennekers wist zich op te richten en zijn vriendin te bevrijden die op haar beurt alarm sloeg. De verdachten zijn er vandoor gegaan met de auto, de kluis, een telefoon en 1.200 euro.

Bron: http://www.dichtbij.nl/amstelland/regio ... ekers.aspx

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:32

Levenslang is nog te kort! Vreselijk dit..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:41

"Zij ging ervan uit dat er bij de familie ingebroken zou worden"??? En dan vind je dat je vrijspraak verdient?

Van mij hadden ze de eis van de officier mogen krijgen. Die mensen zullen dit nooit kunnen vergeten, daar mogen ze best lang voor boeten.

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:26

Wat ontzettend triest is dit. Ik ken de eigenaar en dit gun je niemand. Voor die paar rotcenten.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:48

Jeetje zeg, volg dit al vanaf het begin en totale verbijstering over hoe 'gering' de straf is.....Deze mensen zijn voor hun leven beschadigd, gruwelijk mishandeld, en dan is dit het enige wat de daders voor hun kiezen krijgen ?

Diep triest, kan er niet over uit

Yvonne1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:14

Te gek voor woorden, mijn eerste paard Sandy heeft daar gestaan en dan lees je dit.
Te kort de celstraffen, laten ze maar eens voelen wat zij Wennekers voor levenslang hebben aangedaan!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:44

@[***]: bedankt voor de update!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:47

jiehaaa schreef:
@[***]: bedankt voor de update!

Geen probleem ;-)

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:21

Pfff, een vrij lage straf voor deze gruwelijke overval.
Ik heb jarenlang bij Jos gestaan en ken zijn vriendin nog van toen het een jong grietje was wat met een kleine witte pony bij hem kwam te staan...heel naar allemaal.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 08:26

Gruwelijk dit, veel te laag :(

tiesto93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:31

jullie komen wel met jullie mooie praatjes en alles maar jullie weten er niets van wat er gebeurd is. geloof me maar. dus praat maar ff een toontje lager.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:24

tiesto93 schreef:
jullie komen wel met jullie mooie praatjes en alles maar jullie weten er niets van wat er gebeurd is. geloof me maar. dus praat maar ff een toontje lager.

Enlighten us, beste tiesto93. Enlighten us :)).

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:27

tiesto93 schreef:

`
Vertel?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:33

tiesto93 schreef:

Oke, kun je opheldering geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:16

Ik ben ook benieuwd...

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:47

Nou Tiesto, mysterieuze post...komt er nog meer info?
Ik heb mijn info over de overval van mensen die nog op Wennekers staan gehoord, maar als jij er meer van weet dan horen wij het uiteraard graag :j

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:54

Ik sta op W. En ben ook benieuwd?

tiesto93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:38

nee want gaat anders weer zo'n rare roddel rond en alles. Dus hou het wel voor me is beter

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:43

Dan was het denk ik verstandiger helemaal niks hier neer te schrijven ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 16:53

Zeker vriendjes met de daders :n

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:13

Roddels kun je idd beter voor je houden, en het opnemen voor de daders lijkt me ook niet zo'n sterke zet, gezien de feiten die gepleegd zijn. Het zijn niet voor niets "daders".....

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 08:16

Tiesto93, wellicht zie jij wat anders hier staan als ons? ik zie vooral veel medeleven naar de slachtoffers toe.
In mijn ogen ook terechte medeleven naar de slachtoffers.