De pony’s komen weer terug in attractiepark Slagharen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:12

Zoalng het in goede banen wordt geleid...
Een paard/Pony is een bewegings dier.
Ik denk dat ze minder te leiden hebben dan op sommigen maneges

En je kan er ook een soort voordeel van inzien.
Zo blijven stads mensen die niks met dieren hebben toch in aanraking komen met paarden.

En de kinderen zijn de mensen van de toekomst dus als die een leuke ervaring er aan over hebben..
Krijg je minder mensen die klagen over paarden in de omgeving :+

Als ze er nou iets educatiefs bij doen....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:13

speedy_cindy schreef:
Sportpaarden werken vaak voor 1 persoon, dat is een heel verschil dan een heleboel kinderen om en op een paard. Verder zeg ik niet dat ik er tegen ben..
Maar dat er wel goed overnagedacht moet worden, je hebt het wel over een levend wezen. :)

als je nu nog na moet denken ben je te laat....
Natuurlijk is erover nagedacht.

Of wacht: Ze hadden natuurlijk toestemming op bokt moeten vragen :)* deze opmerking in het algemeen, dus niet naar speedy-cindy

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:13

Ik geloof ook niet dat een pony die er geschikt voor is, nou echt mentaal belast wordt met elke keer een ander kindje op de rug, aangezien er niets van verwacht wordt behalve rondje stappen.
Als dat afgewisseld wordt met rust en vriendjes, is het een luizenbaan :P

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:16

ploegendienst? :D

vast erg leuk voor de kids maar ik ben hier geen voorstander van.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:20

Kun je dan ook vertellen waaróm niet?

LadyMadonna

Re: De pony’s komen weer terug in attractiepark Slagharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:38

jaa sorry hoor, ik wordt hier een beetje simpel van. zéker van de onliners zonder ook maar enige onderbouwing.

Geef je bek een dauw en zie maar waar ie land zeg maar....

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:41

Komen ze nou terug dat je ze ook bij je huisje hebt of gewoon dat ze ergens staan waar je betaalt en dat je dan bijvoorbeeld 1 rondje gaat maken? Zijn het ook pony's uit Ponyparkcity of hebben ze ze apart gekocht?
Ik vind het niet zo erg als ze ze maar echt goed verzorgen en voldoende rust geven

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:44

stef schreef:
speedy_cindy schreef:
Sportpaarden werken vaak voor 1 persoon, dat is een heel verschil dan een heleboel kinderen om en op een paard. Verder zeg ik niet dat ik er tegen ben..
Maar dat er wel goed overnagedacht moet worden, je hebt het wel over een levend wezen. :)

als je nu nog na moet denken ben je te laat....
Natuurlijk is erover nagedacht.

Tuurlijk verwacht ik dat ze er goed over nagedacht hebben.
Gaf alleen even mijn mening op het artikel/ reactie.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:45

xAlientjex schreef:
Komen ze nou terug dat je ze ook bij je huisje hebt of gewoon dat ze ergens staan waar je betaalt en dat je dan bijvoorbeeld 1 rondje gaat maken? Zijn het ook pony's uit Ponyparkcity of hebben ze ze apart gekocht?
Ik vind het niet zo erg als ze ze maar echt goed verzorgen en voldoende rust geven

De oude attractie komt terug, dus rondjes lopen in een baan in het attractiepark zelf. Over een pony bij het huisje wordt niet gesproken. En de rest waar je om vraagt: nog niet bekend ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:50

hoort slagharen en colendoorn nu eigenlijk bij elkaar of niet"?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:52

Ben benieuwd hoe ze het in de praktijk gaan regelen. Genoeg mogelijkheden om rekening te houden met dierenwelzijn...
Maximale lengt (kun je meten met balk waar ze onderdoor moeten passen) eventueel maximaal gewicht.

Werken in groepjes, dus 5 pony's een uurtje, dan de volgende 5, dan de 3e ploeg en de 4e en dan pas is de 1e groep weer aan de beurt. Dan loopt elke pony 2 tot hoogstens 3 uur per dag...

Pony's aan een grote stapmolen op ponymaat, zodat ouders alleen hun kind maar hoeven vast te houden en niet aan een pony hoeven sjorren, hem vooruit duwen of uitkijken voor schurende hoofden ofzo

De ponybaan aanleggen in leuke natuurlijke omgeving met struikjes en boompjes zodat ze in groene omgeving lopen, weg van de drukte van de wachtende kinderen en ouders (zoals die oldtimer-tractorbanen in sommige speelparken)

Geen zadels en hoofdstellen, maar alleen een halster met leid-touw. Krijg je ook geen drukkingen of schuurplekken van niet passend tuigage.

Of je je eigen pony daar neer zou zetten onder bovengenoemde omstandigheden, tja, waarschijnlijk niet meer.
Maar ik ging toen ik jong was ook wel met mijn verzorgpony's de woonplaats in om een zakcentje te verdienen met het rondjes laten rijden van andere kinderen voor 50 cent... Dan waren we uren weg omdat het 45 minuten heen en 45 minuten terugrijden was, en dan nog een uurtje, of 2, met die kinderen rondjes wandelen...
En de eigenaresse van de pony's ging met een groepjes shetlanders naar de schoolkermis van een basisschool elk jaar en dan konden de kinderen ook allemaal een rondje op de pony of een rondje op de kar rijden. Ging ook om 100 kinderen in 3 uur tijd en dan nog de heen en terugreis lopend...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 08-03-12 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:52

Was het wel, maar volgens mij kwam ik hier ergens tegen dat dat niet meer zo was!?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:53

overigens denk ik dat een pony in de situatie zoals joyce beschrijft veel beter is dan de pony's die je bij een huisje krijgt. Daar is totaal geen toezicht op

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:56

dat denk ik ook Stef. Een pony bij een huisje kan veel meer mee gerotzooid worden en moet veel harder werken en als die niet wil, dan heb je eerder dat ze geslagen of geschopt worden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:02

En dat rondcrossen als ze maar even de mogelijkheid krijgen...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:03

Vroeger waren alle paden van zand. Levensgevaarlijk die rondcrossende pony's af en toe voor de andere bezoekers... :P

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:04

Ik ben benieuwd hoe dit er daadwerkelijk uit gaat zien, en hoe het gaat werken. Het kan een regelrechte verschrikking zijn voor de pony's, maar het kan ook veel beter zijn als op menig manege..

Nu zijn er op slagharen toch ook al pony's bij de huisjes?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:05

Dat is Colendoorn!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:08

Angela, ik ben het met je eens. Alleen zal een "verschrikking voor de pony's" niet meer toegelaten worden.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:10

20 jaar klopt niet. Ik ken ze nog en ben inmiddels 25 weet zeker dat het minder lang geleden is.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:39

66996236 schreef:
20 jaar klopt niet. Ik ken ze nog en ben inmiddels 25 weet zeker dat het minder lang geleden is.

Ik kan me ook nog herinneren dat ze in een baan liepen waar ze ''niet uit konden'' omdat de stoep zo hoog was. En ik ben ook 25.

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:43

met wat voor bitten worden ze dan bereden?
ik ben er ook tegen.. en vooral in collendoorn(ofzoiets)
die arme shetjes! heel de dag vervelende kinderen meesjouwen _-:(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:45

ok, dus je weet nu al dat ze heel de dag lopen? En dat alle kinderen heel de dag vervelend zijn? Maar je weet niet wat voor bit ze gaan gebruiken? Je zou toch zeggen dat, als je alles al weet, je dat ook wel zou weten?

Ik haak maar eens af...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:50

Als de pony's op tijd hun rust krijgen, en een nette verzorging, tuig wat past (halster met touw en niks meer) en er loopt goede begeleiding rond dan zie ik niet in waarom het slecht zou zijn...

Natuurlijk moeten de pony's ook lekker op een weiland kunnen staan waar geen kids komen, zodat ze lekker hun rust krijgen. Ze horen goed eten te krijgen, op tijd hun entingen, wormenspuit en de hoefsmid moet op tijd langs komen. Maar laten we eerlijk wezen, met zoveel regeltjes en wetten en mensen die er met een scheef oog naar kijken moet dat toch wel goed geregeld zijn?

Ik gun ze het voordeel van de twijfel en wacht gewoon af wat er nu daadwerkelijk gaat gebeuren/komen. Ingrijpen/schreeuwen/en met een vingertje wijzen kan áltijd nog. :j

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:52

met wat voor bit worden ze in colendoorn dan bereden? zijn dat niet van die normale bitjes?