Zeven paarden ten val bij paardenrace, slechts één finisht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:43

anneliesdj schreef:
Als het een modderbad was zouden ze echt niet geraced hebben hoor, weet je wel wat die paarden waard zijn? Alsof ze die beesten willens en wetens de dood in jagen, kom nou.
Dat is dus precies waar ik op doelde in mijn eerste bericht, iedereen denkt dat hij weet waar het over gaat en heeft commentaar tot en met alleen op basis van zo'n filmpje.

Jij ook ;) jij denkt namelijk te kunnen bepalen aan de hand van het filmpje dat er gwn geraced kon worden. Ondanks het ongeluk dat er gebeurde. Marjoow heeft mi helemaal gelijk; dit is een modderbad, hoe kan je je dan nog afvragen of er wel geraced kan worden.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:46

anneliesdj schreef:
Waarom? Je kunt toch gewoon je hersens gebruiken en voorzichtig rijden?
Er kan ook een hondje de ring in rennen, je beenbescherming losraken, je teugel knappen of je paard struikelt, is ook risico.
Rijden is zowieso risico, durf jij er uberhaupt wel op te stappen?
Als het risico werkelijk zo groot was zou iedereen wel afbellen of onderuit gaan, gek genoeg heb ik nog nooit iemand onderuit zien gaan tijdens zo'n concours.

Nee ik durf niet te rijden op mijn paard die staat alleen maar op stal en heb dus ook geen wedstrijdervaring waardoor ik hier wel mn mening loop te verkondigen.

Maar als je het over hersens gebruiken hebt; dan rijdt je niet als het zo glad is. Hoe kan je nou 'voorzichtig rijden' dat heeft helemaal geen invloed, gaat er gewoon om dat de bodem waar t paard zn hoeven neer zet geen grip geeft, hoe voorzichtig je rijdt heeft daar niets mee te maken.

kivas

Re: Zeven paarden ten val bij paardenrace, slechts één finisht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:57

bleh wat naar! en die bodem, belachelijk gewoon!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:03

JessicaD88 schreef:
anneliesdj schreef:
Waarom? Je kunt toch gewoon je hersens gebruiken en voorzichtig rijden?
Er kan ook een hondje de ring in rennen, je beenbescherming losraken, je teugel knappen of je paard struikelt, is ook risico.
Rijden is zowieso risico, durf jij er uberhaupt wel op te stappen?
Als het risico werkelijk zo groot was zou iedereen wel afbellen of onderuit gaan, gek genoeg heb ik nog nooit iemand onderuit zien gaan tijdens zo'n concours.

Nee ik durf niet te rijden op mijn paard die staat alleen maar op stal en heb dus ook geen wedstrijdervaring waardoor ik hier wel mn mening loop te verkondigen.

Maar als je het over hersens gebruiken hebt; dan rijdt je niet als het zo glad is. Hoe kan je nou 'voorzichtig rijden' dat heeft helemaal geen invloed, gaat er gewoon om dat de bodem waar t paard zn hoeven neer zet geen grip geeft, hoe voorzichtig je rijdt heeft daar niets mee te maken.

Hoezo is modder per definitie glad?!?!

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:38

Kyrkelover: Volgens mij wordt voor het gemak je post op de vorige pagina genegeerd ;).
En laat jouw post nu juist heel waardevol zijn voor de discussie..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:03

JessicaD88 schreef:
anneliesdj schreef:
Als het een modderbad was zouden ze echt niet geraced hebben hoor, weet je wel wat die paarden waard zijn? Alsof ze die beesten willens en wetens de dood in jagen, kom nou.
Dat is dus precies waar ik op doelde in mijn eerste bericht, iedereen denkt dat hij weet waar het over gaat en heeft commentaar tot en met alleen op basis van zo'n filmpje.

Jij ook ;) jij denkt namelijk te kunnen bepalen aan de hand van het filmpje dat er gwn geraced kon worden. Ondanks het ongeluk dat er gebeurde. Marjoow heeft mi helemaal gelijk; dit is een modderbad, hoe kan je je dan nog afvragen of er wel geraced kan worden.

Dankje, precies wat ik bedoel!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:39

terlygert schreef:
Kyrkelover: Volgens mij wordt voor het gemak je post op de vorige pagina genegeerd ;).
En laat jouw post nu juist heel waardevol zijn voor de discussie..

Welke dan? Als je het over de opmerking hebt dat modder niet altijd glad is; nou deze modder was iig wel glad. Daarbij, mi is modder altijd glad.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:55

Als je even terug leest zie je dat er gesproken wordt over klei- en zandgrond. Dat is een wereld van verschil. Op het strand kan je ook gewoon in het natte zand rijden zonder uit te glijden, maar bestond het strand uit kleigrond ipv zand, dan zou je dat wel uit je hoofd laten. Dit was geen grasbaan he, dan was het een ander verhaal. Op zand kan je prima rijden als het nat is.

Buiten dat, een paard kan om vele redenen vallen, zeker met die snelheid. Hoeft niks met de ondergrond te maken te hebben.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:28

Ja maar nat zand op het strand noem je ook geen modder. Modder is namelijk per definitie glad anders is het geen modder maar zand. En iedereen kan zien op het filmpje dat dit duidelijk dikke drappige gladde modder was.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:23

Op modder die jij bedoelt wordt niet gekoerst.
Dit is een zandbaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:30

*zucht*

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:31

Het ergste is dat de gene met het meeste commentaar gewoon 0.0 van de sport af weten. Wij houden toch ook onze mond als het over dressuur of springen gaat.
Tevens kom met goede argumenten, en niet steeds je foute argument blijven herhalen.

Moder is niet per definitie glad. Klei grond modder wel.

Ik neem ook aan dat de wedstrijden die je rijd niet om (veel) geld gaat, net zoals bij koersen.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:11

ajockeydream schreef:
Het ergste is dat de gene met het meeste commentaar gewoon 0.0 van de sport af weten. Wij houden toch ook onze mond als het over dressuur of springen gaat.

Dit heb ik eerder in het topic ook al gezegd ;)
Ach, half bokt is hier op gebaseerd ben ik bang. Dingen aannemen van mensen die WEL verstand van de draf- of rensport hebben is er ook niet bij.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:15

Wat een baan!!

Een grote modder/zandpartij.....Daar valt gewoon niet op te lopen....

Onverantwoord om die race te laten doorgaan...
geld... draait het allemaal weer eens om... gatverdamme :r

Vind het een prachtige sport, maar niet op deze manier....

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 22:27

ajockeydream schreef:
Tevens kom met goede argumenten, en niet steeds je foute argument blijven herhalen.

Ik neem ook aan dat de wedstrijden die je rijd niet om (veel) geld gaat, net zoals bij koersen.

Dus? Als het om meer geld gaat mag er meer risico worden genomen? Het gaat hier om levende beesten!
Of ik nu wel of niet wat van de sport af weet, iedere leek kan zien dat de baan te glad is en dat daar een paard overheen moet. Daarvoor hoef ik geen verstand van de sport van te hebben.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:01

HOEZO IS DIE BAAN GLAD HEB JE ER ZELF OVERHEEN GEREND?!?!?!!?!?!?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:22

Laat toch, ze zijn de moeite helemaal niet waard.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 07:05

Als je ziet hoe duur zo'n paard meestal is en het gokgeld dat op het spel staat, denk ik niet dat ze zulke grote risico's nemen om heel eerlijk te zijn. En hoe kan iemand vanaf z'n luie stoel nou zien dat die baan spekglad zou zijn? :+

JessicaD88 schreef:
Ja maar nat zand op het strand noem je ook geen modder. Modder is namelijk per definitie glad anders is het geen modder maar zand. En iedereen kan zien op het filmpje dat dit duidelijk dikke drappige gladde modder was.

Heb niet veel verstand van de rensport, maar ze rennen echt niet in een modderbad hoor, da's gewoon zand.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 07:08

kyrkelover schreef:

Rustig aan joh ;)
Leave it. 't is gewoon niet verantwoord genoeg geweest.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:41

JessicaD88 schreef:
ajockeydream schreef:

Dus? Als het om meer geld gaat mag er meer risico worden genomen? Het gaat hier om levende beesten!
Of ik nu wel of niet wat van de sport af weet, iedere leek kan zien dat de baan te glad is en dat daar een paard overheen moet. Daarvoor hoef ik geen verstand van de sport van te hebben.

Het is idd een levend wezen. En een levend wezen sluit je toch niet op als je alleen al denkt dat het een beetje gaat waaien, of het een beetje nat is.

En als de baan niet veilig genoeg was geweest, had het comite ze niet eens laten starten.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:01

kyrkelover schreef:

Doe eens normaal man! Dit wordt mijn laatste post, wil je geen zenuwinzinking bezorgen, maar een ieder met ogen kan zien dat die baan glad is. En dat er mensen zijn die teveel aan geld denken en dus toch zon race door laten gaan, tja dat maakt niet dat de baan niet glad is.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:15

JessicaD88 schreef:
kyrkelover schreef:

Doe eens normaal man! Dit wordt mijn laatste post, wil je geen zenuwinzinking bezorgen, maar een ieder met ogen kan zien dat die baan glad is. En dat er mensen zijn die teveel aan geld denken en dus toch zon race door laten gaan, tja dat maakt niet dat de baan niet glad is.

Weet je wat jij eens moet doen.
ZELF eens naar een zandbaan koers gaan en ZELF op de baan gaan rennen, zijn ook genoeg banen in Duitsland met deze ondergrond en dan zul je merken dat het helemaal niet glad is.
En ja ik heb er ZELF overheen gerend.
Mijn god zeg mensen denken tegenwoordig achter een computer te kunnen zien of een baan glad is, als dit echt altijd zo was met een natgeregende baan starten ze toch nooit op zo een baan.
Net of jockey's nog meer hun leven en die van de paarden willen wagen?!?
Hier ook zo'n baan in Neuss:
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 22:56

kyrkelover: Als de renindustrie zoveel om zijn paarden geeft, waarom laten ze dan 1 à 2 jarigen als een malloot over de baan rennen, waarbij velen hun benen breken en dood gaan?

Overal zitten rotte appels, dus waarom niet bij de renindustrie? Waarom kan het niet gewoon zijn dat dit een minder goede race was, waarbij ze roekelozer zijn dan bij andere races?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:04

Dat wordt voornamelijk in Amerika gedaan, waarom en of dat nu echt nodig is ja daar zijn de meningen zelfs in de rensport over verdeelt.
Maar dat is niet waar het hier om gaat de baan was inderdaad niet goed maar om een andere reden als gladheid. Waarom weet de organisatie niet.
Maar om te stellen dat iedereen kan zien dat die baan glad is nee dat is niet zo.
Zo zijn er in Zwitserland ook koersen op ijs daar gaan ze toch ook niet continue onderuit omdat het glad is, of ijslanders die op het ijs lopen. Dan denk je ook ijs is glad maar door aangepast beslag in dat geval kun je er gewoon rijden. Zo is het ook met deze banen, het lijkt glad maar dat is het totaal niet.
Ik vindt de kans groter dat ze gestruikeld is doordat ze om het zo maar te zeggen een been niet op tijd omhoog kreeg uit de modder als door gladheid.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:15

Overigens als je nog steeds niet overtuigt bent. Kijk eens naar het filmpje op 1,25 min.
Daar gaat 1 van die volbloeden vol in de remmen maar glijdt niet door.
Als het glad was geweest krijg je 100% een sliding stop effect.