Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
spicegirl schreef:@san- makkelijk gezegd.aan een westernzadel kan ik geen staartriem doen.heb een 3jarig paard, waar ik v.d. zomer buitenritjes wil gaan doen.zal al spannend worden zonder zak,laat staan met.
en een vuilniszak in 1 hand houden, en dan vieze mestvingers weet aan mn teugels ?ook geen optie.tenzij ik een schep meeneemt, maar dan heb ik mn handen weer niet vrij om mn paard te sturen![]()
iemand meenemen is uitgesloten.heb geen vrienden in de buurt, en het kleine beetje familie wat ik heb, werkt overdag-wanneer ik rij, en woont ook niet dichtbij.ik zie me het niet zo gauw aan mn oude buurvrouwtje vragen-goh, rijd ff mee, kan je mn stront opruimen...
dus dan blijft niet naar buiten gaan over.leuk voor het paard.altijd bakrondjes.
spicegirl schreef:@san- makkelijk gesteld.geef maar een oplossing, want ik kom er niet op..
.
.spicegirl schreef:@wendyenbram- en op welke indicatie bepaal jij dat het smoesjes zijn ?
ik weet dat er vooral veel last is in de buurt van de manege, en de vnl. kinderen door de woonwijk en op de stoep rijden.maar ik woon a/d buitenrand, nooit op de stoep, en nooit langs de huizen.mn 1e paard scheet nooit buiten, echt nooit. mn 2e kon ik geen buitenritjes mee doen.zal ik dan verplicht moeten worden met mn jonge paard een zak aan zn staart moeten knopen ?want a/h westernzadel gaat het echt niet. net als een zak en schep in de hand houden.over een jaar of 2 kan ik eenhandig rijden,maar nu echt niet.
@san- makkelijk gesteld.geef maar een oplossing, want ik kom er niet op..
spicegirl schreef:das paardvriendelijk ! een 3-jarig paard, die de rest van zn leven bakrondjes moet lopen !! jij bent een echte paardenliefhebber, merk ik wel.
en zorgen voor iemand die meekan, is belachelijk.waar moet ik die vandaan toveren ? een advertentie zetten voor vrijwillige strontruimers ? zal best stromlopen.en spontaan ff naar buiten als het zonnetje schijnt is er dan ook niet bij.moet dan eerst van deur tot deur, een paar straten verderop , wie er mee wil..
als de gemeente met een opruimplicht komt, moeten die ook zorgen voor oplossingen..
. De wereld draait niet om jou en jouw paard. Jouw paard, jij zoekt maar een oplossing voor zijn poep dat je op de openbare weg moet opruimen. Wil je dat niet, dan aanvaard je de mogelijke consequenties maar. spicegirl schreef:niemand moet wijken voor mijn paard. hoe kom je daar nu op ??
elke fietser ziet een hoop van verre al liggen. ken je netjes omheen. ze karren ook niet door een grote hoop hondenstront (die hier ondanks de verplichting niet opgeruimd word).na 2 droge dagen, is paardenpoep ingedroogd.je glijd niet uit, en het blijft niet aan je band hangen..
en afstappen zou niet het grote probleem zijn.maar wel met 1 hand sturen, een zak dragen, en vuile strontvingers aan mn dure teugels.een fietser wil er niet langs rijden,maar ik moet het wel met mn handen beetpakken ? no thanx !
het zijn geen smoesjes, maar deze verplichting is voor mij in de praktijk niet haalbaar..
en nee, ik blijf niet binnen.beetje saai voor een paard.
. spicegirl schreef:@wendyenbram - mijn paarden, als westernpaarden zijn beter afgericht als menig paard !
afstappen en stilstaan geen probleem.zelfs losstaan.maar ; als je ff goed leest ; je moet het opruimen.dus wegschoppen is geen optie.
dus dan stap ik af, en dan ?
met een jong paard en een vuilniszak en 1handig ? nog meer gevaar voor de volksgezondheid als een hoop.
als ze op regelmatige afstand bakken en scheppen neerzetten, is het opgelost voor mij.
en nee, de wereld draait niet om mij, en niemand hoeft te "lijden "om mijn hobby.wat een overdreven reacties allemaal. ik ben geen hooligan, die alles sloopt.stel je voor!weleens geprobeerd in de buurt te komen van feyenoord, als er een wedstrijd is ? dat is pas andere mensen duperen om iemands lolletje..levensgevaarlijk ook.
. Dat schreeuwt 'een ander moet het maar oplossen'! Nee, da's inderdaad niemand anders laten lijden omdat jij zo graag naar buiten wilt met je knol. spicegirl schreef:in de berm schoppen mag niet !!! moeilijk he-lezen ??
en het is niet MIJN probleem !
vooralsnog is het voor mij theoretisch,omdat ik nog geen buitenruiter ben (maar wel wil).maar als er een verplichting komt, moet er ook een goede oplossing aangedragen worden.
en ik hoop, dat er hier in plaats van commentaar, ook een goed oplossing te vinden is. lastig he ?
spicegirl schreef:@san- lijden ? weet jij wat lijden is ?
moet je eens op een oncologische afdeling gaan kijken. lijden vind ik niet een fietser die moet uitwijken voor een paardenhoop.er zitten hier meer gaten in het fietspad, dan paardenhopen.daar lijden ze dan toch ook onder ?
en niemand hoeft het op te lossen.ik wil het gerust zelf opruimen. als ik weet hoe..
het is niet dat ik het niet wil,ondanks dat ik in het buitengebied zit.
.