pillow schreef:De nr 1 en 3 van de merries fokwaarden springen zijn toch echt groningers (oldenburg) en absoluut geen geldersen (holstein)
Even in het achterhoofd houden dat we spreken over gelders type
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
uryanne schreef:Ik zeg niet dat de nakomelingen niet presteren. Ik zeg dat je er veel en veel minder van hoort.
En dat is weer nadelig voor een hengst zijn dekkingen.
Als nakomelingen zich veel in de picture rijden en in de krant staan, op shows verschijnen e.d. dan komen ze in de bekendheid. En dan niet laten zien op Gelderse demonstraties want daar komen de liefhebbers die ze toch wel kennen.
Showblokjes tijdens grote (internationale) concoursen. Zoek maar even op google wat fam. Mekkes doet met de tuigpaarden in bijv. Duitsland. Zoiets is super voor de tuigpaarden en zou ook voor de Gelderse moeten.
Met een facebook pagina is een leuk begin gemaakt.
stoffel schreef:uryanne schreef:Ik zeg niet dat de nakomelingen niet presteren. Ik zeg dat je er veel en veel minder van hoort.
En dat is weer nadelig voor een hengst zijn dekkingen.
Als nakomelingen zich veel in de picture rijden en in de krant staan, op shows verschijnen e.d. dan komen ze in de bekendheid. En dan niet laten zien op Gelderse demonstraties want daar komen de liefhebbers die ze toch wel kennen.
Showblokjes tijdens grote (internationale) concoursen. Zoek maar even op google wat fam. Mekkes doet met de tuigpaarden in bijv. Duitsland. Zoiets is super voor de tuigpaarden en zou ook voor de Gelderse moeten.
Met een facebook pagina is een leuk begin gemaakt.
Wie of wat houdt je tegen
pillow schreef:NatacjavE Jou aantwoord is precies wat ik bedoel , wat hebben die groningers met geldersen te maken. Jij snapt geloof ik helemaal niet wat ik bedoel Het gaat over de fokwaarden die nu in de strengen geplubiceerd zijn. Daar staan dus groningers in de fokwaarden van het gelderse paard. En een groninger type is heel wat anders als het gelders type Ik draag het gelders paard een warm hart toe , en blijf erbij dat we moeten waken voor bepaalde afstammingen. Stel dat een Jazz x Pion goed in het type staat dan moet je die qua eventueel karakter vererving toch niet willen hebben
[***] schreef:Dan moet je beter lezen. Er staat fokwaarde springen en dan heeft hij/zij gelijk.
pillow schreef:NatacjavE Jou aantwoord is precies wat ik bedoel , wat hebben die groningers met geldersen te maken. Jij snapt geloof ik helemaal niet wat ik bedoel Het gaat over de fokwaarden die nu in de strengen geplubiceerd zijn. Daar staan dus groningers in de fokwaarden van het gelderse paard. En een groninger type is heel wat anders als het gelders type Ik draag het gelders paard een warm hart toe , en blijf erbij dat we moeten waken voor bepaalde afstammingen. Stel dat een Jazz x Pion goed in het type staat dan moet je die qua eventueel karakter vererving toch niet willen hebben
Pletje123 schreef:Fokwaarde springen >120 Gelderse merries
Jolanda (Darwin x Leopold)
Plezant (Elegant x Ureterp)
Beatrix (Sineada x Commandeur)
Deze bedoelen ze denk ik?
pillow schreef:Ieder KWPN paard wat in het gelderse type staat kan als gelderse geregistreerd en gekeurd worden en de afstamming doet er niet toe kennelijk
pillow schreef:NatasjavE Ik begrijp het, jij wilt gewoon het laatste woord en gelijk hebben, oke dan. Maar wat ik in het kort wil zeggen Ieder KWPN paard wat in het gelderse type staat kan als gelderse geregistreerd en gekeurd worden en de afstamming doet er niet toe kennelijk
NatasjavE schreef:Je eerste alinea komt behoorlijk goed overeen met het Gelderse Paard.
Daarom wilde ik ook aangeven waarom ik dan toch niet kies voor een Gelderse. Lijkt me interessante info voor een fokker. Er moet markt zijn voor je product. NatasjavE schreef:Wat bedoel je met consumenten onderzoek? We hebben nl laatst wel een enquete gehouden.
NatasjavE schreef:Tja ik kan me voorstellen dat als je weinig er over hoor of ziet je een ander beeld van dit type paard kan hebben. En....niet iedereen zal ze leuk vinden..
NatasjavE schreef:Ik zou eens op onze facebook pagina kijken. Daar staan bijvoorbeeld foto's van Zethar... een vos maar hij zal je zeker bevallen.