Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tomaskok schreef:Gypsy schreef:Hier zit een luchtje aan, dat van geld wel te verstaan.
Onderzoeken die aantonen dat een paard het best pas met 5 ingereden kan worden winnen daar niks mee. Maar een onderzoek als dit heeft toch best een leuke uitkomst, kunnen weer meer centjes verdiend worden.
denk je nou echt dat weterschappers dat boeit?????????ik denk ook niet dat weterschappers over een onderzoek zouden liegen..
play_coy schreef:Nou waarschijnlijk omdat dat paarden zijn die als 2jarigen nog niet klaar waren om ad start te verschijnen. Niets geks mee hoor. Weet wel dat half bokt dan denkt dat ze bij de slager zijn beland, is hoogstwaarschijnlijk de groep late paarden of gewoonweg de groep dat helemaal niet is uitgekomen id koersen.
StableEnable schreef:play_coy schreef:Nou waarschijnlijk omdat dat paarden zijn die als 2jarigen nog niet klaar waren om ad start te verschijnen. Niets geks mee hoor. Weet wel dat half bokt dan denkt dat ze bij de slager zijn beland, is hoogstwaarschijnlijk de groep late paarden of gewoonweg de groep dat helemaal niet is uitgekomen id koersen.
Ik vel helemaal niet een dergelijk oordeel, zou alleen voor de stevigheid en ter completering van het onderzoek ook die gegevens willen zien. Gaat toch om bijna een derde van de groep...
Marga schreef:Paarden die als tweejarigen al raceten hadden in hun carrière meer racejaren achter de rug. Ook de winsom van deze paarden was groter in vergelijking met paarden die op een latere leeftijd werden getraind en werden uitgebracht.
Mogelijk heeft het eerder trainen een positief effect op het spierweefsel en het bottengestel waar de paarden hun hele leven profijt van hebben, aldus de onderzoekers.
Tomaskok schreef:iedereen zit altijd maar te klagen over de draf/rensport dat het zo zielig is enz maar er word helemaal niet gekeken naar alle andere diciplines zoals dressuur de meesten dressuur stallen zijn alle paarden van 3 ook al in het L ofzo hoor! en bij western hebben ze een bit waarvan als je er naar kijkt je al pijn in je mond van krijgt enz enz enz...
_Chendo_ schreef:StableEnable schreef:
Ik vel helemaal niet een dergelijk oordeel, zou alleen voor de stevigheid en ter completering van het onderzoek ook die gegevens willen zien. Gaat toch om bijna een derde van de groep...
Tomaskok schreef:iedereen zit altijd maar te klagen over de draf/rensport dat het zo zielig is enz maar er word helemaal niet gekeken naar alle andere diciplines zoals dressuur de meesten dressuur stallen zijn alle paarden van 3 ook al in het L ofzo hoor! en bij western hebben ze een bit waarvan als je er naar kijkt je al pijn in je mond van krijgt enz enz enz...

Cowgirl schreef:Pfff net dat filmpje gezien. Volgens mij is mijn mening alweer veranderd.

_Chendo_ schreef:Cowgirl schreef:Pfff net dat filmpje gezien. Volgens mij is mijn mening alweer veranderd.
Ja dat is altijd leuk met dat soort filmpjes, ze zetten de ergste beelden achter elkaar en iedereen is om. Dat kan je met alle takken van de ruitersport doen. Hoe veel paarden krijgen er geen blessure in de dressuur? Alleen als je al kijkt op bokt vind ik het al onbegrijpelijk hoeveel gezeur over peesproblemen er langskomt.
Of kijk eens naar de springsport, als het paard daar verkeerd terecht komt breekt zijn been ook.
Je weet niet zeker wat de oorzaak is van de breuk, wie weet was er al iets mis. Ik snap niet dat mensen zo direct kunnen oordelen na het zien van een filmpje.
*edit* in het filmpje hebben ze het er zelf over dat de temperatuur erg hoog was op de baan, bij een ander weer dat ze over de top gejaagd werden voor een sprint die ze niet eens in hun verdere carriere nodig hebben.
Ja dat zijn dingen dan vraag ik me ook af waar zijn ze mee bezig? Maar ik neem aan dat het onderzoek toch wel is gedaan bij paarden die op een normale manier getraind worden.