Elke86 schreef:Ik krijg het idee dat Totilas wat 'gekregen' heeft om kalmer te zijn, gezien zijn nogal relaxte houding van een bepaald deel.....
Aaargh, dat kun je toch niet menen, Toot stond hier scherp genoeg om te kunnen zien dat ie echt niets heeft gekregen om kalmer te zijn...
Ik vind dit een supermooi ritje vergeleken bij alles wat ik van EG en Toot gezien heb, Rath rijdt 'm veel blijer en vrijer, toot geniet zichtbaar van de verruimingen in Galop na de verzamelingsoefeningen, en is ook blij met de beloningen tussendoor, hij loopt een stuk losser door het lijf en zijn staartzwiepen is ook al erg geminderd, ja, Toot loopt nog vaak te diep, maar het is ontzettend moeilijk om een paard uit het LDR/RK systeem om te trainen naar echte dressuur, capje af voor Rath en Toot.
Hopelijk blijft deze combinatie zich vanaf dit punt goed ontwikkelen en gaan ze de wereld wat moois laten zien in de ring.
Zoals s6801881 al zei: mensen vinden dat het allemaal aan MAR ligt als het slecht gaat met de combinatie en als het goed gaat dan is Totilas gedrogeerd o.i.d. Moet het dan per se onmogelijk zijn dat Totilas ook kan schitteren met een andere ruiter? Ik had het leuk gevonden als ik Totilas nog steeds met Edward had gezien, maar het is nu eenmaal niet zo. Dat is ook geen ramp, want als 'ie een fijne combinatie vormt met iemand anders dan kan ik daar ook van genieten. Nu Totilas een combinatie vormt met MAR, hoop ik dat hij daar zijn plek vindt, een harmonieuze combinatie zal vormen met MAR en een prettig leven tegemoet gaat. En voor MAR petje af dat 'ie met die enorme druk om kan gaan, dat is vast niet gemakkelijk. 
Hoop dat dit MAR de zelfvertrouwensboost geeft die hij nodig heeft, en het vanaf nu alleen maar beter gaat