Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:15

Elke86 schreef:
Ik krijg het idee dat Totilas wat 'gekregen' heeft om kalmer te zijn, gezien zijn nogal relaxte houding van een bepaald deel.....

Aaargh, dat kun je toch niet menen, Toot stond hier scherp genoeg om te kunnen zien dat ie echt niets heeft gekregen om kalmer te zijn...

Ik vind dit een supermooi ritje vergeleken bij alles wat ik van EG en Toot gezien heb, Rath rijdt 'm veel blijer en vrijer, toot geniet zichtbaar van de verruimingen in Galop na de verzamelingsoefeningen, en is ook blij met de beloningen tussendoor, hij loopt een stuk losser door het lijf en zijn staartzwiepen is ook al erg geminderd, ja, Toot loopt nog vaak te diep, maar het is ontzettend moeilijk om een paard uit het LDR/RK systeem om te trainen naar echte dressuur, capje af voor Rath en Toot.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:17

Zo, dat filmpje ziet er stukken beter uit dan de vorige :j Hopelijk blijft deze combinatie zich vanaf dit punt goed ontwikkelen en gaan ze de wereld wat moois laten zien in de ring.

Al dat gedoe over dat MAR niet kan rijden en Totilas gedrogeerd door de baan loopt, ik snap het niet :n Zoals s6801881 al zei: mensen vinden dat het allemaal aan MAR ligt als het slecht gaat met de combinatie en als het goed gaat dan is Totilas gedrogeerd o.i.d. Moet het dan per se onmogelijk zijn dat Totilas ook kan schitteren met een andere ruiter? Ik had het leuk gevonden als ik Totilas nog steeds met Edward had gezien, maar het is nu eenmaal niet zo. Dat is ook geen ramp, want als 'ie een fijne combinatie vormt met iemand anders dan kan ik daar ook van genieten. Nu Totilas een combinatie vormt met MAR, hoop ik dat hij daar zijn plek vindt, een harmonieuze combinatie zal vormen met MAR en een prettig leven tegemoet gaat. En voor MAR petje af dat 'ie met die enorme druk om kan gaan, dat is vast niet gemakkelijk.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:23

sammy1 schreef:
yamcha je schrijft hier dingen neer van edward alsof hij niet rijden kan?
kun jij het beter?
ik ben echt blij voor mar dat het beter ging heeft die vent verdient,
ik ben zeer onder de indruk van dat andere paard in die hengstenshow,wat een prachtig dier,en mar rijd hem perfect,die twee zijn echt 1.ik hoop dat hij steeds meer 1 word met toot dat heeft hij verdient.

Welke paard was die andere waar jij het over hebt?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:24

Vind dit filmpje er al een stuk beter uitzien dan de vorige, zo slecht is het toch niet? Om heel eerlijk te zijn vind ik Totilas mooier uitkomen als hij wat normaler loopt dan in het filmpje hieronder waarbij z'n voorbenen bijna uit de kom schieten.... not my cup of tea.
En respect voor MAR, je zal dat paard maar moeten rijden terwijl je telkens zo'n berg kritiek over je heen krijgt.

Air schreef:
LA_Woman schreef:
En terecht! Hadden de Duitsers maar niet moeten denken dat talent en succes te koop is ;)

Maar weet iemand iets over die zogenaamde trainingsmethode van Sjef Janssen?

Heeft Rath toch weinig mee te maken? Of kan jij gedachtelezen en dacht Rath dat?
Zogenaamde trainingsmethode? Nooit van LDR/Rollkur gehoord?

Oja inderdaad... het spektakel was hier meer: http://www.youtube.com/watch?v=Dj78ubYSlak
Maar er was ook meer spanning.
En ik zie niet meer harmonie. Sterker nog, ik vind de houding van Rath fijner om naar te kijken..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:25

toch moet ik zeggen dat t er allemaal een stuk minder gefrustreerd en minder onrustiger in het hele geheel zowel ruiter als paard uit ziet de rit ziet er wat rustiger en ontspannender uit...
nee tuurlijk er is nog steeds geen echt wauw factor...maar vergeleken met vorige week is dit een hele verbetering...

Mindfields

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:28

MAR is het aan niemand verplicht om die wauw factor te laten zien, vind ik.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:29

Hehe, eindelijk een keer iets positiefs over die twee :) Hoop dat dit MAR de zelfvertrouwensboost geeft die hij nodig heeft, en het vanaf nu alleen maar beter gaat :j

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:29

Netjes! Ik ben best blij dat ze een mooi optreden hebben kunnen neerzetten. :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:31

Mindfields schreef:
MAR is het aan niemand verplicht om die wauw factor te laten zien, vind ik.

Enigzins heb je gelijk hij is het aan niemand verplicht maar zet zich wel ontzettend te kijken door zo 'slecht' te rijden als op de vorige hengstenshow... Er zijn immers uitspraken gedaan die er niet om liegen, en prestatie 'leek' achterwege te blijven....

Maar dit filmpje ziet er ontzettend goed uit ! :j als hij de stijgende lijn maar weet te behouden ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:33

Ik vind het niet zo gek dat het slecht gaat als je zo'n berg kritiek over je heen krijgt, ik zou ook ontzettend zenuwachtig zijn. En iedereen weet dat dat paardrijden niet bepaald ten goede komt... hoop dus dat hij nu wat minder spanning krijgt :j

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:36

[quote="Fiffill"]Vind dit filmpje er al een stuk beter uitzien dan de vorige, zo slecht is het toch niet? Om heel eerlijk te zijn vind ik Totilas mooier uitkomen als hij wat normaler loopt dan in het filmpje hieronder waarbij z'n voorbenen bijna uit de kom schieten.... not my cup of tea.
En respect voor MAR, je zal dat paard maar moeten rijden terwijl je telkens zo'n berg kritiek over je heen krijgt.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Uitgestrekte draf ziet er nu een stuk natuurlijker uit dan bij Gal....Sorry maar naar mijn mening zag het er bij Gal uit alsof dat paard aan het vollyballen was ofzo...je weet wel: zo'n onderhandse doorspeel beweging. Nu ga ik dus waarschijnlijk alle toot fans over me heen krijgen, maar naar mijn mening zag het er altijd zo uit bij Gal.

Ik zag nu een paard met natuurlijk uitziende bewegingen die lekker rustig door de ring ging, ipv een paard dat overdreven uitgevoerde kunstjes vertoond.
Respect voor MAR _/-\o_

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:42

Dit filmpje vond ik nog niet eens zo verkeerd vergeleken met de vorige. Er was zeker op bepaalde momenten nog spanning, maar dat kon hij nu al wel makkelijker laten wegvloeien. En belonen deed hij nu ook tussendoor. Knap werk van hem +:)+ ik doe het hem niet na.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:43

Laten we vaststellen dat dit nu een beter optreden is dan de eerste demo in Vechta. Dat zegt nog niet zo veel. Alle voorgaande presentaties van Rath lieten nádat hij het paard had 'overgenomen' van Gal een duidelijk neergaande lijn zien, met als voorlopig dieptepunt het eerste optreden in Vechta. En dat is niet alleen een vaststelling van mensen die het zo jammer vinden dat het paard verkocht is of pennydromen hebben over Black Beauties, maar een nuchter oordeel van de professionals. Ook zijn behaalde kampioenschap in Aken was niet onomstreden - van het duitse publiek en vele andere dressuurkenners was er duidelijk boegeroep en protest dat hij toen met te hoge punten boven Peters geplaatst werd.

Wat mij betreft is de balans na één redelijke voorstelling niet omgeslagen. Of er inderdaad verbetering in zit zal alleen maar blijken als Rath zich nu even netjes in wedstrijden gaat presenteren ( hij zal wel moeten wil hij zijn kwalificatie voor de Os nog terecht binnenkrijgen). Ik zou eigenlijk ook degenen die nu zo roepen dat Gal er niks van kan, willen adviseren zich ook wat gematigder op te stellen - niet omdat er geen kritiek op Gal (of wie dan ook) mag zijn maar het staat zo raar dat (herintredende) amateurs nu zo de mond vol hebben van hoe goed Rath opeens is. Misschien een kwestie van moederlijke gevoelens voor die arme jonge Rath opzij zetten en gewoon eens kritisch kijken met het dressuurboekje bij de hand.

Hoewel ik mij absoluut geërgerd heb aan de praatjesmakerij van het kamp PS-AKL-Rath, gun ik vooral het paard Totilas, dat zoveel potentie heeft, fijn en respectvol gereden te worden. Het zal mij een zorg zijn of dat door Rath is, of iemand anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:46

A_nouk schreef:
Er zijn immers uitspraken gedaan die er niet om liegen, en prestatie 'leek' achterwege te blijven....

Welke uitspraken bedoel je en waar kunnen we die terug vinden?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:47

Ik heb niks tegen Gal, en ook niks tegen Rath. Vind dit filmpje alleen al een stuk beter dan de vorige en hoop dan ook dat het de volgende keren beter gaat, want ik gun het hem en vooral Totilas. :j

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:47

Marga schreef:
Hierbij het verzoek om speculaties over drogeren achterwege te laten. Bedankt alvast.

Die meiden hebben dan niet door dat hij blijft hangen...zijn blijkbaar niet anders gewend, want dan plaatst men zulke opmerkingen niet. :(:)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:50

Wat word er weer gesuggereerd zeg, bah! Heel sportief...

Ziet er een stuk beter uit dan vorige week. Beter opgebouwd, meer rust, meer door het lijf en met schwung. Meer halslengte is wel een puntje waar nog aan gewerkt kan worden, maar dat was bij Edward ook altijd een puntje van kritiek. Ben benieuwd wanneer de combinatie de ring weer in gaat!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:58

Tja dat is bokt he.. Om soms moe van te worden!
Vind het een knappe prestatie van MAR zo na de vorige keer! :)

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 15:59

Wat fijn voor ze!!Ik gun het hem van harte +:)+

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:08

Ziet er prima uit deze keer, het is duidelijk dat MAR de rust heeft proberen op te zoeken en dat is prijzenswaardig, want normaliter moet het bij hengstenshows toch wel knallen (zie bijvoorbeeld Totilas' voordracht in 2010, veel hectischer, al was het publiek daar ook erg luidruchtig).

Wel jammer dat MAR het wijdt aan een overenthousiaste Totilas, het vorige rondje. Het lijkt me toch gepast om je hand eerst in eigen boezem te steken als ruiter zijnde, daar hoor ik niks over, maar dat is vast muggenzifterij van mij.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:12

Nou daarmee zegt hij toch niks verkeerd lijkt me? Paard was wellicht wel overenthousiast, is geen schuld bij het paard leggen want anders had hij wel iets gezegd van: paard was vervelend oid.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:12

Ik mag niet speculeren maar vind het contrast van blijde filmpjes te groot.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:13

Djilna schreef:
sammy1 schreef:
yamcha je schrijft hier dingen neer van edward alsof hij niet rijden kan?
kun jij het beter?
ik ben echt blij voor mar dat het beter ging heeft die vent verdient,
ik ben zeer onder de indruk van dat andere paard in die hengstenshow,wat een prachtig dier,en mar rijd hem perfect,die twee zijn echt 1.ik hoop dat hij steeds meer 1 word met toot dat heeft hij verdient.

Welke paard was die andere waar jij het over hebt?

Ik had deze in het andere topic gezet voor de liefhebbers:Fürst Romancier
http://www.youtube.com/watch?v=Y3VDoQ30 ... e=youtu.be

Zelf vond ik het niet heel bijzonder en op duitse fora las ik dat hij het grootste gedeelte zijn mond open had
Laatst bijgewerkt door RM94 op 13-02-12 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:13

Ach kom op zeg, Bonfire was ook de ene proef kalm en de andere proef draaide hij ineens om z'n as, toen hoorde ik niemand speculeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:14

Mindfields schreef:
Ach kom op zeg, Bonfire was ook de ene proef kalm en de andere proef draaide hij ineens om z'n as, toen hoorde ik niemand speculeren.

Maar toen was er nog geen internet...