Paard ongedeerd na sprong uit trailer op Duitse snelweg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:21

Wat een afgunst hier naar de bestuurder.
Rijden jullie allemaal wel eens met een trailer?.
Ik kan het mij helemaal voorstellen dat je het niet merk!. Hoevaak ik wel niet van die dansende idioten op de kar heb staan. En als het dan rustig is denk je hé hé die zijn ook gekalmeerd, maar voor het zelfde geld zijn de al omgekeerd en via de achterkant er uit!. En ja dat krijgen ze voor elkaar!.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:23

Afbeelding

Dit is trouwens Costa Rica Style:P En wij maar moeilijk doen met trailers, gewoon achterin de pick up en rijden maar!!

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:24

newt schreef:
Ik kan het mij helemaal voorstellen dat je het niet merk!. Hoevaak ik wel niet van die dansende idioten op de kar heb staan. En als het dan rustig is denk je hé hé die zijn ook gekalmeerd, maar voor het zelfde geld zijn de al omgekeerd en via de achterkant er uit!. En ja dat krijgen ze voor elkaar!.

Dat zal allemaal best wel, maar of je 500 kilo minder mee trekt zou je echt wel moeten merken, je merkt het al als het ene paard iets zwaarder is dan t andere. Dus ja afgunst voor de bestuurder lijkt me niet zo raar.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:32

Ik geloof best dat er combinaties van auto's en trailers zijn waarbij je het niet of minder voelt wanneer er wat gebeurd achterin.
Sommige combinaties liggen als huizen op de weg.

Of misschien was de weg en combinatie zodanig dat de boel heel de weg al rammelde, dan merk je het ook niet.

Al met al een heel ongelukkige situatie waar mens en dier goed vanaf gekomen zijn.

Ik denk ook dat we met dit nieuwsbericht te weinig informatie hebben om over de kundigheid van de chauffeur te oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:32

Rebel_Gloe schreef:
Kan het niet zijn dat de trailer en auto op dat moment stil stonden? Want rijdend kan zo'n dier er gewoon onmogelijk zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen!
Op de snelweg? :=

Over de bestuurder kunnen we inderdaad weinig zeggen.
Ik zou me wel zo voor kunnen stellen dat hij wel wat heeft gemerkt van de onrust van het paard, maar misschien heeft gedacht;"Gas erop, dan zijn we sneller thuis" of dat hij dacht dat het paard gewoon rustig was geworden.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:35

KoudbloedKim schreef:
Rebel_Gloe schreef:
Kan het niet zijn dat de trailer en auto op dat moment stil stonden? Want rijdend kan zo'n dier er gewoon onmogelijk zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen!

.

OOIT VAN FILE GEHOORD????

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:36

Dat het dier zich heeft kunnen losmaken, kan ik inkomen. Dat het dier zich heeft kunnen draaien, kan ik inkomen. Maar waar is het dier in godsnaam overheen gesprongen? Dat kleine gat tussen laadklep en dak? Lijkt me erg raar...

Wel een goed springpaard trouwens. :=

@Rebel_gloe; jij hebt in ieder geval van caps lock gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:45

Rebel_Gloe schreef:
[naam] schreef:

OOIT VAN FILE GEHOORD????
Ooit van kleine letters of fatsoen gehoord? :)
Als het in een file was gebeurd, had dat er wel bij gestaan en waren er ws. ook foto's geweest.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 18:49

Rebel_Gloe schreef:
newt schreef:

Dat zal allemaal best wel, maar of je 500 kilo minder mee trekt zou je echt wel moeten merken, je merkt het al als het ene paard iets zwaarder is dan t andere. Dus ja afgunst voor de bestuurder lijkt me niet zo raar.

Dan rij jij blijkbaar ook niet met trailer.... :n

kalama

Re: Paard ongedeerd na sprong uit trailer op Duitse snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:25

En ik denk dat in een file wel iemand de kans zou gehad hebben om de chauffeur te laten weten dat het paard ontsnapt was, niet?

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:31

oh oeps ja, ik had capslock aan. sorry hoor, hoeven jullie me niet direct af te branden!! Het artikel is behoorlijk beknopt en geeft weinig informatie, dus wie weet stonden ze in de file. Ik kan me niet voorstellen dat een paard met 90 kilometer per uur uit een trailer springt en het zonde schrammetje overleefd, lijkt me echt onmogelijk. Maar een volle trailer of een lege trailer voel je echt wel, kunnen jullie roepen dat mensen niet met trailer rijden. Heb met trailers gereden, aanhangwagens, campers met aanhangwagens etc gereden. Je voelt het echt wel als er een paard meer of minder in staat. Misschien niet als je een vrachtwagen hebt, dat weet ik niet, nooit mee gereden maar dan vraag ik mij inderdaad af hoe deze dan in elkaar heeft gezeten dat het paard eruit heeft kunnen springen want de vrachtwagentjes die ik ken zijn dicht, zo ook de amerikaanse trailers.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:32

kalama schreef:
En ik denk dat in een file wel iemand de kans zou gehad hebben om de chauffeur te laten weten dat het paard ontsnapt was, niet?

Ja inderdaad dat is waar, misschien dat het langzaam rijdend verkeer was ofzo

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:51

Ingeltje schreef:
* NOS Nieuws

Duitse automobilisten kregen gisteravond de schrik van hun leven toen een paard zich op de snelweg A8 wist te bevrijden uit een rijdende aanhanger.

Het dier rukte zich in de buurt van Ulm los en sprong over een laadklep van 1,80 meter hoog. Een vrachtwagen die plotseling moest uitwijken, belandde in de berm.
Het paard kon snel worden gevangen en in veiligheid worden gebracht. Het dier heeft aan het avontuur geen verwondingen overgehouden. Ook de vrachtwagenchauffeur bleef ongedeerd.

De bestuurder van het paardentransport merkte pas bij thuiskomst dat zijn paard niet meer in de trailer stond. Hij belde de politie die de 60-jarige man met zijn dier kon herenigen.

Citaat:
Een vrachtwagen die plotseling moest uitwijken, belandde in de berm.

Voor de zoveelste keer worden hier halve waarheden geplaatst..
Het was een personenauto die een schade had van ongeveer 2000 euro..

Citaat:
Ein 22-jähriger Opel-Fahrer kam hierbei ins Schleudern, rutschte in den Graben und kam dort zum Stehen.
Bei dem Verkehrsunfall wurde glücklicherweise niemand verletzt. Am Opel-Omega entstand Sachschaden von ca. 2.000 Euro.

bron:
http://new-facts.eu/index.php?option=co ... &Itemid=17

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:58

Uit het artikel in de laatste link haal ik ook dat de technische staat van de trailer en de laadklep daarvan goed was.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:57

Lijkt me inderdaad dat je dat wel merkt.
Maar wonder boven wonder alles goed met het paard en geen gewonden!
bigone schreef:
Meteen kopen, vanuit stilstand 1.80 springen is een topper *\o/*

_O-

newt schreef:

Ja, deze week nog 3 keer :+

Maar een paard achter me op de snelweg en een vrachtwagen in de berm.. ja lijkt me wel dat ik dat zie in mijn spiegels.
Los daarvan gok ik dat er ook nog andere mensen op de weg waren die wel even gewezen hebben naar de bestuurder.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 12-02-12 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd. Editknop gebruiken aub.

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:36

Uiteindelijk, met een half verhaal en wetende dat de media wel eens serieus mis kan zijn... is het toch moeilijk om een oordeel te geven.
Klein voorbeeldje hoe ze het serieus mis kunnen hebben: de 1ste berichten met 11 september New York waren dat een Learjet in de toren had gevlogen vanuit het vliegveld waar ik van moest vertrekken op het zelfde uur. Hoe komen ze daar nu aan?? Een Learjet is amper groter dan de motor van zo'n Boeing en het vliegveld lag zelfs niet in de buurt. Wel heeft dit serieuze paniek gezaaid thuis... Het uur hadden ze wel goed :j toch 1 van de 3 juist dan!!! +:)+

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 22:48

ceasario schreef:
Ingeltje schreef:
* NOS Nieuws

Duitse automobilisten kregen gisteravond de schrik van hun leven toen een paard zich op de snelweg A8 wist te bevrijden uit een rijdende aanhanger.

Het dier rukte zich in de buurt van Ulm los en sprong over een laadklep van 1,80 meter hoog. Een vrachtwagen die plotseling moest uitwijken, belandde in de berm.
Het paard kon snel worden gevangen en in veiligheid worden gebracht. Het dier heeft aan het avontuur geen verwondingen overgehouden. Ook de vrachtwagenchauffeur bleef ongedeerd.

De bestuurder van het paardentransport merkte pas bij thuiskomst dat zijn paard niet meer in de trailer stond. Hij belde de politie die de 60-jarige man met zijn dier kon herenigen.

Citaat:
Een vrachtwagen die plotseling moest uitwijken, belandde in de berm.

Voor de zoveelste keer worden hier halve waarheden geplaatst..
Het was een personenauto die een schade had van ongeveer 2000 euro..

Citaat:
Ein 22-jähriger Opel-Fahrer kam hierbei ins Schleudern, rutschte in den Graben und kam dort zum Stehen.
Bei dem Verkehrsunfall wurde glücklicherweise niemand verletzt. Am Opel-Omega entstand Sachschaden von ca. 2.000 Euro.

bron:
http://new-facts.eu/index.php?option=co ... &Itemid=17

Don't shoot the messenger! ;) ik plaats ook alleen maar wat ik lees, mét bron!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 22:53

Ingeltje schreef:
Ja inderdaad Joolien, dat was ook het eerst wat in mij op kwam... je merkt toch dat zo'n paard onrustig is?

Onze Desperado is toen hij voor het eerst op de trailer stond omgedraaid. Hij stond met koppie over de laadklep heen. Zelf gezien! En wat zegt de trotse eigenaar (en mijn lief) als ie uit de auto stapt? "Het ging goed joh! Hij heeft keurig stilgestaan!" Dus toen hebben we hem maar even gewezen op het feit dat zijn paard achterstevoren in de trailer stond, dus nee, dat merk je echt niet!

En dan is je paard even onrustig op de trailer. Paarden kunnen heel vlug zijn. Dan stampen ze even en als het daarna weer rustig is, dan rijd ook ik, zeker op een doorgaande weg als een snelweg, echt rustig verder. Ik spiegel regelmatig, maar dan nog moet je maar toevallig je paard dan achter je zien klooien op de snelweg. Wat een nachtmerrie zeg!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 00:27

In Duitsland zie je nog veel trailers rijden die i.p.v. een polyester kap een bovenkant van zeil hebben, sommige types hebben ook nog een hele lage laadklep, dus daar kan dan makkelijk een beetje handig paard uitklimmen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 02:30

Jeetje zeg. Doet me denken aan die bus die uitweek voor een hondje en vier auto's ramde := Stom ongeluk, iedereen ongedeerd maar blikschade waar je u tegen zegt :=

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 11:15

Bij sommige duitse trailers is er wel degelijk vrij veel ruimte, het zijn dan met name wat oudere trailers.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:45

In een 1,5 paards trailer had mijn paardje van 1,66 meter makkelijk de ruimte om om te draaien. Alleen reed de auto toen niet maar stond hij er net weer in na concours.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:47

Sorry hoor, maar ik moet stiekem echt lachen.
Kom je thuis is je paard uit de trailer ik zou toch echt denken dat die nog bij het vorige adress staat.
want welk paard krijgt het voor elkaar om uit de trailer te kruipen?

Gelukkig is het paard ongedeerd anders had ik natuurlijk niet gelachen..

Roxaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:09

Woooww zoo bizar :oo
x

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 13:12

Roxx schreef:
Kennisje van mij heeft dit ook eens gehad. Ze zeiden onderweg nog tegen elkaar: "goh, hij staat eindelijk eens rustig!". Bleek bij thuiskomst de trailer ook leeg te zijn. Paard was twintig kilometer daarvoor al uit de trailer gesprongen. Hij bleek wonderlijk genoeg alleen een paar schaafplekken te hebben en liep zonder problemen zo de trailer weer op.

Kennisje van mij had dat ook met een draver en die wonen bij jou in de buurt dus misschien wel dezelfde ;)