"Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nova_zodiax

Re: "Die paarden weg? Nooit van m'n leven!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:04

sneu voor zowel de man als de paarden. Denk dat die man het altijd zo gedaan heeft, maar dat maakt het nog niet goed.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:10

Ik heb met die man geen medelijden hoor, die was 24 jaar geleden al vaste klant van de DB, en het is er, te zien aan het filmpje, niet beter op geworden.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:13

ik ken de man en de situatie niet, maar mijn 1e indruk van hemzelf en de omgeving is nu niet echt hoopvol...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:15

andafries schreef:
Ik heb de uitzending ook gezien. En inderdaad die paarden hadden ontzettende dorst en de hoeven van dat paard had wel wat aan gedaan kunnen worden. En dat paard wat over die buis stond en geen kant meer op kan. Dat kan echt niet. Op zich sneu voor zo'n man die zelf denkt het beste met zijn dieren voor te hebben. En een paard van 27 ja die zag er voor zijn leeftijd niet slecht uit. Dat die dieren bij hem weg worden gehaald omdat hij het niet aankan vindt ik wel terecht. Maar de manier waarop ? Sorry maar hoe die kippen gevangen werden door die onbenullen één en al stress....... in mijn ogen dierenmishandeling. Die zogenaamde dieren politie mag ook nog heel wat leren !

zag dat paard er voor zijn leeftijd niet slecht uit? :7

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:38

Die agenten die met die schepnetjes achter kippen aanrennen, daar kan ik stiekem wel om lachen _O-

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:41

Ik vond het filmpje aardig duidelijk over de situatie. Die man was blijkbaar blind voor wat er gebeurde en was ook niet voor rede vatbaar helaas. Wat zijn goede intenties ook zijn, daar hebben die paarden niets aan. Tuurlijk, er zijn altijd ergere gevallen, hoeven van 30 cm en zieke of gewonde paarden, maar dat betekend niet dat de "simpele" verwaarlozing zoals niet opletten of het hooi beschimmeld is, je zooi rond laten slingeren en goed zorgen voor oudere dieren die wat meer/ander voer nodig hebben, dat je dat dan over het hoofd moet zien. Als het echt van ouderdom was, dan had hij op z'n minste een DA kunnen laten komen en daar bewijs van kunnen hebben dat ze wat hebben geprobeerd om hem wat te laten aankomen.

Andafries, tuurlijk moet die dierenpolitie nog veel leren. Ze zijn per slot van rekening nog maar een paar weken/maanden aan het werk. Ze hebben niet echt voorbeelden of mensen die hen alles kunnen leren (of in ieder geval niet genoeg voor zoveel politie), dus ik kan me wel voorstellen dat het ze aan ervaring nog ontbreekt. Daarbij, kippen vangen is een rotklusje, dat kan ik je verzekeren! Dat is al heel snel stressvol, helaas... Ik denk ook dat de kippen hier het minst getroffen waren, omdat ze los lopen en op het erf wel genoeg water en voer vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:03

Zag het dinsdag nog op TV. Vreselijk vervelend voor die man natuurlijk, maar duidelijk een geval van verwaarlozing en goed dat ze er iets aan doen.

Gruwelijk vervelende presentatrice/interviewmiep trouwens.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:23

Jullie moeten met je paardenhart maar eens een bezoekje gaan brengen daar, dan zijn jullie het allemaal eens met de dierenpolitie. Of onwijs boos omdat ze nu pas actie ondernemen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:19

heb hier ook het filmpje gezien.
en vind het beetje vreemd eigenlijk...
dit idee komt uit Amerika maar ze doen het ook een erg gekke manier.

ze worden in beslag genomen en alle kosten zijn voor de eigenaar....

maar in Amerika worden ze in beslag genomen en word rechtzaak aangespannen en krijg een boete of voor erg vergrijp een cel straf + boette..
Of ze helpen ze zo dat er vele dieren een ander onderkomen krijgen en dat de eigenaar nog 2 beestjes houd om dit te kunnen onderhouden.

zo als bij deze man. in het filmpje (ik spreek het niet goed)
maar zie je toch echt dat ie al ze hele leven paarden onderhoud. deze zijn toch oud geworden nou een erg mishandelt paard word volgens mijn niet echt oud.
dan denk ik eerder zorg dat je deze man helpt dat er van de wat waren het 9 paarden 1 of 2 overhoud zo dat hij die wel goed kan verzorgen en dat de omgeving met behulp veiliger gemaakt word.
want een paard heeft op zich niet veel nodig om fijn te kunnen leven. en veel stond er al.

daar bij vind ik die kale agent toch een echt caviapolitie volgens mijn heeft hij helemaal niet zo veel verstand van dieren.
en die andere ook met dat bonte paarden... zal hem even aan de camera laten wennen :') sorry zo sneu dat je zo op de tv wilt komen echt ik heb zitten denken om te kijken of ik dit werk kan doen.
maar naar dit te zien wil ik me niet zo laag doen zinken. zorg eerst dat ze er meer verstand van hebben en dat de mensen tegenwoordig voor normale dingen bellen

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:24

Prima dat ze de paarden meenemen maar niet naar een geheime opslag die er dik aan wil verdienen!
(en de paarden verder verwaarloost)
Jammer dat er niet meer hulp uit zijn omgeving is geweest om de boel wat op te knappen en de paarden te laten bekappen. Of heel simpel wat water neer te zetten door één van de paardenmeisjes.
Ben benieuwd of hij zijn vrouw ook kwijt is na deze uitzending!?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:39

kinel schreef:
ze moetten toch eens een ander beroep gaan kiezen, want de paarden zien er naar mijn zeggen goed uit. en wat het terrein betreft ik heb wel ergere dingen gezien.

>;)
heb je het filmpje ook gezien
die beesten zien er schandalig mager uit :n
en te zwijgen over die hoeven en die stallen %)

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:45

Ik heb het filmpje bekeken, en de dierenpolitie heeft voor een deel gelijk maar een deel ook niet vind ik.
En die kale plekken zullen w.s (kippen)luizen zijn op de paarden met al die kippen daar. Ze zagen er niet allemaal mager uit, die hele magere was er 1 van 27 dus ook wel een beetje de leeftijd. Maar ik wed dat die man nog nooit van een paardentandarts gehoord heeft of het maar onzin vindt (de meeste van de "oude garde" die ik ken wel n.l..) De hoeven waren bij de meesten echt slecht en vergroeid inderdaad. Ik geloof best dat hij veel om de dieren geeft maar dan moet hij ze wel beter verzorgen en de omgeving opknappen want dat is echt heel erg slecht, allemaal rotzooi in en om het erf en de stallen. Ik vind het aan de ene kant sneu voor die man, maar ook weer niet omdat hij op het laatst ook niet wil luisteren en niet mee wil werken aan veranderingen on oplossingen...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:46

ik heb het op tv gezien, vond niet directe verwaardelozing (zowel dikke als dunne(oude)paarden).
Echter vind ik als de DP een waarschuwing geeft mbt omgeving (die daadwerkelijk niet in orde was naar mijn mening) en je hebt een week opruim tijd.... Dan als je er zoveel om geeft, en iedereen je kent etc, het ook niet teveel gevraagd om een keer een middag de hele stal leeg te trekken?
Er hoeft echt geen meter stro in oid, maar alle schotten, touwen, bakken, koetsen en wat het allemaal was waar de paarden tussendoor moesten manouvreren vond ik niet kunnen.

kimberleydeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:59

Gelukkig zijn er instaties die hier iets aan kunnen doen. Of het nu de dierenbescherming of de dierenpolitie is. Het is gewoon nodig. Al doet de man het niet moedwillig verkeerd, deze dieren moeten hier tegen beschermd worden. Dit kan gewoon niet!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:59

Amalarab schreef:
Ben benieuwd of hij zijn vrouw ook kwijt is na deze uitzending!?

Dat dacht ik ook, volgens mij stond die namelijk naast 'm toen hij het zei :')

Het lijkt me geen goed idee dat deze man ook maar 1 paard aanhoud. Wat rommel opruimen is echt de moeite nog niet, niet te veel water aan de konijnen geven want dan krijgen ze waterbuiken en gaan ze stuk, waar haalt ie het vandaan 8)7
Ook als je dit topic doorleest van bokkers die dus persoonlijke ervaring met deze goedbedoelende man hebben, is hij niet voor rede vatbaar en heeft hij de basis-kennis over paarden van Pokemon...

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:16

hmm wat raar ik sta nog op de foto bij fjorden van hem zelf dat ik er opzit, zien er keurig uit op de foto. Ben eens met de huifkar gereden was met familie dag schrik er wel een beetje van. Ik denk dat het de oudheid een rol speelt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:21

Ik heb het hele stuk gezien en ik vind het eerlijk gezegd terecht als de paarden in beslag genomen zouden worden. Sommige zijn broodmager en een aantal staat zo verschrikkelijk slecht op de voeten dat ze niet meer willen lopen. Dit is verwaarlozing. Ik denk ook dat deze meneer het niet wil zien. Hij vindt dat hij het goed doet en hij zal echt niet veranderen. Persoonlijk ben ik voor inbeslagname.

Overigens wil ik in dit geval ook de dierenpolitie een compliment geven. Ze geven de beste man de tijd om het een en ander op te knappen, maar hij doet niets. Oké, ze hebben het misschien niet altijd helemaal juist, maar in dit geval sta ik echt volledig achter ze. Ook die tinker die ongeveer 300kg te zwaar is omdat hij niet goed kan lopen op zijn veel te lange voeten. Dat is in mijn ogen een vorm van dierenmishandeling. (Dat heb ik ook met te dikke honden en katten trouwens)

Tomaskok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:22

dakpan schreef:
Ik heb de uitzending gezien en was toch redelijk geschrokken, hoor.

Er stond een paard in een schuur, tussen allerlei grote en kleine spullen. Daarbij kwam dat hij geen kant op kon, omdat hij een (ijzeren) buis dwars onder zijn buik had doorlopen. (het leek of het paard erover heen gesprongen was en het met zijn achterbenen niet haalde, of zoiets)
Toen die mannen een stukje verder liep, stond er een pony, donker en alleen in een hoekje van een hok. (ik kan het geen stal noemen!) In zijn hokje lagen verschillende platen met scherpe stukken en een vuilniszak met troep, waar het op leek of de pony daaraan had gegeten.

Al met al vond ik het een oude man, die het vroeger allemaal goed bedoelde en het nu ook nog wel goed bedoelde met zijn paarden, maar die het gewoonweg niet meer voor elkaar krijgt om redelijke zorg aan zijn dieren te geven... en hoe je het ook draait of keert; ook oude mannen kunnen een hoefsmid bellen!

ben het met jou eens :j ik heb alleen helemaaal geen medelijden met die man ik heb het ook gezien op tv en ik ben echt heeeeeeeeel erg geschrokken dat paard wat niet meer weg kon omdat er een buis tussen zijn benen door ging!!!!! ;( die man kan dan wel oud zijn maar hij kon gewoon lopen dus dan kan je ook zien dat dat paard daar tussen stond :( ik vind nog dat de dierenpolitie veel de aardig was dit was gewoon zware mishandeling!!! al het hooi was helemaal beschimmeld!! er stond een paard tussen allemaal plestick platen met allemaal punten. er stond een fjord bij die was zooo enorm mager dat je hem zowat niet herkend als fjord!! zo'n man moet gewoon de gevangenis in!!!!!!!!!!! of een heeeeeeeele hooge boeten!!!! -:(-

Tomaskok

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:25

Nwktje schreef:
hmm wat raar ik sta nog op de foto bij fjorden van hem zelf dat ik er opzit, zien er keurig uit op de foto. Ben eens met de huifkar gereden was met familie dag schrik er wel een beetje van. Ik denk dat het de oudheid een rol speelt.

dat kan indd dat oudheid een rol speelt... maar dan vind ik dat hij er niet moeilijk over moet doen dat ze inbeslag genomen worden ik bedoel hij is miss oud maar hij kan gewoon zien!! en dan zie je dat ze er heeeeeeeeeeeeeeel slecht uitzien...... :( die arme paardjes :(:) als hij echt zo van zijn paarden houd als hij zegt zou hij ze weg moeten doen!......

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:27

Tomaskok schreef:
er stond een fjord bij die was zooo enorm mager dat je hem zowat niet herkend als fjord!! zo'n man moet gewoon de gevangenis in!!!!!!!!!!! of een heeeeeeeele hooge boeten!!!! -:(-

Die fjord is 27 jaar. "Waar zie je nog paarden van 27 jaar! Die mag bij mij doodgaan!" Ja, en als hij niet snel daar weggehaald wordt, gaat hij ook dood... van de honger.
Deze meneer moet niet de gevangenis in. Hij weet niet beter. Wat in mijn ogen beter zou zijn, is dat hij levenslang geen dieren meer mag houden. De "boete" wordt vrij hoog. Hij moet alle kosten voor het ophalen en de opvang gaan betalen. Dat zal meer zijn dan de "Wel €1800" die hij aan een paard aan de DA is kwijt geweest. Waarschijnlijk zelfs meer dan alle kosten voor alle paarden in een heel jaar. Of hij daarvan leert? Ik denk het niet. Maar als je hem verbiedt dieren te houden, zal het zich in ieder geval niet meer (zo snel) herhalen.

Tomaskok schreef:
dat kan indd dat oudheid een rol speelt... maar dan vind ik dat hij er niet moeilijk over moet doen dat ze inbeslag genomen worden ik bedoel hij is miss oud maar hij kan gewoon zien!! en dan zie je dat ze er heeeeeeeeeeeeeeel slecht uitzien...... die arme paardjes als hij echt zo van zijn paarden houd als hij zegt zou hij ze weg moeten doen!......

Het heeft niets met de leeftijd van deze meneer te maken en dat hij het zou moeten "zien". Hij is ervan overtuigd dat hij goed voor zijn dieren zorgt. WIJ zien dat dat niet zo is en zijn dus genoodzaakt in te grijpen. Deze man ziet echt niet dat hij het verkeerd doet.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:31

Geen mischandeling kippen met zijn 3en in een konijnen vervoer hok stoppen :n

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:33

horzlover schreef:
Geen mischandeling kippen met zijn 3en in een konijnen vervoer hok stoppen :n

Tja, ze kunnen ze moeilijk allemaal 2 vierkante meter geven :+ er liepen daar ruim 100 kippen heb ik zo begrepen... Word beetje lastig vervoeren.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:36

De omgeving ziet er erg verwaarloost uit, de paarden kan ik op die foto niet goed oordelen.. Wel een beetje sneu voor de man, hij is zo gehecht aan zijn paarden.. Maar je moet wel aan het wel zijn van de paarden denken.

Maar toch, ik ken ergere verwaarloosde paarden :o

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:02

na zien van filmpje kwam direkt bij mij de gedachte
animal hoarding
http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_hoarding

die man ziet echt niet wat die fout doet ,is in dat idee ook nog 40 jaar versterkt door de omgeving die voor hem de bevestiging gaf dat wel goed zat (huifkarritten ed)

inbeslagname ,ik zou zeggen een gedeeltelijke inbeslagname op 2 stuks na
waaronder die met maatschappelijk (phychiatrie ) begeleiding leert wat dan wel een goede verzorging is enz

de kippen had men beter in kunnen vangen als ze" op stok waren"
dan had men ze met zaklantaarn zo in kunnen vangen

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:33

Ken de man niet, maar twee van de paarden die te zien zijn staan inmiddels op de stal waar mijn paardje ook staat. Waren niet ingeënt, ontwormd enz. maar voor de rest redelijk in orde.
Dierenarts is er bij geweest en de ene kon wat dikker, maar gelukkig waren ze qua gezondheid ok.

Denk dat het een combinatie van onwetendheid en ouderdom is die de situatie van niet ideaal naar bijna onhoudbaar heeft laten opschuiven....... Gelukkig kan de man twee van zijn paardjes in ieder geval nog regelmatig bezoeken terwijl ze gegarandeerd goed verzorgd worden.