Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
andafries schreef:Ik heb de uitzending ook gezien. En inderdaad die paarden hadden ontzettende dorst en de hoeven van dat paard had wel wat aan gedaan kunnen worden. En dat paard wat over die buis stond en geen kant meer op kan. Dat kan echt niet. Op zich sneu voor zo'n man die zelf denkt het beste met zijn dieren voor te hebben. En een paard van 27 ja die zag er voor zijn leeftijd niet slecht uit. Dat die dieren bij hem weg worden gehaald omdat hij het niet aankan vindt ik wel terecht. Maar de manier waarop ? Sorry maar hoe die kippen gevangen werden door die onbenullen één en al stress....... in mijn ogen dierenmishandeling. Die zogenaamde dieren politie mag ook nog heel wat leren !
Amalarab schreef:Ben benieuwd of hij zijn vrouw ook kwijt is na deze uitzending!?
dakpan schreef:Ik heb de uitzending gezien en was toch redelijk geschrokken, hoor.
Er stond een paard in een schuur, tussen allerlei grote en kleine spullen. Daarbij kwam dat hij geen kant op kon, omdat hij een (ijzeren) buis dwars onder zijn buik had doorlopen. (het leek of het paard erover heen gesprongen was en het met zijn achterbenen niet haalde, of zoiets)
Toen die mannen een stukje verder liep, stond er een pony, donker en alleen in een hoekje van een hok. (ik kan het geen stal noemen!) In zijn hokje lagen verschillende platen met scherpe stukken en een vuilniszak met troep, waar het op leek of de pony daaraan had gegeten.
Al met al vond ik het een oude man, die het vroeger allemaal goed bedoelde en het nu ook nog wel goed bedoelde met zijn paarden, maar die het gewoonweg niet meer voor elkaar krijgt om redelijke zorg aan zijn dieren te geven... en hoe je het ook draait of keert; ook oude mannen kunnen een hoefsmid bellen!
Nwktje schreef:hmm wat raar ik sta nog op de foto bij fjorden van hem zelf dat ik er opzit, zien er keurig uit op de foto. Ben eens met de huifkar gereden was met familie dag schrik er wel een beetje van. Ik denk dat het de oudheid een rol speelt.
Tomaskok schreef:er stond een fjord bij die was zooo enorm mager dat je hem zowat niet herkend als fjord!! zo'n man moet gewoon de gevangenis in!!!!!!!!!!! of een heeeeeeeele hooge boeten!!!!
Tomaskok schreef:dat kan indd dat oudheid een rol speelt... maar dan vind ik dat hij er niet moeilijk over moet doen dat ze inbeslag genomen worden ik bedoel hij is miss oud maar hij kan gewoon zien!! en dan zie je dat ze er heeeeeeeeeeeeeeel slecht uitzien...... die arme paardjes als hij echt zo van zijn paarden houd als hij zegt zou hij ze weg moeten doen!......