Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:48

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebren

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:50

Duidelijk een voorbeeld van in de krul trekken, paard kan geen kant op.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:50

Dit doet pijn aan me ogen....... het word tijd at ze in gaan zien dat ze hem aan het verpesten zijn........

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:51

Ongeacht dat het jammer is dat Totilas nu voor Duitsland uitkomt, en niet meer voor ons, vind ik dit echt doodzonde zeg. Ik zie Toot liever goud winnen voor Duitsland op zijn oude niveau dan zo door de ring gaan. Dit verdient hij niet. De klik is er gewoon niet, punt. Zonde van het paard en sneu voor de nieuwe ruiter. Waarom lest hij niet bij Gal, die weet toch als de beste hoe hier mee om te gaan (nu Sjef niet mag). Ik hoop dat het nog goed komt want we weten wat hij kan en we hebben er allemaal van genoten toch.
Mijn mond viel open bij het zien van het filmpje, dit is Toot....zo sneu.
Laatst bijgewerkt door S123321 op 06-02-12 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Ik heb het ''totilas hoort bij edward'' naast me neer gelegt.
Zal niet meer gebeuren.
Ik snap ook dat op Mathias een ontzettende druk rust ,maar!
Hij rijd niet eerlijk (imo vanaf het filmpje op pagina 1). Ontzettend strak gereden en geen moment laat hij los.
Voor hij in 1 van de eerste 5 min. 1ste keer bak uitgaat doet hij daarvoor zo'n keertwending.
Toot deed het niet in 1 keer en hup gelijk een fikse ophouding.
Kijk dan ben je imo niet goed bezig. Zorg dat je een band bent met je paard en niet dat je paard als slaaf onder je loopt.
Dat is echt hetgene wat mij zeer ergert aan Rath. Hij laat totilas niet totilas zijn ,maar hij ziet het gewoon als 'toppaard' dat het maaar even moet doen.

Edward gal leek (wij weten natuurlijk niet wat achter de schermen afspeelde) veel meer respect voor toot te hebben en sprak ook altijd over ''wij'' en ''Totilas'' die het weer zo goed gedaan had(den) :)

Fu_Qi

.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:53

Elin_ schreef:
1ste keer bak uitgaat doet hij daarvoor zo'n keertwending.

Dat deed hij omdat de tong hoogstwaarschijnlijk al over het bit en uit zijn mond hing.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:54

Hier word ik niet vrolijk van, het is natuurlijk een momentopname maar deze combinatie klopt niet plus dat ik sterk het gevoel krijg dat dit paard als een circusact gepresenteerd wordt. Zonde van zo'n groot talent die met de juiste begeleiding fantastisch kan presteren..

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:55

Iedereen mag erg boos zijn want jullie uitlatingen zijn kinderspel bij deze van de duitsers op hun forum.
Dit optreden is een schande,en wat opvallend is: T begint wel echt duidelijk beter te lopen als vader Rath begint zijn instructies te geven,dan zie je de hengst veel rustiger worden en kan MAR zijn ding doen. Voor mij is het duidelijk: MAR is te weinig ruiter en heeft geen gevoel want als hem iemand duidelijk maakt wat ie moet doen,en dat doet vader Rath wel zeer gedetailleerd dan zie je dat het veel beter lukt.
En dit heeft niets te maken met de duitse of nederlandse manier van rijden,dit is gewoon een ruiter die niet toe is aan dit niveau want ook op de 2 andere hengsten,Bretton Woods en Furst Romancier was het zielig,alzo de duitsers,en Furst Romancier is toch wel degelijk Duits geschoold

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:56

setteke schreef:
Elin_ schreef:
1ste keer bak uitgaat doet hij daarvoor zo'n keertwending.

Dat deed hij omdat de tong hoogstwaarschijnlijk al over het bit en uit zijn mond hing.

Dat lijkt me inderdaad al genoeg zeggen :)

Ja edward heeft hem 6 jaar gehad ,maar dan moet Rath gewoon nu nog niet in de ring verschijnen als dat het argument is dat het niet lukt.
Dan wachten ze nog maar jaartje of 3...
Toot is totilas niet meer , en ik heb nog 10000% liever dat Gal hem voor Duitsland uitbrengt dan dit.
Je moet aan het dier denken en niet aan de sport in dit geval :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:56

Ik vond eerst dat iedereen hier op Bokt ongelooflijk overdreef met al die negatieve reacties, maar ik geef jullie toch allemaal gelijk. Wat ziet dit er vreselijk uit, arm dier ;(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:57

anneM_Ajax schreef:
Tsja het blijft een Griezelbaldi natuurlijk. De meeste pakken je op elk foutje dat je maakt. Gal was verschrikkelijk op hem ingespeeld na 6/7? jaar, MAR zit er pas 1,5 jaar op. Ik hoop dat die jongen veel zal opsteken met de jonge paarden bij Sjef en dat meeneemt op Toot. Dan komt het vast wel goed.

Amen

Ach en de beste ruiters zitten immers op bokt................. :+

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:58

Arme MAR, Toot loopt er zo mee weg!
Ik mis wel de combi Gal/Totilas maar Toot heeft het toch mooi voor elkaar! Als hij zo verder doet mag hij in de toekomst enkel nog dekken :evaw:

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:59

Citaat:
maar Rath verpruts het een beetje (kuch).
Hmm .. ik denk niet dat Rath het verprutst.
Gal en Totilas was zó op elkaar afgestemd, zó gefinetuned. Dat doe je iet zomaar even na.
Rath is de brenger van de boodschap. Stenig hem niet.
Het gaat om de dollartekens in de ogen van Paul S.

Arm paard.
Arme Matthias.
en het spijt me zó voor Edward.

Maar VOORAL: ARM PAARD.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:59

Wilawander schreef:
anneM_Ajax schreef:
Tsja het blijft een Griezelbaldi natuurlijk. De meeste pakken je op elk foutje dat je maakt. Gal was verschrikkelijk op hem ingespeeld na 6/7? jaar, MAR zit er pas 1,5 jaar op. Ik hoop dat die jongen veel zal opsteken met de jonge paarden bij Sjef en dat meeneemt op Toot. Dan komt het vast wel goed.

Amen

Nah, geweldig loopt Toot niet. Maar zo overdreven slecht als men het hier doet voorkomen gaat het ook niet. Wel typisch dat veel mensen een rijden van pak hem beet 20 minuten kunnen beoordelen aan de hand van de eerste vijf minuten film.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:00

Zag er eerder uit naar een gevalletje gek in de kop ~~}>

Die toot had er wel zin in _O-

Naar mijn idee had hij er gewoon in het begin rust in moeten brengen door totilas te laten galopperen. Niet racen ofzo, maar gewoon een netjes galopje. Dan kan ie vast wat energie kwijt en was ie sneller met zn kop erbij geweest.

Het blijft een mooi paard maar het magische is er af. Je ziet dat ie gewoon niet lekker in zijn vel zit. Hij doet het werk niet meer met plezier en passie, maar omdat ie niet anders kan.

MR is inderdaad bang voor de kracht van toot volgensmij. Die reactie van hem op toots gedrag lijkt wel erg veel op de angstreactie die ik had op mijn verzorgpony een aantal jaren geleden.

Volgensmij moet 20 minuten losrijden echt wel genoeg kunnen zijn om de gekkigheid eruit te krijgen zodat hij goed stuurbaar wordt....

Hij laat volgensmij precies alle dingen die je in de eerste manegelessen al leert. Niet trekken aan de teugels, meegaan in de beweging, paard mag niet met kin op de borst, niet bonken, :))

Volgensmij mist MAR gewoon de ervaring, techniek en fijngevoeligheid om een paard als totilas te kunnen rijden

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:01

bertie schreef:
Citaat:
maar Rath verpruts het een beetje (kuch).
Hmm .. ik denk niet dat Rath het verprutst.
Gal en Totilas was zó op elkaar afgestemd, zó gefinetuned. Dat doe je iet zomaar even na.
Rath is de brenger van de boodschap. Stenig hem niet.
Het gaat om de dollartekens in de ogen van Paul S.

Arm paard.
Arme Matthias.
en het spijt me zó voor Edward.

Maar VOORAL: ARM PAARD.

He le maal mee eens! _/-\o_

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:01

.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:02

:D Ik hoorde gelijk een stemmetje in mijn hoofd van mijn reeds lang overleden eerste (drill) instructeur. RIJDEN moet je, niet meeliften! Zorg dat je slimmer bent want op kracht verlies je het altijd!

Best sneu dat MAR dat zelf nog niet in de gaten heeft maar zijn pappie het allemaal moet voorkauwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:02

_San87_ schreef:
Jammer dat veel mensen het filmpje niet uitkijken en dus ook niet zien dat Toot richting het einde wel beter gaat lopen. Nee, het is bij lange na niet perfect, maar het paard is fris, dat kan gebeuren en ik vind dat MAR daar best goed mee omgaat :). Hij lijkt rustig te blijven, gaat niet trekken en beloont Toot.

Uiteindelijk komt er op sommige momenten best wat ontspanning om de hoek kijken en rijdt hij de wissels best netjes, ook de eners. En ja, dan wordt er aan het eind geapplaudisseerd en schiet Toot weer in de stress, hij is niet het enige paard die dat doet en Gal kon die spanning beter laten afvloeien dan MAR dat kan, maar de jongen doet wel zijn best.

Overigens hoop ik nog steeds dat Toot en MAR een combinatie kunnen worden. Echter zie ik het somber in. Ik hoop dat ze me versteld kunnen laten staan :).

Dat ben ik helemaal met je eens. Dat eerste stuk was inderdaad niet om aan te zien, maar goed. Ik zou ook niet graag in MAR z'n schoenen staan. Het heeft zo lang geduurd voordat ze als combinatie publiekelijk verschenen, dat heeft volgens mij wereldwijd al vooraf voor een negatieve lading gezorgd en nogal wat druk opgebouwd voor een moment als dit. Het besef dat alle ogen op je gericht zijn en dat alles wat je doet wordt vergeleken met Edward Gal lijkt me niet echt een relaxed uitgangspunt, hihi. Dan ook nog onvoldoende losgereden met een bloedhete Toot als resultaat.. Dan vind ik dat 'ie het nog best netjes doet, mede dankzij zijn geweldig stille beenligging.

Na ongeveer halverwege het filmpje vind ik dat er nette stukken tussen zitten. Ja, die stang mag best wat losser en die spanning kan ook flink wat minder. Maar eerst nog maar eens wat meer optredens van ze zien voordat ik echt ga oordelen wat ik van deze combinatie vind :)

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:04

Wat is dit treurig ! Woorden schieten te kort. Toot is gedegenereerd tot een passagemachine.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:04

_San87_ schreef:
Nah, geweldig loopt Toot niet. Maar zo overdreven slecht als men het hier doet voorkomen gaat het ook niet. Wel typisch dat veel mensen een rijden van pak hem beet 20 minuten kunnen beoordelen aan de hand van de eerste vijf minuten film.

Precies maar mensen kunnen het niet meer objectief beoordelen. En een paard die gek is en de energie eruit moet die geef je in zon baan niet de ruimte want dat risico is veels te groot.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:05

jeetje, ik sta zomaar in de top comments, met "money doesn't rule" :o

STEM OP MIJ! _/-\o_

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:05

Wilawander schreef:
anneM_Ajax schreef:

Amen

Achja in iedergeval zitten ze niet in Duitsland! :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:06

Wilawander schreef:
_San87_ schreef:

Precies maar mensen kunnen het niet meer objectief beoordelen. En een paard die gek is en de energie eruit moet die geef je in zon baan niet de ruimte want dat risico is veels te groot.

Inderdaad. Daarom vind ik even de baan verlaten om daarna terug te komen een prima oplossing. En je ziet dan dus ook dat het steeds iets beter gaat en die spanning toch weg begint te vloeien en MAR best nog wat leuke stukjes kan laten zien :).