Totilas' eerste publieke optreden na EK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tweetyj

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:13

Chèrum paardje!
Hoe blij de Duitsters ook zouden moeten zijn met zo'n geweldig wonderpaard als Totilas, zo ontevreden zijn ze erover en zo veel medelijden hebben ze ermee..
Heb respect voor MAR dat hij zich zo 'cool' hield en niet huilend van schaamte de ring uit is gereden, vreselijk gewoon!

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:13

edward heeft heel al gezien, hp had een link op fb staan

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:14

een eeuwige zonde deze combinatie, de klik is er gewoon totaaaaal niet........wanneer geven ze hier nou aan toe?? dat is echt geen schande!!! dit gepruts daar in tegen wel!!!!!
zo verpest je het paard alleen maar en het is natuurlijk ook niet leuk voor Rath die op deze manier alleen maar negatieve reacties krijgt....
je zou Gal bijna smeken een duite nationaliteit aan te vragen

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:15

Judith_VB schreef:
Ik heb het al eerder gezegd en ik ga het weer doen: Hij had beter Edward Gal kunnen kopen :+

Het is heel duidelijk dat de klik er niet is tussen paard en ruiter.
Paard is stout en ruiter is angstig wat Totilas haarfijn aanvoelt en heerlijk uitbuit.
En dan ga je met dit weer (lekker fris om maar te zeggen), met een super fris paard MAAR 20 minuten warm rijden om in een hal te verschijnen die stijf staat van het volk, spanning en verwachting.
Het recept om te falen.
Beetje dom om het maar zo te zeggen.
Hij rijdt hem helemaal de kreukels in, jammer.

Helemaal met je eens Judith!!

(Misschien een lesje bij Paulette zou wellicht wat uitkomst voor hem bieden, hahaha!! :D :o )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Totilas' eerste publieke optreden na EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:18

Ook ik vind/vond dat MAR en Toot een kans moesten krijgen een combinatie te vormen en in het begin zag het er naar uit dat er progressie kwam, maar ik word hier ook heel erg verdrietig van en moet tot mijn spijt toegeven dat dit niet is wat ik ervan gehoopt had en ik inmiddels ook niet meer denk dat het ooit wat gaat worden.

Zonde van zo'n geweldig goed paard.

s6801881

Niet om het een of ander, maar Toot was bij Edward ook nog wel eens aan de frisse kant hoor >;) Dan liep hij ook de sterren niet van de hemel. Zelfde als nu met Sisther. Maar het verschil is wel, Gal wist Toots spanning vaak in iets positiefs om te zetten. Daarvoor moet je als combinatie elkaar aanvoelen, en dat doet deze combinatie nog steeds niet. MAR is denk ik best een prima ruiter, met zijn andere paarden doet hij het zo gek nog niet. Ik denk alleen dat hij gewoon de "klik" (of hoe je het wil noemen, elkaar aanvoelen en op elkaar ingespeeld zijn) niet heeft met Toot. En ondertussen ga ik toch steeds meer denken dat die "klik" er ook nooit zal komen :n Olympisch goud kan je inderdaad niet kopen. Bij deze.

Ik hoop van harte dat Edward de beelden niet al te zwaar opvat. Het lijkt me voor hem verschrikkelijk om "zijn paard", zijn oogappel die hij tot recordhoogte heeft opgeleid en gereden, zo te moeten zien zwoegen. Conclusie is dan voor mij wel: een combinatie is niet voor niets een combinatie. Een paard en een ruiter zijn zo goed als hun relatie. Een goede ruiter zonder goed paard kan niet veel beginnen, maar een goed paard zonder passende ruiter komt er ook niet. Ook op topniveau gaat dat blijkbaar op.

Anoniem

Iriz schreef:
Jeetje, wil niet weten wat edward denkt als hij dit filmpje ziet, verschrikkelijk zeg!
Inderdaad... :\

OomaaikeoO

Ik heb mn twijfels of dit ooit een combinatie gaat worden. Ze zijn nu 1.5 jaar een team, maar het straalt er totaal niet vanaf... Tuurlijk moet je elkaar leren kennen en aanvoelen, maar dat moet na 1.5 toch wel eens zijn gelukt?!? Als het zo door gaat halen ze de OS niet eens...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:19

Das war Scheisse en dan echt met Kapitalen. arm paard, so sensibel.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:21

Schande!! Grote SCHANDE!

Meer kan ik er niet over kwijt! Om nog maar te zwijgen over het misselijk makende commentaar onder het filmpje (DER TOOOTIIILAAAS)

Als ze hem zo doortrainen kan hij na Londen met vervroegd pensioen of in de arbeidsongeschiktheidswet...

Zum kotsen! :r

Rambogirl

Zo zonde dit!!!

En wat een jankbal is die Rath zeg!! Menig manegepony en paard maakt veel erge sprongen en die ruiters blijven ook gewoon doorgaan.

Dit prachtige paard wordt gewoon finaal naar de filestijnen gereden!!

Esther43

Tjee.. edward preseteerde gewoon 10X beter met dit diertje, ik hoop echt voor de beste man die hem nu rijd dat hij totilias zover krijgt dat hij zo mooi gaat lopen als bij edward, maar ik ben bang dat dit hem niet word.. mischien toch een andere ruiter?

RoWi

De eerste 6/7 minuten zijn echt niet leuk om naar te kijken, maar daarna lijkt de spanning wel langzaam af te vloeien. Bij zowel Totilas als MAR.
MAR begint er meer aan te rijden en er zitten dan hier en daar ook wel aardige stukjes tussen. Maar laat ik eerlijk zijn: dit is écht nog niet genoeg voor
een medaille. Laat staan goud op de OS in zo'n sterk deelnemersveld.

Ik ben het helemaal eens met KletsKoekje. De klik ontbreekt, ze zijn geen combinatie. Het is nu een heel erg goed paard, met een ruiter die op dit moment
eigenlijk nog niet zo goed weet wat hij er mee aan moet. Je ziet hem verstijven zo gauw als dat Totilas dat eerste hupsje maakt. Ik vind het overigens wel
heel dapper dat ze naar Sjef Janssen zijn toegestapt, dat toont wel aan dat ze inzien dat het niet echt lekker gaat.

Echt jammer! ;(

flower1983

Re: Totilas' eerste publieke optreden na EK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:23

arm paard, heb een stukje draf gezien en doorgespoeld naar de galop en nog een "keertwending"???? zelfs een schouderbinnenwaarts was volgens mij erg veel moeite. arm arm paard, heb nu geen vertrouwen meer dat die klik ooit nog een keer komt, en arme arme edward

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:23

Als ik bondscoach was en deze film zag, zou dit geen combinatie zijn die ik in het olympisch team wil hebben....

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:25

ik kan hier zo verdrietig om worden |(

hoop stieken gewoon weer dat totilas ooit weer terugkomt naar edward maar dan moet er echt een wonder komen.....

Tweetyj

Is het al zeker dat hij meeging dan? :o

KimmLoveTenn

Jeetje wat word ik hier treurig van. Dat beest had altijd zo veel plezier met lopen, deed alles voor Edward. Als je niet beter wist zou je denken dat het een ander paard is. |(

Meloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:26

Hebben we niet allemaal wel eens een mindere dag met onze paarden. En we weten niet wat er voorafgaand gebeurd is. Paard heeft duidelijk stress en is mega fris. Ik ben het eens dat hij niet goed voor elkaar is op dit filmpje, maar aan het einde is er wel meer ontspanning. Matthias trekt tenminste niet wat ik helaas wel vaak zie gebeuren in deze situatie. Ik vind dat hij als ruiter goed reageert op wat er onder hem gebeurd. En bij de beste ruiters is hun toppaard weleens niet voor elkaar. Dat is toch het mooie van de paardensport. We weten nooit wat er de volgende seconde gaat gebeuren. Ja helaas laten ze ons wel eens in de steek. Dan moet je op een fiets gaan zitten en zelfs die gaan wel eens kapot....

Authentic

Zullen ze nu inzien dat je geen goud zal winnen door de helft van een combinatie te kopen?

Anoniem

Tweetyj schreef:
Is het al zeker dat hij meeging dan? :o

Zo geweldig zijn de andere combinaties in Duitsland ook niet meer. Zou er niet van staan kijken.

cruesli

Toot wordt gewoon op de handrem gereden, zo zonde! ;(

Katyatje

Nou, zo'n optreden zet de 'combinatie' alleszins niet in een goed daglicht.
Vind het moeilijk om erover te oordelen. Het begin is één grote chaos, maar na het einde wordt het beter. Ze hadden natuurlijk zelf wel kunnen bedenken dat er meer tijd nodig was om Totilas rustig en ontspannen te krijgen.
Ben vooral benieuwd hoe lang het zal duren voor ze na dit optreden nog een keer voor publiek verschijnen. En hoe dat zal uitdraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:27

Meloves schreef:
Hebben we niet allemaal wel eens een mindere dag met onze paarden. En we weten niet wat er voorafgaand gebeurd is. Paard heeft duidelijk stress en is mega fris. Ik ben het eens dat hij niet goed voor elkaar is op dit filmpje, maar aan het einde is er wel meer ontspanning. Matthias trekt tenminste niet wat ik helaas wel vaak zie gebeuren in deze situatie. Ik vind dat hij als ruiter goed reageert op wat er onder hem gebeurd. En bij de beste ruiters is hun toppaard weleens niet voor elkaar. Dat is toch het mooie van de paardensport. We weten nooit wat er de volgende seconde gaat gebeuren. Ja helaas laten ze ons wel eens in de steek. Dan moet je op een fiets gaan zitten en zelfs die gaan wel eens kapot....

'Wel eens'. Helaas heb ik nog geen filmpjes gezien (behalve de éérste, waar hij hem voor het eerst in het openbaar rijdt) waar hij fatsoenlijk loopt.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:27

Heel verdrietig dit. Heb van begin af aan al gezegd dat MAR het niet gaat redden. In mijn ogen heeft die knaap geen ruitergevoel wat zo essentieel is op dit niveau. Zo zonde van zo'n fier en machtig paard waar ik steeds kippevel van kreeg als ik hem onder Edward zag.