Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en het ook nog eens niet of minder stinkt. HorseTopShop schreef:Ik denk dat er heel weinig over de weg rijden. Je wilt niet weten wat wij dagelijks meemaken. Nou zijn die van ons bomproof, dus dat is een voordeel, maar man man man.
We worden afgesneden, uitgescholden, toeteren, van de weg af gereden.
Op de weg rijden is niet altijd prettig
Iris82 schreef:Maar hoeveel ruiters rijden er ook feitelijk over de weg?
Jij zo te lezen en dat waardeer ik en ik vind het ook heel goed dat jij wel netjes afstijgt. Alleen denk ik dat het gros van de ruiters toch over het fietspad rijdt.
Iris82 schreef:HorseTopShop schreef:Ik denk dat er heel weinig over de weg rijden. Je wilt niet weten wat wij dagelijks meemaken. Nou zijn die van ons bomproof, dus dat is een voordeel, maar man man man.
We worden afgesneden, uitgescholden, toeteren, van de weg af gereden.
Op de weg rijden is niet altijd prettig
Waarschijnlijk ook omdat al zolang iedereen op het fietspad rijdt dat ze denken dat jij 'op de verkeerde weg' rijdt?

Sluit me helemaal bij Jessie aan!
Langcara schreef:Dit gaat nergens over. Vroeger lag er overal paardenstront omdat we nog geen auto's hadden. Heel de beschaving van onze maatschappij rust grotendeels op de paardenrug, want paarden maakten het ons mogelijk om te sjouwen en dus te bouwen, en om ons te verplaatsen.
En nu is het plotseling een probleem want de mensen zijn niets meer gewend, en ze verdragen ook helemaal niets meer. Dat komt omdat er gewoon te veel mensen zijn.
Barcelano schreef:Langcara schreef:Dit gaat nergens over. Vroeger lag er overal paardenstront omdat we nog geen auto's hadden. Heel de beschaving van onze maatschappij rust grotendeels op de paardenrug, want paarden maakten het ons mogelijk om te sjouwen en dus te bouwen, en om ons te verplaatsen.
En nu is het plotseling een probleem want de mensen zijn niets meer gewend, en ze verdragen ook helemaal niets meer. Dat komt omdat er gewoon te veel mensen zijn.
Hier zit wel een kern van waarheid in.
Stads mensen vinden alles wat met buiten leven te maken hebben stinken.
Veel kinderen weten nog geen eens meer waar melk vandaan komt.
Ook het feit dat er wel doodleuk steeds huizen richting de polder worden gebouwd en dat in die nieuwbouw later wel de mensen gaan zeuren over stank overlast etc![]()
Terwijl de boeren bedrijven en stallen er eerder waren en uiteindelijk van de gemeente weide moeten inleveren.
Waar kunnen we uiteindelijk nog even genieten van onze hobby buiten als dus alles van beton wordt??
Het is daarbij ook niet echt bevordelijk voor de paardenrug om zonder opstapje op te stappen en laat je die nou net niet op het strand hebben

Kijk, ik zal er absoluut voor zorgen dat dit niet in een woonwijk gebeurd, maar ik was samen met iemand anders (ik ben 1.60, de ander 1.58
en we zaten op 2 knuppels van gelderse paarden) en dan stap je niet even af
Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? De volgende dag is door de vloed alle mest weer weg, heeft niemand er last van. Verder komen wij niet in woonwijken, enkel duin en strand waar paarden mogen komen. Even voor een beeld waarom het moeilijk is af te stappen: http://img845.imageshack.us/img845/5679 ... ing136.jpg