Paardenmest grote ergernis voor veel hondenbezitters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Paardenmest grote ergernis voor veel hondenbezitters

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:40

Maar hoeveel ruiters rijden er ook feitelijk over de weg?
Jij zo te lezen en dat waardeer ik en ik vind het ook heel goed dat jij wel netjes afstijgt. Alleen denk ik dat het gros van de ruiters toch over het fietspad rijdt.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:47

Ik denk dat er heel weinig over de weg rijden. Je wilt niet weten wat wij dagelijks meemaken. Nou zijn die van ons bomproof, dus dat is een voordeel, maar man man man.
We worden afgesneden, uitgescholden, toeteren, van de weg af gereden.

Op de weg rijden is niet altijd prettig :n

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:50

Tsja, paardenpoep is binnen een paar dagen ook weer weg, waar hondenpoep wel weken blijft liggen soms. Ik heb er eigenlijk ook meer last van hondenpoep dan paardenpoep. Als ik in de hondenstront stap baal ik echt, dat stinkt als de neten en blijft er ook vaak nog keilang aankleven. Terwijl als ik in de paardenpoep stap dat meestal niet eens echt blijft kleven (als het al voor de helft vergaan is dan, maar als je in een verse hoop staat let je gewoon echt niet goed op :')) en het ook nog eens niet of minder stinkt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:52

HorseTopShop schreef:
Ik denk dat er heel weinig over de weg rijden. Je wilt niet weten wat wij dagelijks meemaken. Nou zijn die van ons bomproof, dus dat is een voordeel, maar man man man.

Waarschijnlijk ook omdat al zolang iedereen op het fietspad rijdt dat ze denken dat jij 'op de verkeerde weg' rijdt? :?

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:05

bedoeld ze met die paardenpampers in Brugge niet die zakken die tss paard en koets hangen
want in brugge mag je niet met je paard in stad alleen da stadpaarden die toeristen rondleiden

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:05

Iris82 schreef:
Maar hoeveel ruiters rijden er ook feitelijk over de weg?
Jij zo te lezen en dat waardeer ik en ik vind het ook heel goed dat jij wel netjes afstijgt. Alleen denk ik dat het gros van de ruiters toch over het fietspad rijdt.

Op het fietspad is het niet echt netjes. Zo'n klodder op de weg blijft soms weken liggen. Maar daar kan je dan toch ook rustig afstappen lijkt me?
In de bebouwde kom is het ook niet echt aardig als je je paardenhoop pal voor iemand z'n deur laat liggen eigenlijk... En ook daar lijkt me dat je niet overhoop gereden wordt als je afstapt want als dat zo is dan is de auto achter je allang over de hoop heen gereden nog vóór je kan afstappen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:09

Iris82 schreef:
HorseTopShop schreef:

Waarschijnlijk ook omdat al zolang iedereen op het fietspad rijdt dat ze denken dat jij 'op de verkeerde weg' rijdt? :?

Dat zou heel goed kunnen. Maar hetzelfde liedje als we met de karren op pad gaan. Ook dan worden we afgesneden, uitgescholden, toeteren ze. We hebben ook al een paar keer meegemaakt dat er iemand nog snel even probeert in te halen, op de helft erachter komt dat hij/zij het niet gaat halen en de auto dan maar tussen 2 karren in propt. Levensgevaarlijk.

Op de weg rijden/mennen is niet leuk :n
Maar toch ruimen we nog altijd de mest op :D
Ik snap best dat het niet áltijd mogelijk is, maar in de meeste gevallen kan iedereen gewoon de mest van zijn/haar paard of pony opruimen.

Ik zag laatst hier in de straat paardenmest op de stoep liggen. Dat is echt asociaal.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:37

Dit gaat nergens over. Vroeger lag er overal paardenstront omdat we nog geen auto's hadden. Heel de beschaving van onze maatschappij rust grotendeels op de paardenrug, want paarden maakten het ons mogelijk om te sjouwen en dus te bouwen, en om ons te verplaatsen.

En nu is het plotseling een probleem want de mensen zijn niets meer gewend, en ze verdragen ook helemaal niets meer. Dat komt omdat er gewoon te veel mensen zijn.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:05

ik wil best de poepjes opruimen maar ik kom serieus mijn paard niet meer op zonder opstapje....dus ja hoe het dan moet?

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:29

Bankje? Muurtje?

Maar het is inderdaad een beetje een 'Jaaaa, maaar zij mooogen het wel! En das niet eerlijk!' van de hondenbezitters..
Bovendien is carnivorenpoep inderdaad veel viezer dan herbivorenpoep :)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:31

Moet zeggen dat onze paarden (en onze rijpony)ook nooit in de rijbak mesten alleen op de vrachtwagen of op stal...
Zie je het al voor je, ritje met mestboy erbij,hoe ga je dat in hemelsnaam meeslepen en een poepzak...nou ook dat zie ik niet zitten.
Helaas zijn boterhammenbuiltjes té klein!

En dan roep men wel dat men hondenbelasting betaald...dat doe ik liever als vol pension stalgeld elke maand! (daar staan ze niet bij stil).

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:42

Ik heb ook gehoord dat ze een poepzakje voor paarden wilden gaan invoeren. Dan mag je toch een beste zak hebben als je wilt dat de drollen er niet door heen gaan vallen! :+

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:06

Tessa_1 schreef:
Bankje? Muurtje?

Maar het is inderdaad een beetje een 'Jaaaa, maaar zij mooogen het wel! En das niet eerlijk!' van de hondenbezitters..
Bovendien is carnivorenpoep inderdaad veel viezer dan herbivorenpoep :)

in de polder? ;)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:08

Fijn dit...ik woon in Noordwijk ga iedere week naar het strand....als ik ook nog paarden belasting moet gaan betalen weet ik niet meer waar men geld blijft.
Hier op de straten (fiets en voetpaden) word het opgeruimd maar lang niet overal. Ik vind dat dat inderdaad beter kan. Op het strand mogen we al bijna meer dan de helft van het jaar niet komen ivm badgasten en dit word ook keurig na geleefd.

en zoals al word gezegd, op de stoep is echt asociaal. Hond, paard, kat of schaap, dat kan gewoon niet. Nog gevaarlijk ook (uitglijden)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 12:24

Ik rijd paard in Katwijk, net naast Noordwijk. Hoe vaak ik niet uitgescholden word met mijn 'teringbeest'.
Zullen we dat ook eens naar alle hondenbezitters gaan doen, voor de gein? Denk dat ze niet snappen waar het over gaat ;) Sluit me helemaal bij Jessie aan!
Ik rijd ivm de poep alleen over gras / door het duin naar het strand toe. Op het strand - tsja - met vloed spoelt de mest zo terug de zee in...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:10

Muppett schreef:
Ik rijd paard in Katwijk, net naast Noordwijk. Hoe vaak ik niet uitgescholden word met mijn 'paasei'.
Zullen we dat ook eens naar alle hondenbezitters gaan doen, voor de gein?

Zijn dat dan met name hondenbezitters die dat doen, of ook andere mensen?

Bartello1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:50

Ik vind het persoonlijk een goed idee om in de bebouwde kom even af te stappen en de mest naar de zijkant van het fietspad/weg te schuiven. Ja er blijft dan mss wat poep aan je laars zitten maar wat eerder als excuus werd gebruikt dat je dan met een poeplaars been moet geven? Daarvoor gebruik je je kuit volgens mij.

En het niet meer op je paard kunne komen dan?? Ik ben zelf 1.67 en mn paard is 1.80 nog nooit geen probleem gehad om op mn paard te komen.

thom182

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:23

Ik kan me er wel een beetje iets bij voorstellen.
Ik heb geen paard, ook totaal geen verstand van. Maar als hondenbezitter en liefhebber betaal ik jaarlijks de hondenbelasting, maar ook paarden vervuilen/belasten natuurlijk.. :)
Daarbij, als ik hier op de hei loop met mijn hond, moet ik toch zeer regelmatig aan de kant springen, als er een paard met ruiter voorbij komt stormen, en dan niet op het ruiterpad.
Dat roept natuurlijk ook ergernissen op.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:02

Langcara schreef:
Dit gaat nergens over. Vroeger lag er overal paardenstront omdat we nog geen auto's hadden. Heel de beschaving van onze maatschappij rust grotendeels op de paardenrug, want paarden maakten het ons mogelijk om te sjouwen en dus te bouwen, en om ons te verplaatsen.

En nu is het plotseling een probleem want de mensen zijn niets meer gewend, en ze verdragen ook helemaal niets meer. Dat komt omdat er gewoon te veel mensen zijn.

Hier zit wel een kern van waarheid in.
Stads mensen vinden alles wat met buiten leven te maken hebben stinken.
Veel kinderen weten nog geen eens meer waar melk vandaan komt.

Ook het feit dat er wel doodleuk steeds huizen richting de polder worden gebouwd en dat in die nieuwbouw later wel de mensen gaan zeuren over stank overlast etc :+
Terwijl de boeren bedrijven en stallen er eerder waren en uiteindelijk van de gemeente weide moeten inleveren.

Waar kunnen we uiteindelijk nog even genieten van onze hobby buiten als dus alles van beton wordt??

soooophx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:03

Laatst meegemaakt dat er paardenpoep lag zei die man tegen mij (terwijl t niet van mijn pony was) ruim je dat wel op !
Ik dacht huh? sinds wanneer ruimen we paardenpoep op..

thom182

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:04

Barcelano schreef:
Langcara schreef:

Hier zit wel een kern van waarheid in.
Stads mensen vinden alles wat met buiten leven te maken hebben stinken.
Veel kinderen weten nog geen eens meer waar melk vandaan komt.

Ook het feit dat er wel doodleuk steeds huizen richting de polder worden gebouwd en dat in die nieuwbouw later wel de mensen gaan zeuren over stank overlast etc :+
Terwijl de boeren bedrijven en stallen er eerder waren en uiteindelijk van de gemeente weide moeten inleveren.

Waar kunnen we uiteindelijk nog even genieten van onze hobby buiten als dus alles van beton wordt??

Rekening houden met elkaar is volgens mij de toverformule.
Maar dan ook van alle kanten. :7

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:09

Het verschil tussen hondenpoep en paardenpoep is nogal groot :')

ten 1e: een hondendrol weegt niks, kun je makkelijk in een klein zakje doen en in een prullebak gooien. Een paardendrol daarintegen.... :')
ten 2e: Niet elke ruiter komt het paard weer op als die eraf zou moeten om de drollen aan de zijkant te gooien... daarbij kunnen paarden het vreemd vinden als de ruiter opeens afstapt met alle gevolgen van dien :+
ten 3e: lijkt me niet handig om paardendrollen in een zak mee te nemen te paard :')

Daarbij vind ik hondendrollen echt stinken. Ze schijten op voetpaden en je ziet ze soms ook gewoon niet liggen. Paardenschijt plakt minder, is zichtbaar en stinkt ook een stuk minder.

Oja, ik rijd dus ook in Noordwijk op het strand, onze paarden poepen ook wel eens, dat is dan meestal in de branding omdat we daar rijden. Ik ga echt niet afstappen want ik kom er van me nooit niet normaal meer op :+ Het is daarbij ook niet echt bevordelijk voor de paardenrug om zonder opstapje op te stappen en laat je die nou net niet op het strand hebben :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:11

Maar dat is het hele punt mensen worden steeds asscocialer en hebben een kort lontje.

Als je buitenrijd en je probeert bij de eerst volgende inham van een polder weg er in te gaan laten we zeggen 3 meter verder vinden ze heel veel automobilisten dat al te lang wachten en proppen zich er door.

Over paardenmest...
Midden in een woonwijk snap ik wel als het overal ligt dat dit een ergenis is.
Maar in 2 gevallen stonden de paarden bedrijven er eerst en is daarna er om heen gebouwd.
Om naar een park te rijden moet je dus door woonwijken...

Het is een beetje dubbel....hoe je ht ook wnet of keert mensen vinden altijd wel wat om te klagen :D

Maar mensen die geen dieren hebben vinden alles wat met stront te maken heeft vies en stinken :+
En vaak vinden ze daarbij dieren ook helemaal niks....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:18

k weet nog dat ik aan het rijden was buiten op het strand (branding) en dat het andere paard zijn poepie deed, werd er dus letterlijk gevraagt of wij dit even wouden opruimen :+ Kijk, ik zal er absoluut voor zorgen dat dit niet in een woonwijk gebeurd, maar ik was samen met iemand anders (ik ben 1.60, de ander 1.58 :') en we zaten op 2 knuppels van gelderse paarden) en dan stap je niet even af :+ Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? De volgende dag is door de vloed alle mest weer weg, heeft niemand er last van. Verder komen wij niet in woonwijken, enkel duin en strand waar paarden mogen komen. Even voor een beeld waarom het moeilijk is af te stappen: http://img845.imageshack.us/img845/5679 ... ing136.jpg :Y)

thom182

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 15:32

Daarom denk ik, laten we een beetje rekening met elkaar houden.
Niemand loopt graag in de poep, van welk dier afkomstig ook.
Als mijn hond op de openbare weg/stoep of waar er iemand in kan stappen ruim ik het op, doe ik het niet riskeer ik nog een flinke boete ook. Sterker nog, als ik geen leeg poepzakje bij me heb, dan krijg ik al een boete.
Als een paard poept op een paardenpad, totaal geen probleem mee hoor, dat vergaat vanzelf wel.
Maar kunnen de ruiters, die buiten de ruiterpaden rijden, misschien ook rekening houden met de loslopende honden ??