Een gedegen stam is wel een vereiste. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Een gedegen stam is wel een vereiste. Pletje123 schreef:Jammer dat een positief bericht over een aansprekende Gelderse hengst ineens een negatieve lading krijgt in dit topic. Maar ik ben het wel met het commentaar eens, zoals meerderen. De shows en presentaties moeten gewoon flitsender en met paarden die niet willen kan je niet aan komenChablis loopt een keurige proef, maar het is inderdaad geen showrubriek.
Ik weet dat eraan gewerkt wordt en ik hoop dat er volgend jaar op de HK een duidelijke verbetering zichtbaar is. Maar je kunt niet in een paar weken tijd een hele omschakeling maken, zeker niet als je met meerdere mensen te maken hebt.
Aan degene die zich stoorden aan de shows met het Gelders paard: er zijn mensen met hart voor de zaak die druk bezig zijn om het interessanter te maken voor het publiek! Ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen
uryanne schreef:Leonora's eerste stukje ben ik het dus absoluut mee eens![]()
Over het kpst, ik denk dat het kpst aantoond dat er bij veel mensen onvrede over het beleid is. Het veelzijdige en brave paard verdwijnt steeds meer. Met name ht oude geldere bloed. Of ik lid zal worden betwijfel ik hoor
uryanne schreef:Oud bloed in de zin van vrij van Hackney. Danser is daar dus niet zo'n goed voorbeeld van
stoffel schreef:uryanne schreef:Leonora's eerste stukje ben ik het dus absoluut mee eens![]()
Over het kpst, ik denk dat het kpst aantoond dat er bij veel mensen onvrede over het beleid is. Het veelzijdige en brave paard verdwijnt steeds meer. Met name ht oude geldere bloed. Of ik lid zal worden betwijfel ik hoor
ik snap niet wat het kpst of oud bloed in dit topic doet toch wil ik bij deze even van de gelegenheid om bij jou 20 porties sperma van Domburg te bestellen.
Montignac schreef:Laten we in één ding heel duidelijk zijn. Chablis is een jonge hengst die deze proef moest laten zien tijdens de HK. Het is geen tuigpaard die voor de koets meer aktie kan laten zien,de mensen die hier in het topic de felicitaties overbrachten kunnen dit alles relativeren. Het gaat erom dat hij al zijn menproeven correct heeft laten zien, de competitie goed heeft doorstaan en het aankomend jaar weer door kan voor goedgekeurde dekhengst.(hij heeft zich in de afgelopen twee jaar dus niets anders dan positief bewezen anders was hij niet de enige overgebleven hengst van 2010) De proef in Hardenberg was veel beter, daar had hij meer looplust maar ook daar is het een gewone menproef zonder veel poeha geweest. Geeft niks..we kwamen daar ook niet voor. Later op de avond heeft hij zich onder het zadel getoond en dat was al meer spektakel. Ik ben blij dat er mensen zijn die mij toch hebben gefeliciteerd met het doorstaan van deze competitie....
uryanne schreef:wat is oud en wat is nieuw bloed? Reacties als bloed uit 1800 of 1900 zoveel is natuurlijk kinderachtig...
maar ik ga niet met hengsten van 20 jaar geleden dekken. We moeten naar vooruitgang streven! Ook bij het Gelders paard vallen er dingen te verbeteren, dat is nou eenmaal onderdeel van de fokkerij. LindaJ schreef:Ik was zaterdag in Den Bosch specifiek om de gelderse hengsten te bekijken, ik wil er eentje uitzoeken voor mijn merrie. Ik word vooral aangetrokken door het allround karakter. Jammer dat er maar twee gelderse hengsten te zien waren! De proef van Chablis viel mij ook een beetje tegen, nou moet ik zeggen dat ik geen verstand heb van mennen, maar ik vond het er wat sloom uit zien. Ik ga hem zeker in Ermelo nog eens bekijken, ik ben blij om te horen dat hij daar onder het zadel wordt getoond!
Danser heb ik ook gezien en vond ik een mooie hengst, ik zal vanavond van hem ook nog een filmpje plaatsen als ik tijd heb.
Fijn dat hij zo bevalt.
Danser is ook een aansprekend paard moet ik zeggen...
ik had zelf ook al wel wat op film maar niet zo heel veel