Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:Las net in dat andere topic dat iemand z'n haflinger moest binnenzetten, omdat 24/7 buiten met hooi zielig was.
Die beesten gaan in Oostenrijk de alm op
russel schreef:Zag gisteren op tv een documentaire...
russel schreef:Zag gisteren op tv een documentaire...wist niet dat ze zo ondergewaardeerd worden...al jaren roept iedereen de DB doet niets, neen die kan niets...nu is er eindelijk bevoegdheid en dan worden ze beschimpt.
Politie heeft dagelijks te maken met onzin meldingen, dat hoort er bij...dus ook als ze worden gebeld voor snieluge paardjuhs in de sneeuw..maar wat ik gisteren zag bij die boer bij Tilburg is niet iets wat nooit voorkomt,helaas te veel, ken wel plekken......en dan ben ik toch blij dat er wordt opgetreden..
Sneu voor de boer, maar kennelijk is zijn referentiekader van goed voor de dieren zijn een beetje mee gaan bejaarden, als hij mee wilde werken was er niets aan de hand, dan was er water en goed hooi in overvloed geweest en waren de hoeven netjes bekapt...de schurft behandeld, etc...
Dan toch fijn dat dit er is en dan al die bokkers die boos zijn geworden omdat ze bezoek hebben gehad, die zouden dit moeten zien, dan snappen ze dat er dus wel behoefte is aan dit soort politie.
Maar in Nederland wordt je als agent met alles uitgelachen, beschimpt, en neergehaald...totdat ze ze nodig hebben en ze er er ook wat aan hebben gehad, maar dat is dan alleen op dat moment
russel schreef:Dus jij vond dat dat dier er wel ok uit zag?? Zijn vacht, zijn hoeven. Dieren hadden niet te drinken, nergens hooi..dus dat was wel ok?
russel schreef:Ik wordt er stil van, krijg steeds meer in de gaten dat er op bokt geen dierenliefhebbers zitten.
geerke schreef:Je kunt het de dierenpolitie niet kwalijk nemen dat leken die op een zondag leuk gaan wandelen en een paard in de sneeuw zien staan melding maken.
(...)
Dus niet de dieren politie afbranden maar de 'de op zondag rondwandelende stadsmensen'....die hebben GEEN verstand van zaken.
Loetie84 schreef:Geerke, dat weet ik (27 ging trouwens over die fjord) Maar simpelweg de conclusie trekken dat het paard verwaarloosd is zonder achtergrond heb ik problemen mee...
randalinpony schreef:Veel verwaarlozing komt ook voort uit psychische problemen bij mensen, geldgebrek, gebrek aan realiteitszin... Die mensen 'keihard straffen' is totaal zinloos, hen met (zachte) dwang de dieren ontnemen niet.
funnyhorses schreef:randalinpony schreef:Veel verwaarlozing komt ook voort uit psychische problemen bij mensen, geldgebrek, gebrek aan realiteitszin... Die mensen 'keihard straffen' is totaal zinloos, hen met (zachte) dwang de dieren ontnemen niet.
Zodat ze een half jaar later weer een veestapel opgericht hebben om te verwaarlozen.![]()
Wat ik wil zeggen is dat er meer bij moet komen dan enkel de dieren in zulke gevallen weghalen.Zulke mensen horen onder 24/7 toezicht of begeleid wonen.
In ieder geval zo dat ze niet meer een dier kunnen aanschaffen.