Eerste publieke optreden Edward Gal en Romanov in Vechta

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:48

Misschien moeten we ook deze combinatie wat meer tijd geven! :D
Deze is nog geen 15 maanden onderweg...

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:50

Citaat:
sune hansen reed hem ook in een kur met zweep...

http://www.youtube.com/watch?v=QcF6LInRPd0

Ja dat zie ik inderdaad. Maar toch ook in dit filmpje een veel fijner beeld. Romanov heeft ook hier geen spectaculaire achterhand, maar tilt zijn benen wel op en het oogt gewoon rustiger, makkelijker.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:51

xmarliez schreef:
kimmie261 schreef:

goed, paard is per eind oktober /begin november vorig jaar bij edward terecht gekomen,ach nog geen 3 maanden verder hoop ik toch niet dat mensen verwachten dat edward het paard met sprongen verbeterd heeft,denk dat je rustig kan stellen dat je met een 2 kleine 3 maanden verder je echt nog wel een "team" moet worden met een nieuw paard.

mensen vinden dat MAR nog steeds aan toot moet wennen en de tijd moet krijgen,maar die is inmiddels 15 maanden verder,en het paard is er nu niet echt "beter"op geworden.

Je moet wel na gaan dat MAR Totilas kapot gereden aankreeg, ja dat beest is kapot gereden en helaas gaat MAR hem nu ook kapot rijden als hij bij SJ gaat trainen. Meneer Gal krijgt paarden die nog niet veel geleden hebben maar wel op een hoog nivo zitten, daar zit het verschil.
Totilas was alleen te berijden met goed veel kracht en tja als je van huis uit geleerd hebt dat rijden GEEN krachtsport is dan is dat wel even wennen ja :D

:+ ja hoor... :')

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:52

Ik vond Romanov bij Sune met spirit lopen, die combinatie viel mij direct op,
momenten van belofte, en nu met Edward voelt het geheel voor mij meer in een frame gedrukt.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:53

Ik vind het een fijne combinatie om naar te kijken. En zeker zijn er verbeterpunten, maar dit is een filmpje van een hengstenshow en niet van een dressuurproef voor een jury.
Daar zit toch wel wezenlijk verschil in.
Ik heb Edward met Totilas op de hengstenshow in Den Bosch ook tactfoutjes zien maken, gewoon ook door de hele entourage en het enthousiasme van het juichende publiek. Er wordt vaak toch iets meer nog gevraagd/gedurfd gereden voor zoals Tineke Bartels het noemt, de rondjes voor de fokkers.

Wat Edward betreft, als ik in zijn schoenen stond, en hier bepaalde aantijgingen las, zou ik die personen aanklagen voor smaad.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:55

Smaad _O- _O- :') :') Yeah, right

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:00

oji schreef:
Citaat:

Ja dat zie ik inderdaad. Maar toch ook in dit filmpje een veel fijner beeld. Romanov heeft ook hier geen spectaculaire achterhand, maar tilt zijn benen wel op en het oogt gewoon rustiger, makkelijker.

denk dat sune hansen romanov daar ook wel wat langer onder het zadel had als een krappe 3 maanden??

weet niet hoor,maar vind persoonlijk 3 maanden nu echt wel een "wennings"periode voor ruiter en paard,denk dat ik maar eens ga afwachten hoe hij loopt over 15 maanden :D
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 11-02-12 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:00

Ik heb Edward 9ens zijn krijgen voor galopchangementen waar de achterhand gewoon niet wisselde ;-)

En ja, je verwacht dat er op een hengstenshow meer gedurft en met meer pit wordt gereden. Juist daarom vind ik die sloffende achterhand wel zorgelijk. Kijk, dat de wissels nog wat zwalkend worden gesprongen, dat is inderdaad een kwestie van de combinatie meer tijd geven en stoort mij nu nog niet aan het plaatje.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:01

xmarliez schreef:
kimmie261 schreef:

goed, paard is per eind oktober /begin november vorig jaar bij edward terecht gekomen,ach nog geen 3 maanden verder hoop ik toch niet dat mensen verwachten dat edward het paard met sprongen verbeterd heeft,denk dat je rustig kan stellen dat je met een 2 kleine 3 maanden verder je echt nog wel een "team" moet worden met een nieuw paard.

mensen vinden dat MAR nog steeds aan toot moet wennen en de tijd moet krijgen,maar die is inmiddels 15 maanden verder,en het paard is er nu niet echt "beter"op geworden.

Je moet wel na gaan dat MAR Totilas kapot gereden aankreeg, ja dat beest is kapot gereden en helaas gaat MAR hem nu ook kapot rijden als hij bij SJ gaat trainen. Meneer Gal krijgt paarden die nog niet veel geleden hebben maar wel op een hoog nivo zitten, daar zit het verschil.
Totilas was alleen te berijden met goed veel kracht en tja als je van huis uit geleerd hebt dat rijden GEEN krachtsport is dan is dat wel even wennen ja :D

Waarom was Totilas dan een "droom" om te rijden volgens de klassiek rijdende stalamazone van PS en MAR?
Niets geen klachten over hoe hij na te rijden was... Super fijn paard...
Als hij "al kapot gereden" en "alleen met veel kracht" te rijden was geweest, dan hadden ze dat gelijk kunnen voelen, en dan waren de eerste wedstrijden ook niet zo goed gegaan (80% scores)

Snap niet hoe je oprecht zulke dingen durft te beweren als je terug kijkt naar de reacties in de pers en de resultaten en de achteruitgaan over de langere termijn...
We zullen zien...

Ik zag dit filmpje van Romanov uit 2011 http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... eIj_Jg5oen daar vond ik hem toch vrij slap overkomen... veel geslinger door het lijf en gemaai met de benen, in de piaffe achter de voeten niet goed van de grond krijgen en sloffen/zand schoppen, ik snap dus niet zo goed waarom mensen vinden dat Romanov nu slechter loopt dan bij Sune? Kijk ik de verkeerde filmpjes? Of zie ik iets verkeerd?
Paard zal misschien nog wat sterker moeten worden en de afstemming zal ook moeten groeien...
Maar als het na 3 maanden al perfect zou zijn... Dan zou er nog weinig progressie mogelijk zijn.
Blijft hij hem rijden ondanks het contract met de familie Glock? Of moet hij straks de paarden van andere eigenaren opgeven? (aangezien hij ook recent Voice nog toegeschoven had gekregen?)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:09

Het moet voor Edward Gal niet makkelijk zijn om een paar dagen na ehh... het andere filmpje... in deze baan te rijden.

Voor het perspectief zou ik wel eens willen weten wat de Denen van dit optreden vinden :)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:13

@ tjuppie, ik heb het dan ook niet over jouw opmerkingen, die vind ik toch redelijk netjes verwoord.

Mousmous

Re: Eerste publieke optreden Edward Gal en Romanov in Vechta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:17

Als het bij Sune Hansen allemaal zoveel beter was, waarom is hij dan ontslagen?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:17

Tjuppie schreef:
KG_Images schreef:
Goede stukken tussen, maar bij Sune Hansen was het beeld inderdaad een stuk rustiger. Maar ook daar vond ik hem achter niet sterk en tikte hij in piaffe en passage regelmatig terug naar de grond. Onder Edward zie je dat ook in ergere maten, maar een baan als Vechta levert bij meer paarden spanning op, dus wellicht heeft dat ook meegespeeld. Ben benieuwd hoe deze combinatie over een jaar door de baan gaat.

In 2009 ging Romanov onder Sune in Vechta al rustiger door dezelfde baan... http://youtu.be/dZjdiYGRiKk
Nee, ik ben hier niet kapot van. Teveel spanning, te kort in de hals, achterbeen in tokio en weinig durchlassigkeit. Dat laatste had hij eerder dus juist wel..

Ben het met je eens na het zien van het filmpje wat betreft het beter voor elkaar zijn bij Sune, maar ook bij hem was Romanov niet bijzonder sterk achter. Als ik heel eerlijk ben vond ik hem in Aachen er nou niet op vooruit gegaan. Zonde, want verder vind ik het een heel positief dier. Onder welke ruiter dan ook, dat blijft een verbeterpunt. Maar om nou te zeggen dat het allemaal slecht is, nee absoluut niet.
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 11-02-12 21:22, in het totaal 2 keer bewerkt

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:20

@KG_Images: Helemaal mee eens. Het is een prachtig paard maar de achterhand is een behoorlijk aandachtspunt.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:28

Tjuppie schreef:
Nou Odieta, dat jij vindt dat het wel fijn, mooi en ontspannen is, betekent niet direct dat anderen geen 'geschoold' oog hebben he ;) Sterker nog, het zou zelfs nog andersom kunnen zijn...

Blijkbaar streef jij iets anders na dan ik. Het is misschien een ander beeld dan men tegenwoordig gewend is, maar dit paard is écht veel te kort in de hals hoor.. En dan kan dat achterbeen ook nooit doorkomen.

Als ik nog iets (gewaagds) mag toevoegen: Ik denk dat Edward paarden nodig heeft die heel veel go en drive van zichzelf hebben, want hij houdt ze zo kort aan de voorkant dat een paard van zichzelf altijd achter moet blijven doorgaan. Wanneer ze dit van nature niet doen, zullen ze er achter zo mee ophouden als deze Romanov ook doet. En die zweep die (blijkbaar) nodig is, laat ook zien dat dit niet zo'n hete flikker is als Sisther. Het zou prima kunnen dat dit paard hem gewoon niet zo goed past.

Je hebt wel altijd een mening over een ander zn rijstijl klaar, maar er staat niets in jou profiel, en wie weet ben je wel een B ruiter die geen eens een paard heeft of whatsoever. Of een duitser in vermoming weet ik veel! Maar aangezien je een giga rouwe mening vind ik dat wel een beetje ongepast.. dat hoor jij niet te zeggen, als je anky van grunsven bent of wie dan ook maar op dat niveau, dan kan je zoon mening geven.

Anyway, Ik hoop dat edward een mooie combinatie word met dit paard! We shall see.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:36

AustriaTrick schreef:
Tjuppie schreef:
Nou Odieta, dat jij vindt dat het wel fijn, mooi en ontspannen is, betekent niet direct dat anderen geen 'geschoold' oog hebben he ;) Sterker nog, het zou zelfs nog andersom kunnen zijn...

Blijkbaar streef jij iets anders na dan ik. Het is misschien een ander beeld dan men tegenwoordig gewend is, maar dit paard is écht veel te kort in de hals hoor.. En dan kan dat achterbeen ook nooit doorkomen.

Als ik nog iets (gewaagds) mag toevoegen: Ik denk dat Edward paarden nodig heeft die heel veel go en drive van zichzelf hebben, want hij houdt ze zo kort aan de voorkant dat een paard van zichzelf altijd achter moet blijven doorgaan. Wanneer ze dit van nature niet doen, zullen ze er achter zo mee ophouden als deze Romanov ook doet. En die zweep die (blijkbaar) nodig is, laat ook zien dat dit niet zo'n hete flikker is als Sisther. Het zou prima kunnen dat dit paard hem gewoon niet zo goed past.

Je hebt wel altijd een mening over een ander zn rijstijl klaar, maar er staat niets in jou profiel, en wie weet ben je wel een B ruiter die geen eens een paard heeft of whatsoever. Of een duitser in vermoming weet ik veel! Maar aangezien je een giga rouwe mening vind ik dat wel een beetje ongepast.. dat hoor jij niet te zeggen, als je anky van grunsven bent of wie dan ook maar op dat niveau, dan kan je zoon mening geven.

Anyway, Ik hoop dat edward een mooie combinatie word met dit paard! We shall see.

Hmmmm.. >;) Waarom zie ik dan toch heel veel mensen Matthias afkraken? Allemaal Nederlanders in vermomming?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:04

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:47

Rampelys..
Het LIJKT op iets met een 'ramp', maar integendeel:

Het betekent :
IN DE SCHIJNWERPERS
*\o/*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:56

purkie schreef:
'Edward og Romanovs debut i rampelyset'

de Denen waren tevreden als ik de vertaalmachine mag geloven
gelukkig maar

http://www.ridehesten.com/Heste-nyheder ... /?ID=12904

Leuk om te lezen :) Deens is voor mij geen probleem, ze zijn inderdaad positief. Maar nou ook weer niet zo van: we wachten met spanning op meer van deze combinatie :+

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:21

AustriaTrick schreef:
Tjuppie schreef:

Inderdaad, je hebt geen idee wie er achter mijn naam schuilt :D Daar kun JIJ dus helemaal geen uitspraken over doen. Ironisch trouwens, jouw naam (Austria=Oostenrijk?) :') Misschien ben je dan niet helemaal op de hoogte van het feit dat Nederland een democratie is? Dat betekent namelijk dat Nederlanders vrij zijn om hun eigen mening te hebben. Dus jij kunt mij zeker niet verbieden om te zeggen wat ik vind.
Bovendien verwoord ik mijn mening heel netjes en onderbouwd met argumenten. Ik meen dat anderen hier dat kunnen beamen?

Een Duitser in vermomming >;) Dan wel eentje die verdomd goed de Nederlandse taal spreekt (schrijft)! :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:27

Willen jullie aub de ruzie via pb en niet in het topic voortzetten? :+

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:11

ik had er veel meer van verwacht, dit is een redelijke optreden maar als er een andere ruiter op had gezeten dan had iedereen het over alle fouten gehad.
Tuurlijk is Londen pas over 6 maanden maar begin juni moeten de paarden er echt al staan tijdens het NK. Als ik dit zie dan hoop ik echt dat ie voor Sisther kiest.

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:22

vol verbazing lees ik altijd zulke topics door...typisch bokt iedereen weet en kan het allemaal beter ongelovelijk ,tuurlijk gaat nog niet alles perfect maar moet dat dan??Romanov is een paard Edward een mens....dit gaat heus goed komen!Edward heeft zijn "naam" en de paardenwereld niet zomaar gekregen hoor..pedje af voor deze man!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:39

Mousmous schreef:
Ik vind het een fijne combinatie om naar te kijken. En zeker zijn er verbeterpunten, maar dit is een filmpje van een hengstenshow en niet van een dressuurproef voor een jury.
Daar zit toch wel wezenlijk verschil in.
Ik heb Edward met Totilas op de hengstenshow in Den Bosch ook tactfoutjes zien maken, gewoon ook door de hele entourage en het enthousiasme van het juichende publiek. Er wordt vaak toch iets meer nog gevraagd/gedurfd gereden voor zoals Tineke Bartels het noemt, de rondjes voor de fokkers.

Wat Edward betreft, als ik in zijn schoenen stond, en hier bepaalde aantijgingen las, zou ik die personen aanklagen voor smaad.

Dan moet MAR een heel advocatenteam inhuren denk ik :')

Persoonlijk denk ik dat Romanov zijn achterhand nog niet goed onderbrengt. Maar om na 2-3 maanden daar al een combinatie voor terecht te stellen lijkt me wat voorbarig. Ik denk dat de meeste mensen die een nieuw paard mogen rijden wel even tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen. Ik bedoel maar, wie van jullie was al meteen een combinatie met zijn nieuwe paard na 2-3 maanden? Ik zeker niet...

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 11:50

Tosca2 Ik denk dat de meeste mensen die een nieuw paard mogen rijden wel even tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen. Ik bedoel maar, wie van jullie was al meteen een combinatie met zijn nieuwe paard na 2-3 maanden? Ik zeker niet...

amen _/-\o_