Stichting "Het Afdankertje" met de noorderzon vertrokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cil_

Re: Stichting "Het Afdankertje" met de noorderzon vertrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:50

Deze dames vangen al 15 jaar liefdevol dieren op. Als ze er nu in eens met "de poet vandoor gaan" dan hebben ze ineens een enorme karakterverandering ondergaan. Een kennis van me heeft er recentelijk een katje vandaan gehaald. De eigenaren van de opvang waren in tranen omdat ze niet alle dieren zelf konden houden. Verder waren alle honden en katten keurig ingeent, ik heb heel veel vd entboekjes ingezien. De ezels en paarden zijn gelukkig snel goed geplaatst (niet in stukjes gehakt maar heel en keurig verzorgd). Het plaatsen van de kleine dieren duurde iets langer maar is ook met zorg gedaan.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:56

Cil_ schreef:
Deze dames vangen al 15 jaar liefdevol dieren op. Als ze er nu in eens met "de poet vandoor gaan" dan hebben ze ineens een enorme karakterverandering ondergaan. Een kennis van me heeft er recentelijk een katje vandaan gehaald. De eigenaren van de opvang waren in tranen omdat ze niet alle dieren zelf konden houden.

De weg naar hel is vaak geplaveid met goede bedoelingen.... Hoe hard iemand huilt als ze afscheid moeten nemen van een dier is echt geen goede graadmeter voor hoe goed ze voor dat dier hebben gezorgd....
Laatst bijgewerkt door jasmijn78 op 01-02-12 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:00

even over de link naar de brand in babberich, deze brand was bij een springruiter die ook een tijdje voor eurocommerce reed. het afdankertje ken ik alleen van verhalen van stagiaires, deze worden na een week afgedankt en komen dan bij mij vragen of ze mogen komen stagelopen ik werk nl op een dierenpension

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:08

Jasmijn78 heb je de mensen en de dieren vd stichting ontmoet? De inentingsboekjes en fijne verblijven vd dieren gezien?

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:12

Cil_ schreef:
Jasmijn78 heb je de mensen en de dieren vd stichting ontmoet? De inentingsboekjes en fijne verblijven vd dieren gezien?

Moet dat dan? Een inentingsboekje zegt toch verder ook niet zoveel over welzijn? Mensen moeten geen dieren houden als ze niet over de middelen beschikken om ze goed te kunnen onderhouden. Met goede bedoelingen alleen kun je de rekeningen niet betalen.

ruthgerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:21

Wat een kling klare onzin staat hier allemaal beschreven zeg!!!
Als jullie niet eens weten waar al deze dieren zijn ondergebracht hoe kunnen jullie (met de hand op de knip)dan een oordeel hier over geven?!?! Alle beesten zijn onder gebracht bij andere stichtingen die zich WEL echt bekommeren om de beesten en niet zo zijn als jullie die van achter hun zielige computertje anoniem sneu commentaar durven te geven. stelletje kansloze pennymiepen zijn jullie!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:23

ruthgerrits schreef:
Als jullie niet eens weten waar al deze dieren zijn ondergebracht hoe kunnen jullie (met de hand op de knip)dan een oordeel hier over geven?!?! Alle beesten zijn onder gebracht bij andere stichtingen die zich WEL echt bekommeren om de beesten en niet zo zijn als jullie die van achter hun zielige computertje anoniem sneu commentaar durven te geven. stelletje kansloze pennymiepen zijn jullie!

Wie zegt er hier dat de ponys niet onder gebracht zijn?
Niemand.

Ben je toevallig een kennis van de stichting?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:26

ruthgerrits schreef:

Iets vriendelijker kan geen kwaad hoor!!
Ik geloof niet dat je hier veel "zieltjes" mee gaat winnen :)

Er gebeuren zo veel rare dingen de laatste tijd, ik vind het niet zo raar dat mensen dingen aaneen gaan koppelen.
Maar het blijft wel speculeren inderdaad.
Tuurlijk zijn niet alle opvangcentra slecht........de meeste zullen zelfs erg goed zijn
de vraag is alleen (ik spreek voor mezelf nu) wanneer weet je als pennymiep nu wanneer je in de maling genomen word en wanneer niet?
Lijkt me na het lezen van deze OP toch niet echt een rare vraag

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:38

ruthgerrits schreef:

Maar waarom melden ze zich dan niet? de politie zoekt ze.
Als je als stichting weinig tot geen donateurs hebt,dan moet je al meteen beginnen met inkrimpen en op tijd stoppen met het aan nemen van dieren,hoe moeilijk dat ook is.
Ik heb ook geen enkele donateur en/of sponsor,ik heb er 'maar' 4 in de opvang staan omdat ik weet dat ik deze 4 goed kan verzorgen,eten kan geven,DA kan betalen,ontwormen en bekappen.
Ik heb nog heel vaak pony's aan geboden gekregen,maar ik neem niets aan,want dan weet ik dat het fout gaat lopen.

Zover ik weet hebben ze heel veel moeite gedaan om alles te kunnen herplaatsen [zei ik ook al eerder in dit topic].Ze hebben mij ook benaderd,maar ik zat 'vol'. Maar ik vind het vreemd dat ze gezocht worden door de politie.

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:40

Ik kan de aflevering niet vinden (de link leid me er niet direct naartoe)
Heeft iemand de directe link?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:42

ruthgerrits schreef:

Beetje vreemde reactie niet!!??

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:44

ruthgerrits schreef:

Zo, en wie zit nu anderen te veroordelen? Weet jij waar ik mn hand heb? En waar mn knip? En hoe ik voor mn dieren ben? En of ik kansloos ben of niet? Dacht het niet. ;)

Ik heb die aflevering van Hart in actie toen gezien, en het leek me dat de dames oprecht blij waren dat de dieren weer verder geholpen waren. Wat de reden ook is dat het nu niet meer verder ging; blijkbaar is het niet/ onvoldoende gecommuniceerd naar de donateuren. Die hyves helpt daar ook niet bepaald aan mee. Kom op, hoe moeilijk is het nu een berichtje op hyves te zetten dat vanwege omstandigheden de stichting is opgeheven, en voor alle dieren een goed plekje is gezorgd? Mensen zitten nu in de rats wat met hun adoptiedier of ex-dier is gebeurd, er is totaal geen info en dan vind ik kritiek niet meer als terecht.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:46

Moderatoropmerking:
Hierbij het dringende verzoek om met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:49

ruthgerrits schreef:

Met de hand op de knip? Moet ik gaan betalen voor de opvang van andermans paard dan? Wat is dat voor flauwekul. 8)7

Ik ben donateur van Brooks voor mensen die het écht nodig hebben. Hier in Nederland verwacht ik dat een ieder de verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen dier en het in laat slapen als het onverkoopbaar en onhoudbaar is geworden.

En van een stichting verwacht ik dat ze professioneel en transparant zijn zoals de Paardenkamp. Met vergunnigen, jaarverslag, subsidies, een volwassen bestuur, commerciele donateurs etc etc. Niet een weilandje achteraf en bedelen om een grijpstuiver en dan alsnog de paarden weg moeten doen omdat het toch wel erg veel geld kost... van "stichting"naar "stichting" worden ze gesleept. dan kan je ze net zo goed gelijk naar de slacht brengen.

Ik denk wel eens dat al die stichtinkjes meer bedoeld zijn voor een paar paardenmiepen die willen pronken met dat ze zo "goed doen" en lekker "met paardjes willen werken", dan dat de paarden er echt bij gebaat zijn.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:56

Amen! Ben ik het helemaal mee eens.. ben nog blij ook dat ik niet in ze heb geïnvesteerd

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:09

jasmijn78 schreef:
Als het overschot aan paarden dat geen waarde meer heeft voor de markt en voor de sport nou eens gewoon direct afgemaakt wordt, en mensen eens stoppen met het lukraak aanfokken met waardeloze dieren omdat ze heb nu eenmaal leuk vinden een veulentje in de wei te hebben, dan zouden er geen paarden meer terecht komen bij dit soort dubieuze instellingen en bij mensen die geen verstand van- en geen geld hebben om om een paard goed te kunnen onderhouden...

Ben ik het helemaal mee eens, ik rijd bij een handelaar en als ik zie hoeveel er van die rommel rondloopt is dat niet normaal.
Kom ook veel op markten en het lijkt alleen maar erger te worden.
Moet toegeven dat al mijn rijpony's tot nu toe wel iets hadden en tot de rommel categorie behoorden en wazige kruisingen ofzow waren.
Heb nu 1 hele goeie haflinger en een volbloed duitser maarja, deze heeft ook weer iets in haar achterknie en ook alleen recreatief beschikbaar.
Het is dat ze mij getroffen heeft en een schat van een beest is maar mocht t ooit zo zijn dat ik haar niet kan houden laat ik haar ook afmaken of slachten want niemand anders heeft er iets nuttigs aan, er lopen zoveel van dit soort paarden al rond.
Zulke dingen lijk je ook steeds meer en meer tegen te komen.
En de meeste stichtingen zullen het ook echt wel goed bedoelen maar idd, je schiet als het ware niks met zon stichting op, hoe lief de beesten misschien zullen zijn

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:19

@ruthgerrits :
Dan moeten deze stichtingen zich maar eens per omgaande melden. De politie is namelijk op zoek naar de dieren.

Verder ben ik 100% eens met Jasmijn.., geen haar op m'n hoofd die er aan denkt mijn oude en niet voor het rijden meer bruikbare paarden naar de een of andere stichting te dumpen. Ze zijn mijn verantwoordelijkheid, dus heb ik de plicht om voor ze te zorgen. Bovendien hebben ze zoiets absoluut niet verdient, het is geen fiets die je wegdoet omdat die niet meer aan je wensen voldoet.

Wordt het wat minder met de inkomsten, tja, zulke dingen moet je bedenken voordat je een paard aanschaft. Dan maar geen vakanie of uitjes e.d.

Ingeval van plotseling overlijden en nog aanwezige paarden, is dit nu reeds notariëel geregeld wat er gebeuren moet. En dat is zeker niet naar een stichting of iets dergelijks.

Ben ik gek? Ja, natuurlijk ben ik dat. Gek op mijn paarden die mijn beste vrienden zijn. ;)

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:46

hoe noemden zich die mensen dan?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:52

Ook ik begrijp niet dat Ruthgerrits nu aangeeft dat de dieren naar verschillende stichtingen zijn, maar de politie op zoek is naar de dieren??

En als de vrouwen van de stichting zulke goede bedoelingen hebben/hadden, waarom zijn ze dan spoorloos verdwenen? En waarom is er dan een persbericht dat de donaties niet aan de dieren zijn besteed???

Zal fijn zijn als daar opheldering over komt :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:57

Idd! als je niets te verbergen hebt,speel je toch open kaart?
Maar aan de andere kant,kan ik me ook voorstellen dat ze even alle problemen ontlopen,het even niet meer aan kunnen.Dat ze later zich melden en alles willen oplossen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:20

Maar waarom hebben ze dan hun site uit de lucht gehaald?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:22

Ik denk omdat ze belaagd zijn met berichtjes? denk niet dat ze rustig verder kunnen gaan met hun leven.Alles moet even recht gezet worden,vragen moeten beantwoord worden,en schulden moeten opgelost worden.Het kan ze natuurlijk even teveel zijn geworden,wat ik best begrijp,en ja miss. is het hun eigen schuld.Maar dan nog geef je mensen een 2de kans!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:24

Ik heb maar eventjes een stip gezet, want het wordt steeds interessanter. Blijkbaar weet iemand waar ze dus wel zijn? Misschien dat diegene dat door kan geven aan de politie.. zoekt een hoop zoekwerk.

Even zonder gekheid; bizar nieuwsbericht dit. Je doneert of geeft je paard (of ander dier) uit handen met de intentie dat hij of zij er goed voor zal zorgen. Leuk als je bij je paardje op visite wilt en het is ineens uitgestorven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:26

Maar dan kunnen ze de site wel op slot gooien met een mededeling op de homepagina.
Nu is de hele site verwijderd.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:30

Brainless schreef:
Maar dan kunnen ze de site wel op slot gooien met een mededeling op de homepagina.
Nu is de hele site verwijderd.

Als ze die site opzeggen? dan word die uit de 'lucht' gehaald.
Als ik mijn provider mail waar ik mijn site van heb en ik zeg dat mijn site per direct opgezegd moet worden,dan is die ook meteen weg.

@chelle_dora
Waar haal jij uit dat er mensen zijn die weten waar ze zitten?
En áls ik zou weten waar ze zijn,zou ik ze niet verraden.Zolang ik het hele verhaal niet ken en weet,ga ik me er niet mee bemoeien.Trouwens de politie is ervoor om ze te vinden,genoeg instantie's waar ze info kunnen opvragen.