Bomba schreef:Ik denk ook dat Sjef een zo sterk mogelijk team naar London gaat sturen, maar ook een team dat erg onervaren is. Wat je zelf zegt, Adelinde is op dit moment de enige zekerheid. Ik gok er op dat Anky met Upido gaat en niet met Salinero. Ik heb Adelinde onlangs horen zeggen: thuis kan je wel kampioen zijn, op wedstrijd moet het gebeuren.. Kijk bijvoorbeeld naar Carl Hester en Charlotte Dujardin. Die hebben Uthopia en Valegro ongeveer een jaar geleden voor het eerst Grand Prix gestart, en die paarden zijn in een jaar tijd enorm gegroeid. Die mogelijkheid tot groei heeft Nederland niet, omdat de voorbereidingstijd veel korter is.
Ik heb geen idee waarom Nederland daar bij vrijwel iedere Spelen te laat mee is. En ja, Hans Peter en Edward kregen die paarden nu pas aangeboden. Maar de verkoop van Totilas is inmiddels ook alweer ruim een jaar geleden, het afscheid van Nadine stond ook al lang op de planning.. Ik bedoel, Engeland en Duitsland hebben meer vooruit gedacht.. Die kochten Totilas een jaar geleden met het oog op de Olympische Spelen. Die mogelijkheid hebben de Nederlanders ook gehad.
Edit: Misschien dat ze een team op de been kunnen brengen dat zilver of brons behaald, maar goud lijkt voor Nederland mission impossible. En dat is zonde..
Gelukkig had Nederland de laatste paar keer bij de OS geen succes