Bondscoach Sjef Janssen rekent voor Londen op zijn Anky

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:16

Bomba schreef:
Ik persoonlijk vind Valegro een wereldpaard, een van de beste die ik ooit gezien heb en ik had hem ook nooit laten staan. Ik verklaar de Nederlanders dan ook echt voor gek dat ze die kwaliteit niet hebben gezien.

Jij hebt hem als 3 jarige gekend???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 07:10

Bomba schreef:
Of Nederland heeft voorbij de goede paarden gekeken. Valegro werd er bij de eerste bezichtiging uit gegooid, en Uthopia werd afgeschilderd als een trage knol met zweefdraf..

En inderdaad, United is uit beeld gebleven, Voice horen we niks meer van.. Verder had ik op Vivaldi gehoopt voor de Olympische Spelen. Die vind ik veel meer hebben dan Donna.

Meen je dat? Ik vind Vivaldi echt geen topper (Donna ook niks bijzonders maar die heb ik nog niet onder HP zien lopen).

manubres

Re: Bondscoach Sjef Janssen rekent voor Londen op zijn Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:49

Ik vind de OS wel leuk...brengt weer wat leven in de brouwerij! *\o/*

Think_twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:30

Duidelijk Olympische koorts hier... :j Ik vind persoonlijk dat de Nederlanders enkel zekerheid hebben van Adelinde en misschien van Salinero als Anky voor hem kiest. Ik vind Upido op het filmpje met Carlos wel een goed paard maar ik twijfel eraan ofdat hij een wereldpaard wordt zoals Uthopia, Valegro en Parzival. Olympisch goud lijkt me zowieso voor Engeland, die hebben al zekerheid van een team die allemaal boven 80% lopen... Ik vind persoonlijk ook dat Nederland altijd zo lang wacht, die blijven precies nog teveel dromen over de vorige Olympische spelen ipv vooruit te kijken naar de volgende. Engeland denkt nu al stilletjes aan 2016 bvb. En Duitsland, tjah, ik vind El Santo nu ook niet het super paard, wel goed om 75 te lopen maar daar ben je tegenwoordig maar 10e mee ofzo... Totilas, die komt volgens mij nooit goed met Rath, leuk leerpaard voor hem dat wel. In Rotterdam waren er 20 combinaties die meer dan 70% hadden dus ik denk dat we moeten mikken naar een team dat minimum 77% kan lopen. Ben wel zeer benieuwd!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:35

El Santo heeft ook al boven de 80% gescoord toch? Ik vind het alleen bij dat paard zo verschrikkelijk jammer dat die piaffe zo slecht is. Hij slaat elke keer weer af.

Think_twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:52

Ja, hij heeft al 80 gescoord maar niet in een wedstrijd waar al de toppers meedoen en waar je bijna automatisch vergeleken wordt met die top paarden. Inderdaad de piaffe is slecht en dat was bij Satchmo ook zo. Ik vind wel dat Anky eens mag beginnen starten, of ze kan weer gaan janken bij Sjef om de selectievoorwaarden aan te passen zoals die keer in 2009 met Salinero in Las Vegas. Achja, haar leerling Morgan zal er dan een leuk paard aan hebben voor 2016.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:46

mylittlejoy schreef:
El Santo heeft ook al boven de 80% gescoord toch? Ik vind het alleen bij dat paard zo verschrikkelijk jammer dat die piaffe zo slecht is. Hij slaat elke keer weer af.

Isabell heeft nog nooit een paard gehad dat goed piaffeerde. Ligt dat nu aan al die paarden of is de piaffe wellicht een zwak punt van Isabell? ;)
Ondanks dat heeft ze alles gewonnen wat er te winnen valt en leidt ze telkens weer jonge paarden op tot het hoogste niveau. Dus dat piaffe-mankementje weerhoudt haar van weinig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:04

Bomba schreef:
Ik denk ook dat Sjef een zo sterk mogelijk team naar London gaat sturen, maar ook een team dat erg onervaren is. Wat je zelf zegt, Adelinde is op dit moment de enige zekerheid. Ik gok er op dat Anky met Upido gaat en niet met Salinero. Ik heb Adelinde onlangs horen zeggen: thuis kan je wel kampioen zijn, op wedstrijd moet het gebeuren.. Kijk bijvoorbeeld naar Carl Hester en Charlotte Dujardin. Die hebben Uthopia en Valegro ongeveer een jaar geleden voor het eerst Grand Prix gestart, en die paarden zijn in een jaar tijd enorm gegroeid. Die mogelijkheid tot groei heeft Nederland niet, omdat de voorbereidingstijd veel korter is.

Ik heb geen idee waarom Nederland daar bij vrijwel iedere Spelen te laat mee is. En ja, Hans Peter en Edward kregen die paarden nu pas aangeboden. Maar de verkoop van Totilas is inmiddels ook alweer ruim een jaar geleden, het afscheid van Nadine stond ook al lang op de planning.. Ik bedoel, Engeland en Duitsland hebben meer vooruit gedacht.. Die kochten Totilas een jaar geleden met het oog op de Olympische Spelen. Die mogelijkheid hebben de Nederlanders ook gehad.

Edit: Misschien dat ze een team op de been kunnen brengen dat zilver of brons behaald, maar goud lijkt voor Nederland mission impossible. En dat is zonde..

Gelukkig had Nederland de laatste paar keer bij de OS geen succes :D :P

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:52

Ik bedoel met het team, Electra :D
Hans Peter scoorde in de Grand Prix nog geen 70%, terwijl Adelinde op de wachtbank zat (2008). In 2004 viel het team zelfs buiten de medailles. Dat is zonde, want Nederland heeft bewezen wel goud te kunnen halen.. Maar het lijkt met de Spelen iedere keer nog mis te gaan (en dan bedoel ik dus niet individueel aangezien Anky goud behaalde)

Think_twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:11

Ik denk, met alle respect voor Nederland, dat er gewoon telkens veel te laat gekeken wordt naar nieuw talent. Sorry, maar Anky wist toch in 2008 dat Salinero te oud zou zijn en dat ze hem dan niet meer zou willen starten? Wordt er dan niet naar talent gescout? Ik denk ook dat Nederland het potentieel in jonge paarden niet ziet en te vaak oudere, al gevormde paarden koopt ipv zoals de Britten deden jonge paarden vormen naar hun rijstijl en zo naar de top te gaan. Ik vraag me ook wel af waar United blijft... Ik weet nog dat hij als 7jarige al 15 wissels om de pas enzo sprong en dat hij gebombardeerd werd als kampioen voor de toekomst. Ik gun het Nederland enorm want het zou ook de kroon op Sjef's carièrre zijn :j Chapeau wat die man bereikt met zijn leerlingen!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:43

Ulissa schreef:
Dat vind ik dus ook.
De rest rijdt het hele jaar door.
Anky is in geen velden of wegen te bekennen.
Paspoort nog niet geactiveerd.
Nou dat is wel zo gebeurd.
Niet ingeschreven voor wedstrijden terwijl de
rest dat wel gedaan heeft.

http://www.knhs.nl/istarts.asp?PcatID=2 ... oomstyle=0

:D :D ... spel op het scherp van de snede. Sterk want het werkt.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:59

sarabande schreef:
Bomba schreef:
Ik persoonlijk vind Valegro een wereldpaard, een van de beste die ik ooit gezien heb en ik had hem ook nooit laten staan. Ik verklaar de Nederlanders dan ook echt voor gek dat ze die kwaliteit niet hebben gezien.

Jij hebt hem als 3 jarige gekend???

Precies!
Totilas was als 3-jarige ook nog niet opvallend en is dat nu met Rath ook niet meer.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:23

Carl Hester kon die kwaliteit anders wel herkennen.. :D

En niet te vergeten dat Totilas als 4-jarige bovenin meeliep in de Pavo Cup en als 5-jarige wel meeliep op de Wereldkampioenschappen voor Jonge Dressuurpaarden.. ;)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:32

Bomba schreef:
Carl Hester kon die kwaliteit anders wel herkennen.. :D

En niet te vergeten dat Totilas als 4-jarige bovenin meeliep in de Pavo Cup en als 5-jarige wel meeliep op de Wereldkampioenschappen voor Jonge Dressuurpaarden.. ;)

Sterker nog, Totilas liep zo goed op de Pavo dat ze hem eruit gegooid hebben omdat ze dachten dat hij getrixt was.