"Amerikaans Paard van het Jaar is een wonder op 4 benen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:28

zeker weten een wonder paard.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:34

Sizzle schreef:
Wat ik apart vind is dat bij dit paard iedereen zo positief is en dat men bij die andere met brandwonden zo verontwaardigd reageerd dat hij terug in de sport 'moet' na alles wat hij heeft meegemaakt.
Is dat alleen omdat je de huid kunt zien en de longen niet?

Ik vind het hoe dan ook waanzinnig dat hij zo goed terug gekomen is +:)+

Ik dacht precies hetzelfde toen ik dit topic ging lezen. Maar idd altijd mooi als een mens of dier zich terugvecht uit een schijnbaar kansloze situatie :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:34

Wat een verhaal!
Wauw respect voor zon beessie _/-\o_

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:35

Wauw wat een geweldig verhaal + paard zeg! :))
Zou mooi verhaal voor een film zijn! :)

muiske07

Re: "Amerikaans Paard van het Jaar is een wonder op 4 benen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:05

Prachtig om te zien en te lezen!
heel fijn dat het paard een tweede kans kreeg en er terug bovenop raakte!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:21

Ook apart om te lezen dat het paard degene is die iedereen erdoor moest slepen; meestal is het toch de patiënt die steun nodig heeft ;)
Zware cross trouwens!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:35

Wat een prachtig filmpje zeg! Wat kan dat paard lopen zeg :wow:! Verbazingwekkend dat het herstel ook zo snel is gegaan zeg :j.

@sizzle, ik denk dat het verschil 'm zit in het feit dat bij dit paard het herstel veel sneller is gegaan (misschien ook minder erg verbrand geweest, aangezien hij ook weer overal haar heeft, normaal groeit dat inderdaad niet terug), bij dat andere paard heeft de periode van herstel veel langer geduurd. Deze was na 3 maanden alweer op topniveau, dat was bij het paard van de bokker niet zo volgens mij.

KirstenUna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:42

Wauw!!!! _/-\o_

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:24

Letterlijk een wonderpaard _/-\o_
En zoals gezegd, dit paard laat zien dat echt alles mogelijk is!

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:02

Wauw, wat een super mooi paard, en wat een verhaal! :j

ArroNnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:56

wauw, geweldig! <3

moniiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:27

Wauw, wat een mooi wonder!

HoezoJuliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:52

wat een wonderpaardje <3

AliceMellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:14

Wat een mooi verhaal en wat een prachtig paard! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:12

Woei!!! wat een dier!! nou ben ik al geen eventing fan; als ik die massieve hindernissen zie word ik al niet goed ( en de vele vaak voor het paard niet goed aflopende ongelukken), maar dit was gewoon kicken om te zien!! paard vind het helemaal geweldig, heb hem het hele parcours zijn oren nog niet opzij zien doen zelfs; oren naar voren en GAAN! opzij, opzij, opzij, want ik heb ongelofelijke haast. zag hem zelfs een tandje harder gaan op dat smalle stukkie waar de mensen er veel te dicht op zijn pad liepen; zo van get the F*ck out of the way, because im having FUN! paard zelf is helemaal in sinck met zichzelf, zie je nog maar verdomd weinig tegenwoordig en al helemaal niet na zo gruwelijk ongeluk... ben accuut fan voor het leven, wat een kickass animal. _/-\o_ *\o/* <3 _/-\o_ *\o/* <3

eliseeejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:13

wat ontzettend verdient!! wat een heftig verhaal!!! en dat in 1 zomer.. heel veel respect... :j

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:15

Mag ik hier in nog reageren?

Ik sta eerlijk gezegd ook wel versteld van de reacties hier. Ik meen mij te herinneren dat we een hele hoop commentaar over ons heen kregen, en daarmee bedoel ik niet mezelf maar de eigenaren van Pacha. Reacties zoals dierenmishandeling, of egoïsme... En hier lijkt het allemaal mooi? Hm. Leg me dat eens uit...

Ik vind het schitterend dat het paard ook zoveel wilskracht heeft. En er nog van geniet, hij doet me even hard denken aan Pacha. Ik denk dat dit paard misschien meer '' verwondingen '' heeft vanbinnen als vanbuiten. Als ik van het verhaal kon opmaken, heeft het paard in de brand gestaan. En het verschil met Pacha is, dat Pacha een branden isolatie op hem gekregen heeft. Daarmee dat hij ook ernstig verbrand is op zijn boven lichaam.

De kleur van het paard maakt ook veel uit, ik weet niet of een paard met dezelfde verwondingen dezelfde kleur van littekens zou krijgen. Maar Pacha heeft evenveel wilskracht als dit paard hier... En das nog niet alles... Ik denk dat dit paard, ook helse pijn moet gehad hebben. Pacha heeft 9 maanden gerevalideerd voor hij ook maar terug onder het zadel was. Als ik mij niet vergis, dit paard 3 maand?

Dan denk ik dat de verwondingen niet al te erg waren. Want Pacha zou alles behalve in staat geweest zijn, om na 3 maanden al terug de sport in te gaan. Nu? Is hij zoals eender welk ander paard. Hij springt meer foutloos als iets anders... En dat doet een paard niet, als die pijn heeft.

Blij om te zien dat er nog mensen zijn die het er voor over hebben.

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:07

het paard waar jij het over hebt wordt al een paar keer genoemd hoor..
in mijn mening zijn de verwondingen heel anders, zie het verschil in de revalidatietijd alleen al.. dan is het toch logisch dat reacties anders zijn?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:10

Weet ik Kirrepir vandaar dat ik reageer...
En dat is net wat ik zo raar vind, die revalidatietijd. Volgens sommige bokkers was 9 maanden veel te snel, en mocht hij nooit meer sport lopen. Dit paard, heeft 3 maanden gerevalideerd en springt terug cross hindernissen. Ik zie nu niet echt ernstige brandwonden, maar dan nog vind ik de reacties niet logisch.. Aangezien dat paard misschien vanbinnen er slechter aan toe is als Pacha.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:45

Ik heb je topic doorgelezen. Ik vind het onzin hoe de meeste mensen reageren.
Het is nu toch weer goed, een blij, vrolijk en energiek paard :) waarom dan die negatieve reacties op dat topic?

Ik heb er diep respect voor!
Voor allebei de paarden.!
Laatst bijgewerkt door xAnnouk op 07-02-12 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:13

maar de verwondingen zijn heel anders, dat valt dan toch niet te vergelijken?
tenminste, zoals ik het begrijp had het paard uit jouw topic veel uitwendige verwondingen en gaat het hier om een paard met inwendige verwondingen.. correct me if i'm wrong..

op zich snap ik je reactie wel hoor, maar ik denk dat daar het grote verschil ligt..

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:18

Ja, akkoord en ik ontken ook niet dat Pacha totaal geen pijn gaat hebben. Maar als er 100de dierenartsen het paard wekelijks controleren en het paard zelf aangeeft van geen pijn te hebben, stel ik mij de vraag waarom zou het paard dan niet terug de sport in mogen?.

Ik geloof best dat een paard durft protesteren uit pijn, vaak is dat ook echt het geval. Maar ik geloof niet, dat een paard een parcour foutloos springt van 1m30 als die pijn heeft.

Het is een vreemd zicht, het zijn littekens maar ze gaan stil aan weg, je ziet het nog wel en zal het altijd blijven zien. Maar Pacha wordt goed verzorgd, net zoals dit paard hier. Maar het verschil is, dat Pacha uitwendig brandwondes heeft en die meteen verzorgd worden. En ik stel mij de vraag of dit paard, misschien inwendig ook wel problemen heeft of gaat krijgen.

Als ik het zo lees, had het paard problemen met de longen? Is dat dan op 3 maand meteen verdwenen?

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:26

Tja, dat staat dus niet in het artikel..
Maar ik blijf de verwondingen onvergelijkbaar vinden, je kan ernstige brandwonden niet vergelijken met longen die vol rook hebben gezeten

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 07:49

Stond toevallig een heel artikel in Equestrian ( onze "paard&sport" zeg maar) over dit paard en zijn verwondingen. Het ging vooral om een verschroeide luchtpijp, in de longen zelf kunnen ze niet kijken. Verder had hij een ernstig zuurstof twkort opgelopen, vandaar de zuurstof kamer.
Ze reden hem eerst niet, ook omdat hij voor de brand al op stalrust stond ivm een schouderblessure, maar zijn bloedwaardes en scopes zagen er zo goed uit, en hij stond vanaf het begin al weer zo enthousiast te luchtzuigen, dat hij er eens een rondje mee is gaan stappen. Dit bleek hardstikke goed te gaan, en na enkele weken kon hij zelfs alweer een rondje draven!
Stond verder nog in het artikel dat er pas na langere tijd werd besloten om weer voor het "echie" te gaan trainen, het was eerst vooral lol met zn knol....

Niet slecht voor een luchtzuigend afgedankt renpaard :D