Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

randalinpony schreef:Er bestaat ook zoiets als drainage, afvlakken richting slootkanten enz...
Odi schreef:Zand 1 meter opgehoogd???
Voor een buitenbak van gemiddelde grootte is dat 800 kuub, dat zijn 90 vrachtwagens met een laadbak van 9 kuub.
Ben heel gek met mijn beestjes, maar dan hebben ze bij extreem weer maar pech. Als ze dan droge voeten willen houden moeten ze maar binnen gaan staan.
angieHH schreef:Als je hier graaft komt na de zogeheten "'zwarte grond", weer zand te voorschijn. Ik ben geen bodemkundige, maar volgens mij is dat op veel plaatsen het geval. Een loonwerker of boer uit de omgeving kun je dat vragen, die weten dat wel.
Als je dan de rijbak of paddock aanlegt op een plek die sowieso al een hoger punt op je terrein is (of je creeert dit), dan heb je al een grote slag gemaakt met feitelijk alleen je bodem keren. Dan wat afwateringsgreppels er omheen en mooi rijbakzand (in ons geval met snippers) erop.
Ik zal niet zeggen dat dit allemaal een goedkoop geintje is, maar dat is de aanleg van een rijbak sowieso niet.
En er zijn vele maten vrachtwagens, maar de zandwagen die hier is geweest stortte 25 kub in een keer.
Odi schreef:angieHH schreef:Als je hier graaft komt na de zogeheten "'zwarte grond", weer zand te voorschijn. Ik ben geen bodemkundige, maar volgens mij is dat op veel plaatsen het geval. Een loonwerker of boer uit de omgeving kun je dat vragen, die weten dat wel.
Als je dan de rijbak of paddock aanlegt op een plek die sowieso al een hoger punt op je terrein is (of je creeert dit), dan heb je al een grote slag gemaakt met feitelijk alleen je bodem keren. Dan wat afwateringsgreppels er omheen en mooi rijbakzand (in ons geval met snippers) erop.
Ik zal niet zeggen dat dit allemaal een goedkoop geintje is, maar dat is de aanleg van een rijbak sowieso niet.
En er zijn vele maten vrachtwagens, maar de zandwagen die hier is geweest stortte 25 kub in een keer.
Ook hier mee eens. Bij ons is de bak ook omgelegd, maar daardoor wordt het natuurlijk niet een meter hoger. Het lijkt in het begin hoger totdat het is ingeklonken.
Ik vind alleen dat het zo makkelijk wordt getypt wat iemand moet doen. Iedereen heeft te maken de (beperkte) hoeveel grond, soort grond, laag- of hoog gelegen, financiën, vergunningen. En soms ontkom je er niet aan dat paarden een wei tot drap lopen. Heb er eigenlijk ook geen probleem mee dat paarden tijdelijk in een modderwei lopen, zolang ze maar ergens een plekje hebben waar ze droog kunnen liggen en staan.

. Op het filmpje leek het in mijn ogen er helemaal niet slecht uitzien.