Paard komt om het leven bij botsing met auto in Almen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:51

Sterkte voor de amazone!

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:57

Heel veel sterkte voor de amazone!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:04

Juut schreef:
Anoli schreef:
Toedracht : Ruiter reed aan de rechterkant in de berm van de Azinkdijk, vanaf de Asselerweg gezien. Bestelauto rijdt in tegenovergestelde richting aan de linkerkant van de weg ,zonder vaart te minderen, recht op de paard met de amazone af. Amazone denkt deze automobilist ziet mij niet en stuurt haar paard naar links naar de andere kant van de weg waar ook een open weiland is. Om dat moment rijdt de bestelauto -met volle vaart - het paard in de flank. Paard zwaar gewond en heeft men ter plaatse laten inslapen.
Hoe kan dit, terwijl het zicht vrij was voor de bestuurder van de bestelauto. Onoplettendheid, het niet kunnen inschatten dat je een paard op de weg altijd stapvoets passeert, afgeleid door niet handsfree bellen. ?? Ga het maar na. Krijgt nog wel een staartje.

Auto rijdt links, amazone rechts, en amazone stuurt toch naar links? Ik snap wel dat je iets probeert maar op deze manier maak je het de automobilist onmogelijk om nog een poging te doen om je te ontwijken...

Let wel ik geef de amazone niet de schuld, maar ik denk dat er in dit geval wel 2 schuld hebben, en niet alleen de automobilist...

Zoals ik het lees; auto kwam van de andere kant, reed aan zijn linkerkant. Dus paard en bus reden op dezelfde weghelft, bus kwam recht op hen af. Als er dan voor het meisje rechts geen uitwijkmogelijkheid is, snap ik dat ze naar links probeert te komen in een poging de bus te ontwijken. En maar goed ook, anders was ze er dus frontaal op geklapt. Nu was het alleen het paard, dan was het veel erger geweest...

Ik lees het anders als jij, maar goed daarom zeg ik dus ook "denk ik" en niet "weet ik zeker"
De enige die echt weten wat er is gebeurt zijn de bestuurder en de amazone... (en dan alleen als ze het nuchter bekijken zonder emoties, wat uiteraard heel moeilijk is want amazone is haar paard kwijt en bestuurder moet verwerken dat hij een paard dood rijdt)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:07

madelief88 schreef:
Zo lees ik het ook Juut :j

Schrijf alle Bokt(st)ers die toegeven (te) snel te rijden een pm.

Dat ligt binnen je invloedssfeer :)*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:08

Hmm, ik vind het een onduidelijk verhaal en ik ken die plek ook niet. Maar stel dat zij overwilde steken en dan doe je dat op het moment dat je denkt daar nog ruim tijd voor te hebben. Om vervolgens alsnog aangereden te worden moet die bus naar mijn idee inderdaad wel érg hard gereden hebben. Of zij stak (erg) laat over.

Maar goed, dit zijn en blijven speculaties. Je krijgt 't paard er niet mee terug en 't blijft een trauma voor het meisje. Verschrikkelijk :(:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:21

Sammie schreef:
moet die bus naar mijn idee inderdaad wel érg hard gereden hebben. Of zij stak (erg) laat over.

Of een combinatie.
Hoe dan ook, blijft het een verkeersongeval zoals die dagelijks veelvuldig plaatstvinden.

Léér ervan. Dat het een ruiter betreft spreek wellicht, hopelijk, aan.
Neem bewúster van je risisco-beslissingen deel aan dat verkeer.
Jouw beslissingen zijn potentieel dodelijk voor jezelf en anderen.

Er vallen gemiddeld drie verkeersdoden per dag in Nederland.
Deelnemen aan het verkeer is een complex aan risicobeslissingen met een veel groter risico dan we ons willen realiseren.
Om er twee uit te lichten, neem je als ruiter een beslissing om jouw rijdier aan die risicos bloot te stellen en als automoblist stel je de openbare ruimte bloot aan massa x snelheid van jouw auto.

Pitbulls moeten verboden worden, vuurwapens zijn verwerpelijk, maar over met de energie van een anti-tank bom rondrijden denken we niet na.

femkesanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:23

vreselijk ongeval en inderdaad lastig te beoordelen als je en het gebied niet kent en er niet bij bent geweest,
ik moet er in ieder geval niet aan denken, om op zo'n manier je dierbare paardje te verliezen. |(

Y;( sterkte voor allen betrokkenen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:25

Gini schreef:
Ik moest idd even denken aan dat topic waarin verschillende Bokkers toegeven consequent het gaspedaal te hard in te drukken en vloeken wanneer een voorganger 60 rijdt op een 80-weg.
Lees dit bericht en zorg zelf voor een betere wereld. Dit keer is het een paard, 9 van de 10 keer is het een mens.

Voor wie het gemist heeft: [NM] 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:31

Huertecilla schreef:
Gini schreef:
Ik moest idd even denken aan dat topic waarin verschillende Bokkers toegeven consequent het gaspedaal te hard in te drukken en vloeken wanneer een voorganger 60 rijdt op een 80-weg.
Lees dit bericht en zorg zelf voor een betere wereld. Dit keer is het een paard, 9 van de 10 keer is het een mens.

Voor wie het gemist heeft: [NM] 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Kudo's dat jullie een geval van onoplettendheid compleet offtopic probeert te krijgen in een discussie over hardrijden. +:)+

noahlady

Re: Paard komt om het leven bij botsing met auto in Almen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:40

Wat verschrikkelijk!!!!!!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:44

Zullen we er gewoon even vanuit gaan dat niemand voor zijn lol een ander aanrijdt. De bestuurder zal zich ook rot geschrokken zijn. Hoe hij de amazone kon missen weten we niet, maar je kan ook wel eens iets niet zien. Al die speculaties meteen .
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 12-01-12 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:45

Huertecilla schreef:
Sammie schreef:
moet die bus naar mijn idee inderdaad wel érg hard gereden hebben. Of zij stak (erg) laat over.

Of een combinatie.
Hoe dan ook, blijft het een verkeersongeval zoals die dagelijks veelvuldig plaatstvinden.

Deelnemen aan het verkeer is een complex aan risicobeslissingen met een veel groter risico dan we ons willen realiseren.
Om er twee uit te lichten, neem je als ruiter een beslissing om jouw rijdier aan die risicos bloot te stellen en als automoblist stel je de openbare ruimte bloot aan massa x snelheid van jouw auto.

Pitbulls moeten verboden worden, vuurwapens zijn verwerpelijk, maar over met de energie van een anti-tank bom rondrijden denken we niet na.

1,8 gemiddeld

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:10

Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 12-01-12 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:10

Huertecilla schreef:
Of een combinatie.

Ik denk dat ik maar gewoon in bed blijf liggen. Tuurlijk is deelname aan het verkeer gevaarlijk, een ongeluk zit in een klein hoekje. Iedereen heeft momenten van onoplettendheid. Sterker nog de meeste handelingen in de auto gebeuren dmv automatisme en niet door bewust handelen, bewuster worden van je handelingen is dan ook erg moeilijk want de meeste neem je onbewust in een fractie van een seconde. *denkt aan zoveel ongelukken waarbij mensen hard remmen bij gladde wegen*

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:12

heel veel sterkte voor alle betrokkene. Wat een drama voor de amazone.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:43

veerledec schreef:
1,8 gemiddeld

Je hebt gelijk als je naar het afgelopen jaar kijkt en ervan uit gaat dat dit een representatief gemiddelde is; ´slechts´ bijna 2 verkeersdoden per dag.

@Asyaa:
Hoe hoger de snelheid hoe meer meters je maakt tijdens een moment van onoplettendheid.

Gelukkig kennen autorijdende Bokt(st)ers die momenten niet >;)

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:47

Huertecilla schreef:
veerledec schreef:
1,8 gemiddeld

Je hebt gelijk als je naar het afgelopen jaar kijkt en ervan uit gaat dat dit een representatief gemiddelde is; ´slechts´ bijna 2 verkeersdoden per dag.

Waarom moet dit zo geformuleerd worden, alsof het niet zo is? Imo haal je daarmee de schrijfster hiervan onderuit wat niet nodig is en vervelend kan overkomen :) Daarnaast heeft ze een link laten zien van het CBS, daar mag je zeker vanuit gaan dat het representatief is ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:19

malloesje schreef:
Daarnaast heeft ze een link laten zien van het CBS, daar mag je zeker vanuit gaan dat het representatief is ;)

Correcte data en representatief als gemiddelde is niet hetzelfde.
Is verder niet belangrijk en niet het onderwerp.

Mijn punt is dat de samenleving erg makkelijk omgaat met het risico van mobiliteit. 1,8 doden per dag is bepaald serieus.

Ik vind het moord en brand nogal schril afsteken bij andere topics waar ruiters als automobilist risico-gedrag uitdragen.

Het ongeluk van dit onderwerp is een voorbeeld van een ´normaal´ ongeluk. We hadden allemaal die ruiter of chauffeur kunnen zijn.
Het is ook helemaal geen onvermijdelijkheid zoals hier opgemerkt is en er is ook wat aan te doen.
Léér daarvan; begin eens met ZELF bewuster van de risicobeslissingen te rijden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:45

We leren ook, al is het dan misschien niet snel genoeg. Het aantal verkeersdoden neemt al jaren af en blijft verder afnemen. Neemt niet weg dat iedere dode er één teveel is, blijven hameren op dit punt lijkt me niet nodig en komt dus kennelijk niet overeen met de correcte data.

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:01

ik werk bij hun,
het verhaal van de OP klopt niet, de bestuurder van het busje kwam heel hard door een flouwe bocht en was toen waarscheinlijk de macht over de auto al kwijt. hij reed recht op het paard af. de amazone is snel overgestoken om een vrontale botsing te voorkomen. toen is het paard in de flank geraakt. had gelijk ze hele knie kapot, je kon zo op het bot kijken. ze hebben hem ter plaatsen in oeten slapen. hij heeft maar 6 jaar mogen worden.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:14

Dus de ruiter reed aan de rechterkant van de weg en het busje kwam opeens haar kant uit?
En uiteindelijk heeft het paard de klap opgevangen terwijl de ruiter probeerde het busje te ontwijken?
Heftig verhaal hoor. Ik neem aan dat de politie het zeker goed zal onderzoeken.

Paard heeft wel waarschijnlijk het leven van het meisje gered...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:11

Huertecilla schreef:
malloesje schreef:
Daarnaast heeft ze een link laten zien van het CBS, daar mag je zeker vanuit gaan dat het representatief is ;)

Correcte data en representatief als gemiddelde is niet hetzelfde.
Is verder niet belangrijk en niet het onderwerp.

Mijn punt is dat de samenleving erg makkelijk omgaat met het risico van mobiliteit. 1,8 doden per dag is bepaald serieus.

Ik vind het moord en brand nogal schril afsteken bij andere topics waar ruiters als automobilist risico-gedrag uitdragen.

Het ongeluk van dit onderwerp is een voorbeeld van een ´normaal´ ongeluk. We hadden allemaal die ruiter of chauffeur kunnen zijn.
Het is ook helemaal geen onvermijdelijkheid zoals hier opgemerkt is en er is ook wat aan te doen.
Léér daarvan; begin eens met ZELF bewuster van de risicobeslissingen te rijden.

Wat stel je nu precies voor?

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:37

Ik heb het nieuws net gehoord. Het gaat om mijn instructrice en ik kan het verhaal van Melissapaard bevestigen.

Het paard was echt een topper, prachtig om te zien! En altijd een eigenwijze blik in zijn ogen, alsof hij de hele wereld aan kon.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:03

Asyaa schreef:
Kudo's dat jullie een geval van onoplettendheid compleet offtopic probeert te krijgen in een discussie over hardrijden. +:)+

Dat wilde ik helemaal niet. Maar bakken vol schuld op betreffende autobestuurder kappen en vervolgens zelf het voetje lekker op het gaspedaal laten drukken, is ronduit schijnheilig. Daar mag gerust eens over nagedacht worden. Niet? Of vind je het beter als we weer ontopic gaan en rondbazuinen wat een l*l die bestuurder wel niet is.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:32

Daar kan je dan toch ook een nieuw topic voor openen?