Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:52

Het is gewoon heel zonde voor een toppaard als Totilas. Ik gun dat paard van harte dat er voorzichtig met hem gedaan wordt en hij selectief op topwedstrijden kan schitteren zoals hij dat zo goed kan. Wat er tot nu toe van terecht komt is Totilas-onwaardig, even los van het gegeven dat het 't paard wellicht niks zal boeien welke resultaten hij haalt.
Ik ga geen oordeel vellen over wiens schuld dit allemaal is, maar ik zie wel een paard dat geen happy athlete is, en dat daar iets niet klopt is het belangrijkste. Gezien de enorme geldbedragen die er om dit paard hangen denk ik echter niet dat eigenaar of stiefmama er gauw een andere ruiter op zetten...

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:54

Ilegra schreef:
Dit lijkt wel een film :+ .
Zal me niks verbazen als daar ooit door spielberg een film over gemaakt wordt.

Het wonderbaarlijke verhaal van de zwarte hengst die schitterde in de dressuurring met zijn vaste berijder, maar hun geluk was van korte duur. Een rijke zakenman kocht de prachtige hengst, om hem voor zijn land te laten uitkomen in de wedstrijden. Hij zocht een ruiter voor de prachtige hengst maar zo magisch de hengst leek te bewegen met zijn vorige berijder zo magisch kreeg zijn nieuwe ruiter hem niet. De prachtige zwarte hengst had last van heimwee en kreeg steeds meer last van blessures. De zakenman oefende steeds meer druk uit op de nieuwe ruiter. Deze hield het niet meer uit en werd depressief. De zakenman kon geen nieuwe ruiter vinden voor de hengst. De hengst werd vergeten en uiteindelijk noemde niemand meer zijn naam. De vechtlust was vervangen door een doffe uitstraling. De zakenman hoopte nog flink wat geld te verdienen aan de fokkerij maar de hengst weigerde te dekken. Zo vergat uiteindelijk iedereen hem. De hengst werd verkocht en ging van stal naar stal waar hij uiteindelijk zijn vorige berijder waar hij zo mee schitterde weer ontmoette. De glinstering in de ogen van de hengst kwam terug. Zijn vorige berijder zadelde de hengst en steeg op. De magie was weer terug

Goeie fantasie :j :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Even back to earth, zo gaat het natuurlijk nooit :')
Ik weet niet wat ik er van moet vinden, tis wel vreemd allemaal.

Zou wel mooi zijn... Ik vind Totilas nog altijd bij Gal horen, ik weet niet waarom. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:57

KirstenVosje schreef:
Zou wel mooi zijn... Ik vind Totilas nog altijd bij Gal horen, ik weet niet waarom. :)

Je weet niet waarom :? :?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:58

@x_trees bedankt voor het posten.
Duidelijk dat de duitse pers dezelfde mening als een heleboel andere gaat krijgen.
Zijn wij toch nog niet zo achterlijk he sarabande ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 11:58

Ilegra schreef:

Het wonderbaarlijke verhaal van de zwarte hengst die schitterde in de dressuurring met zijn vaste berijder, maar hun geluk was van korte duur. Een rijke zakenman kocht de prachtige hengst, om hem voor zijn land te laten uitkomen in de wedstrijden. Hij zocht een ruiter voor de prachtige hengst maar zo magisch de hengst leek te bewegen met zijn vorige berijder zo magisch kreeg zijn nieuwe ruiter hem niet. De prachtige zwarte hengst had last van heimwee en kreeg steeds meer last van blessures. De zakenman oefende steeds meer druk uit op de nieuwe ruiter. Deze hield het niet meer uit en werd depressief. De zakenman kon geen nieuwe ruiter vinden voor de hengst. De hengst werd vergeten en uiteindelijk noemde niemand meer zijn naam. De vechtlust was vervangen door een doffe uitstraling. De zakenman hoopte nog flink wat geld te verdienen aan de fokkerij maar de hengst weigerde te dekken. Zo vergat uiteindelijk iedereen hem. De hengst werd verkocht en ging van stal naar stal waar hij uiteindelijk zijn vorige berijder waar hij zo mee schitterde weer ontmoette. De glinstering in de ogen van de hengst kwam terug. Zijn vorige berijder zadelde de hengst en steeg op. De magie was weer terug

Steven Spielberg? Volgens mij is dit meer een goed scenario voor een PENNY film!

''Penny's Totilas'' :))

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:03

easygoing schreef:
@x_trees bedankt voor het posten.
Duidelijk dat de duitse pers dezelfde mening als een heleboel andere gaat krijgen.
Zijn wij toch nog niet zo achterlijk he sarabande ;).

Nee ik zie hier de Duitse pers ook aan de heilige grote kenner twijfelen en die halen BW er nog niet eens bij, want waarom maakt hij met de kennis die hij dan heeft nog een keer dezelfde fout??????

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:04

Een film?
Dan maar hopen dat de titel uiteindelijk niet wordt:" Van wereldkampioen naar slagerspaard.."

Het is te treurig voor woorden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:06

Ach dan mag Steven de Jong de film ook wel produceren :D :D :D .

Maar euhm bedenk me nu zomaar iets slaat misschien wel nergens op :+ .
Ed is natuurlijk een hele gevoelige jongen hij is zo´n beetje een vrouw en ik weet niet wat voor jongen die Mat... is maar mischien zit het hem daar wel allemaal in.
Mat.... weet de gevoelige snaren niet te raken denk ik en is daarom misschien nog niet zo´n goede combi en hij heeft misschien daarom wat langer tijd nodig om die te vinden bij Toot.
Arme Toot die nu nog herstellende is van blessure.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:08

Ilegra schreef:
Ach dan mag Steven de Jong de film ook wel produceren :D :D :D .

Maar euhm bedenk me nu zomaar iets slaat misschien wel nergens op :+ .
Ed is natuurlijk een hele gevoelige jongen hij is zo´n beetje een vrouw en ik weet niet wat voor jongen die Mat... is maar mischien zit het hem daar wel allemaal in.
Mat.... weet de gevoelige snaren niet te raken denk ik en is daarom misschien nog niet zo´n goede combi en hij heeft misschien daarom wat langer tijd nodig om die te vinden bij Toot.
Arme Toot die nu nog herstellende is van blessure.

Ik vind er nog best wel wat inzitten hoor :)) Edward heeft misshien gewoon minder testosteron en Rath wel, en dt botst met het testosteron gehalte van een hengst :P

Onali

Re: Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:08

:')

Je omschrijft het wel leuk Ilegra

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:10

Zó! Knap hoor!
Totilas had nauwelijks blessures bij Ed, en hij heeft nu in een jaar tijd alles al gehad bij Matje.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:11

geweldig X-trees, bedankt voor het delen en idd goud kan je niet kopen, hebben ze helemaal gelijk mee en Edward Gal krijgt ook steeds meer pluimen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:11

moelly schreef:
Zó! Knap hoor!
Totilas had nauwelijks blessures bij Ed, en hij heeft nu in een jaar tijd alles al gehad bij Matje.

(nog) Geen koliek

:+

Hopen dat hij dat ook niet krijgt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:17

X__Trees schreef:
Linsenhoff drukte Rath door Schockemöhles strot.
Der Spiegel windt ook rond het samengaan van Linsenhoff en Schockemöhle geen doekjes: “In de steenrijke Ann Kathrin Linsenhoff vond Schockemöhle een geschikte zakenpartner voor de monsterdeal. De voormalige Olympische amazone (Seoul 1988, red.) stelde echter enkele eisen voorop. Zo zou haar stiefzoon willens nillens de ruiter worden van ‘s werelds meest succesvolle en tevens duurste dressuurpaard.” De 26-jarige student bedrijfswetenschappen had daarvoor al op de rug van Sterntaler gezeten, een volgens coach Holger Schmezer “wereldtopper”, alhoewel ook toen het succes op zich liet wachten.

Stiefmoederliefde? Ah... PS zit dus in de val..
Hoe vaak zal hij inmiddels de 'voorwaarden' van mevr Linsenhoff al vervloekt hebben? De tijd van "het moet nog wennen, een combinatie moet groeien" is inmiddels wel voorbij. Ik denk maar even aan het bericht op horses.nl: Adelinde Cornelissen stelt nieuwe troef voor - Galahad is pas een maandje bij haar en gaat bij de eerste voorstelling al heel aardig door de baan.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:22

Wuis schreef:
Ilegra schreef:

Steven Spielberg? Volgens mij is dit meer een goed scenario voor een PENNY film!

''Penny's Totilas'' :))

Volgens mij kassa :D zoveel penny's als er op duiken als het woord Tootie valt.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:25

Heel zonde dit. Kan met pech te maken hebben. Je weet het gewoon niet, we zijn er immers niet bij. Het zou zo maar kunnen dat omdat ze zo schreeuwend veel geld aan toot betaald hebben dat ze geen risico durfen te nemen voor een evt blessure die nog veel erger kan worden. Paard wordt er in ieder geval niet slechter van. Tja spiertechnisch natuurlijk wel maar verder niet.

MelanieB

Re: Totilas teruggetrokken voor deelname tijdens WDM in Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:28

Zonde zonde zonde... En misschien is het wel zo zoals iemand hier al zei: Totilas is gewoon nog op tijd verkocht toen ie nog goed was?

Vind het erg zonde.. had totilas graag in de ring willen zien, of het nou onder MAR is of iemand anders... Ben bang dat dit voorlopig niet gaat gebeuren... zo zonde van Toot.. :n

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:33

Jannepauli schreef:
X__Trees schreef:
Linsenhoff drukte Rath door Schockemöhles strot.
Der Spiegel windt ook rond het samengaan van Linsenhoff en Schockemöhle geen doekjes: “In de steenrijke Ann Kathrin Linsenhoff vond Schockemöhle een geschikte zakenpartner voor de monsterdeal. De voormalige Olympische amazone (Seoul 1988, red.) stelde echter enkele eisen voorop. Zo zou haar stiefzoon willens nillens de ruiter worden van ‘s werelds meest succesvolle en tevens duurste dressuurpaard.” De 26-jarige student bedrijfswetenschappen had daarvoor al op de rug van Sterntaler gezeten, een volgens coach Holger Schmezer “wereldtopper”, alhoewel ook toen het succes op zich liet wachten.

Stiefmoederliefde? Ah... PS zit dus in de val..
Hoe vaak zal hij inmiddels de 'voorwaarden' van mevr Linsenhoff al vervloekt hebben? De tijd van "het moet nog wennen, een combinatie moet groeien" is inmiddels wel voorbij. Ik denk maar even aan het bericht op horses.nl: Adelinde Cornelissen stelt nieuwe troef voor - Galahad is pas een maandje bij haar en gaat bij de eerste voorstelling al heel aardig door de baan.

Inderdaad.. Vrees dat Schoko zich nu een stapje te ver heeft gewaagd.
Ik wens(te) dit duo zo alle succes toe, maar alles blijft aanslepen, dat ik echt vrees voor de toekomst. Zonde zonde!!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:36

MelanieB schreef:
Zonde zonde zonde... En misschien is het wel zo zoals iemand hier al zei: Totilas is gewoon nog op tijd verkocht toen ie nog goed was?

Dat kan ik nauwelijks geloven eigenlijk. Durf er bijna wel een vinger voor in het vuur te steken, dat als Edward na de WEG rustig door had kunnen trainen, Toot gewoon vrolijk prijzen was blijven pakken richting OS. Natuurlijk moet zoiets wel met beleid gebeuren, maar ik had nooit de indruk dat Gal Toot overvroeg, zover als iemand dat van de zijlijn kan beoordelen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:43

Jammer..wat mij begint op te breken is dat ze de hele tijd zeggen' het gaat goed'' volop in training', behalve als er eren wedstrijd is..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:45

Als kamp Rath idd eens wat minder hoog van de toren zou blazen...
Ik hoor nauwelijks iets van Anky over haar nieuwe topper, ik hoor helemaal niks van Edward over zijn nieuwe topper, ook van Adelinde zag ik pas het filmpje van haar nieuwe topper voordat ik verhalen hoorde. Geen van deze 3 pakken groots uit met 'nr 1', persmeetings, kledinglijnen en meer van dat soort gein. Het scheelt dat ik van deze 3 ook nooit verhalen tegenkom met excuses waarom ze hun eigen hoog gelegde verwachtingen niet waar kunnen maken, in de uitvoering of zelfs bij voorbaat.

Maar goed. Had me verheugd op een treffen tussen Gal en Rath met beiden nieuwe toppers op de OS, denk dat ik de popcorn wat dat betreft kan laten liggen...

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:45

vind het wel typisch dat hij bij rath om de haverklap kreupel is en hier had hij amper last van dit soort dingen. oke kreupel kan een paard altijd een keer worden, maar dit begint gewoon op te vallen.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 12:58

dacht dat ze vonden dat de duitse rijkunsten beter voor toot waren arme toot :(:)
de circus om toot zal nu wel wat minder worden
en je kan nog steeds geen talent kopen
er is veel te hard van de daken geschreeuwt :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:04

Wilawander schreef:
Volgens mij kassa :D zoveel penny's als er op duiken als het woord Tootie valt.

En PS die gelijk klaarstaat om geld te vangen..

We moeten wel de naam van het paard veranderen.. Flopilas ofzo. Dan kan die geen rechten eisen _O-

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:12

Dit lijkt wel een film .

Ja zo zou het kunnen aflopen. Zitten we te janken in de bioscoop.Wat zielig.

Ilegra je hebt dit mooi geschreven.