Matthias Alexander Rath kijkt terug op zijn jaar met Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Re: Matthias Alexander Rath kijkt terug op zijn jaar met Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:42

Tuurlijk reed Gal hem beter, ik neem aan dat iedereen dat vindt. Maar het is niet de schuld van Rath dat Totilas verkocht is, en dat kun je hem dus ook niet kwalijk nemen. Totilas is een fantastisch leerpaard voor die knul.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:43

BrankaZ schreef:
Ik denk dat dit soort opmerkingen illustreert wat MAR bedoelt dat alles wat hij doet onder een vergrootglas wordt bekeken.
Vind het ook een uiterst onsportieve houding. Dat het teleurstellend is dat Gal niet meer op Totilas rijdt snap ik en ben ik het mee eens, maar om zijn nieuwe ruiter bij elke gelegenheid de grond in te trappen vind ik erg onsportief.

Ben je alle ophef die ze zelf gemaakt hebben al vergeten, alle TV optredens. De standjes met Totilas goud, hier zegt hij IK werd eerste in Aken, nou dat was HIJ niet dat was de toen nog een legende Totilas waar de jury even aan moest wennen dat die er niet meer was.
In Rotterdam was het kwartje gevallen

Dat vergrootglas heeft hij zelf ingesteld, had hij maar wat bescheidener moeten zijn in het begin, dus niet piepen. En dat gezeur over die jongen, kom op zeg hij is 27 geen 17

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:43

Janine1990 schreef:
Nou BrankaZ, daar heb je geen vergrootglas voor nodig hoor.

Niet? Er wordt een positief stuk geschreven en onmiddelijk zijn er reacties over de stand van de benen in een galoppiroutte en over bandages. Vervolgens wordt er van alles bij gehaald dat niet ter zake doet om MAR zo negatief mogelijk neer te zetten.
Nee hoor, geen vergrootglas....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:45

Dat kun je aannemen, maar is niet het geval. Ik hield niet zo van het opgepompte beeld bij Gal.

Ik denk, dat hij dat vergrootglas niet over zichzelf heeft afgeroepen hoor! Dat gebeurd ook als iemand anders in een keer op Parzival zou gaan rijden!

MAR lijkt mij een hele fijne vent.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:46

BrankaZ schreef:
Janine1990 schreef:

Niet? Er wordt een positief stuk geschreven en onmiddelijk zijn er reacties over de stand van de benen in een galoppiroutte en over bandages. Vervolgens wordt er van alles bij gehaald dat niet ter zake doet om MAR zo negatief mogelijk neer te zetten.

Het ging toch over Bretton Woods en Bretton Woods met MAR als ruiter vergelijken met BW met Emmelie als amazone...
Eerlijk is eerlijk, ik zal het niet beter doen dan die jongen, absoluut niet. Maar je hebt geen vergrootglas nodig om in te zien dat Matthias gewoon geen ruiter is voor jonge paarden.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:46

BrankaZ schreef:
Janine1990 schreef:

Ook helemaal eens. Heb het idee dat er een soort van Tootietrauma heerst in NL.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:47

Hoezo jonge paarden? BW is een jong paard, maar Toot niet....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:52

Tendance schreef:
Hoezo jonge paarden? BW is een jong paard, maar Toot niet....

Wat hij met Totilas neerzet, vind ik acceptabel, niets mis mee. Althans, wat ik in die live uitzending op Duitsland heb gezien.
Maar BW op de presentatie bij Hannoveraner stamboek... Dat is een ander paard geworden...

Wat betreft Totilas als leerpaard wat ik hier las, vind ik best wel denigrerend klinken. Matthias heeft al met meerdere paarden Grand Prix gereden, die jongen kan het best. Dan is het rijden van een reeds GP opgeleid paard bepaald niet makkelijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:53

BrankaZ schreef:
Ik denk dat dit soort opmerkingen illustreert wat MAR bedoelt dat alles wat hij doet onder een vergrootglas wordt bekeken.
Vind het ook een uiterst onsportieve houding. Dat het teleurstellend is dat Gal niet meer op Totilas rijdt snap ik en ben ik het mee eens, maar om zijn nieuwe ruiter bij elke gelegenheid de grond in te trappen vind ik erg onsportief.

Als je niet onder een vergrootglas wil moet je niet de ongeslagen wereldkampioen gaan rijden, dat is of een vorm van zelfoverschatting of arrogantie

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:00

sarabande schreef:
Als je niet onder een vergrootglas wil moet je niet de ongeslagen wereldkampioen gaan rijden, dat is of een vorm van zelfoverschatting of arrogantie

Valt over te discussiëren, liggen de sportrechten niet in de hand van zijn stiefmoeder?
Schreef Arnd Bronkhorst niet na het EK een artikel die best voor wat ophef zorgde?
Ik zou MAR niet bepaald arrogant noemen, of zichzelf overschattend op basis van dit stuk. En ik zou al helemáál niet graag in zijn schoenen staan.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:06

sarabande schreef:
BrankaZ schreef:

Is het arrogant om een goed paard te willen rijden?
Dan is het ook arrogant van al die mensen, die een Z paard kopen en lopen te pronken als ze er een prijs mee halen in de B.

Sorry, maar nee ik kan hier geen arrogantie uithalen. Het is gewoon een jonge vent, die zijn kans pakt om een goed paard te kunnen rijden!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:08

Janine1990 schreef:
Valt over te discussiëren, liggen de sportrechten niet in de hand van zijn stiefmoeder?
Schreef Arnd Bronkhorst niet na het EK een artikel die best voor wat ophef zorgde?
Ik zou MAR niet bepaald arrogant noemen, of zichzelf overschattend op basis van dit stuk. En ik zou al helemáál niet graag in zijn schoenen staan.

Ik denk wel dat hij zichzelf overschat heeft en vervolgens zie je gebeuren dat zo iemand, net zoals in de stukjes van Anky over Upido, op een touw moeten koorddansen om de commerciële belangen in de pers te blijven behartigen. De een voor haar zaak en kledinglijn de ander voor de dekkingen van de hengst

Ik vraag me af of dat verstandig is, wellicht was het beter om eerst tot een goede prestatie te komen buiten de pers om en dan iedereen te verrassen.... of niet, maar dan zijn er ook geen verwachtingen waaraan door eigen toedoen moet worden voldaan

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:09

Nee mama pakt de kans om hem op goed paard in de kijker te rijden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:11

Daar is toch ook niets mis mee?
Ik ga nu B springen op een paard van 14, dat professioneel is opgeleid in het verleden.
Maar als ik een keer 1e word, dan vind ik mezelf alsnog heel stoer hoor samen met het paardje!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:15

Tendance schreef:
Daar is toch ook niets mis mee?
Ik ga nu B springen op een paard van 14, dat professioneel is opgeleid in het verleden.
Maar als ik een keer 1e word, dan vind ik mezelf alsnog heel stoer hoor samen met het paardje!

En terecht!

Het blijkt toch wel dat je nog zo'n goed paard kan hebben, als je (nog) geen combinatie bent, wordt het lastig om op welk niveau dan ook goed te presteren.

Ik vind dat MAR het goed doet onder al deze druk en ben benieuwd hoe die het gaat doen dit jaar!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:16

Vind het nogal een verschil tussen amateursniveau en het profwereldje.
Ik vraag me af waarom Rath toch nooit echt tussen de grote in de dressuurwereld op het podium heeft gestaan. stiefmama heeft centjes genoeg voor goede paarden en aan de overige middelen kan het ook niet liggen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:17

Tendance schreef:

En daar komt de hele internationale pers op af inclusief een half uur durende uitzending op TV???

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:19

sarabande schreef:
Tendance schreef:

En daar komt de hele internationale pers op af inclusief een half uur durende uitzending op TV???

Nee, maar waarschijnlijk wordt er regionaal wel over gepraat :P
"Pfff, een eitje, dat paard is professioneel opgeleid, die kan het allemaal wel. Zij hoeft alleen maar te blijven zitten."

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:20

BrankaZ schreef:
Janine1990 schreef:

maar Bokkers zetten over het algemeen een veel betere piroutte neer hoor ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:27

Citaat:
maar Bokkers zetten over het algemeen een veel betere piroutte neer hoor ;)

sinds wanneer is dat verplicht dan?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:03

Vind het wel knap hoor, hoe hij onder die druk blijft. Heel realistisch en gewoon hopend dat hij uiteindelijk een enorm goede combinatie wordt met dat paard.
Ook ik vind het erg jammer dat Edward Gal en Totilas uit elkaar gehaald zijn. Toch heeft hij goede andere paarden tot zijn beschikking waarmee hij zeker veel kan gaan winnen.
Ik denk dat Rath het ook wel een beetje nodig heeft, zo'n heel bekend paard onder zijn kont, om écht zijn naam te maken de dressuursport.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:12

sarabande schreef:
Tendance schreef:

Lijkt me leuk! hahah

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:14

Janine1990 schreef:
sarabande schreef:

Nee, maar waarschijnlijk wordt er regionaal wel over gepraat :P
"Pfff, een eitje, dat paard is professioneel opgeleid, die kan het allemaal wel. Zij hoeft alleen maar te blijven zitten."

Dat gebeurd nu al en ik ben nog nooit gestart, maar dan denk ik: "ach ik heb mijn eigen paard van B tot Z1 opgeleid en al menig jong paard uitgebracht in de sport, dus laat ze maar zeiken. Zelf hebben ze nog nooit hoger dan B dressuur gestart en nog nooit een L parcours gesprongen"

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:21

BrankaZ schreef:
___Sanne schreef:
Ik vraag me alleen af waarom op de foto's die onderbandages zo raar zitten achter :o?

Janine1990 schreef:
Sssssst, het ging me om de uitspraak van Nicoletto, die slaat nergens op. :P
Nee, BW is niet bepaald verbeterd met Matthias. [understatement] Maar dat heeft niets met de handelsgeest van Schockemöhle te maken.

Nee zo bedoelde ik het niet hoor! Ik zie het ook bij ruiters die niet op Totilas rijden :+ Ik vroeg me gewoon af wat het nut van je paard zo bandageren is, uit interesse :)

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:26

Beste stuurlui staan aan wal (of op bokt :o )ik vind het een sportief stukje en ik gun hem veel succes!!