Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dees schreef:Rinske schreef:Dussss, het gaat hier toch niet om de verkiezing van de beste goedgekeurde hengst? Het gaat hier om de verkiezing van paarden die KWPN GEFOKT zijn, en dat was Hickstead al toen zijn moeder drachtig van hem was hoor. Heeft niks met goedkeuring te maken. Het is dus helemaal niet nodig om hierbij tegen het KWPN te bashen.
KWPN bashen is iets heel anders dan vraagtekens zetten bij in mijn ogen toch wel bijzonder hypocriet gedrag.
Overigens: ik moet wel lachen om de nominatie van Valegro: een blauwe maandag gepresteerd en meteen al mogeijk 'paard van het jaar'
Sorry hoor, maar hoe bijzonder zijn de prestaties van Valegro nou eigenlijk? In vergelijk tot een al jarenlang achtereen presterende Parzival?
Of is het inmiddels vervallen tot een zogenaamde "Idols"-verkiezing, waarbij jonge bakvissen per sms-stemmen op het lekkerste ding?
Leuke nagedachtenis aan Nimmerdor...
Dees schreef:KWPN bashen is iets heel anders dan vraagtekens zetten bij in mijn ogen toch wel bijzonder hypocriet gedrag.
Overigens: ik moet wel lachen om de nominatie van Valegro: een blauwe maandag gepresteerd en meteen al mogeijk 'paard van het jaar'
Sorry hoor, maar hoe bijzonder zijn de prestaties van Valegro nou eigenlijk? In vergelijk tot een al jarenlang achtereen presterende Parzival?
Of is het inmiddels vervallen tot een zogenaamde "Idols"-verkiezing, waarbij jonge bakvissen per sms-stemmen op het lekkerste ding?
ondeugd onder het zadel vroeger... momenteel zou ik t niet weten, maar wat een lekker beest!
Bomba schreef:Dees schreef:KWPN bashen is iets heel anders dan vraagtekens zetten bij in mijn ogen toch wel bijzonder hypocriet gedrag.
Ik vind Valegro toch best een nominatie waard als je ziet wat hij nu al (en hij is pas negen!) gepresteerd heeft.
Als 4, 5 en 6-jarige Brits kampioen Jonge Dressuurpaarden, in 2010 Brits kampioen Lichte Tour dressuur. Hij maakte begin 2011 zijn debuut in de Grand Prix en won 8 (van de 11) internationale Grand Prix' die hij liep. Tel daar bij op de gouden teammedaille op de WEG en de overwinning en tweede plaats tijdens de afgelopen Wereldbeker kwalificatie.
Parzival liep daarentegen op 9-jarige leeftijd Lichte Tour en boekte zijn eerste echte internationale Grand Prix successen pas op 11-jarige leeftijd. Denk dat je je dus aardig vergist in de prestaties van Valegro..