Verkiezing KWPN Paard van het Jaar 2011

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: Verkiezing KWPN Paard van het Jaar 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:17

mijn stem is gegaan naar uthopia

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:44

Ik heb op Uthopia gestemd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:06

Dees schreef:
Rinske schreef:
Dussss, het gaat hier toch niet om de verkiezing van de beste goedgekeurde hengst :') ? Het gaat hier om de verkiezing van paarden die KWPN GEFOKT zijn, en dat was Hickstead al toen zijn moeder drachtig van hem was hoor. Heeft niks met goedkeuring te maken. Het is dus helemaal niet nodig om hierbij tegen het KWPN te bashen.

KWPN bashen is iets heel anders dan vraagtekens zetten bij in mijn ogen toch wel bijzonder hypocriet gedrag.

Overigens: ik moet wel lachen om de nominatie van Valegro: een blauwe maandag gepresteerd en meteen al mogeijk 'paard van het jaar' :D
Sorry hoor, maar hoe bijzonder zijn de prestaties van Valegro nou eigenlijk? In vergelijk tot een al jarenlang achtereen presterende Parzival?

Of is het inmiddels vervallen tot een zogenaamde "Idols"-verkiezing, waarbij jonge bakvissen per sms-stemmen op het lekkerste ding?
Leuke nagedachtenis aan Nimmerdor...

Zijn prestaties zeggen misschien (nog) niet zoveel als die van Parzival, maar zijn talent daarentegen!
Ik zie persoonlijk liever Valegro dan Parzival. :)

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:50

Ik ben zwaar aan het twijfelen tussen Parzival, Valegro en Scandic.
Nog even wat meer doorgronden, dan kom ik er vast uit xD.

Edit; het is Jerich Parzival geworden! :)

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:59

xMarianne schreef:
Gestemd op Olievier <3

IK OOK!!!!!!!!!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:11

Ik heb gestemd op de enige Gelderse topper tussen dit geweld: Maurits!

Toonbeeld van veelzijdigheid en internationaal voltigepaard!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:00

Wuis schreef:
Zijn prestaties zeggen misschien (nog) niet zoveel als die van Parzival, maar zijn talent daarentegen!
Ik zie persoonlijk liever Valegro dan Parzival. :)

Dus toch een Idols-verkiezing :D
Talent is leuk maar onbewezen.

Medailles is het énige dat telt.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:12

s0173957 schreef:
Ondanks dat ik een dressuurruiter ben stem ik toch voor Ninja.
Europees Kampioen è!

Het verbaast met ontzettende dat niemand Ninja noemt, voor mij ook HET paard van het jaar hoor!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:20

Lastige keuze.. Ik heb vooral getwijfeld tussen Jerich Parzival en Ninja la Silla, maar ben toch voor Ninja gegaan.

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:51

Ik stem op Jerich Parzival

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:31

Valegro!!
Fantastisch paard en ik gun het de familie Hanse van harte.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:36

Parzival natuurlijk! Daar kon je in 2011 toch echt niet om heen.
( en dan volgend jaar Valegro of Uthopia ;) )

boyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:14

Maurits!!! Onze internationale voltige topper EN manegepaard!!! Zo,n paard verdiend het om te winnen!

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:00

mm parzival op scandic de top van de wereld!... Adelinde heeft natuurlijk dit jaar al zoveel titels gewonnen dat het nu de beurd is aan.. SCANDIC! :D

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:11

Ninja dus :D

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:21

Dees schreef:
KWPN bashen is iets heel anders dan vraagtekens zetten bij in mijn ogen toch wel bijzonder hypocriet gedrag.

Overigens: ik moet wel lachen om de nominatie van Valegro: een blauwe maandag gepresteerd en meteen al mogeijk 'paard van het jaar' :D
Sorry hoor, maar hoe bijzonder zijn de prestaties van Valegro nou eigenlijk? In vergelijk tot een al jarenlang achtereen presterende Parzival?

Of is het inmiddels vervallen tot een zogenaamde "Idols"-verkiezing, waarbij jonge bakvissen per sms-stemmen op het lekkerste ding?

Ik vind Valegro toch best een nominatie waard als je ziet wat hij nu al (en hij is pas negen!) gepresteerd heeft.

Als 4, 5 en 6-jarige Brits kampioen Jonge Dressuurpaarden, in 2010 Brits kampioen Lichte Tour dressuur. Hij maakte begin 2011 zijn debuut in de Grand Prix en won 8 (van de 11) internationale Grand Prix' die hij liep. Tel daar bij op de gouden teammedaille op de WEG en de overwinning en tweede plaats tijdens de afgelopen Wereldbeker kwalificatie.

Parzival liep daarentegen op 9-jarige leeftijd Lichte Tour en boekte zijn eerste echte internationale Grand Prix successen pas op 11-jarige leeftijd. Denk dat je je dus aardig vergist in de prestaties van Valegro.. :D

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 00:56

100% Maurits.... Wat een heerlijk paard :D ondeugd onder het zadel vroeger... momenteel zou ik t niet weten, maar wat een lekker beest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:11

Ondanks dat ik niet kon kiezen tussen Valegro en Uthopia heb ik toch voor Uthopia gekozen. Heb nog nooit van mijn leven een paard gezien met zulke ongelovelijke uitgestrekte gangen, dus dat heeft de knoop doen doorhakken. :))

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:11

Uthopia!!!!
Mijn merrie Armanda komt uit exact dezelfde merriestam/merrielijn/fokfamilie, laten we het dus in de familie houden

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:36

Parzival... tja, hij is het gewoon, dat komt denk ik doordat Parzival eerst niet zo hoog scoorde en nu wel! Hij is nog maar twee (bijna drie) jaar een topper, daarvoor vielen zijn scores mee hoor, alleen toen hij in Aken was, toen was hy echt goed! :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:29

Bomba schreef:
Dees schreef:

Ik vind Valegro toch best een nominatie waard als je ziet wat hij nu al (en hij is pas negen!) gepresteerd heeft.

Als 4, 5 en 6-jarige Brits kampioen Jonge Dressuurpaarden, in 2010 Brits kampioen Lichte Tour dressuur. Hij maakte begin 2011 zijn debuut in de Grand Prix en won 8 (van de 11) internationale Grand Prix' die hij liep. Tel daar bij op de gouden teammedaille op de WEG en de overwinning en tweede plaats tijdens de afgelopen Wereldbeker kwalificatie.

Parzival liep daarentegen op 9-jarige leeftijd Lichte Tour en boekte zijn eerste echte internationale Grand Prix successen pas op 11-jarige leeftijd. Denk dat je je dus aardig vergist in de prestaties van Valegro.. :D

Ben ik het helemaal mee eens, ik volg Valegro al een aantal jaren. Nederland heeft zich altijd gefocust op Duitsland en niet gezien wat er in Engeland gebeurde. Het KWPN heeft Valegro er in de 1e bezichtiging uitgegooid (oeps foutje bedankt)

southfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:29

Ik ben werkelijk waar verbaasd over de redenering over bepaalde paarden.... Het gaat hier niet om het beste talent!!! Het gaat om de prestaties van het afgelopen jaar...!! En dan staat Jerich Parzival toch zeker met kop en schouders bovenaan. Adelinde heeft hele mooie awards mogen ontvangen dankzij Parzival dus komt hem deze titel zeker toe...