Fürst Romancier onder het zadel bij Matthias Alexander Rath

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Re: Fürst Romancier onder het zadel bij Matthias Alexander Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:30

Correctie Ik lees het Anders, niet verkeerd.

BettyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:38

De prestatie's van Rath zijn niet om over naar huis te schrijven. Dat kan iedereen zien.

Het jammeren is wel dat als je 3 kwart van de mensen die nu zo ontzettend loopt te schreeuwen op een paard zet, je heel gauw op zoek gaat naar een gat in de grond om in te gaan liggen. Alles om het maar niet aan te hoeven zien.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:52

Weet je wat ik zou willen? alle bokkers die het allemaal beter weten/kunnen als Rath en PS. Eens op Toti en BW en die filmpjes eens bekijken. Ik schaam me soms echt om Nederlander te zijn. Vreemd volk.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:06

Wilawander schreef:
Weet je wat ik zou willen? alle bokkers die het allemaal beter weten/kunnen als Rath en PS. Eens op Toti en BW en die filmpjes eens bekijken. Ik schaam me soms echt om Nederlander te zijn. Vreemd volk.

Als het echt zo erg is pak je je spullen en ga je in duitsland wonen want daar wonen alleen mensen die nooit kritiek op anderen hebben.
tjemig zeg.
helaas kan ik mijn mening over rath niet veranderen na het zien van dit filmpje,mijn mening is wel sterker aan het worden hierdoor.

Het zal mij benieuwen hoe lang de samen werking tussen ps en rath stand zal houden.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:30

BettyBel schreef:
De prestatie's van Rath zijn niet om over naar huis te schrijven. Dat kan iedereen zien.

Het jammeren is wel dat als je 3 kwart van de mensen die nu zo ontzettend loopt te schreeuwen op een paard zet, je heel gauw op zoek gaat naar een gat in de grond om in te gaan liggen. Alles om het maar niet aan te hoeven zien.

Het gaat er niet om dat iemand die kritiek uit, het direct beter kan. Iedereen kan zien dat die paarden onder Rath minder goed lopen dan onder de vorige ruiters. Dat kan zelfs een paardenleek zien, en hoef je geen grandprix voor te rijden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:36

Ik vind het wel erg *grappig* dat er een paar mensen zijn die het niet kunnen zetten dat er kritiek is op Rath.
En dan meteen de anderen gaan klassificeren als 'wannabees' en in een gat willen kruipen als ze de commentatoren zelf zouden zien rijden. Waarom meteen zo persoonlijk? Discussies voer je op basis van argumenten, niet op marktkoopman's scheldpartijen dacht ik.

Iedereen heeft het recht om een mening te geven - sommigen zijn daartoe meer gekwalificeerd dan anderen, maar dat neemt niet weg dat als je objectief een aantal zaken met elkaar vergelijkt, je toch duidelijk verschillen zou moeten kunnen zien. Het voorbeeld dat ik aangedragen heb met het filmpje van Emmelie S. is duidelijk. Daar loopt Bretton Woods met een heel andere impuls en bewegingspotentieel dan het beeld wat Rath oproept.

Ik merk op dat alle 'bewegingswonderen' die in handen van de jongeman Rath in handen komen, er in de *grote lijn* op achteruit gaan. De vraag is: waarom? Imo is dat het ontbreken van écht talent de één heeft dat, de ander niet. Velen kunnen rijden, slechts enkelingen rijden de sterren van de hemel. Talent én gevoel. De X-factor.

BettyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:37

marijkedam schreef:
BettyBel schreef:

Het gaat er niet om dat iemand die kritiek uit, het direct beter kan. Iedereen kan zien dat die paarden onder Rath minder goed lopen dan onder de vorige ruiters. Dat kan zelfs een paardenleek zien, en hoef je geen grandprix voor te rijden.

Daar heb je helemaal gelijk in.

Het gaat erom wat voor kritiek en op wat voor manier het geuit wordt. Dat het minder is daar zul je mij niet over horen dat kan iedereen zien.

Zodra bokkers met het commentaar komen dat Rath het paard in zijn mond zit te rukken en dat als ze iemand zo bezig zagen ze hem van het paard af zouden trekken, val je bij mij al vrij snel onder het kopje niet goed bij je hoofd. Helemaal als die zelfde ruiters met moeite een L dressuur proefje rond komen.

Niks mis met commentaar en een eigen mening. Maar hou het wel redelijk en blijf het in perspectief zien.

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:37

De Duitsers zijn even kritisch, indien mogelijk nog kritischer, als jullie over de prestaties van MAR.
Lees maar even het topic op Horse-Gate
mal langsam,
wo ist das prob-die einsicht bzw erkenntnis zu gewinnen, dass der bub diese "leichtgewichte" einfach nicht bedienen kann.schon gar nicht bei einem ausbilder wie rath.

und da gibts auch kein- das wird schon,
bis dahin ist der hengst geschreddert und die nächsten ebenso.

wäre ja auch kein weltuntergang wenn alle beteiligten die konsequenzen ziehen würden, mar mit den entsprechend passenden pferden beritten machen, totilas mit einem reiter zu bestücken, der solche pferde bedienen kann und somit auch im hinblick auf die vermarktung als hengste das optimum zu erzielen.

wobei mir der nationalstolz ziemlich am arxxx vorbei gehen würde.
ich würde ein pferd wie totilas zb lieber unter emma hindle für england an den start gehen sehen, als diese zwanghafte quälerei- die letztlich aus einer geschäftsbeziehung allein entstanden ist.

und bei den gängigen preisen ist es def wurscht, ob mar für 10 oder 15 mio ein pferd unter den hintern geschoben kriegt.
da kommt bei mir überhaupt kein neid auf-
passen muss es halt.......

BettyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:42

Jannepauli schreef:
Ik vind het wel erg *grappig* dat er een paar mensen zijn die het niet kunnen zetten dat er kritiek is op Rath.
En dan meteen de anderen gaan klassificeren als 'wannabees' en in een gat willen kruipen als ze de commentatoren zelf zouden zien rijden. Waarom meteen zo persoonlijk? Discussies voer je op basis van argumenten, niet op marktkoopman's scheldpartijen dacht ik.

Iedereen heeft het recht om een mening te geven - sommigen zijn daartoe meer gekwalificeerd dan anderen, maar dat neemt niet weg dat als je objectief een aantal zaken met elkaar vergelijkt, je toch duidelijk verschillen zou moeten kunnen zien. Het voorbeeld dat ik aangedragen heb met het filmpje van Emmelie S. is duidelijk. Daar loopt Bretton Woods met een heel andere impuls en bewegingspotentieel dan het beeld wat Rath oproept.

Ik merk op dat alle 'bewegingswonderen' die in handen van de jongeman Rath in handen komen, er in de *grote lijn* op achteruit gaan. De vraag is: waarom? Imo is dat het ontbreken van écht talent de één heeft dat, de ander niet. Velen kunnen rijden, slechts enkelingen rijden de sterren van de hemel. Talent én gevoel. De X-factor.

Het is ook grappig. Vooral als je gaat beweren dat er mensen niet tegen commentaar op Rath kunnen. Ik denk dat er op bokt nog nooit zoveel commentaar is geweest op 1 persoon als op Rath misschien met Anky als uitzondering.

Het is precies wat jij zegt het paard gaat van bewegingswonder naar een ''normaal'' paard. Ondertussen is het nog steeds een stuk beter dan dat de meeste hier thuis doen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:44

Yontheke schreef:
Dat filmpje van MAR en Bretton heb ik afgezet nadat hij zo hard in dat paard zijn mond zat te rukken dat ik er zin van kreeg om hem van dat paard af te rukken.. Zucht.

PFF wat een opmerking... :z

Ziet er super uit zéker een paard met kwaliteiten!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:48

BB je vergeet een aspect.

Het snijdt veel mensen door de ziel dat zulke aparte paarden zulke gewone dieren worden.
Dan mag je je afvragen waarom is dat zo en waarom kunnen ze dat niet met al het geld dat er in gestoken is beter managen
Maar kennelijk zien ze het niet anders zou het onderwerp van dit topic ook niet plaatsvinden, want zeg nu zelf een hengstenhouder brengt zijn hengsten niet bij een ruiter om ze slechter te laten voorstellen dan ze zijn.

BW was mijn hengst niet als fokhengst, maar zijn performance op de HK dit voorjaar was meer dan indrukwekkend en ik hoorde heel wat mensen om me heen roepen dat ze daar hun merrie bij wilden doen.
Dat is ook het doel van zon voorstelling. Ik kan me niet voorstellen dat Duitse fokkers na het zien van dit filmpje en masse naar BW rennen, of zie je dat anders

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:49

@bettybel, dus omdat bokkers het zelf niet beter kunnen moeten ze maar hun mond houden?
Wat een stierenkak is dat zeg!!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:56

Citaat:
1) Het is precies wat jij zegt het paard gaat van bewegingswonder naar een ''normaal'' paard. 2) Ondertussen is het nog steeds een stuk beter dan dat de meeste hier thuis doen.

Opmerking 1 is relevant.
Opmerking 2 is niet relevant.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:03

Het is niet zo raar dat mensen negatieve kritiek op MAR hebben,de mensen om hem heen hadden hem al de hemel ingeprezen,maar in praktijk boort hij zichzelf de grond in,ik zou hem wel eens een Hollandse M2 proef willen zien rijden met de paarden die hij nu heeft incl met Totilas,wed dat hij er helemaal niks van bakt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:15

sarabande schreef:
Het snijdt veel mensen door de ziel dat zulke aparte paarden zulke gewone dieren worden.

Waren die dieren in basis dan wel apart? Of waren ze misschien toch gewoon met een paar aangeleerde trucjes?

Ik vind het ergens sneu voor MAR. Hij krijgt het ene na het andere toppaard onder zijn kont geschoven, en dan moet hij het maar doen. Terwijl hij kennelijk (nog) niet het nivo heeft als de ruiters die deze paarden hiervoor reden. Kan die jongen geen zak aan doen, maar hij wordt er wel op afgebrand.....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:16

easygoing schreef:
Wilawander schreef:

Als het echt zo erg is pak je je spullen en ga je in duitsland wonen want daar wonen alleen mensen die nooit kritiek op anderen hebben.
tjemig zeg.
helaas kan ik mijn mening over rath niet veranderen na het zien van dit filmpje,mijn mening is wel sterker aan het worden hierdoor.

Het zal mij benieuwen hoe lang de samen werking tussen ps en rath stand zal houden.

Ha laat ik daarr nu wonen.................... :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:20

stef schreef:
sarabande schreef:

Waren die dieren in basis dan wel apart? Of waren ze misschien toch gewoon met een paar aangeleerde trucjes?

Ik vind het ergens sneu voor MAR. Hij krijgt het ene na het andere toppaard onder zijn kont geschoven, en dan moet hij het maar doen. Terwijl hij kennelijk (nog) niet het nivo heeft als de ruiters die deze paarden hiervoor reden. Kan die jongen geen zak aan doen, maar hij wordt er wel op afgebrand.....

Ook voor trucjes heb je aanleg nodig ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:21

stef schreef:

Waarom praat je zo denigrerend over "die jongen", het is een volwassen man die een studie achter de rug heeft. Dat vind ik nu iemand persoonlijk afbranden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:23

Ach, t is maar wat je ergens achter zoekt natuurlijk.....

BettyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:24

sarabande schreef:
BB je vergeet een aspect.

Dan mag je je afvragen waarom is dat zo en waarom kunnen ze dat niet met al het geld dat er in gestoken is beter managen
Maar kennelijk zien ze het niet anders zou het onderwerp van dit topic ook niet plaatsvinden, want zeg nu zelf een hengstenhouder brengt zijn hengsten niet bij een ruiter om ze slechter te laten voorstellen dan ze zijn.

BW was mijn hengst niet als fokhengst, maar zijn performance op de HK dit voorjaar was meer dan indrukwekkend en ik hoorde heel wat mensen om me heen roepen dat ze daar hun merrie bij wilden doen.
Dat is ook het doel van zon voorstelling. Ik kan me niet voorstellen dat Duitse fokkers na het zien van dit filmpje en masse naar BW rennen, of zie je dat anders

Ik ben geen BW fan. Dat ten eerste en waarom ze het dier niet beter managen dat weet ik niet. Net als dat ik niet weet waarom ze er niet iemand bij halen die wel duidelijk kan uitleggen hoe het moet.

Ik zou bijna hopen dat dat het is. Dat het veel mensen zeer doet dat ze het paard slechter zien lopen. Ik ben bang dat als dat voor de helft van de mensen geld dat het veel is. De andere helft wil katten om te katten.

Als ik op een basis wedstrijd sta te kijken op M of Z niveau zie ik veel paarden die als 3 en 4 jarige veel in huis hadden maar een paar jaar later is het helemaal naar de knoppen gereden. En daar hoor je nooit iemand over.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:36

BettyBel schreef:
Ik zou bijna hopen dat dat het is. Dat het veel mensen zeer doet dat ze het paard slechter zien lopen. Ik ben bang dat als dat voor de helft van de mensen geld dat het veel is. De andere helft wil katten om te katten.

Als ik op een basis wedstrijd sta te kijken op M of Z niveau zie ik veel paarden die als 3 en 4 jarige veel in huis hadden maar een paar jaar later is het helemaal naar de knoppen gereden. En daar hoor je nooit iemand over.

Dat laatste zal binnen bepaalde kringen vast wel besproken worden, maar is niet zo worldwide als een dier van het formaat van Totilas of Bretton Woods (ietsje kleiner).

Misschien is het wel wat Paul Schockemohle liever ziet... Maar ik neem aan dat hij BW heeft gekocht naar aanleiding van zijn prestaties, uitstraling, vermogen dat hij toonde onder Emmelie. Schijnbaar interessant voor de Duitse fokkerij, daar heb ik geen verstand van. Er vanuit gaande dat er vanuit de Duitse fokkers veel interesse was voor een rietje BW, vraag ik me af of de Duitse fokkers er nu nog zo graag een rietje van willen? Zijn resultaten uit het verleden voldoende voor de fokkers om BW nog te overwegen voor een merrie? Ik ben erg benieuwd naar de visie van een fokker hier...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:38

BettyBel schreef:

Jawel hoor, zeker degenen die die paarden voorheen kenden.

Maar die paarden staan niet zo in de picture en die hoeven geen dekkingen te genereren, dat noemt met hobby :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:39

Janine1990 schreef:
Zijn resultaten uit het verleden voldoende voor de fokkers om BW nog te overwegen voor een merrie? Ik ben erg benieuwd naar de visie van een fokker hier...

Even terug lezen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:42

sarabande schreef:
Janine1990 schreef:
Zijn resultaten uit het verleden voldoende voor de fokkers om BW nog te overwegen voor een merrie? Ik ben erg benieuwd naar de visie van een fokker hier...

Even terug lezen

Meer reacties zijn welkom hoor. :P Dat had ik inderdaad wel gelezen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:43

[quote="BettyBel
Als ik op een basis wedstrijd sta te kijken op M of Z niveau zie ik veel paarden die als 3 en 4 jarige veel in huis hadden maar een paar jaar later is het helemaal naar de knoppen gereden. En daar hoor je nooit iemand over.[/quote]

Hoe kun jij dat nou weten?!Ben jij bij ieder gesprek en bij iedere club/rijvereniging gelijktijdig aanwezig?

Mensen worden daar wel degelijk in de basissport op aangesproken,maar of ze er ook iets mee doen is een tweede,
best wel veel mensen zijn eigenwijs hoor en weten eigenlijk wel dat ze fout zitten maar willen het eigenlijk liever niet toegeven,
en dan zijn er ook nog mensen die het gewoon nooit leren omdat ze geen ruitergevoel hebben of kunnen ontwikkelen.