Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Wilawander schreef:Weet je wat ik zou willen? alle bokkers die het allemaal beter weten/kunnen als Rath en PS. Eens op Toti en BW en die filmpjes eens bekijken. Ik schaam me soms echt om Nederlander te zijn. Vreemd volk.
BettyBel schreef:De prestatie's van Rath zijn niet om over naar huis te schrijven. Dat kan iedereen zien.
Het jammeren is wel dat als je 3 kwart van de mensen die nu zo ontzettend loopt te schreeuwen op een paard zet, je heel gauw op zoek gaat naar een gat in de grond om in te gaan liggen. Alles om het maar niet aan te hoeven zien.
marijkedam schreef:BettyBel schreef:De prestatie's van Rath zijn niet om over naar huis te schrijven. Dat kan iedereen zien.
Het jammeren is wel dat als je 3 kwart van de mensen die nu zo ontzettend loopt te schreeuwen op een paard zet, je heel gauw op zoek gaat naar een gat in de grond om in te gaan liggen. Alles om het maar niet aan te hoeven zien.
Het gaat er niet om dat iemand die kritiek uit, het direct beter kan. Iedereen kan zien dat die paarden onder Rath minder goed lopen dan onder de vorige ruiters. Dat kan zelfs een paardenleek zien, en hoef je geen grandprix voor te rijden.
Jannepauli schreef:Ik vind het wel erg *grappig* dat er een paar mensen zijn die het niet kunnen zetten dat er kritiek is op Rath.
En dan meteen de anderen gaan klassificeren als 'wannabees' en in een gat willen kruipen als ze de commentatoren zelf zouden zien rijden. Waarom meteen zo persoonlijk? Discussies voer je op basis van argumenten, niet op marktkoopman's scheldpartijen dacht ik.
Iedereen heeft het recht om een mening te geven - sommigen zijn daartoe meer gekwalificeerd dan anderen, maar dat neemt niet weg dat als je objectief een aantal zaken met elkaar vergelijkt, je toch duidelijk verschillen zou moeten kunnen zien. Het voorbeeld dat ik aangedragen heb met het filmpje van Emmelie S. is duidelijk. Daar loopt Bretton Woods met een heel andere impuls en bewegingspotentieel dan het beeld wat Rath oproept.
Ik merk op dat alle 'bewegingswonderen' die in handen van de jongeman Rath in handen komen, er in de *grote lijn* op achteruit gaan. De vraag is: waarom? Imo is dat het ontbreken van écht talent de één heeft dat, de ander niet. Velen kunnen rijden, slechts enkelingen rijden de sterren van de hemel. Talent én gevoel. De X-factor.
sarabande schreef:Het snijdt veel mensen door de ziel dat zulke aparte paarden zulke gewone dieren worden.
easygoing schreef:Wilawander schreef:Weet je wat ik zou willen? alle bokkers die het allemaal beter weten/kunnen als Rath en PS. Eens op Toti en BW en die filmpjes eens bekijken. Ik schaam me soms echt om Nederlander te zijn. Vreemd volk.
Als het echt zo erg is pak je je spullen en ga je in duitsland wonen want daar wonen alleen mensen die nooit kritiek op anderen hebben.
tjemig zeg.
helaas kan ik mijn mening over rath niet veranderen na het zien van dit filmpje,mijn mening is wel sterker aan het worden hierdoor.
Het zal mij benieuwen hoe lang de samen werking tussen ps en rath stand zal houden.
stef schreef:sarabande schreef:Het snijdt veel mensen door de ziel dat zulke aparte paarden zulke gewone dieren worden.
Waren die dieren in basis dan wel apart? Of waren ze misschien toch gewoon met een paar aangeleerde trucjes?
Ik vind het ergens sneu voor MAR. Hij krijgt het ene na het andere toppaard onder zijn kont geschoven, en dan moet hij het maar doen. Terwijl hij kennelijk (nog) niet het nivo heeft als de ruiters die deze paarden hiervoor reden. Kan die jongen geen zak aan doen, maar hij wordt er wel op afgebrand.....
stef schreef:Waren die dieren in basis dan wel apart? Of waren ze misschien toch gewoon met een paar aangeleerde trucjes?
Ik vind het ergens sneu voor MAR. Hij krijgt het ene na het andere toppaard onder zijn kont geschoven, en dan moet hij het maar doen. Terwijl hij kennelijk (nog) niet het nivo heeft als de ruiters die deze paarden hiervoor reden. Kan die jongen geen zak aan doen, maar hij wordt er wel op afgebrand.....
sarabande schreef:BB je vergeet een aspect.
Het snijdt veel mensen door de ziel dat zulke aparte paarden zulke gewone dieren worden.
Dan mag je je afvragen waarom is dat zo en waarom kunnen ze dat niet met al het geld dat er in gestoken is beter managen
Maar kennelijk zien ze het niet anders zou het onderwerp van dit topic ook niet plaatsvinden, want zeg nu zelf een hengstenhouder brengt zijn hengsten niet bij een ruiter om ze slechter te laten voorstellen dan ze zijn.
BW was mijn hengst niet als fokhengst, maar zijn performance op de HK dit voorjaar was meer dan indrukwekkend en ik hoorde heel wat mensen om me heen roepen dat ze daar hun merrie bij wilden doen.
Dat is ook het doel van zon voorstelling. Ik kan me niet voorstellen dat Duitse fokkers na het zien van dit filmpje en masse naar BW rennen, of zie je dat anders
BettyBel schreef:Ik zou bijna hopen dat dat het is. Dat het veel mensen zeer doet dat ze het paard slechter zien lopen. Ik ben bang dat als dat voor de helft van de mensen geld dat het veel is. De andere helft wil katten om te katten.
Als ik op een basis wedstrijd sta te kijken op M of Z niveau zie ik veel paarden die als 3 en 4 jarige veel in huis hadden maar een paar jaar later is het helemaal naar de knoppen gereden. En daar hoor je nooit iemand over.
BettyBel schreef:Als ik op een basis wedstrijd sta te kijken op M of Z niveau zie ik veel paarden die als 3 en 4 jarige veel in huis hadden maar een paar jaar later is het helemaal naar de knoppen gereden. En daar hoor je nooit iemand over.