Op paardenmarkt gekochte Shetlander direct ingeslapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:10

uryanne schreef:
Als jullie niet konden zien dat hij/ zij slecht was, kon de handelaar/ dierenbescherming/ marktcontrole dit dan wel?

Dat denk ik niet, mits die pony er op het oog goed uitzag, wat de eigenaar wel kon melden. Maar dan nog vind ik het schandalig dat dit zo kan en mag gebeuren. Kan je zowiezo niet achterhalen via de gemeente of organisatie wie er allemaal op de markt hebben gestaan voor de verkoop? als je al hun verhalen aan kunt of mag horen, of in iedergeval van bepaalde mensen, kan je mischien achter iets meer komen? van bijvoorbeeld tussenhandelaars? Staat er in het pasboort waar die is gefokt? en door wie? en is die nog te achterhalen?

geerke

Re: Op paardenmarkt gekochte Shetlander direct ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:28

nog steeds geen antwoord op de vele vragen WAT de pony nu mankeerde?
De dierenarts heeft een pony in laten slapen maar waarom is niet bekend?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:35

geerke, ik denk dat we het antwoord nooit zullen krijgen..

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:24

Joyce, ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben.....
Het maakt het verhaal voor mij niet geloofwaardiger in ek geval...
Hee sneu als dit daadwerkelijk zo heeft moeten lopen, maar niet heel fatsoenlijk als mensen die met je meeleven geen antwoor krijgen op hun vraag....
Beetje jammer...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:40

Er staat alleen dat de pony ernstig ziek was. En niet was ingeent, mischien heeft dit een verband met elkaar?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:43

Rascha schreef:
Joyce, ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan hebben.....
Het maakt het verhaal voor mij niet geloofwaardiger in ek geval...
Hee sneu als dit daadwerkelijk zo heeft moeten lopen, maar niet heel fatsoenlijk als mensen die met je meeleven geen antwoor krijgen op hun vraag....
Beetje jammer...

Maar moet nu persee alles openbaar worden gemaakt dan? Is toch niet verplicht verder?

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:52

Ohh, ik begrijp het al..... Er mag alleen oh en ah, wat erg enz geroepen worden.....
Mensen mogen verder niet geinteresseerd zijn....
Als interesse niet mag, kun je net zo goed geen aandacht voor het verveledende voorval (dmv topic openen) zoeken.... Je kunt nl op slofjes aanvoelen dat er vragen gesteld worden....
Daarbij kan iemand anders er misschien van leren.....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:05

Rascha schreef:
Als interesse niet mag, kun je net zo goed geen aandacht voor het verveledende voorval (dmv topic openen) zoeken....

Dit topic is niet door de eigenaresse geopend, het was voorpagina nieuws en zoals vaak met VN hoor je er niets meer van dus eigenlijk wel prettig dat eigenaresse de moeite heeft genomen om een berichtje achter te laten.

Rascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:15

Ok, dat heb ik dan verkeerd gelezen...
Maar als niemand verder iets mag vragen dan heeft het ook geen zin om te reageren op vp-nieuws...
Er zijn zoveel mensen benieuwd naar wat dat dier nou mankeerde waardoor ie niet lang hun eigendom is geweest..
Mensen vragen dit ook om te leren.... De eigenaresse svhrijft dat ze de handelaar bij politie, dierenpolitie enz enz heeft aangegeven, dat mag wel iedereen weten, maar niet wat dat dier nou had....
Terwijl dat voor velen interessanter is dan bij wie er aangifte gedaan is.... Ik zou bv graag weten wat nou het verloop van het ziekzijn was.... Het dier komt er niet mee terug, maar wie weet kunnen er meer mensen een waarschuwing of leer uit trekken......

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:22

niet te gelooven zeg

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:34

nou, sommige dingen zijn beter even voor je te houden . Dit omdat er eventueel een onderzoek gaande is. Kijk als je kan zeggen van hij leed aan... en is gestorven aan.. kan de oude eigenaar (misschien ook bokker of in iedergeval internet gebruiker daar zijn voordeel mee doen.) Heel zwart wit gesteld.. waarom denk je dat er (nooit) alle details vrijgegeven worden van een misdaad?? Het menselijk brein is selectief en onthoudt dat wat indruk heeft gemaakt. en uitschot maakt daar ook gebruik van.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:54

pipo schreef:
nou, sommige dingen zijn beter even voor je te houden . Dit omdat er eventueel een onderzoek gaande is. Kijk als je kan zeggen van hij leed aan... en is gestorven aan.. kan de oude eigenaar (misschien ook bokker of in iedergeval internet gebruiker daar zijn voordeel mee doen.) Heel zwart wit gesteld.. waarom denk je dat er (nooit) alle details vrijgegeven worden van een misdaad?? Het menselijk brein is selectief en onthoudt dat wat indruk heeft gemaakt. en uitschot maakt daar ook gebruik van.

Kun je jezelf verduidelijken? Ts neemt de moeite om te reageren, dan mag je toch aannemen dat ze geen dingen voor zich moet houden.
Ik weet niet goed wat ik ervan vinden moet. Waar rook is zal ook wel vuur zijn, maar het krijgt wel de schijn van een onkundige koper die een pony koopt welke thuis doodgaat aan 'iets'. Heel makkelijk om dan te zeggen 'ik ben opgelicht door een handelaar', terwijl het diertje misschien leed aan een hartafwijking die alleen aan het licht was gekomen bij een keuring of zelfs dan nog niet.

Eind van het verhaal is dat we er niets meer van horen en de paardenmarkt weer in een kwaad daglicht staat terwijl de markt er misschien wel helemaal niets mee te maken heeft.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:14

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:36

klopt helemaal Yvonne, dank je.
Soms kan je dus beter even niks meer zeggen in de hoop dat als er een "dader"is het ook hard gemaakt kan worden. Met dingen die niemand kan weten.Jezelf indekken heet dat. Is vast geen onwil hoor.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:39

Respect voor je redding pipo. Zonder meer.

Maar om nu maar aan te nemen dat iets dergelijks ook in dit topic het geval is gaat mij een beetje te ver.
Ik vind het gewoon erg jammer dat de handelaar als 'boosdoener' wordt neergezet (ook door de eigenaar!)
Terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 08:24

uryanne schreef:
Respect voor je redding pipo. Zonder meer.

Maar om nu maar aan te nemen dat iets dergelijks ook in dit topic het geval is gaat mij een beetje te ver.
Ik vind het gewoon erg jammer dat de handelaar als 'boosdoener' wordt neergezet (ook door de eigenaar!)
Terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.

Als je een ernstig ziek paard durft te verkopen dan ben je toch ook de boosdoener.. of zie ik dat dan verkeerd?

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:04

Navidad schreef:
Als je een ernstig ziek paard durft te verkopen dan ben je toch ook de boosdoener.. of zie ik dat dan verkeerd?

Weet jij meer als de rest hier in dit topic?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:37

nou je laat niet zomaar een pony inslapen lijkt me. Ook een da geeft niet zomaar een gezond dier een spuitje.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:48

pipo schreef:
nou je laat niet zomaar een pony inslapen lijkt me. Ook een da geeft niet zomaar een gezond dier een spuitje.

Ik wil ook wel geloven dat het dier ziek was. Mijn vraag is, voordat de handelaar de grote dader is, kon de handelaar weten dat het dier ziek was.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:07

das een goeie.. want de nieuwe eigenaren waren ook niet nieuw in de paardjes . Zo had ik het nog niet bekeken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:22

dialando schreef:
aan de pony die wij kochten was het niet af te zien dat hij zo slecht was helaas.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:19

yvonnedv schreef:
dialando schreef:
aan de pony die wij kochten was het niet af te zien dat hij zo slecht was helaas.

En daarmee zijn we weer aanbeland bij de vraag die ik al eerder stelde, kon de handelaar dat wel? :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:29

uryanne schreef:
dialando schreef:

En daarmee zijn we weer aanbeland bij de vraag die ik al eerder stelde, kon de handelaar dat wel? :D

daarom quote ik de eigenaar ook even.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:42

dialando schreef:
jess8 schreef:
er word zeker gecontroleert vanaf 5 uur sochtends
die pony stond dus al om 4 uur daar(wat dus nooit zo gebeurd)
dus ij is onder de controle uitgekomen.
maar die gene die hem gekocht heeft had niet eens een wei /stal
allen een achterthuis meer niet
dus beiden zijn fout

Hij stond er ff tijdelijk zodat ik de trailer kon ophalen die staat bij de weide we hebben 2,5 hectare weide en 5 stallen van 3,50 meter breed en 5 meter lang .
Dus niet zomaar ff een conclusie trekken

ik heb het zelf van de dieren arts gehoort wie gaat er nu voor 4 uur sochtends een pony al halen om 6 uur pas begint de markt, en ik hoor het vaker.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:57

dit zaakje begint steeds meer te stinken