Johnnydepony schreef:Dat zeg ik ook helemaal niet, maar ik moet zeggen dat ik wel een verkeerde conclusie heb getrokken uit het eerste bericht. De meeste handelaren zouden er goed aan doen om zich eerst eens in te lezen in hun rechten en plichten voordat ze een paard verkopen, maar dat is hier niet eens aan de orde.
Ik heb nog wel even zitten neuzen in het tussenvonnis die al wel gepubliceerd staat en de bewijslast lag in dit geval zelfs bij de koper. De rechtbank acht dus bewezen dat het paard al kreupel was voor aankoop.
Beetje vreemd dat er gedacht wordt dat het andersom zou kunnen zijn. "Wie eist bewijst" geldt toch altijd voor dergelijke zaken. Marijnissen hoeft helemaal zijn onschuld niet te bewijzen. Het is juist aan de kopers om aannemelijk te maken dat hetgeen zij beweren juist is. Kennelijk vindt de rechter dat ze dat hebben gedaan.
aerdenhout1 schreef:Als koper hem zelfs met dierenarts advies niet kreupel vond en alsnog bereid is zoveel geld neer te leggen..... eigen schuld dikke bult denk ik dan!
Maar zo is het natuurlijk niet gegaan. Het ging om een verborgen gebrek. Koper heeft kennelijk de rechter kunnen overtuigen dat dat verborgen gebrek bij verkoper bekend was of in ieder geval al aanwezig was ten tijde van de verkoop, anders hadden ze deze zaak nooit kunnen winnen.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 10-12-11 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt