Natascha dH schreef:Volgens mij moet je het andersom zien:
Wat wij met onze paarden in training doen is dus geen verhoogd risico op blessures voor het dier. Tijdens normale activiteit van het dier uit eigen initiatief loopt het meer risico dan wat wij er van vragen onder het zadel.
Hier moet je er dan wel rekening mee houden dat er een kans is dat niet iedereen de vragenlijst helemaal naar eerlijkheid heeft ingevuld.
Dit onderzoek zou interesanter zijn geweest als ze een jaar lang 500 paarden zelf hadden verzorgt in verschillende groepen.
Dan kun je verschill in omheining en verschil van weide (grond ect) al weg rekenen. En je hebt dan een reëeler beeld over de verschillen per groep en de reacties van paarden in de wei.
Helaas ken ik daar voorbeelden van. Dus het is ook afhankelijk van karakter van het paard. Wel is het zo dat voor veel paarden de levensvreugde met weidegang toeneemt. Paard is immers een grazer. Het is dus voor iedereen wikken en wegen en de keuze maken die bij je eigen paard past. Een luxe KPN-er zou ik nu ook niet 24 uur buiten zetten met dit pokke weer.
kwekkeboom maakt kroketten...geen frikadellen..
nou ja 1 pot nat
.