piepenfiets schreef:winsurfen
That's it, gewoon gaan WINsurfen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
koetje10 schreef:Jongens, hou toch alsjeblieft op met dat zinloze gefit op elkaar. Echt te triest voor woorden. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening en mag die hier verkondigen, dat heet vrijheid van meningsuiting. Ga dan asjeblieft volwassen op elkaar in en niet direct 'de beste stuurlui staan aan wal' en opmerkingen in die trent.
Heb beide filmpjes bekeken, vind haar laarzen vreselijkmaar dat terzijde. vertel direct dat ik maar een recreatieruiter ben, voordat we dat gezeur krijgen
ik zie een amazone die iets achterover hangt, kan door de kwaliteit op YT niet beoordelen of ze aan de teugels hangt. Wel een mooie hoofd-hals houding, en de muziek onder de kuur ook echt geweldig. Wat mij wel opviel (misschien wel weer kwailteit van YT) is dat Salinero met zijn rechtervoorbeen veel meer lijkt te 'grijpen', als ik het zo mag verwoorden. Geen idee hoe je het anders noemt
daar heb ik me echt hard aan gestoord, omdat hij haast onregelmatig lijkt! En waar in een ander topic de hel losbarst als onze trots in duitsland hetzelfde loopt, word er hier niet over gesproken.... of ben ik de enige die het ziet? Misschien ligt dat dan aan mijn eigen kwaliteiten
Maar desondanks, super prestatie, naar een pauze van 2 jaar en ben erg blij ze weer in de rind te zien. de foutjes zullen vast nog verbeterd worden, ze heeft ten slotte niet voor niks zo'n imposante staat van dienst...
piepenfiets schreef:Op t moment vind ik uit de huidige sport Carl Hester een voorbeeld,die heeft nog beweging in zn paarden,de spanning en ontspanning zijn met elkaar in verhouding en oefeningen worden in harmonie en vooral correct uitgevoerd. Er is schwung en hankenbiegung,het achterbeen is dragend omdat de hand dit ook toelaat.Deze dingen zijn i.m.o. vereisten en mis ik stuk voor stuk in de filmpjes van Anky hier.
piepenfiets schreef:Op t moment vind ik uit de huidige sport Carl Hester een voorbeeld,die heeft nog beweging in zn paarden,de spanning en ontspanning zijn met elkaar in verhouding en oefeningen worden in harmonie en vooral correct uitgevoerd. Er is schwung en hankenbiegung,het achterbeen is dragend omdat de hand dit ook toelaat.Deze dingen zijn i.m.o. vereisten en mis ik stuk voor stuk in de filmpjes van Anky hier.
Abacab schreef:piepenfiets schreef:Op t moment vind ik uit de huidige sport Carl Hester een voorbeeld,die heeft nog beweging in zn paarden,de spanning en ontspanning zijn met elkaar in verhouding en oefeningen worden in harmonie en vooral correct uitgevoerd. Er is schwung en hankenbiegung,het achterbeen is dragend omdat de hand dit ook toelaat.Deze dingen zijn i.m.o. vereisten en mis ik stuk voor stuk in de filmpjes van Anky hier.
ik vind Hester ook echt geweldig!! Ik weet dat Anky nog eens tuk gaat groeien in haar proeven. En wie weet is Hester ook wel gegroeid, dat maakt de sport weer spannend!
Wel opvallend dat Hester en van Grunsven hun paarden op een vergelijkbare wijze trainen! Dat zie je meteen aan de losheid van deze paarden die mooi deinen in de rug zonder vast te zetten. Dat maakt de beweging van deze paarden zo adembenemend.
murphy102 schreef:Carl Hester rijdt het "oude" LDR op halslengte.
Anky rijdt modern LDR, oftewel Rollkur/Hyperflexie.
Dus totaal geen vergelijk, hetgeen ook terug te zien is in álles ...
setteke schreef:murphy102 schreef:Carl Hester rijdt het "oude" LDR op halslengte.
Anky rijdt modern LDR, oftewel Rollkur/Hyperflexie.
Dus totaal geen vergelijk, hetgeen ook terug te zien is in álles ...
CharleyT schreef:Weet je wat nu zo heerlijk is aan de sport: al die juryleden die er volgens murphy en piepenfiets de ballen verstand van hebben, zorgen ervoor dat niet alleen Anky 3x olympisch goud gewonnen heeft(+ nog veel meer), maar ook dat Edward aardig wat goud binnen heeft gehaald, net als Adelinde.
Ik ben dan toch geneigd om deze officials hoger in te schatten dan murphy en piepenfiets. Ze zullen er toch wel iets van weten, die juryleden die een lange weg te gaan hebben voor ze de O status bereikt hebben en de grote kampioenschappen mogen beoordelen.
En zoals Murphy zonder veel omhaal het Salzburger jurycorps diskwalificeert, ach ja, ieder heeft zijn mening, dat houdt het levendig op Bokt.
diktrom schreef:wel piepje die cruijf hep hut ook wel eens bij het verkeerde eind. Misschien moet je toch nog even op 6.15 kijken van de eerste video van Carl.
Ik weet niet WHAT er bij hem HAPPEND aan de voorkant, maar aan de achterkant HAPPEND NOTHING!
wat betreft 5 dec post, ik gok dat de sint weer aan het INpakken is ipv UITpakken.
Electra63 schreef:In Nederland heeft men (bijna) altijd kritiiek op sporters. Je moet vooral niet met je kop boven het maisveld uitsteken, dat wordt niet gewaardeerd. De beste stuurlui staan sowieso aan de wal, in dit geval, zitten die op Bokt.![]()
En natuurlijk is niet alles perfect en worden er fouten gemaakt. Ik wil de eerste ruiter wel zien, die geen/nooit fouten maakt. Dan laten we het presteren op wereldniveau nog maar even er buiten. Net als die onzin dat het gemiddelde sportpaard maar 7 jaar wordt (volgens sommige Bokkers). Dan doet Anky toch nog iets goed met Bonfire en Salinero, die zitten in geleende tijd, volgens die Bokkers.![]()
Ach, ik ben verder niet zo chauvinistisch, als Hester of een ander een mooie kür neerzet, kan ik daar ook van genieten.