Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjoert schreef:Dinsdag liep hij nog zo:
http://www.youtube.com/watch?v=LgMzjVn6sn8
Als ik het goed lees heeft hij zich woensdag verstapt.
Yamcha schreef:Jullie zijn bevooroordeeld.
Ik vind het er fijn uitzien, hoor.
Focussed schreef:Yamcha schreef:Jullie zijn bevooroordeeld.
Ik vind het er fijn uitzien, hoor.
Fijn?! Vanaf 1.47 minuut, dat stukje dat hij door de hoek rijdt. Die ruk, het doet pijn in mijn eigen mondTot twee maal toe doet hij het in dat stukje.
Zal wel onder de noemer: "Lekker los in de hals maken" vallen...
studiemiep schreef:Ik denk dat wij in ons achterhoofd moeten houden dat zo'n reporter waarschijnlijk nauwelijk/geen negatieve dingen over Totilas/Rath mag zeggen......
Volgens mij rijd Rath in het 1ste stuk wel met alleen een trens hoor (zijn aan elkaar geplakte stukken ) dus de ene x met trens de ander met stang derbij
Wel hoop ik echt dat wij ook deze combinatie gewoon op de OS zullen zien, anders krijg je straks het verwijt als NL op het podium stond dat we "te weinig"tegenstand hadden want Toot was thuis.
Laat ze maar mooi op wedstrijd verschijnen hoor
Focussed schreef:Marjoow schreef:Ich habe keine ahnung
Das ook het enige Duits dat ik ken
Judith_VB schreef:Voor de oplettende kijkers onder ons: waarom loopt Totilas op ijzers voor (chronisch) hoefbevangen paarden??
Is hij bevangen geweest? Is dat soort beslag wel nodig? Lijkt mij dat je met zo'n ijzer een enorme druk op de hoef veroorzaakt. Van enig hoefmechanisme zal absoluut geen sprake zijn.
Wat veel mensen vergeten. Verhuizen = stress. Nummer 2 op de grootste stressleveranciers in een leven. Dit geldt ook voor paarden.
Je haalt ze uit hun veilige omgeving, bij hun kudde/familie vandaan, andere routine, ander voer, kortom alles anders.
Je kunt het niet aan ze uitleggen maar er gebeurt zoveel in die koppies en daardoor ook in het lijf. Er zijn enorme hormonale schommelingen die weer een slechte invloed op de gezondheid van het dier kunnen hebben. Denk daarbij aan cortisol, adrenaline, testosteron, schildklierhormonen, insuline. Allemaal nuttige hormonen maar door stress kunnen ze echt roofbouw plegen op zo'n dier.
De stress (kan gifstoffen in het lichaam veroorzaken) kan ook een oorzaak zijn van hoefontstekingen, maar ook de dikke laag zaagsel waarin hij staat. Zo slecht voor een paardehoef.
Ik vraag mij af: (en niet bij totilas in het bijzonder maar bij al die dure paarden in het algemeen) mogen ze nog wel paard zijn. Mogen ze dagelijks wel minimaal 4 uur lekker naar buiten en hun eigen ding doen. Een paard is een loopdier, hem opsluiten in een stal 23/7 heeft ook een enorme weerslag op zo'n lijf (lees enorme stress). Ik zie dichte wanden, heeft hij wel sociaal contact? (lees stress). Ook een hengst is een sociaal dier en heeft behoefte aan contact met soortgenoten.
Hij zal absoluut fantastisch verzorgd worden. Het rijden zal ik niets over zeggen want ik ben absoluut geen dressuur ruiter. Als ik dat allemaal zie krijg ik al pijn in mijn nek en in mijn armen. Ik zal het wel niet snappen dat je op die manier een paard moet laten lopen
Wilawander schreef:Ohoh wat typisch bokt hier weer. De één weet het nog beter als de ander. Hoog niveau hier aan ruiters, trainers enz.![]()
Een hoefzweer en een verstapping kan elk paard overkomen. jaja ook een god als Totilas. Jongens het is een doodnormaal paard. Wordt wakker en kom van die roze wolk.
studiemiep schreef:"te weinig" staat ook tussen haakjes.
Wij kunnen Totilas al NL zijnde alleen maar goed verslaan als hij ook op de OS verschijnt...(dus als Toot thuis blijft zijn der altijd mensen die zeggen ja maar toot was der niet).
En wat een reporter wel/niet kan zeggen....denk dat mensen even vergeten dat er met die hele "show"flink wat geld mee gemoeit is....... je moet dan toch een beetje PS/Rath familie een beetje de stroop rond de mond smeren.......
boeijt mij werkelijk waar totaal niet wat ze wel/niet over Edward of over Toot, Rath zeggen.
Ik hoop alleen dat wij deze combinatie nog op grote toernooien in de ring kunnen zien. En kwa welzijn...komen Anky's paarden lekker op de wei.............?
Mbt tot die aparte ijzers dat was mij ook al opgevallen maar ik ben geen ijzer kenner dus kan er ook niets zinnigs over zeggen