Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
paafke schreef:Als ik het dus goed begrijp worden de paarden afgemaakt als ze in beslag genomen worden en pas als mevrouw vrijwillig afstand doet worden de paarden geholpen, beetje raar niet???
kohtje schreef:Waarom moeten mensen altijd veroordelen? Niemand weet wat er heeft gespeeld. Misschien wilde die mevrouw wel hulp maar schaamde zich er voor om mensen in de stal te laten. Vaak weten deze mensen wel dat het niet goed is maar zijn bang voor hulp omdat er veroordeeld wordt. Hoeveel boeren hebben zich niet verhangen afgelopen jaren omdat ze geen hulp durfte te vragen?
Waarom begint de db niet een soort werkgroep om boeren en mensen met vee weer op weg te helpen?
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurt is maar mijn inziens zit de schuld niet alleen bij deze mevrouw.
kohtje schreef:Gisteren was er zo'n dierenbescherming uitzending op ned 1. Koeien stonden er wat vies bij. Het bleek een oude boer die nog wat hobby dieren had. Pony en schapen stonden er keurig bij. Nu moesten de koeien maar weg van de db . Waarom niet even die man helpen? Je laat een mestwagen komen en haald de mesthoop weg en regeld een paar sterke mensen om een keer die stal te doen. Vervolgens regel je samen met die meneer dat er iemand 1 x per week helpt uit mesten tegen een kleine vergoeding. Koeien zagen er super uit . Die man blij als hij hulp krijgt ipv iemand die even komt vertellen dat ze maar weg moeten.
Waarom moeten mensen altijd veroordelen? Niemand weet wat er heeft gespeeld. Misschien wilde die mevrouw wel hulp maar schaamde zich er voor om mensen in de stal te laten. Vaak weten deze mensen wel dat het niet goed is maar zijn bang voor hulp omdat er veroordeeld wordt. Hoeveel boeren hebben zich niet verhangen afgelopen jaren omdat ze geen hulp durfte te vragen?
Waarom begint de db niet een soort werkgroep om boeren en mensen met vee weer op weg te helpen?
Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurt is maar mijn inziens zit de schuld niet alleen bij deze mevrouw.
Vrijwilliger schreef:paafke schreef:Als ik het dus goed begrijp worden de paarden afgemaakt als ze in beslag genomen worden en pas als mevrouw vrijwillig afstand doet worden de paarden geholpen, beetje raar niet???
Zo'n in beslagneming en opslag kost veel geld. Van wat ik ervan heb begrepen moet dat geld ergens vandaan komen. Daardoor worden dit soort dieren vaak alsnog snel verkocht. Bij paarden is dat dan vaak de slager.
Even los daarvan worden dieren meestal niet beter van opslag.
Maar goed, vandaag verder. Paard in Nood blijft proberen om deze paarden toch te kunnen helpen.
Hou de website in de gaten. Als er nieuws is zetten we het daar zsm op.
Vrijwilliger schreef:Stichting Paard in Nood zit hier al maandenlang bovenop.
uryanne schreef:Vrijwilliger schreef:Stichting Paard in Nood zit hier al maandenlang bovenop.
Had stichting paard in nood dan niet beter kunnen voorkomen dmv. voorlichting en hulp met bekappen enz. ipv. nu pas naar buiten te treden?
Oftewel; is voorkomen niet beter dan genezen? Beetje vreemd om het maanden op zijn beloop te laten?
Tigra_ schreef:Als die mevrouw geen hulp wil kom je er niet ver mee. Neem aan dat de stichting verder geen actie kan ondernemen als de persoon niet naar genoemde adviezen luistert.
Zera schreef:Ik heb net even mijn broertje (hij is hoefsmid) gebeld. Maar mevrouw is absoluut geen erkende hoefsmid. HIj heeft het ook even nagevraagd aan zijn bazen. Maar die wisten ook van niks. Ze weten wel wie die vrouw is.
Charlottte schreef:Mocht er iemand meer van weten, wij zijn eventueel bereid een paard op te vangen ( wonen in Simpelveld ).
MariekeA schreef:Zera, klopt. Die paarden zijn het. Die wei was door de boer zelf weer in gebruik genomen om op te oogsten. Voedermais geloof ik.