Organisatie spreekt na dood van Hickstead in Verona *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

s6801881

Re: Organisatie spreekt na dood van Hickstead in Verona *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:50

Ik zit alweer met tranen in mijn ogen. Ik heb altijd zo genoten van de combinatie, ik kan er nog steeds niet bij dat DE geweldige Hickstead op zo'n akelige manier om het leven is gekomen ;( Ik vraag me af hoe het met Lamaze is, als ik hem zo op de beelden zie was hij ook in shock na het ongeluk. Echt, wat een drama Y;( Ik wil alle betrokkenen dan ook ontzettend veel sterkte toewensen

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:53

@1Boefje, wat een belachelijke reactie, en hoe DURF je te zeggen dat Hickstead geen bijzonder paard is.. Schaam je!!

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:54

Een prachtig gebaar.
Kippenvel.

Saartje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:01

ranna schreef:
Wat een geweldige reactie van alle aanwezigen daar!
Als ik me bedenk dat het goddank in een sport ook anders kan dan enkel aan sponsors te denken en koste wat het kost door te gaan. Herinner me nog de fatale crash van een beroemd formule 1 coureur maar zelfs dat was niet voldoende om de race te stoppen.
Gelukkig hier wel. Maakt me trots op de paardenwereld. Er is zo duidelijk laten zien dat we een bijzondere band met paarden hebben en dat het niet altijd het geld is wat belangrijkst is.

R.I.P. Hickstead

Senna was ook niet op slag dood, in het eerste opzicht ging hij het nog halen, hij is pas savonds overleden, toen de race al gedaan was...

hoe dan ook is het een heel mooi gebaar, zou het zelf niet willen meemaken.

R.I.P. Y;(

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:02

1boefje: jij hebt duidelijk nog nooit iemand gezien die in totale shock verkeert. Persoonlijk heb ik diep respect voor de manier waarop hij alsnog heeft weten te handelen.

jSophiaF

Zit hier met kippenvel het bericht te lezen.

Een super mooi gebaar voor een super mooi dier welke in het harnas is gestorven.
Mijn gedachten gaat uit naar de verzorgers / eigenaren / berijders en iedereen die met deze mooie hengst hebben gewerkt en wens u veel sterkte toe in deze moeilijke periode.

PortRoyal

Wat eeuwig zonde van dit prachtige talentvolle dier...hij had nog zoveel goede jaren in het verschiet kunnen hebben. Die arme Lamaze zal wel helemaal in shock zijn,het besef komt pas enkele minuten later. 1Boefje,ik vind je reactie dom,je kletst onnadenkend uit je nek, ik denk dat Lamaze helemaal stuk zit,en alles draait heus niet om het geld,deze man had een hele goede band met zijn paard,dat zag je zo. Vreselijk sneu voor Lamaze en Hickstead,en voor iedereen die hier getuige van is geweest.. |(

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:03

Verschrikkelijk...

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:04

Kippenvel en tranen in mijn ogen.

Liinsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:09

Verschrikkelijk om zo je paard te moeten verliezen..

Ik heb met tranen in mijn ogen de filmpjes gekeken en alles gelezen. Hickstead was zo'n waanzinnig paard, ben blij dat ik hem vorig jaar nog live heb mogen zien springen in Aken en in mijn ogen was het een toppaard en een echte nummer 1!

Veel sterkte voor Eric Lamaze en iedereen rondom Hickstead!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:10

vreselijk.
Ik wens Eric veel sterkte toe met dit enorme verlies van zo'n fantastisch, schitterend en mooi paard.
Een groot verlies voor de paardenwereld!

En als iemand is shock is, dan kan je zo stoicijns reageren.
Je weet niet wat je overkomt.

Nou las ik ook van iemand, weet even niet meer wie, die het over reanimeren had.
Kan je een paard proberen te reanimeren door hartmassage te geven??
Ik heb echt geen flauw idee.

Denk dat als het daadwerkelijk echt een hartstilstand is, dan ben je net zoals mensen eigenlijk al dood, voelen ze gelukkig niets van.
Mensen kan je in de eerst minuten mogelijk nog terughalen, maar of dit paarden kan???
Ik heb geen flauw idee.
Een hartinfarct, zouden ze dat ook kunnen overleven? raar is dat, maar daar ga je nu over nadenken....

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:13

Mooi gebaar van ruiters en organisatie naar Hickstead, Eric en zijn team.
Jeetje, je zult maar de ring inrijden en er uit moeten lopen zonder paard...

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:14

eenitraM schreef:
En dan zit je op school met tranen in je ogen.

Wat een prachtig gebaar.

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:18

1 ding te laten zien dit: |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |( |(

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:21

X__Trees schreef:
Oreo schreef:
Is er misschien ergens een filmpje van het eerbetoon aan Hickstead in Verona?

Ja, op http://www.equidiawatch.fr kan je (bijna) alles herbekijken. Voorgaande combinaties, de ronde van Hickstead zelf, het beloofde een mooie concours te worden.
Ook de commentatoren die niet weten wat zeggen en doen, de ruiters die binnenkomen. Meredith Beerbaum, Beat Mandli, Steve Guerdat, Edwina Alexander die wenen. De minuut stilte.
Daaruit blijkt de liefde van de ruiters voor paarden, niet enkel die van hun.

Ligt het aan mij of kan ik de filmpjes daar niet vinden..

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:23

Vreselijk dat filmpje ... Arm arm paard ;( Y;(

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:30

1Boefje schreef:
Sorry, maar ben ik de enige die vind dat de ruiter amper reageert op de pijn van zijn paard?
Is een paard een voorwerp of zo?
Volgens mij denken die mensen alleen maar aan de centen.
(Sorry kon het niet laten, ik zou gelijk mn paard aaien en kijken waar hij last van heeft, niet 3 meter afstand bewaren, van verdriet is hier totaal geen sprake)

Zonde van het mooie dier, maar ja, zou ik van elk dier vinden! Voor mij is dit geen bijzonder paard.

Wat een vreselijke hersenloze reactie, Fargo heeft precies omschreven waarom..
Het getuigd echt van weinig kennis van paarden én paardenmensen..
Een mega verlies voor de hele paardenwereld.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:37

@1boefje: ik vind jou reactie erg ongepast,
wat zou jij doen als je paard ineens zo bij je vandaan getrokken wordt?
zonder enige waarschuwing voor af is het arme dier in elkaar gestort.
iedereen reageert anders op zo een heftig gebeuren.
maar geloof me je bent in schock.
en hij werd ondersteunt door vrienden om de ring te verlaten,
de schok is van zijn gezicht af telezen.
hij kan hier niks aan doen. en ook niet aan zijn reactie.

een vreemde maar toch waardige afscheid van deze kampioen.
al zullen vele het met me eens zijn dat we liever hadden gezien dat dit dier levend de ring voor goed had verlaten en dat hij van zijn pensioen moch genieten.
helaas mocht het niet zo zijn.
heel veel respecht naar de andere ruiters, en organisatie om tot dit besluit te komen,
de andere ruiters zullen vandaag beseft hebben dat ze allemaal winaars zijn, hun paarden hebben het er goed van af gebracht.

een schokende gebeurtenis die we niet snel meer zullen vergeten.
maar hoop dat we hickstead uiteindelijk allemaal weer kunnen herinneren hoe hij was,
vol moed en wils kracht over de hindernissen heen vliegend. schitterend in de wedstrijd ring, waar hij thuis hoorde.
rust zacht lieve Hickstead

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:41

Weet niet wat ik moet zeggen, denk dat er geen woorden voor zijn die dit kunnen dekken.
Brok in mn keel bij het lezen en bij het voorlezen aan mn man hield ik het niet meer.

wat een prachtig gebaar van de aanwezige mensen.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:54

hanny_jelke schreef:
@1boefje: ik vind jou reactie erg ongepast,
wat zou jij doen als je paard ineens zo bij je vandaan getrokken wordt?
zonder enige waarschuwing voor af is het arme dier in elkaar gestort.
iedereen reageert anders op zo een heftig gebeuren.
maar geloof me je bent in schock.
en hij werd ondersteunt door vrienden om de ring te verlaten,
de schok is van zijn gezicht af telezen.
hij kan hier niks aan doen. en ook niet aan zijn reactie.

een vreemde maar toch waardige afscheid van deze kampioen.
al zullen vele het met me eens zijn dat we liever hadden gezien dat dit dier levend de ring voor goed had verlaten en dat hij van zijn pensioen moch genieten.
helaas mocht het niet zo zijn.
heel veel respecht naar de andere ruiters, en organisatie om tot dit besluit te komen,
de andere ruiters zullen vandaag beseft hebben dat ze allemaal winaars zijn, hun paarden hebben het er goed van af gebracht.

een schokende gebeurtenis die we niet snel meer zullen vergeten.
maar hoop dat we hickstead uiteindelijk allemaal weer kunnen herinneren hoe hij was,
vol moed en wils kracht over de hindernissen heen vliegend. schitterend in de wedstrijd ring, waar hij thuis hoorde.
rust zacht lieve Hickstead

Helemaal mee eens..
Deze gebeurtenis vergeet je niet meer.. Zelfs ik zal er aan denken als ik straks mijn paarden moet trainen.. Moet je nagaan hoe de impact zal zijn voor eric.
IK hoop dat hickstead niet geleden heeft,,

Hickstead een bijzonder paard.. Om nooit te vergeten!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:13

Ik dacht het in eerste instantie ook hoor, de groom zit echt bij hem, maar bedacht later dat als je net een goed parcours heb gesprongen met je kerngezonde paard dat je dus ECHT niet weet wat er gebeurt, wij weten nu hoe het afloopt en wat ie had, maar dat wist Eric toen dus nog totaal niet, die zat een minuut eerder nog in het parcours met dat dier. Ik ben helemaal niet zo betrokken bij het springen, maar dat dit net dit paard moet overkomen is wel erg verdrietig zeg. (alhoewel ik het uiteraard geen enkel paard/eigenaar gun...)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:14

Wat voel ik me ontzettend vereerd je een keer in echt te mogen zien springen. En wat genoot ik ervan.
Je bent nu wel weg uit het oog, maar zeker niet uit hart. Jij blijft altijd de nummer 1. Een prachtig paard, je sprong als een tijger. Zelfs joun laatste wedstrijd. Je bent gestorven in je harnas.

Veel sterkte aan de ruiter en zijn team.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:15

het stome is ooit zijden mensen die is te klein om ooit een goede springer te worden. maar hij bewees het tegendeel. hij zorgde er voor dat eric een tweede kans heeft gekregen.
een paard wat niet alleen in de ring schitterde maar wat ook heel veel voor eric moet hebben betekend.
we zullen deze kampioen nooit mogen vergeten.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:21

Ik kan maar een ding zeggen tegen 1boefje: kijk eens naar het filmpje als eerbetoon aan Hickstead en zie daar een man,breed glimlachend die vol trots wijst op degene die het allemaal deed, zijn Hickstead.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:22

Nikka schreef:
Ik kan maar een ding zeggen tegen 1boefje: kijk eens naar het filmpje als eerbetoon aan Hickstead en zie daar een man,breed glimlachend die vol trots wijst op degene die het allemaal deed, zijn Hickstead.

amen _/-\o_