Ik vraag me af hoe het met Lamaze is, als ik hem zo op de beelden zie was hij ook in shock na het ongeluk. Echt, wat een drama
Ik wil alle betrokkenen dan ook ontzettend veel sterkte toewensen Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik vraag me af hoe het met Lamaze is, als ik hem zo op de beelden zie was hij ook in shock na het ongeluk. Echt, wat een drama
Ik wil alle betrokkenen dan ook ontzettend veel sterkte toewensen ranna schreef:Wat een geweldige reactie van alle aanwezigen daar!
Als ik me bedenk dat het goddank in een sport ook anders kan dan enkel aan sponsors te denken en koste wat het kost door te gaan. Herinner me nog de fatale crash van een beroemd formule 1 coureur maar zelfs dat was niet voldoende om de race te stoppen.
Gelukkig hier wel. Maakt me trots op de paardenwereld. Er is zo duidelijk laten zien dat we een bijzondere band met paarden hebben en dat het niet altijd het geld is wat belangrijkst is.
R.I.P. Hickstead
X__Trees schreef:Oreo schreef:Is er misschien ergens een filmpje van het eerbetoon aan Hickstead in Verona?
Ja, op http://www.equidiawatch.fr kan je (bijna) alles herbekijken. Voorgaande combinaties, de ronde van Hickstead zelf, het beloofde een mooie concours te worden.
Ook de commentatoren die niet weten wat zeggen en doen, de ruiters die binnenkomen. Meredith Beerbaum, Beat Mandli, Steve Guerdat, Edwina Alexander die wenen. De minuut stilte.
Daaruit blijkt de liefde van de ruiters voor paarden, niet enkel die van hun.
1Boefje schreef:Sorry, maar ben ik de enige die vind dat de ruiter amper reageert op de pijn van zijn paard?
Is een paard een voorwerp of zo?
Volgens mij denken die mensen alleen maar aan de centen.
(Sorry kon het niet laten, ik zou gelijk mn paard aaien en kijken waar hij last van heeft, niet 3 meter afstand bewaren, van verdriet is hier totaal geen sprake)
Zonde van het mooie dier, maar ja, zou ik van elk dier vinden! Voor mij is dit geen bijzonder paard.
hanny_jelke schreef:@1boefje: ik vind jou reactie erg ongepast,
wat zou jij doen als je paard ineens zo bij je vandaan getrokken wordt?
zonder enige waarschuwing voor af is het arme dier in elkaar gestort.
iedereen reageert anders op zo een heftig gebeuren.
maar geloof me je bent in schock.
en hij werd ondersteunt door vrienden om de ring te verlaten,
de schok is van zijn gezicht af telezen.
hij kan hier niks aan doen. en ook niet aan zijn reactie.
een vreemde maar toch waardige afscheid van deze kampioen.
al zullen vele het met me eens zijn dat we liever hadden gezien dat dit dier levend de ring voor goed had verlaten en dat hij van zijn pensioen moch genieten.
helaas mocht het niet zo zijn.
heel veel respecht naar de andere ruiters, en organisatie om tot dit besluit te komen,
de andere ruiters zullen vandaag beseft hebben dat ze allemaal winaars zijn, hun paarden hebben het er goed van af gebracht.
een schokende gebeurtenis die we niet snel meer zullen vergeten.
maar hoop dat we hickstead uiteindelijk allemaal weer kunnen herinneren hoe hij was,
vol moed en wils kracht over de hindernissen heen vliegend. schitterend in de wedstrijd ring, waar hij thuis hoorde.
rust zacht lieve Hickstead