Wereldkampioenschappen Working Equitation in Lyon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:19

Wat onzetttend gaaf zeg, dit zou ik ook echt wel willen leren. Weet iemand of er toevallig trainers in de buurt van Utrecht zitten? :o

Angela

Re: Wereldkampioenschappen Working Equitation in Lyon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:32

Een prachtig plaatje, een hele mooi tak van paarden sport.

Heel mooi het verschil tussen het eerste super beheerste filmpje, en de tweede met veel meer tempo en power :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:46

Het blijft idd een heel mooie sport, en ook een heel leuk doel om voor te trainen. Alhoewel ik geen idee heb of zoiets ooit in bereik komt voor Walter en mijzelf heb ik me toch maar op de mailinglist laten zetten. De Kolderhoeve is hier immers om de hoek.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:59

Whoooohw wat gaaf! Nu nog niet voor ons weggelegd (nog lang niet)... Maar wat Gal doet kan ik ook nog lang niet, en toch doe ook ik aan dressuur
Ziet er wel heel leuk en afwisslend uit. Hou het in gedachte voor het geval er eens een training voor bij komt in de buurt :P

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:44

Wooooow wat gaaf!! Lijkt me fantastisch om te doen, als er een mogelijkheid in de buurt is!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:33

Dit wil ik binnenkort zo graag gaan doen.
Mijn toekomstige veulen (dat geboren wordt in april) heb ik speciaal met dit in gedachten gefokt. (Lusitano x QH x volbloed)
Ik kan niet wachten tot hij er is en oud genoeg is om te beginnen trainen. :D

In tussentijd mogen jullie mooi de WE op de kaart zetten in Nederland en België en dan kom ik binnen een jaar of 5 van jullie kennis profiteren. ;) :D

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:44

Jammer dat je geen rechtstreekse kruising Quartet/ Lusitano hebt, die had je ( met de juiste ouders) op kunnen laten nemen in het Azteca stamboek. Neemt niet weg dat ik wel erg nieuwsgierig ben naar de kruising, wie zijn de ouders? Doe maar per pb, als je wil :D
Het komt overigens wel erg in de buurt van de Azteca ( Quarter zit veel volbloed in) dus het zal zeker een heel leuk product worden.
Dit jaar is het 1e Azteca veulen van onze Lusitano hengst geboren en volgend jaar volgen er zelfs 2!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:25

Prachtige tak van de sport. :j Ik kende de Working Equitation al als wedstrijdsport maar het moet inderdaad nog meer bekendheid krijgen. Goed dat er een artikel op bokt geland is! *\o/* En dan ook nog met zo' mooie filmpjes. +:)+

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:34

Prachtig héél erg beheersd!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:11

WAUW, geweldig dat laatste filmpje.. Lijkt me echt gaaf om bij te zijn!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:29

Xjosee schreef:
Wat onzetttend gaaf zeg, dit zou ik ook echt wel willen leren. Weet iemand of er toevallig trainers in de buurt van Utrecht zitten? :o

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:46

Xjosee schreef:
Xjosee schreef:

Er zijn niet echt trainers voor de WE in Nederland, maar begin december is er 1 in Friesland op 't Balingehof http://www.balingehof.nl/homepage.htm .
Om te trainen kan je je aanmelden bij ons trainingsgroepje, maar veel trainingen zullen in het Oosten van het land plaats vinden, maar hoofdzaak is dat je paard een dressuurproef kan lopen en trailhindernissen kan nemen, allebei een kwestie van veel oefenen. Ook een "gewone" instructeur kan je daarbij helpen, voor de trail zou je bij een western trainer kunnen aankloppen ;) Als je ze de filmpjes laat zien snappen ze vast wel wat de bedoeling is ;) .

Paard en ruiter moeten goed op elkaar ingespeeld zijn, dus veel rijden, ook met hindernissen als poortje, bruggetje, balkjes etc. Dan kom je al een heel eind.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:58

ElCid schreef:
Er zijn niet echt trainers voor de WE in Nederland, maar begin december is er 1 in Friesland op 't Balingehof http://www.balingehof.nl/homepage.htm .
Om te trainen kan je je aanmelden bij ons trainingsgroepje, maar veel trainingen zullen in het Oosten van het land plaats vinden, maar hoofdzaak is dat je paard een dressuurproef kan lopen en trailhindernissen kan nemen, allebei een kwestie van veel oefenen. Ook een "gewone" instructeur kan je daarbij helpen, voor de trail zou je bij een western trainer kunnen aankloppen ;) Als je ze de filmpjes laat zien snappen ze vast wel wat de bedoeling is ;) .

Paard en ruiter moeten goed op elkaar ingespeeld zijn, dus veel rijden, ook met hindernissen als poortje, bruggetje, balkjes etc. Dan kom je al een heel eind.

Oké, bedankt. oosten van het land wordt 1. erg ver en ik heb geen vervoer.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:35

magda_90 schreef:
Dit is voor mij het perfecte paardrijden; die kracht, souplesse, behendigheid en bovenal die elegantie. Zo mag ik het graag zien, en hopelijk over vele jaren ook zo doen. :)

nou Magda! In friesland of noord nederland ook zoiets op richten? Dit lijkt mij ook super om te leren!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:06

Zoals er in het artikel op de voorpagina staat is er een aktieve club al bezig. Die rijden demo's, trainen gezamelijk, kunnen op lokatie komen met een parcours.
Iedereen is welkom om zich hierbij aan te melden. Dat kan ook via de site van de Dutch Working Equitation Club. De link zit op de voorpagina.

De ruiters die inmiddels al poos gezamelijk trainen, stellen zich in dienst voor de WE in Nederland. Dat houdt in dat we regelmatig clinics organiseren, demo's rijden om het bekender te maken. Daarnaast trainen we gezamelijk en individueel onder begeleiding van Roland Heiss, een bekende showruiter in Duitsland. Hij heeft o.a. samen met een aantal andere mensen in Duitsland de WE opgericht. En is in 2008 naar Sardinie geweest om daar deel te nemen met het Nationale Duitse WE team. Hij zal op de thuis lokatie ook trainingen verzorgen op algemene clinics.

de Dutch Working Equitation Club zal de gelden wat over blijft na clinics op lokatie of thuis, alles in een gezamelijk pot stoppen om zo geheel belangeloos de WE in Nederland verder uit te kunnen breiden.

Dit om nog meer te kunnen promoten en ook wedstrijden in de toekomst te kunnen organiseren. Zodat meer mensen de ervaring mogen krijgen dat het echt ontzettend leuk is om dit gezamelijk met je paard te kunnen doen.

Ons doel is in de eerste plaats trainen voor wedstrijden om zelf ervaring op te doen. Daarnaast de promotie en begeleiding van mensen die als eerste kennismaken met deze tak van sport. Op dit moment zijn er een aantal mensen die zeker beginners hierin prima kunnen begeleiden.

We proberen de kosten van een clinics zo redelijk mogelijk te houden. Zodat de meeste mensen die hieraan mee willen doen het ook kunnen doen. Maar ook vaker terug kunnen komen om hierin te kunnen groeien.
Wil je meer informatie over deze tak van sport kun je altijd de link aanklikken zoals het artikel op de voorpagina al aangaf.

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:24

Zeer respect voor deze sport! :o Dit zou ik persoonlijk ook wel willen! :D Ach wie weet!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 07:50

Jesser schreef:
Zoals er in het artikel op de voorpagina staat is er een aktieve club al bezig. Die rijden demo's, trainen gezamelijk, kunnen op lokatie komen met een parcours.
Iedereen is welkom om zich hierbij aan te melden. Dat kan ook via de site van de Dutch Working Equitation Club. De link zit op de voorpagina.

De ruiters die inmiddels al poos gezamelijk trainen, stellen zich in dienst voor de WE in Nederland. Dat houdt in dat we regelmatig clinics organiseren, demo's rijden om het bekender te maken. Daarnaast trainen we gezamelijk en individueel onder begeleiding van Roland Heiss, een bekende showruiter in Duitsland. Hij heeft o.a. samen met een aantal andere mensen in Duitsland de WE opgericht. En is in 2008 naar Sardinie geweest om daar deel te nemen met het Nationale Duitse WE team. Hij zal op de thuis lokatie ook trainingen verzorgen op algemene clinics.

de Dutch Working Equitation Club zal de gelden wat over blijft na clinics op lokatie of thuis, alles in een gezamelijk pot stoppen om zo geheel belangeloos de WE in Nederland verder uit te kunnen breiden.

Dit om nog meer te kunnen promoten en ook wedstrijden in de toekomst te kunnen organiseren. Zodat meer mensen de ervaring mogen krijgen dat het echt ontzettend leuk is om dit gezamelijk met je paard te kunnen doen.

Ons doel is in de eerste plaats trainen voor wedstrijden om zelf ervaring op te doen. Daarnaast de promotie en begeleiding van mensen die als eerste kennismaken met deze tak van sport. Op dit moment zijn er een aantal mensen die zeker beginners hierin prima kunnen begeleiden.

We proberen de kosten van een clinics zo redelijk mogelijk te houden. Zodat de meeste mensen die hieraan mee willen doen het ook kunnen doen. Maar ook vaker terug kunnen komen om hierin te kunnen groeien.
Wil je meer informatie over deze tak van sport kun je altijd de link aanklikken zoals het artikel op de voorpagina al aangaf.

jullie zitten in het midden van nederland. Vandaar mijn stuk dus dat het wel leuk zou zijn om dit ook meer te introduceren. Ha ha.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:39

Ik denk dat Jesser vooral wil zeggen, dat het waarschijnlijk slimmer is om de krachten en inspanningen te bundelen ivm het uitbouwen van de WE in Nederland. Er zijn al bepaalde contacten gelegd en er is reeds enige kennis aanwezig, dan is het jammer om dat niet te ondersteunen maar zelf opnieuw het wiel te willen uitvinden. ;)
Wat je doet in je eigen achtertuin maakt uiteraard niet uit, maar als je graag in de toekomst mogelijkheid hebt tot volwaardige wedstrijden in Nederland en misschien zelfs een team etc... kan het huidige netwerk al die geïnteresseerde mensen zeer goed gebruiken.
Anders blijft het een verschijnsel in de marge dat beoefent wordt door een eenzame enkeling.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:15

Het is maar hoe je het bekijkt ;) , op deze manier kunnen we in de toekomst eens nationale wedstrijdjes gaan organiseren :D ; ook erg leuk.

Wat "contacten" betreft, dat is een kwestie van een telefoontje of een mailtje, bij wie dan ook en gelukkig hebben wij op het moment een paar hele grote, overdekte, achtertuinen ;)waar we kunnen trainen en is iedereen welkom, zoals ik in het andere topic ook al had aangegeven. De kennis is inderdaad aanwezig, op diverse plekken in Nederland, bij mensen die graag de sport willen promoten.
Sowieso in Friesland, Noord-Holland, Gelderland, Utrecht, etc. Op die plekken zijn of locaties waar getraind kan worden of worden al langere tijd lessen gegeven in de WE, door bekwame trainers; o.a. uit Portugal.

Het is dan ook de bedoeling dat er landelijk mensen samen gaan trainen, of dat nou met/ bij ons is of bij een ander, dat maakt niet uit. Dat is de enige manier om echt iets van de grond te krijgen. Gelukkig is de belangstelling zo groot, dat er straks vast wel een zeer bekwaam team uit kan rollen, en dat is ook waar het omgaat; een team wat straks misschien op een wedstrijd Nederland kan vertegenwoordigen, misschien zelfs in Lyon.

Dus nogmaals; iedereen is welkom :D !! Samen weten we inderdaad meer dan een enkeling die aan de gang gaat want er is zoveel kennis, dat we heel goed in 1e instantie elkaar kunnen helpen. Plekken om met top trainers te werken zijn er ook al, dus het zou moeten lukken. En of we nou allemaal in hetzelfde "clubje" zitten of in aparte "clubjes", het enige wat telt is dat de sport meer bekendheid en aanhangers krijgt, bij wie je dan ook maar traint 8-) .

Het belangrijkste is dat er niet in beperkingen ( zoals hier toch wel eens gedaan wordt :o ) maar in mogelijkheden gedacht wordt! Alleen op die manier kan er echt iets "groots" ontstaan, maar dan moet het hier wel om de sport blijven gaan en niet om ego's /3 }:0

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:32

We zeggen hetzelfde hoor. ;)
Het gaat er gewoon om dat je met samenwerking veel sneller meer kan bereiken dan in je eentje.

Ik ben trouwens zelf Belg, en hier is het al helemaal armoe troef.
Er zou een Belgisch team zijn, maar daar is geen teken van leven van te krijgen...
Begin er maar aan. -O-
Nu heb ik momenteel zelf geen geschikt paard, maar ik zou het toch erg fijn vinden dat tegen de tijd dat ik wel een geschikt paard heb er ook wat meer mogelijkheden zijn.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:45

Het zal geen eenvoudige opgave zijn, maar waar een wil is, is een weg! Tegen de tijd dat jouw paard oud en wijs genoeg is :D zal er vast wel meer op dit gebied te doen zijn. Er zijn nu al zoveel mensen mee bezig, in ieder geval op diverse plekken in Nederland, dat dat wel goed zal komen. Dan waait het vanzelf naar het Zuiden! :D

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:40

Luckystory schreef:
Ik denk dat Jesser vooral wil zeggen, dat het waarschijnlijk slimmer is om de krachten en inspanningen te bundelen ivm het uitbouwen van de WE in Nederland. Er zijn al bepaalde contacten gelegd en er is reeds enige kennis aanwezig, dan is het jammer om dat niet te ondersteunen maar zelf opnieuw het wiel te willen uitvinden. ;)
Wat je doet in je eigen achtertuin maakt uiteraard niet uit, maar als je graag in de toekomst mogelijkheid hebt tot volwaardige wedstrijden in Nederland en misschien zelfs een team etc... kan het huidige netwerk al die geïnteresseerde mensen zeer goed gebruiken.
Anders blijft het een verschijnsel in de marge dat beoefent wordt door een eenzame enkeling.

Dat is inderdaad wat ik wilde zeggen.
Ik organiseer clinics, en trainingen op mijn parcours en bak. Ik hoef dat niet te doen. Maar doe dat puur om mensen de kans te geven met deze tak van rijden kennis te laten maken.
In het verleden is het ook geprobeert om dit op te zetten wat helaas niet lukte.
Ik ben het gaan oppakken en ben aktief demonstraties gaan rijden, om het te promoten. Daarnaast ook het organiseren van clinics. Heb hier op bokt al enkele topics geopend met uitleg hierover.

Ik had met mijn paard in Duitsland mee kunnen doen afgelopen jaar en een wedstrijd te kunnen rijden. Ik heb ervoor gekozen om de week daarna een demonstratie te rijden. (ik mag mijn paard ook graag sparen en twee zware dingen achter elkaar is net teveel van het goede)
Puur om de mensen hier in Nederland kennis met deze sport te laten maken.
Het zou handiger zijn om gezamelijk trainingslokaties op te richten, gewoon gezamelijk afspraken maken over lokaties die zich beschikbaar willen stellen.
Dan ga je kansen creeeren om dit daadwerkelijk groter in Nederland te laten groeien.

Het is niet zo dat de club die we opgericht hebben van 'mij' is.. Integendeel, iedereen heeft zijn zeggenschap en draagt zijn steentje bij. In het belang van de Working Equitatoin.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:50

stoer zeg, zoiets lijkt me echt leuk om te doen. Hoe dat paard ook zijwaarts over die balk gaat, echt respect! Want zat van andere paarden de filmpjes te kijken en het gaat lang niet bij allemaal zo soepel.
Had hier ook nog nooit van gehoord.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:04

@suikermeisje, het is een tak van sport die nog niet zo lang beoefend wordt, of bekend is bij het grote publiek. Dan zie je ook mensen die er serieus in trainen maar nog veel te leren hebben. En dat is ook de uitdaging erin!
Pedro Torres is een van de weinige die echt in galop zijwaarts over die balk kunnen. Althans voor zover ik weet in de Working Equitation dan.