Vijf agenten te paard gewond bij rellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:27

ach, hier een keer een accefietje bij een cafe.. stond een groep dronken jongeren een hoop stennis te schoppen. Politie met honden erbij.. 1 van die jongeren roept: Kom dan! Met je kutteckel!
En die agent kwam dus ook... toen de hond m vast had had ie niet zo'n grote mond meer hoor :n

Paarden (en dieren) worden al eeuwen gebruikt ter bescherming, in de strijd, op t land, in de jacht, etc.. En nu mag dat ineens niet meer volgens sommige?
Tja... :O

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:42

hanny_jelke schreef:
robeer schreef:
De honden worden er ook niet speciaal voor gefokt hoor. Die worden zorgvuldig geselecteerd, net zoals de paarden. Beiden worden beschouwd als 'wapen'.
Zo moet een hondengeleider bijvoorbeeld een geweldsrapportage opmaken als hij zijn hond heeft ingezet. Lees: hij moet zich (juridisch) verantwoorden als hij zijn hond uit de auto heeft gehaald anders dan om deze in het park even te laten plassen.

edit: het is natuurlijk wel zo dat bepaalde rassen meer geschikt zijn dan anderen. Als je dat bedoelt met speciaal er voor fokken dan kan ik een stuk met je meegaan. Maar ook voor de politiepaarden geldt dat sommige rassen meer geschikt zijn dan anderen.

nou geloef mij maar honden waar geen PHV* honden in voor komen in de stamboom worden zelden tot niet genomen.
voor er eenn hond gekozen word kijken ze naar stamboom en reacties van de pups op bepaalde dingen.
zoals ineens een sleutel bos in de kennel te werpen.
dan nog wil het niet altijd een goede hond worden. een hond moet er wel uitspringen willen e het er toch op waagen met hem/haar te trainen.

* PHV staat voor Politie Honden Vereneging.

Dat weet ik. Wat ik aan wilde geven is dat de honden niet speciaal gefokt worden om als diensthond te worden ingezet. Wel is het natuurlijk zo dat bepaalde rassen (en kruisingen) door liefhebbers/africhters gefokt worden waarbij naar de bloedlijnen gekeken wordt. Als de honden dan een bepaalde africhtingsgraag hebben, worden ze (vaak via tussenhandel) aangeboden aan de politie. Hoeveel % wordt diensthond? Heel weinig. De overgrote deel blijft in de sport, al dan niet succesvol. Een hondengeleider leidt zijn diensthond ook niet zelf op. Uiteraard wordt het wel goed onderhouden en moet de combinatie eens per jaar de PH proef afleggen om gecertificeerd te zijn/blijven. Ik meen dat PH1 voldoende is maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik weet niet hoe het binnen de PHV is op dit moment mbt de stamboomloze honden? Vroeger waren die in ieder geval gewoon toegestaan en meestal erg succesvol.

En idd Stef. Dieren worden al zolang als er mensen zijn ingezet. Wat mij betreft blijft dat ook zo. Ik wil overigens wel aantekenen dat er een enorm verschil is tussen een dier gebruiken en een dier MISbruiken. Dat laatste keur ik ten aller tijden af.

hanny_jelke

Re: Vijf agenten te paard gewond bij rellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:54

anders dan bij de meest IPO verenigeningen (die vaak ras gebonden zijn) mogen bij de PHV nog steeds alle honden komen.
bij rasgebonden IPO verenigen zijn honden zonder stamboom niet welkom ook al hebben ze alle kentmerken van het ras.
al kom je met een teckell aan bij de PHV je bent welkom of het een succes is, zal de twee vraag zijn.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 14:58

Vroeger mocht je bij de NBG onbeperkt (IPO) met stamboomloze honden trainen en deze uitbrengen. Later is dat omgezet naar om en om en nog later mocht alleen de eerste hond stamboomloos zijn. Nou dateert mijn ervaring wel van 15 jaar geleden dus ik weet niet hoe de regels nu zijn. :o

Een Teckel.......... Hilarisch _O-

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:23

bij de vereneging van de duitsenherders denken ze er wel aan de om de eerst hond ook zonder stamboom toetelaten.

tja de teckel was een voorbeeld kwam als eerste in me op.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:52

hanny_jelke schreef:
Jeanine93 schreef:
Tja Arnhem - Nijmegen. Was natuurlijk een beetje te verwachten. Het gaat natuurlijk veel en veel te ver dit en snap het ook echt niet maar hier thuis ook een fanatieke Vitesse fan en om hoe hij soms uit de hoek kan komen.. En dan vooral tegen Neckers en Joden.. (zo noemen zij ze dan he!) Pff echt dom. 8)7 Dat is toch geen sport meer nu.
Ik ben alleen fanatiek als Nederland voetbalt :+

dan mag je hem wel bijles gaan geven :')
joden is voor ajax :o

Weet ik en hij ook hoor :P Ik bedoelde ook juist NEC en Ajax ;)

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:47

waarom is dat toch nodig die rellen bij voetbal

farpz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:30

proudmama schreef:
Wanneer bedenken ze toch eens dat het niet meer van deze tijd is om dieren (paarden en honden) in te zetten bij dit tuig.
Traangas, knuppels en rubberen kogels en geen beesten het werk op laten knappen. :(

De honden vinden het anders altijd erg leuk werk hoor. :)

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:33

Ik vind de sfeer bij voetbal zo beneden pijl.
Erg jammer ook voor de spelers dat er elke keer zo'n strijd is om niks.
Elkaar vervelen om dat je niet voor die club bent. 8)7
Maar als het nederlands elftal speelt dan staan ze hand in hand te juichen.
Helaas zijn vaak de relschoppers geen echte voetbalfan.... -:(-