Rath zal Totilas niet inzetten tijdens Wereldbekerseizoen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:27

En daar gaan we weer!!!!

Er wordt gezegd, dat ALS Edward deze keuze zou maken, niemand zou zeuren.
Niet dat hij die keuze zou maken!
Ik denk net als Mindfields en anderen, dat er dan niemand zou zeuren!

Je kunt ook lezen wat je wilt lezen.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:44

Dan word het Parzival tegen Utophia, Valegro, El Santo, Scandic, Mistral Hojris of tegen Ravel? Ik denk dat het wel een verstandige keuze is van Rath.
Ik denk dat Parzival dat ook zou kunnen doen??!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:46

Tendance schreef:
En daar gaan we weer!!!!

Er wordt gezegd, dat ALS Edward deze keuze zou maken, niemand zou zeuren.
Niet dat hij die keuze zou maken!
Ik denk net als Mindfields en anderen, dat er dan niemand zou zeuren!

Je kunt ook lezen wat je wilt lezen.

Ik vind dat aardig zeuren, je verzint iets en verzint er de mening van anderen bij en noemt buiten iedere realiteit om, zeuren.

Ik ga uit van gegevens, namelijk de werkelijkheid die bij Ed plaatsvond en de werkelijkheid, van opgeklopte dikdoenerij tot afgang, sinds Toot niet meer bij Ed staat

De rest is afwachten en dan heeft de een wat meer verwachting en wat minder werkelijkheidszin dan de ander

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:51

Ze zijn te snel van start gegaan, wellicht met de gedachte dat ze dit varkentje wel even zouden wassen, en hebben gemerkt dat het toch niet helemaal ging zoals het moet. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald (of hoe dat spreekwoord ook gaat), toch? Ik vind het een goede beslissing om thuis eerst te gaan trainen om het te krijgen zoals ze het willen. Wat ik me alleen wel afvraag is of ze voldoende tijd hebben voor de OS. Als het nu - inmiddels een jaar na aankoop - nog niet gelukt is om een combinatie te vormen, dan zou ik me toch redelijk zorgen maken of ik het volgend jaar wel voor elkaar ga krijgen, op een OS nota bene.

Daarnaast zal het denk ik niet voldoende zijn voor het goud om Toot op het oude niveau te hebben. Hij zal beter moeten, wil hij de concurrentie verslaan. Want die Britten zijn momenteel niet te houden!

Marloez

Re: Rath zal Totilas niet inzetten tijdens Wereldbekerseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:54

Ik ben echt totaal niet thuis in de wedstrijdwereld, maar mijn eerste gedachte was ook; dat is dan toch juist een goede voorbereiding & oefening voor de olympische spelen? :)) Achja ieder z'n keus, ze zullen er wel goed over nagedacht hebben. :j

AngieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:06

aan de ene kant snap ik het wel aan de andere kant niet want misschien kon die de wedstrijd als voorbereiding doen ofzo

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:31

Ik houd het er nog steeds op dat dat paard niet verkocht had moeten worden.
Ik heb nog steeds het gevoel dat we dat dier niet meer in de ring zullen zien.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:33

tjah eerlijk gezegd had ik t wel aanzien komen als toot niet mee kan komen met alle andere...
en ik zou zeggen ga eerst een team vormen en kom dan terug

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:40

NathalietjeB schreef:
tjah eerlijk gezegd had ik t wel aanzien komen als toot niet mee kan komen met alle andere...
en ik zou zeggen ga eerst een team vormen en kom dan terug

Op dat niveau kan dat niet in je achtertuin, dat moet echt in de ring omdat daar alle druk is die je als team van ruiter en paard moet overwinnen.
Hij zal thuis best goed piaferen :D

aurora12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:16

ik zou het wel onwaarschijnlijk knap vinden als je dit paard tot volgend jaar zomer verstopt en dan (met alle druk die de OS met zich meebrengt, en dan hebben we het nog maar niet over de druk van Rath in de ring met Toot) als een duvel uit een doosje komt knallen op zo'n wedstrijd......dat geeft toch te denken...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:20

Jongens...wat Rath ook doet, al zou hij 's nachts bij de box gaan liggen slapen om een oogje op Toot te houden....het zal nooit goedgekeurd worden door de pro-Edje/anti-Rathje club. Never. Het maakt gewoon echt niet uit wat hij doet. Als hij een goeie proef rijdt van 78% is het slecht, want Gal reed wel eens 85% etc etc. Rath is een publieke boksbal geworden sinds de verkoop van Totilas.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:28

breggel1982 schreef:
moeten we rath niet gewoon ff de kans geven ? volgens mij is iedereen gewoon jaloers dat hij dit geweldige paard
mag rijden . er staat natuurlijk al vanaf het begin een enorme druk op deze combi .
dit paard onbreekt het daar aan niets en zal ook niet stuk getraind worden , maar een goede combi worden doe je
niet in een paar maanden , wat edward met het kon is moeilijk t evenaren, maar geef ze even de tijd .
anky heeft ook een nieuw paard in training die zie je ook niet op wedstrijden , daar hoor ik niemand over ?!
omdat die ook eerst een combi moeten vormen probeer iets minder negatief te zijn .
het is jammer dat dit paard niet meer voor nederland klaar staat, maar zo gaat dat nu eenmaal
er worden zoveel goede paarden naar het buitenland verkocht . ennogmaals dit paard heeft een paar miljoen
gekost ze zullen er heus zuinig op zijn

Helemaal mijn gedachten. Iedere keer als ik berichten lees/hoor over deze combinatie bekruipt me heel sterk het gevoel dat hier in Nederland iedereen er stiekem blij over is dat het niet zo gaat als met Edward/Totilas. Het leedvermaak druipt gewoon van Nederlandse berichten af. Erg erg kinderachtig
Een leedvermaak die ik ook hier in de reacties weer zie opkomen. Komop mensen: paard is verkocht en zal heus niet weer terugkomen. Tenminste gezien het bedrag dat voor Totilas is betaalt, ga ik ervan uit dat dit paard voor altijd verloren zal zijn voor de Nederlandse dressuursport...MAAR...blijven we nu werkelijk zo kinderachtig dat we de Duitsers geen superresultaten gunnen met dit paard?

We kunnen nog steeds genieten van dit paard en misschien als media/publiek en collega's van Rath ophouden leedvermaak(al dan niet verborgen, maar toch duidelijk aanwezig) te tonen omdat het nog steeds niet goed gaat, des te eerder Rath op een ontspannen manier kan werken aan een goede combi te worden. Des te eerder kunnen we weer genieten van Totilas spektakel.
Kan me niet voorstellen dat de huidige houding..met name vanuit Nederland...de man zullen helpen...lijkt mij dat er al druk genoeg rust op deze combinatie.

Of zien we liever met zn allen Totilas voor 100% de fok in gaan?

Ook mindfield hier boven mij heeft helemaal gelijk en past helemaal in het plaatje wat ik krijg bij de houding van veel mensen tegenover deze combinatie

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:35

Niet alles is kinderachtig en leedvermaak, in sommige gevallen is het stomweg chauvinisme. Ik heb niks tegen Rath, daarentegen wel tegen Kees Visser die dit schitterende paard verkocht.

Ik denk dat het wrs nog steeds niet soepeltjes gaat tussen Matthias en Totilas en dat is erg jammer voor die 2.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:37

Jep, je hoort nooit iemand over een multimiljonair(als het niet miljardair is) die zo nodig deze combinatie uit elkaar moest halen omwille van nog meer euro's op de bankrekening. Neee het is allemaal de schuld van PS en Rath.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:47

Vala schreef:
Ik heb niks tegen Rath, daarentegen wel tegen Kees Visser die dit schitterende paard verkocht.

Ik vind dit echt te bizar voor woorden hoor :=
Het is sowieso opnieuw een hilarisch topic met al die topruiters hier met hun wijze adviezen!

Wat een gezeur toch weer om deze combinatie, maar wat een wijze beslissing!
Ik denk dat elke serieuze sportruiter dit zal beamen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:53

Precies Kaja.

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:04

jij leeft volgens mij echt in my little pony land he , er zijn miljoenen voor dit paard geboden er komt een keer een bod
( zoals toen) wat ook hoe graag je het zou afslaan je niet kunt afslaan er moet brood op de plank kkomen en de schoorsteen
moet roken .
kees visser heeft toot niks tekort gedaan (hoogstens gal) maar maar ook die had dit paard verkocht als het zijn eigendom was geweest
dit was een bod waar geen nee tegen gezecht kon worden (ik denk dat als ze voor jou pony een paar miljoen bieden hij ook gaat)
hij is helaas pindakaas niet meer in de ring voor ned maar er zijn zoveel goede paarden verkocht ze komen en gaan
welkom in de paarden wereld

quote="Vala"]Niet alles is kinderachtig en leedvermaak, in sommige gevallen is het stomweg chauvinisme. Ik heb niks tegen Rath, daarentegen wel tegen Kees Visser die dit schitterende paard verkocht.

Ik denk dat het wrs nog steeds niet soepeltjes gaat tussen Matthias en Totilas en dat is erg jammer voor die 2.[/quote]

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:15

T lijkt me een verstandige beslissing. Ze moeten nog meer een combinatie vormen en Toot zal best veel gaan dekken. T is toch logisch, dat je met 1 paard ook niet alle wedstrijden af kunt lopen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:23

Ik betwijfel zeer dat Gal te kort gedaan is. Die zal heus een graantje mee gepikt hebben van de verkoop.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:10

Mindfields schreef:
Jongens...wat Rath ook doet, al zou hij 's nachts bij de box gaan liggen slapen om een oogje op Toot te houden....het zal nooit goedgekeurd worden door de pro-Edje/anti-Rathje club. Never. Het maakt gewoon echt niet uit wat hij doet. Als hij een goeie proef rijdt van 78% is het slecht, want Gal reed wel eens 85% etc etc. Rath is een publieke boksbal geworden sinds de verkoop van Totilas.

En stel hij rijdt ooit 90%, dan is de jury niet goed wijs.....
Hij zal het waarschijnlijk nooit goed doen in de ogen van sommigen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:33

breggel1982 schreef:
jij leeft volgens mij echt in my little pony land he , er zijn miljoenen voor dit paard geboden er komt een keer een bod
( zoals toen) wat ook hoe graag je het zou afslaan je niet kunt afslaan er moet brood op de plank kkomen en de schoorsteen
moet roken .
kees visser heeft toot niks tekort gedaan (hoogstens gal) maar maar ook die had dit paard verkocht als het zijn eigendom was geweest
dit was een bod waar geen nee tegen gezecht kon worden (ik denk dat als ze voor jou pony een paar miljoen bieden hij ook gaat)
hij is helaas pindakaas niet meer in de ring voor ned maar er zijn zoveel goede paarden verkocht ze komen en gaan
welkom in de paarden wereld

quote="Vala"]Niet alles is kinderachtig en leedvermaak, in sommige gevallen is het stomweg chauvinisme. Ik heb niks tegen Rath, daarentegen wel tegen Kees Visser die dit schitterende paard verkocht.

Ik denk dat het wrs nog steeds niet soepeltjes gaat tussen Matthias en Totilas en dat is erg jammer voor die 2.
[/quote]

Pardon, brood op de plank en een rokende schoorsteen en geen nee kunnen zeggen? Laat me niet lachen..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:26

Vala schreef:
Niet alles is kinderachtig en leedvermaak, in sommige gevallen is het stomweg chauvinisme. Ik heb niks tegen Rath, daarentegen wel tegen Kees Visser die dit schitterende paard verkocht.

En Gal een zak met geld mee gaf !! :j

tomason

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:19

Kijk ik ben van mening dat rath edward niet is toch?
Edward heeft toch veel meer ervaring als rath?
opzich lijkt totilas mij niet het moeilijkste paard om te rijden maar goed dat kan ik verder ook niet egt weten.

hoe zou jij het vinden om met zoveel druk op zo'n paard binnen te moeten rijden? maar volgens mij is totilas dit seizoen niet eens zo veel gestart toch? ik vind het moeilijk wat ik hier nou eigelijk van moet vinden en denken want ik vind eigelijk het een beetje zonde van totilas aan de andre kans geef de jongen nog een of 2 kansen.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:33

@Vala en Mindfields.....
over de verkoper...(you know who we blame)...helemaal mee eens!!! dat riep ik toen ook al...maar mocht niet op bokt :D :( }> .

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:08

Mindfields schreef:
Jep, je hoort nooit iemand over een multimiljonair(als het niet miljardair is) die zo nodig deze combinatie uit elkaar moest halen omwille van nog meer euro's op de bankrekening. Neee het is allemaal de schuld van PS en Rath.

:j