Herman Blijker valt van paard in "Ushi & The Family"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Herman Blijker valt van paard in "Ushi & The Family"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:01

Jeetje zeg, wat doen jullie allemaal ongelovelijk moeilijk :x Herman en Wendy zijn oud en wijs genoeg om zelf te bepalen wat ze willen en doen! Ga niet de eigenaar van het paard lopen afzeiken!

Het is gebeurd, in het nieuws geweest, RTL Boulevard besteed er aandacht aan en klaar! Om er nu zo'n punt van te maken :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 17:16

Eva_D schreef:
Toch denk ik ook dat ze het een beetje erom doen hoor (de film crew)
want ik vind het erg verdacht dat er ALTIJD iets gebeurd als ik een BNer op een paard zie (kan ook aan mij liggen xD) Paris viel eraf, bij dat OhOh Cherso gingen die haflingers er ook vandoor ect ect.
Kijkcijfers? Vind t erg toevallig.

Nee hoor.
Laatst Filemon nog te paard gezien bij Alex van Silfhout, prachtig!
en hij bleef er mooi op zitten!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:24

Ik heb me vierkant bescheurd toen ik dat voorstukje zag _O- hahahaha
Ik ga zaterdag zeker kijken,beetje leedvermaak mag best }> gni
Ze zijn oud en wijs genoeg die Herman en Wendy om aan hun eigen veiligheid te denken.Hoogmoed komt nu eenmaal ten val _O- hahaha

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:29

Dan was Tatjana bij ons op stal toch verstandiger, netjes de cap op en eerst een rondje aan de hand voor ze los ging.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:34

funnyhorses schreef:
Ze zijn oud en wijs genoeg die Herman en Wendy om aan hun eigen veiligheid te denken.Hoogmoed komt nu eenmaal ten val

Ben het helemaal met je eens :j

Ik vind het ook zeker niet terecht dat de eigenaar (Roxan) hier op aangesproken wordt alsof ze 1 of ander onverantwoord meiske is.

Een paard is nou eenmaal een vluchtdier en dat hadden Wendy en Herman zich goed moeten realiseren toen ze er op stapten.
Dat ze de paarden dan letterlijk niet bij kunnen houden als ze het op een lopen zetten is jammer voor ze. Weer een wijze les geleerd *D

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:12

rowo schreef:
Jeetje zeg, wat doen jullie allemaal ongelovelijk moeilijk :x Herman en Wendy zijn oud en wijs genoeg om zelf te bepalen wat ze willen en doen! Ga niet de eigenaar van het paard lopen afzeiken!

Het is gebeurd, in het nieuws geweest, RTL Boulevard besteed er aandacht aan en klaar! Om er nu zo'n punt van te maken :\

_/-\o_

greefje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:26

ik ben het helemaal met rowo eens, (zoals wel vaker)
herman en wendy kunnen hun eigen keuzes maken, en ik denk dat herman er achteraf om heeft moeten lachen, want anders had hij wel gezegd dat het niet mocht worden uitgezonden (toch!!) eigenlijk is wat er daar gebeurd gewoon realiteit. meer niet, ;) en met of zonder cap, het blijft grappig ;)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:00

dat wendy en herman zonodig zonder cap willen rijden, daarvan kan je idd zeggen dat ze oud en wijs genoeg zijn, en hun eigen verantwoording dragen.
wat ik echter onverantwoord van de eigenaresse vind, is dat voor zover ik het nu begrijp , zij hun zonder cap heeft laten rijden, zonder duidelijke regels op papier, wat wil zeggen dat de eigenaresse uiteindelijk de eindverantwoordelijke is op het moment dat er iets mis zou gaan, wil niet zeggen dat het ook gebeurt, maar als 1 van beiden hier iets aan over zou hebben gehouden dan hadden ze verhaal kunnen halen bij de eigenaresse , welke vervolgens geen aanspraak zou kunnen doen op haar verzekering, imo nogal een fiks risico.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:13

met cap kun je ook naar verongelukken en dan is het ook de verantwoording van de eigenaar, het is altijd een risico

wat een gezemel

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:13

Jemig, daar zou ik ook écht niet aan denken hoor!!! (en ook totaal niet druk over maken.... :P )
Misschien achteraf dom, maar dat zijn wel meer dingen...

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:22

1. onverantwoord.
2. vond eigenlijk dat het paard groot gelijk had, om ze er vanaf te gooien.
al dat gebonk op zn rug, en getrek aan de teugels :n
arm paard.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:53

Geweldig :')

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:54

Ik zag net het voorstukje weer op rtl4 en die Herman stuiterd dus echt 2x op de grond whoehahahhahaa
:') _O- _O-

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:59

Qimm schreef:
met cap kun je ook naar verongelukken en dan is het ook de verantwoording van de eigenaar, het is altijd een risico

wat een gezemel

sry, maar veiligheid is geen gezemel hoor.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:05

ik mis de airjacket eigenlijk ook wel :P

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:06

sorry, maar ik heb t stukje 3 x bekeken. en bij mij is er geen sprake van eraf gooien.

als je paard naar links gaat en de ruiter gaat naar rechts............tja dan heb je niks onder je! :')

* ik lees een aantal reacties van: wie laat zo iemand op zijn/haar paard rijden?!!. Maar op welk "arm" paard heeft de rest van onze geweldig goede ruiters LEREN RIJDEN? :?

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:08

funnyhorses schreef:
Ik heb me vierkant bescheurd toen ik dat voorstukje zag _O- hahahaha
Ik ga zaterdag zeker kijken,beetje leedvermaak mag best }> gni
Ze zijn oud en wijs genoeg die Herman en Wendy om aan hun eigen veiligheid te denken.Hoogmoed komt nu eenmaal ten val _O- hahaha

Hier heb ik dus ook elke keer als ik het stukje last van.. lach me dood.
En idd ze zijn oud en wijs genoeg en ik vind ook dat de eigenaar hier niet verantwoordelijk voor is, hun willen geen cap.
En ik heb ook een keer een zwaar persoon op mijn haf laten zitten, was maar voor 10 min en 1 rondje in de bak maar goed die man kon er niks aan doen dat hij zo zwaar is ivm ziekte en vroeger reed hij altijd paard en kon dit nooit meer doen en er was geen mens die hem op 1 van hun paarden wilde laten zitten.
Puur voor die man heb ik dat toen ook gedaan hoor, tis nie dat ze er een 2 uur durende buitenrit mee maken.
Ik til ook wel eens meer dan dat ik aan kan maar das ook geen uren.

Oh en de uitspraak van herman en dan die val vind ik net goed " Ik zit op een chesterfieldje maar heb ze ook aan de muur"

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:19

Ja whahahahahaa daar vloog ie dan effe mooi door de lucht,hoeiiii :') haahahahaa
Die benauwde kop erbij _O- en dan Wendy die op de achtergrond langs zoefde :') .....nou nou nou das toch om je te bezeiken van het lachen joh _O- hahahahahaaa _O-

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:25

rachel_j schreef:
Qimm schreef:

wat een gezemel

sry, maar veiligheid is geen gezemel hoor.

ik vind de discussie hierover gezemel, veiligheid? Ga dan gewoon helemaal niet op een paard zitten...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:26

Djeez wat een stresskippen hier :') Je kan lullen als brugman, maar als zij geen cap op willen, doen ze gewoon geen cap op en gaan ze naar een ander. Het zijn volwassenen en ze kunnen zelf bepalen wat ze wel of niet willen.

Dat die knollies aan de kletter gaan... tsja... begrijpelijk, die van mij zijn ook niet erg gecharmeerd van camera's en microfoons. Het is nou ook niet zo dat ze in volle rengalop ondersteboven tegen de bakrand aanvlogen, ik denk dat iedereen hier wel eens op die manier er vanaf is gekletterd.
Niks aan het handje, beetje blauwe plekken, beetje mopperen, maar later lach je er om.

Ik heb me in ieder geval bescheurd om het filmpje :')

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:34

Toen er bij ons op de manege bnn'ers kwamen waren zij verplicht om met een cap te rijden en zij kregen zelfs nog voor alle veiligheid een body protector aan. Maar dit is zo onverantwoord , het had nog erger kunnen aflopen als ze op een hoofd waren gevallen. Stom, stom , stom, maar aan de andere kant vind ik het enorm grappig om te zien hoe die Herman en Wendy van hun paard vallen haha.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:38

acera1991 schreef:
Toen er bij ons op de manege bnn'ers kwamen waren zij verplicht om met een cap te rijden en zij kregen zelfs nog voor alle veiligheid een body protector aan. Maar dit is zo onverantwoord , het had nog erger kunnen aflopen als ze op een hoofd waren gevallen. Stom, stom , stom, maar aan de andere kant vind ik het enorm grappig om te zien hoe die Herman en Wendy van hun paard vallen haha.

Als je op de stoep loopt en je zwikt door je enkel kan je ook op straat terecht komen en overreden worden :=
In alles zit wel een gevaar, houd dat dan in dat we met een helm en bodyprotector op de stoep moeten gaan lopen?

Toegegeven, paardrijden is risicovol... maar om nu te zeggen 'als, misschien, wat als, maar'.... tsja.. het ging goed, dus waarom maken we er ons druk om?

Sjuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:39

De paarden doen naar mijn mening precies datgene waarom ze vluchtdieren genoemd worden, dat ze schrikken is een natuurlijke reactie. Denk dat de eigenaresse van het paard er niets aan heeft als iedereen hier moeilijk gaat doen over het feit dat er geen caps gedragen werden. Het zijn volwassen mensen, als zij zonodig zonder cap op een paard willen stappen, hadden ze dat zoiezo wel gedaan.
De paarden lijken me verder geen vlieg kwaad te doen :-)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:41

JessAndHope schreef:
Djeez wat een stresskippen hier :') Je kan banketstaaf als brugman, maar als zij geen cap op willen, doen ze gewoon geen cap op en gaan ze naar een ander. Het zijn volwassenen en ze kunnen zelf bepalen wat ze wel of niet willen.

Dat die knollies aan de kletter gaan... tsja... begrijpelijk, die van mij zijn ook niet erg gecharmeerd van camera's en microfoons. Het is nou ook niet zo dat ze in volle rengalop ondersteboven tegen de bakrand aanvlogen, ik denk dat iedereen hier wel eens op die manier er vanaf is gekletterd.
Niks aan het handje, beetje blauwe plekken, beetje mopperen, maar later lach je er om.

Ik heb me in ieder geval bescheurd om het filmpje :')

Hahaha precies men kan l*llen als Brugman of vliegen als Herman _O-

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:44

Ongelooflijk dom! Oud genoeg....misschien, maar zeker niet wijs. Hoe lief en betrouwbaar het paard ook voor de baas is, het blijft een loeisterk vluchtdier. En de baas van het paard is dom als hij/zij er iemand zonder cap op laat zitten die duidelijk niets van levende paarden weet en niet kan rijden.
Daarbij komt nog, dat Herman VEEL te zwaar is voor het paard. En dan dat geschreeuw....