Rieky Young op tv bij "Het zullen je ouders maar zijn"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Rieky Young op tv bij "Het zullen je ouders maar zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:08

Wellicht heet Bill wel naar zn vader..... ik weet niet meer of hij nou net voor of net na het overlijden van zijn vader geboren is. Dus niet zo oneerbiedig graag.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:11

Niet iedereen zal het hele verhaal kennen....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:17

klopt, maar dan nog, beetje respect mag best, jongen kan er tenslotte niks aan doen dat hij zo heet en zo lelijk is die naam nou ook weer niet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:29

Ik vind het leuke namen.

Tja denk dat veel kinderen van profwielrenners, atleten, F1 piloten, bekende internationale zangers, politiekers etc zouden wensen dat hun ouders wat minder met hun sport/werk bezig zijn en meer thuis. Denk dat de kinderen van personen als president Obama meer kunnen klagen dat ze hun ouders niet veel zien dan de kinderen van Rieky.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:30

Laat mij maar ruilen met die Bill *D

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:33

de één z'n droom, de ander z'n nachtmerrie...

als ik er aan denk ga ik wel even kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:19

cissy schreef:
Ik ga ook zeker kijken, zie Bill nog in zn mini-Wranglertje met dito laarsjes en mini Stetson door de stallen wandelen, leuk om te zien hoe hij nu is uitgegroeid.

Ik ken hem nog als mini-pooper-scooper bij een aldaar gehouden paardenveiling :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 12-10-11 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:24

cissy schreef:
Wellicht heet Bill wel naar zn vader..... ik weet niet meer of hij nou net voor of net na het overlijden van zijn vader geboren is. Dus niet zo oneerbiedig graag.

Word er eerlijk gezegd ook een beetje kriebelig van. Als iedereen nou eerst eens even de aflevering afwacht ipv hier met allerhande aannames te strooien.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:26

Volgens mij bedoelt niemand het naar naar de betreffende jongen hoor :)
En die naam, daar vind ik overigens ook niets mis mee. Maar volgens mij kent niemand dat verhaal wat jullie nu aanhalen?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:27

ik haal dat verhaal niet aan hoor, het ging me meer om het feit dat iedereen hier al vervelende dingen over respectloos, en te weinig aandacht van ouders etc neerzet, terwijl niemand nog de toon van de aflevering weet.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:53

Ben blij dat mn vader boekhouder was. Die had geen klusjes in het weekend.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:50

het enige wat ik hoop is dat westernruiters niet worden neegezet als een stelletje gekke cojboy-spelende losers.
want tja, laten we eerlijk zijn, daar gaan deze aflevering over algemeen wel over (goblins, hippy's enz).

en ik hoop dat ik nergens in beeld ben! die camera de hele tijd overal was zwaar irritant!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:13

Is Bill alweer 16!!! Ik heb zn vader heel goed gekend. Op dezelfde stal gestaan en heel wat lessen van hem gehad. Een toffe peer! Zn vader is veel en veels te vroeg overleden.

Het gebeurt best wel vaak dat het kind niet van de hobby/werk van de ouders houdt. Het is zo! Met dwang werkt het avereschts en wordt de haat voor de hobby/werk alleen maar meer.

Er zijn ouders die de keuze van hun kind accepteren en helaas zijn er ouders die het niet accepteren.

Een puber heeft andere dingen aan zn hoofd als hij niet geintresseerd is in dit geval het werk van zijn ouders. Misschien gaat hij het op een dag wel leuk vinden. De gene heeft hij wel doorgekregen, maar miss blinkt hij wel uit in een andere sport. Er is meer dan paardrijden! Kijk naar de zoon van Piet raymakers. Piet jr wilde voetballer worden en zie nu wat hij nu doet! Wie weet.....

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:15

RoyWiertz schreef:
Kan het wel begrijpen maar ik vind het respectloos naar zijn ouders toe.

Vind dit wel leuke stof voor een discussie.
Als je jouw stelling nu eens omdraait: Is het niet respectloos naar je kind toe om hem het gevoel te geven op de 2e plaats te komen?

Ik vind ook dat er een verschil zit tussen helpen c.q. een klusje voor je ouders doen en een groot deel van je eigen tijd aan de hobby/werk van je ouders moeten besteden. Zij hebben daar immers voor gekozen en ik denk dat een kind de vrijheid moet hebben om zijn/haar eigen keuze daarin te maken. Dat er een keer gedweild moet worden, onkruid gewied of gras gemaaid hoort bij de verzorging van je huis waar je samen in woont en dus ook samen zorg/verantwoordelijkheid voor draagt. Wordt je echter gevraagd om de stallen te mesten etc. ben je voor het bedrijf van je ouders bezig en daar zit volgens mij toch wel een erg groot verschil.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:28

LINDY_1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:57

ben wel benieuwd ga zeker even kijken op tv.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:20

RoyWiertz schreef:
ZarcoTje schreef:
Ik sluit aan :D
Wij, als paardenliefhebbers zullen er wel moeilijk in kunnen komen dat deze jongen het helemaal niet fijn vind het paardenwereldje ingesleurd te worden, aangezien wij zelf niets liever zouden hebben dan een wereldberoemde amazone als moeder :D
Maar ik snap 'm wel hoor, ikzelf moet echt niets van voetbal hebben terwijl mijn ouders (en dan vooral mijn vader) niets liever horen, doen of kijken :+
Gelukkig is mijn vader geen prof, anders zou ik me ook de haren uit de kop hebben getrokken uit miserie om dag in dag uit in die voetbalwereld te zitten :=

Zou 'm graag willen kijken ! Maar denk niet dat ik de zender hier op belgische TV heb :+

Gelukkig is je vader geen prof ? domdomdom, want als die 't wel was kon je je ieder paard kopen wat je je maar wenste !

En dat is echt het belangrijkste wat er is, dat je pa een duur paard voor je kan kopen als hij een prof is :roll:
Wees liever blij met je ouders als ze er nog zijn ongeacht hun beroep of jets dergelijks.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:42

Ik vraag me trouwens ook af in hoeverre Bill zelf contact heeft opgenomen met het programma. Even terugdenkend aan de goblinfamilie wat een "vreselijke" gezinssituatie leek, het allemaal gespeeld was en de problemen helemaal geen problemen waren.

Dus stel me eigenlijk voor dat er gevraagd is aan Bill of hij het wel eens vervelend vond dat,.......
nou ja en etc. Dat je dan zo'n verhaal eruit krijgt.
(maar ga natuurlijk wel lekker kijken voor een dagje uit het leven van young)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:46

Ik snap het wel.. Hij is niet anders gewend dan dat hij een bekende moeder heeft. Voor hem is zij niet 'de bekende Rieky Young', maar gewoon z'n moeder. Terwijl wij bijna last krijgen van groene monsters, haha.
Maar als jij als niet paardenliefhebber van hot naar haar wordt gesleept met die 'k*tknollen' en het nooit ergens anders over gaat, ja dan zou ik er ook algauw klaar mee zijn!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:02

Ik kan me het heel goed voorstellen....
Eigenlijk kom je als kind aandacht tekort en wordt er te weinig naar jouw behoeften gekeken.
Zelf heb ik de wedstrijdsport op een lager pitje gezet (tijdelijk helemaal gestopt) om er voor mijn kinderen te zijn.
Denk dat topsporters egoistische mensen zijn.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:36

ik ken hem nog als klein jochie....grappig, ik denk dat we eerst gewoon even moeten kijkenen afwachten hoe alles neergezet wordt!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:44

manubres schreef:
Ik kan me het heel goed voorstellen....
Eigenlijk kom je als kind aandacht tekort en wordt er te weinig naar jouw behoeften gekeken.
Zelf heb ik de wedstrijdsport op een lager pitje gezet (tijdelijk helemaal gestopt) om er voor mijn kinderen te zijn.
Denk dat topsporters egoistische mensen zijn.

Stevige uitspraak...

Dat jij jou keuzes maakt wil nog niet zeggen dat dat de juiste zijn.
Persoonlijk vind ik dat veel ouders tegenwoordig veel teveel rekening met de kinderen houden.
Dan valt het leven pas echt tegen wanneer er later op school/werk/maatschappij iets van je verwacht wordt of wanneer je iets 'tegen je zin' moet doen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:48

En Anky dr kinderen dan bijvoorbeeld?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:50

Ja dat ben ik voor een deel met je eens Manie. Ik hoor verschillende werkgevers klagen daarover dat de jongeren het tegenwoordig zo snel opgeven. ZE hoppen van job naar job.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:41

Dat jobhoppen werkt onze maatschappij toch in de hand? Je bent tegenwoordig nergens meer als je niet met 20 jaar al een lijst van werkgevers hebt gehad en een zak aan ervaring meeneemt :+