ze is nu 10 maar toch merk je wel echt dat ze draver is geweest.
ze kan wel galoperen hoor daar niet om maar toch.
leuk dat ze dit doen,
lijkt mij trouwens voor het merendeel van julie wel raar als je het niet kunt verstaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joolien schreef:Ik weet bij de stal waar ik heb gezeten dat de meeste de fokkerij in gingen, naar de handelaar(niet als recreatiepaard) of naar het buitenland, bijna geen een ging als rijpaard weg. Natuurlijk gaan er genoeg als rijpaard weg, maar er gaan er nog veel meer ergens anders naar toe bedoel ik daarmee te zeggen.
Ragdollcat schreef:Belachelijk dit: dat een prachtig jong dier zomaar voor 100 euro weg mag naar zulke handelaar en dan vraag je erom dat ie richting de slacht gaat.
Ik ben heel blij dat er mensen zijn die hem een kans willen geven en hem gaat opleiden/verzorgen.
En maar hopen dat ie t goed doet en anders krijgt ie alsnog een ander goed tehuis, dat is heel fijn.
NatasjavE schreef:Sorry..vertyping...ik bedoel recreatie paard. Beetje dressuur, beetje buitenrijden etc.
Eddy_Rocks schreef:Ja, zo kunnen ze elke week wel een paard redden. Heel leuk voor t beestje maar ze schieten er niks mee op. Elke week gaan er honderden weg, alleen maar omdat er nutteloos gefokt wordt. Tis idd maar t topje van de ijsberg...
Laura_x_ schreef:Dravers die niet snel genoeg zijn op de baan, gaan vaak weg als recreatiepaard. De slacht is alleen in bepaalde gevallen nodig. Als een draver niet snel genoeg is door een afwijking (iets inwendigs bijvoorbeeld), dan zullen er niet veel mensen zijn die staan te springen om het paardje er weer bovenop te helpen. En als je wel zulke mensen hebt, dan is het nog afwachten of de problemen later niet terugkomen. Ik zit zelf in zo'n situatie, ik vertel het even uit mijn visie.
Enkel in bepaalde gevallen gaan ze naar de slacht, vaak als men er niemand voor vindt. (gezonde of niet gezonde paarden) Zo zie ik het danMaar wees eerlijk, dit gebeurt ook met de niet-dravers. De realiteit is hard
Ingrid_V schreef:Help je daar op stal? Zo ja, vind je dat dan niet moeilijk met zulke vooruitzichten? Ik zou daar niet zo goed tegen kunnen denk ik. De ene dag heb je hem nog lekker in de hand, de andere dag is het einde verhaal.
Obelix_Luna schreef:veel dravers zijn klein dat maakt ze nog niet ongeschikt.
die van mij is trouewns wel groot voor een draver (1.63)
quartermoon schreef:funnyhorses schreef:Helemaal geen vlees meer eten en stoppen met het mega aantal fokken van alle dieren zou NOG beter zijn!![]()
helemaal mee eens stoppen met eten van vlees en stoppen met het mega fokken dat zou de wereld al beter doen
laura123456 schreef:Jemie , arme paarden in het begin van het filmpje zie je bij die draf-ding wedstrijd dat ze er gewoon mega hard op hun paarden slaan.
Gewoon voor een domme 1ste plaats , arm beest. Ik zal ook eens zo hysterisch op die man kloppen !
Malkesta schreef:laura123456 schreef:Jemie , arme paarden in het begin van het filmpje zie je bij die draf-ding wedstrijd dat ze er gewoon mega hard op hun paarden slaan.
Gewoon voor een domme 1ste plaats , arm beest. Ik zal ook eens zo hysterisch op die man kloppen !
Dit was in de jaren 80...ze laten id een heel oud en niet zo lekker filmpje zien van de Derby.
Iedereen wil de Derby winnen, toen en nu voor de eer en ja het geld...
Maar nogmaals zoals ze daar slaan, dat mag tegenwoordig absoluut niet meer!!