"Eigenaren doen makkelijker afstand van paard door crisis"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: "Eigenaren doen makkelijker afstand van paard door crisis"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:00

>;) nouja kijk zigeuners en roma is ook apart volk toch????????????

ik snap donders goed wat Wilma bedoelt op mijn vorige stallen liepen daar ook wat mensen van rond.
Ze zijn niet slecht voor hun paarden zeker niet maar horen eigenlijk geen paard te houden is leven boven hun stand waardoor ze zelf heel veel moeten laten om het te kunnen en onbewust zich anders gaan gedragen... zucht ik kan me niet verwoorden

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:04

Ik heb het woord elite niet in de mond gehad bij apart volk! Weer iemand die niet goed leest.
Het mag van mij wel wat beheerster/met meer fatsoen.Niet zo rond schreeuwen, of opscheppen, en aso doen of als je paard iets verkeerd deed helemaal in elkaar ranselen omdat hij niet goed luisterde

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:06

Maar goed het hoeft natuurlijk ook niet de spuigaten uit te lopen alla gooi... ik heb toevallig 2 paarden sta op een dure stalling maar ben zeker geen schooier maar absoluut geen elite. Paarden staan er top bij onder de duurste spullen (in de hoop dat ik maar 1x hoef aan te schaffen) maar als ik in de toekomst dus 100 euro meer stalling moet gaan betalen houdt het toch echt op.

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:08

miranda1967 schreef:
San72 het eerste deel van je reactie kan ik nog inkomen die leenmerrie had het nog zo slecht niet als jij dat zo verteld maar de merrie waar het embryo uitgespoeld wordt dan ? ik geloof niet het dit zo fijn is voor haar en dat het voor deze merrie ook fijn zou zijn als ze zelf een veulen zou mogen krijgen.
Het tweede deel van je reactie over borstelen dat dit ook aandacht is,als mijn man me nooit zou vertellen dat hij me lief vind en me streelt maar direct op me springt mis ik toch wel wat hoor

Wilma zei en bedoelde APART volk ,volk wat NIET tot de elite behoort ,ze probeert zich er nu mooi onderuit te kletsen omdat er zoveel weerstant is tegen haar uitspraak .

hahahaha! die vergelijking! paardrijden met sex... tsja...
wat de 1 lekker vindt, kan de ander wel verafschuwen,
het betreft wel een paard he, en geen mens...
een poetsbeurt voor een paard is ook herlijke aandacht,
denk niet dat het paard denkt ik ook van jou...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:12

tita schreef:

ik snap donders goed wat Wilma bedoelt op mijn vorige stallen liepen daar ook wat mensen van rond.
Ze zijn niet slecht voor hun paarden zeker niet maar horen eigenlijk geen paard te houden is leven boven hun stand waardoor ze zelf heel veel moeten laten om het te kunnen en onbewust zich anders gaan gedragen... zucht ik kan me niet verwoorden

Ik zie het probleem niet, wat is er mis met mensen die alles opgeven om hun paard te kostigen? Dat is toch alleen maar bewonderingswaardig?

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:14

Shetlandveulens voor 7 euro 50 zou best kunnen.
Daar zijn al jaren te veel van, en eerder nam je zo'n beestje wel eens mee, omdat ze wel grappig zijn en niks kosten.
Nu alles duurder wordt laat je dat omdat ook zo'n beestje zijn verzorging e.d. moet hebben.
En goede paarden naar de slacht, ik geloof het niet zo.
Als zo'n paard normaal zo'n 2000-3000 kost en dan nu voor een slachtprijs van 300 weg zou gaan, zou je hem ook te koop kunnen zetten voor 1000, en dan zijn er zat mensen die hem wel willen hebben.
Er is nog steeds veel vraag naar leuke paarden en pony's voor de recreatie, het buitenritjes hobbelen e.d., maar die zijn er nog steeds niet veel.
En ja sommige mensen vinden kruisingen wel leuk, en hebben niks met papieren.
Wat ik zie is dat die beestjes zonder papier maar superbraaf op buitenrit nog steeds grif verkocht worden.
Tenslotte zit een heel groot deel van paardrijdend Nederland niet in de M of Z, maar is het grotendeels alleen een beetje hobby.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:15

en dat doet alleen het aparte volk Wilma12 ? ik heb veel "rijke"dames hun paard af zien staan aan iemand die het paard wel even een lesje zou leren omdat ze dat zelf niet durfde..
Tita wanneer leeft iemand boven zijn stand als hij én goed voor zijn paard zorgt én daarvoor andere dingen laat om die droom waar te kunnen maken ? een merkje op hun kleding soms of geen bijpassend dekje ?
Ik vind dat je juist bewondering voor zulke mensen moet hebben die het maar mooi redden om een paard te mogen hebben en die ook nog goed verzorgen en dta ze zich dan anders gedragen dan de elite vind ik vele malen meer van menselijkheid betuigen dan diegene die zich meer voelen als een ander.
Vaak kun je bij deze mensen ten alle tijden binnenvallen en mee blijven eten en helpen ze je snachts uit de brand als je met pech langs de weg staat ,de rijken laten je meestal barsten .
Laatst bijgewerkt door miranda1967 op 29-09-11 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:17

san72 daar heb jij weer gelijk in haha

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:18

Het is mij duidelijk de meeste mensen hier leven duidelijk nog in de roze gekleurde wereld de pennywereld genaamd. Juist hierdoor komen er overschotten! 'ahh wat schattig zo'n veulen'

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:18

tita schreef:

paardenvolk is zowiezo ``apart`` volk... :o
maar t blijft een feit, je hebt paardenmensen, en mensen met paarden...
ieder doet t op zijn eigen manier, net als met kinderen opvoeden,
en niet iedereen kan het eens zijn met de ander,
ieder doet op zijn manier zijn best, en roeit met de riemen die men heeft,
schreeuwen hoort niet in de paardensport, en ook niet bij het opvoeden van kinderen,
toch doen we het allemaal wel eens, en hopelijk weten we dan ook weer dat het niet hoort...
en proberen we ons in te houden... en ja ook ik.... ook ik maak fouten,
en weet het donders goed, en doe mijn best om het allemaal goed te doen.
het valt niet altijd mee... :o

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:20

Miranda

Ik ken mensen meerdere die teren op de staat en dan wel paarden volpension houden >;) sorry hoor daar kan ik niet bij dat is leven boven je stand en teren op mijn zak.
Ja ik weet hoe ze aan hun geld kwamen en nee dat gaat je niks aan vertrouw me maar dat het niet legaal was.

Mensen die uit (bijvoorbeeld) de Tarwewijk (rotterdam) of Schilderswijk komen die na 2 lessen een eigen paard kopen en op stal net zo'n grote straat-taal uitslaan als in de wijk.

En dan hebben we nog het fenomeen tokkies.

Tevens "rijke" welgestelde mensen die denken dat ze alles zijn omdat ze geld hebben en zich er ook zo naar gedragen.

Dat soort mensen vermijd ik gewoon graag.

Maar daar ging het niet om dit is een ander topic maar paar mensen vallen over posten die verkeerd begrepen worden en ik ga me er mee bemoeien niet slim van mezelf.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:24

wilma12 schreef:
Het is mij duidelijk de meeste mensen hier leven duidelijk nog in de roze gekleurde wereld de pennywereld genaamd. Juist hierdoor komen er overschotten! 'ahh wat schattig zo'n veulen'

Overschotten hebben we zat, denk aan:

Mensen
Katten
Honden
autos
enz

overal hebben we overschotten van :D
De mens vernietigd de aarde wel , en heeft het ook zo gecreerd.
Laatst bijgewerkt door dynamiek op 29-09-11 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:25

De echte Paardenwereld is niet penny!
Jullie wijken nogal af van het onderwerp trouwens..

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:29

nee want de penny's zijn liever dan de elite ...
ik zit liever aan tafel bij een pennyfamilie als met een rijke familie !

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:32

miranda1967 schreef:

>;) nou dat weet ik niet hoor met penny's zoals ik ze hier en op stal sta kan ik geen gesprekken voeren maar met welgestelden, fatsoenlijke, opgevoede mensen wel en als ze rijk en gul zijn is het mooi meegenomen

Ik vind dat je erg door draaft ...alsof je je aangesproken voelt

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:33

tita schreef:
Miranda

Ik ken mensen meerdere die teren op de staat en dan wel paarden volpension houden >;) sorry hoor daar kan ik niet bij dat is leven boven je stand en teren op mijn zak.
Ja ik weet hoe ze aan hun geld kwamen en nee dat gaat je niks aan vertrouw me maar dat het niet legaal was.

Mensen die uit (bijvoorbeeld) de Tarwewijk (rotterdam) of Schilderswijk komen die na 2 lessen een eigen paard kopen en op stal net zo'n grote straat-taal uitslaan als in de wijk.

En dan hebben we nog het fenomeen tokkies.

Tevens "rijke" welgestelde mensen die denken dat ze alles zijn omdat ze geld hebben en zich er ook zo naar gedragen.

Dat soort mensen vermijd ik gewoon graag.

Maar daar ging het niet om dit is een ander topic maar paar mensen vallen over posten die verkeerd begrepen worden en ik ga me er mee bemoeien niet slim van mezelf.

en zo is het maar net....

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:34

tita schreef:
miranda1967 schreef:

>;) nou dat weet ik niet hoor met penny's zoals ik ze hier en op stal sta kan ik geen gesprekken voeren maar met welgestelden, fatsoenlijke, opgevoede mensen wel en als ze rijk en gul zijn is het mooi meegenomen

Ik vind dat je erg door draaft ...alsof je je aangesproken voelt

hahahaa! ja zo is het maar net!

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:34

Ag dat is jou idee, de echte paardenwereld is niet penny.
daar moet geld verdient worden handelaren en manege eigenaren moeten verdiend om te blijven bestaan!

Penny's vind jij die lief is hier te merken ook erg begripvol en veel inlevingsvermogen, na vooral in/voor zichzelf!

En reken maar dat er ook veel gemene spelletjes in omgaan momenteel om nog te kunnen blijven bestaan.

Er worden niet voor niks zoveel toppers verkocht, naar het buitenland, dit is veelal om te kunnen blijven bestaan!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:52

domosan schreef:
Toen ik mijn merrie 15 jaar geleden liet dekken, zei de hengstenhouder :"ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar 2 van de 10 merrie's die ik aangeboden krijgt, zijn de moeite waard om er mee te fokken, de rest is prut." Ik heb toen met eigen ogen gezien, dat er van alles gedekt wordt, dus dit probleem loopt al jaren.
Maar niemand doet er wat mee.

Maar jij kunt en mag niet voor mij bepalen of mijn merrie goed genoeg is. Gelukkig niet. En dat mag een hengstenboer ook niet. Wat in zijn ogen niet goed genoeg is, kan in de ogen van de fokker perfect zijn. En met het veulen hoeft niets mis te zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:56

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd die op de persoon gespeeld waren en/of off topic waren. Graag vanaf hier met argumenten op de inhoud van een bericht reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:57

Hou je het veulen de rest van je leven dan?
Of wil je hem als 4 jarige verkopen en er dan al zo 10x zoveel geld ingestoken hebben dan dat hij opbrengt? Het gaat om de kosten die je maakt in dit topic en dat er zooveel te veel paarden al zijn waarom dan lukraak wat aanfokken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:58

Allemaal leuk en aardig, maar er bestaan nog meer soorten paarden dan sportpaarden, de zogenaamde 'rommel' zag ik voorbij komen. Niet iedereen heeft sportambities, er zijn evengoed mensen die een paard voor ontspannende buitenritten hebben of mennen.

Elite of niet, als jij goed voor je paard zorgt dan is het een ander zijn zaak niet hoe dat gefinancierd wordt. Tevens is fatsoen geen criteria voor welgesteldheid, er zijn welgestelden die zich meer tokkie gedragen met hun paard dan iemand met 5 keer minder inkomsten. Wat ik idd wel storend vind, is dat iemand die zijn hand bij de staat op houdt, een paard heeft.

Persoonlijk vind ik dat mensen die voor de fun een veulen fokken, daar maar eens mee op moeten houden. Het plezier van het voortraject hoeft niet te prevaleren boven de uitkomst. Of je moet het veulen al zelf aan willen houden. Maar vooral in deze tijd gaan de meeste papierloze dieren of op transport of naar het slachthuis. Laten die mensen daar ook even bij stilstaan eer ze beginnen met fokken.

Wilma12, misschien bedoel je het niet zo, maar het lijkt er op dat je je er inderdaad aan het uitkletsen bent. Je hebt het over elite en apart volk, maar als ik in je profiel kijk, ben je 23 en student, wat heb je zelf al bereikt in het leven, dat je nu al zo op een ander neer kijkt?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:59

Ja Helaas, als ze zo doorgaan met de stallingsprijzen te verhogen, dan lopen er meer mensen weg naar een goedkoper stal of ze doen de paarden van de hand (verkopen of de slacht).

De slacht is nog het minst erg vind ik, want er wordt tenminste niet mee gerommeld, maar in 1 x gedood, maar het blijft erg natuurlijk maar wel het minste erg.

Ook als de stro en hooiprijzen omlaag gaan, gaan de stalhouders de prijzen niet verlagen, met als gevolg dat het gewoon te duur blijven.

Er moeten voorlopig niet te veel gefokt worden met de paarden en ponys als er geen vraag naar is.

Ik zie steeds meer dat er oudere/oude paarden en of paarden die wat mankeren en of schetlanders dat ze met spoed spoed spoed weg moeten, vaak zelfs gratis, dat is toch triest.

Zelf heb ik ook een paard maar die ga ik echt niet wegdoen, die blijft bij me tot aan zijn overlijden, dan maar desnoods naar een goedkoper stal, zonder buitenbak ofzo, want ik rij toch nooit in een rijbak maar lekker buiten en ook veel beter voor mijn paard en veel leuker ook. En of dingen ervoor laten zodat ik mijn paard kan onderhouden, maar ik kan het me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die het echt niet meer kan bolwerken, dat het echt niet anders kan en dat is ook erg voor deze mensen, dat ze hierdoor gedwongen afstand te doen van hun paarden.

Tijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:00

germie schreef:
domosan schreef:
Toen ik mijn merrie 15 jaar geleden liet dekken, zei de hengstenhouder :"ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar 2 van de 10 merrie's die ik aangeboden krijgt, zijn de moeite waard om er mee te fokken, de rest is prut." Ik heb toen met eigen ogen gezien, dat er van alles gedekt wordt, dus dit probleem loopt al jaren.

Maar jij kunt en mag niet voor mij bepalen of mijn merrie goed genoeg is. Gelukkig niet. En dat mag een hengstenboer ook niet. Wat in zijn ogen niet goed genoeg is, kan in de ogen van de fokker perfect zijn. En met het veulen hoeft niets mis te zijn.

Dat is, denk ik, ook het punt niet.
In deze tijd is het waarschijnlijk verstandiger om een veulen te fokken met de kans dat je het kunt verkopen mocht je het niet zelf willen of kunnen houden.
En niet met het idee dat het zo leuk is om je merrie een keer te laten dekken door een willekeurige hengst die toevallig voor handen is.
Het is triest dat er nu blijkbaar zoveel gezonde paarden geen nieuw huis kunnen vinden en naar de slacht gaan.
Het valt me trouwens wel op dat er heel veel jong spul te koop is en ook drachtige merries. Of was dat altijd al zo?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:02

germie schreef:
domosan schreef:

Maar die hengstenhouder is wel eerlijk en mag best mensen er op aanwijzen, vind ik zelf, want er worden zoveel maar raak en voor de fun gefokt. Ik vind het eigenlijk wel goed dat er mensen op aangewezen worden zodat ze nog eens goed over nadenken over het raak fokken, fokken is zo makkelijk maar ervoor zorgen voor het leven en houden ho maar, ze worden massaal afgedankt door de mensen die raak fokken.