Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mies schreef:Wat erg zeg! Hoe zijn ze eigenlijk tot stilstand gekomen? Want hoor volgens mij nog een klap als ze verder door galopperen?
XmissdaphX schreef:Jeetje, het zou je maar gebeuren...
Ik snap alleen niet hoe het hoofstel los kon raken??
Op het filmpje is hij er helemaal af, dan heeft hij ook nooit goedgezeten lijkt mij...
rommulus schreef:mijn complimenten van de menner van de tuiger !!!
geweldig gewoon dat beest raakt in de stress maar menner weet hem "prima" te houden (door goede controle en opvoeding)
petje af
verder is het natuurlijk verschrikkelijk
hoe is het verder afgelopen ? ook met de paarden ?
Hinke schreef:rommulus schreef:mijn complimenten van de menner van de tuiger !!!
geweldig gewoon dat beest raakt in de stress maar menner weet hem "prima" te houden (door goede controle en opvoeding)
petje af
verder is het natuurlijk verschrikkelijk
hoe is het verder afgelopen ? ook met de paarden ?
Goede opvoeding? Hoe kun je dat zo zien? Dat de menner het paard 'houdt' komt omdat de menner zo vlug was met reageren en meteen op zijn rem van de kar heeft gedrukt.
Dat heeft niks met opvoeding te maken (dan zou je ook kunnen zeggen dat de man met zijn friezen zijn paard niet goed heeft 'opgevoed', onzin natuurlijk, daar kun je niks over zeggen).
Het zag er echt akelig uit zeg, ik hoop dat de menner en de anderen het er goed van af hebben gebracht.
Dit is imo geen reden om dit soort dingen te verbieden. Aan alles is risicos verbonden, als je die allemaal wil uitsluiten kun je imo alleen nog maar binnen in huis blijven.. Straks worden alle mooie paardenevenementen, en ook alle ringsteekwedstrijden in de zomer, afgeschaft. Dat zou toch belachelijk zijn?
hanny_jelke schreef:denk wel dat het paard in bedwang wordt gehouden door de rem,
je ziet gewoon dat hij er achter aan probeerd te gaan.