Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
veulens schreef:ik controleer ieder avond voor ik ga slapen of alles er nog staat en dicht is. alleen je kan niks voorkomen.
want een slot op de hek mag eigelijk niet. want als er iets ernstig gebeurt moet er iemand bij kunnen. ( dit is een wet die vast gesteld is door de dierenbescherming)
je kan zoveel draaden en hekken plaatsen en stroom opzetten, maar je kan nooit voorkomen dat er iets gebeurt. ( het slopen van je hek, open zetten van je hek door bv. dronken jongeren enzovoort).
Kentaro schreef:Een hond of een kat kun je ook door een raam naar buiten halen in geval van nood!
veulens schreef:in nood kunnen onze katten naar buiten. wij hebben een luik. tevens kan je voor die dieren speciale stickers halen bij brandweer en gemeente dat je huisdieren heb, waardoor als er iets gebeurt de mensen ze kunnen reden.
en wat als jij je stal op slot heb en er en er breekt brand uit. en je bent er niet, dan kan niemand iets doen.
of weiland op slot en er ligt er 1 met koliek en jij bent er niet. kan niemand dat paard naar de kliniek brengen als het nodig is. dan weet je zeker dat je paard er niet meer is.
veulens schreef:kan, wij hadden in het verleden het ook. maar zijn er over aan gesproken door de dieren opsporings dienst. ik heb toen gelijk gebeld met de dierenbescherming en die bevestigde dat het niet mocht. vandaar dat ik die info weet.
veulens schreef:tevens kan je voor die dieren speciale stickers halen bij brandweer en gemeente dat je huisdieren heb, waardoor als er iets gebeurt de mensen ze kunnen reden.

Riezz schreef:geerke schreef:ik vermoed,aan de auto te zien,dat het paard niet meer leeft.
Wat een enorme klap is dat geweest zeg....goh.
hmm 2 baans weg volgens mij.. en gezien de schade, soort paard.. die kerel moet echt HARD gereden hebben....
Riezz schreef:geerke schreef:ik vermoed,aan de auto te zien,dat het paard niet meer leeft.
Wat een enorme klap is dat geweest zeg....goh.
hmm 2 baans weg volgens mij.. en gezien de schade, soort paard.. die kerel moet echt HARD gereden hebben....