Man zwaargewond na aanrijding met paard in Scherpenzeel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:36

Als het druk op de weg is (qua verkeer) is dat anders, maar hier rijdt 's avonds geen hond op de weg.
En dan houd ik echt wel met mijn snelheid rekening met evt overstekend wild.

En ik heb regelmatig dat ik alsnog een noodstop moet maken voor iets wat onverwacht oversteekt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:38

Kwestie van gezond verstand!!
Is nogal een verschil of je op de snelweg heel langzaam gaat rijden of op een donker weggetje midden in de nacht :P

veulens

Re: Man zwaargewond na aanrijding met paard in Scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:13

ben al een poosje aan het mee lezen hier. en heb tot nu niks geschreven.

even voor alle, dit is gebeurt en kan niemand iets van veranderen. of er opzet is of niet weet niemand.
toevallig weet ik wel omdat ik in de buurt daar woon, dat er geregeld dingen gebeuren. ons land is ook vaak open gezet s'nacht door onbekende. gelukkig hebben wij wel dat ze van de 1 stuk dan naar een ander stuk kunnen, dus niet de weg op.

ik controleer ieder avond voor ik ga slapen of alles er nog staat en dicht is. alleen je kan niks voorkomen.

want een slot op de hek mag eigelijk niet. want als er iets ernstig gebeurt moet er iemand bij kunnen. ( dit is een wet die vast gesteld is door de dierenbescherming)

je kan zoveel draaden en hekken plaatsen en stroom opzetten, maar je kan nooit voorkomen dat er iets gebeurt. ( het slopen van je hek, open zetten van je hek door bv. dronken jongeren enzovoort).

tevens mag ik er van uit gaan als ik auto rij, dat ik de snelheid mag rijden die toegestaan is.

ik zal wel overdags op een boederij weg me snelheid aanpassen. omdat je dan overstekende koeien tegen kan komen, maar s'nacht echt niet. want de boer slaap ook.

geld ook voor een woonerf. ik zal overdags stapvoets gaan rijden, omdat er kinderen kunnen spelen, maar geloof mij maar om 3 uur s'nachts spelen er geen kinderen buiten. en kan ik gewoon 30 rijden.

dit is al erg genoeg denk ik voor de eigenaar van de paarden, en denk ook wel een nachtmerrie voor ieder paarden eigenaar.

laten we hopen dat er een opzet was door iemand maar dat het gewoon een ongelukje geweest is wat niemand kan voorkomen.

want zowel de automobelist als de eigenaar van het paard zijn nu wel getekend voor hun leven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:21

veulens schreef:
ik controleer ieder avond voor ik ga slapen of alles er nog staat en dicht is. alleen je kan niks voorkomen.

want een slot op de hek mag eigelijk niet. want als er iets ernstig gebeurt moet er iemand bij kunnen. ( dit is een wet die vast gesteld is door de dierenbescherming)

je kan zoveel draaden en hekken plaatsen en stroom opzetten, maar je kan nooit voorkomen dat er iets gebeurt. ( het slopen van je hek, open zetten van je hek door bv. dronken jongeren enzovoort).

Die wet kende ik nog niet... waar kun je die terug vinden?
Mag je dan ook je huis niet op slot hebben als je dieren (honden/katten) binnen hebt zitten?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:25

Een hond of een kat kun je ook door een raam naar buiten halen in geval van nood!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:46

Kentaro schreef:
Een hond of een kat kun je ook door een raam naar buiten halen in geval van nood!

Gelukkig heeft de brandweer en politie altijd een betonschaar in de wagen liggen.
Ze knippen zo draden en kettingen door.

Maar mijn vraag is... waar staat dat het verboden is? Want ik heb de achterzijde van mijn weiland ook op slot. (er is daar geen toezicht en er loopt een fiets/wandelpad langs)

veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:49

in nood kunnen onze katten naar buiten. wij hebben een luik. tevens kan je voor die dieren speciale stickers halen bij brandweer en gemeente dat je huisdieren heb, waardoor als er iets gebeurt de mensen ze kunnen reden.

en wat als jij je stal op slot heb en er en er breekt brand uit. en je bent er niet, dan kan niemand iets doen.

of weiland op slot en er ligt er 1 met koliek en jij bent er niet. kan niemand dat paard naar de kliniek brengen als het nodig is. dan weet je zeker dat je paard er niet meer is.

sandycove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:50

Waar ik woon zijn vele hekken bij weilanden '' op slot''. Interessant, die wet..

veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 15:57

kan, wij hadden in het verleden het ook. maar zijn er over aan gesproken door de dieren opsporings dienst. ik heb toen gelijk gebeld met de dierenbescherming en die bevestigde dat het niet mocht. vandaar dat ik die info weet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:00

veulens schreef:
in nood kunnen onze katten naar buiten. wij hebben een luik. tevens kan je voor die dieren speciale stickers halen bij brandweer en gemeente dat je huisdieren heb, waardoor als er iets gebeurt de mensen ze kunnen reden.

en wat als jij je stal op slot heb en er en er breekt brand uit. en je bent er niet, dan kan niemand iets doen.

of weiland op slot en er ligt er 1 met koliek en jij bent er niet. kan niemand dat paard naar de kliniek brengen als het nodig is. dan weet je zeker dat je paard er niet meer is.

Maar waar staat het dat het verboden is je weiland op slot te doen?!

Bij veel mensen kun je geeneens de dam op komen (hek), is dit dan ook verboden?
Daarnaast zou ik niet blij zijn dat (onbekenden) mijn paard de trailer in duwen en wegbrengen.
Wat mijn paard ook heeft, een vreemde heeft dit niet te doen. De DA roepen is tot daar aan toe.

Maar het is toch makkelijk stelen? Zo van: "Wat doet mijn paard in jouw trailer?"
"Ik zag dat hij koliek had en heb toen mijn trailer gehaald om hem naar de kliniek te brengen..."

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:02

veulens schreef:
kan, wij hadden in het verleden het ook. maar zijn er over aan gesproken door de dieren opsporings dienst. ik heb toen gelijk gebeld met de dierenbescherming en die bevestigde dat het niet mocht. vandaar dat ik die info weet.

Ik kan je vertellen dat er geen wet is die het verbiedt je hek op slot te zetten.
De dierenbescherming gaat hier ook niet over... die heeft alleen een (dierenverwaarlozing) controlerende functie. Beboeten en in beslag nemen mogen ze niet.

Riezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:41

geerke schreef:
ik vermoed,aan de auto te zien,dat het paard niet meer leeft.
Wat een enorme klap is dat geweest zeg....goh.

hmm 2 baans weg volgens mij.. en gezien de schade, soort paard.. die kerel moet echt HARD gereden hebben....

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:02

Huertecilla schreef:
Twee lagen dikwandige pijp, verankerd in betonnen sokkels en drie lagen schriklint.
De deur is voorzien van een zware grendel met verzonken cilinderslot.

En hoe hoog is dat? Ik heb paarden in paniek over omheiningen zien spríngen namelijk...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:13

veulens schreef:
tevens kan je voor die dieren speciale stickers halen bij brandweer en gemeente dat je huisdieren heb, waardoor als er iets gebeurt de mensen ze kunnen reden.

oh ja?
Geweldig! Is mijn groostste angst, dat er brand uitbreekt als wij er niet zijn, en de honden en katten er niet uitkunnen...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:17

Riezz schreef:
geerke schreef:

hmm 2 baans weg volgens mij.. en gezien de schade, soort paard.. die kerel moet echt HARD gereden hebben....

Onzin! Je kunt aan de schade echt niet zien hoe hard deze meneer heeft gereden, een paard is als beton als je er tegen aan rijdt. Rijd eens met 50 tegen een muur? Je wilt niet weten wat er gebeurt (ik neem maar een muur, om hier nou een nóg een paard voor op te offeren...).

Edit: Ik heb de foto's nog een keer bekeken, de meeste schade die op de foto's zichtbaar is is veroorzaakt door de brandweer.
Laatst bijgewerkt door PussInBoots op 23-09-11 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:18

Riezz schreef:
geerke schreef:

Wel eens de schade gezien van een auto die met 50 tegen een boom rijdt?
Een paard is nu eenmaal een zwaar object.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:55

Joh ik had met 80 km per uur een vos onder de auto, dat gaf al schade..
Laat staan een dier wat ongeveer 30 keer zo zwaar is

birken187

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:37

Ik heb meegelezen en wilde eigenlijk niets plaatsen, maar gezien de berichten over 'hij heeft vast te hard gereden'...

Het is de schoonvader van een collega van mij. De man was 's ochtends op weg naar zijn werk en is in het donker een groep paarden tegengekomen. Hij heeft ze geprobeerd te ontwijken, maar heeft er 1 helaas toch geraakt. Deze is vol op zijn auto terecht gekomen.

Hij heeft niet te hard gereden, maar heeft klemgezeten in zijn auto, waardoor ze de auto open hebben moeten knippen.
Vandaar dat de auto er zo uit ziet. Op dit moment ligt hij nog in het ziekenhuis en is herstellend van een aantal gebroken ribben en en gebroken arm. Hij heeft geluk dat hij zelf bij kennis was en 112 heeft kunnen alarmeren anders had het heel anders kunnen aflopen.

Beetje jammer dat er gelijk conclusies getrokken worden zonder dat het hele verhaal bekend is.
Wel erg spijtig dat er bij dit ongeval een paard dodelijk verongelukt is. Hoe dit heeft kunnen gebeuren blijft gissen, maar gelukkig heeft deze man het ongeluk wel overleefd.