Eric van der Vleuten overweegt te stoppen met carriere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Eric van der Vleuten overweegt te stoppen met carriere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:37

Vind het nou niet zo aardig om haar naam hier openbaar neer te zetten.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:40

NatasjavE schreef:
Vind het nou niet zo aardig om haar naam hier openbaar neer te zetten.

Ik ook niet, vooral omdat je niet kunt bewijzen dat zij het is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:41

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:50

jeetje wat een val zeg wat een nare val kreeg er bibbers van

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 13:55

Wow, dat zag er zeker heftig uit! Die nek van het paard was ronduit naar om te zien, zijn ze beiden nog goed mee weg gekomen!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:16

Ooh bah..
Wat een nare val zeg..! :\
Die foto vorige pagina ook :oo
Ik hoop dat de schade bij beiden meevalt, en dat Eric toch (iig tot de OS) doorgaat met zijn carriere :j

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:25

Ik ben dan geen springruiter maar ik ben er van overtuigd dat het paard echt de schaduw als obstakel aanziet.
Eric zelf blijft namelijk mooi rustig afwachten om toe te rijden maar wordt volledig verrast.
gelukkig is het goed afgelopen, ik denk wel dat dit soort valpartijen juist een flinke deuk in je zelfvertrouwen geven want je kunt het volgens mij echt niet voorblijven dat dit gebeurt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:25

Ik zie het ook alsof het paard op de schaduw reageert, ik heb het filmpje een paar keer bekeken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:35

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal berichten verwijderd. Het is niet de bedoeling om hier namen te gaan noemen of te gaan speculeren welke naam er achter een Boktaccount schuil gaat. Graag vanaf hier weer on topic.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:39

Kan je wel vertellen dat zo'n val je niet in je koude kleren gaat zitten...
Ben zelf, zoals de meesten, best wel vaak gevallen en een van die vallen was vergelijkbaar met deze val, peerd compleet over de kop doordat ze te vroeg afging in een dubbel en vervolgens de balken meenam tussen haar voorbenen. Gevolg paard wilde dus echt niet fijn meer springen na die tijd.

En ik dus ook een poos niet meer :=

Nu was / ben ik geen topruiter en ook nooit geweest maar het maakt volgens mij geen ene donder uit of het een ruiterfout is of niet (waar ik het niet mee eens ben, zoals het eruit ziet). Je knettert gewoon in een split second die heel lang lijkt te duren compleet ondersteboven en je ziet een paard zo langs je neervallen, en da's heel heftig.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 14:46

Grr, ik kan het filmpje niet zien !

Btw, lijkt me ook niet raar als Eric wilt stoppen, hij is de jongste niet meer plus hij heeft nu ook gewoon zijn zoon die op topsport niveau presteerd. Kan me voorstellen dat hij z'n zoon bijvoorbeeld ook 200% wilt supporten etc.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:03

Wat een verschrikkelijk val. Dat ze haar nek niet gebroken heeft, ik vond het er vreselijk uitzien. Kan me voorstellen dat je dan even twijfelt of je wel wil doorgaan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:22

De val zag ik gisteren op tv, het was echt een rotgezicht, en de maaiende achterhoeven misten Eric maar net..
Eric had dubbel geluk: dat hij niet het paard bovenop zich kreeg, en dat hij geen trap kreeg... hij had makkelijk meerdere malen een trap kunnen krijgen.

Ik kan me levendig voorstellen dat hij zich nog eens achter de oren krabt hoe hij verder wil.
En dat het paard na de val toch zo redelijk liep... dat is ook geluk hebben, hopelijk is er geen inwendige schade.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:24

Moderatoropmerking:
En nogmaals een aantal berichten verwijderd. Graag stoppen met het speculeren over wie er achter een Boktnaam zit.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 15:33

Volgens mij geeft van der Vleuten heel duidelijk aan dat hij niet bang is geworden na de val, maar dat hij gewoon wil stoppen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 16:13

Wow.. dat zou best zonde zijn.
Hoop niet dat dit te maken heeft met de val die hij maakte.

Weet iemand toevallig hoe oud vdv is?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 17:40

Vaag, je mag wel een springruiter zwart maken op internet met verschillende ongefundeerde beschuldigingen, maar je mag niet de naam van degene die dat doet vermelden?
Typisch bokt....

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:32

Ik heb eindelijk het filmpje kunnen zien :D
Mij lijkt het ook dat Utascha het niet overziet door de schaduw, wss een samenloop van omstandigheden maar ik zie grote fout van Eric.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:50

Je ziet duidelijk dat Eric aan het wachten is en naar de sprong aan het rijden is. Heb het even vergeleken met Gerco, maar ook die komt een a twee galopsprongen voor de sprong iets naar voren met zijn bovenlichaam om ruimte te maken in zijn hand en op de rug van het paard, om het te kunnen laten springen. Dit zie je ook bij Eric, maar in samenwerking met de schaduw is dit een miscommunicatie voor Utascha geweest. Rot gezicht, zeker door de spartelende benen. Ze ligt klem door het zadel op haar rug, waardoor ze haar best doet weer om te draaien.

Welke beslissing er ook wordt gemaakt, ik denk dat het belangrijk is als hij eerlijk naar zichzelf blijft en kijkt wat er in het verschiet ligt. Sterkte met het besluit iig.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:55

@LuffB, inderdaad. Dat is wat ik ook zag.
Ik heb zelfs hier een paard op stal die ook over vlekken op de grond springt, gelukkig valt dat in het parcours mee.

Maar had Eric niet al een keer eerder verteld dat hij wss wou stoppen? Of ben ik nu in de war met een andere ruiter?
Al denk ik dat wanneer Eric stopt, dat hij niet gelijk stopt met paardrijden, ik denk eerder dat hij de èchte topsport bedoelt. Wat ik me kan indenken aangezien zijn zoon nu ook top presteerd op een jonge leeftijd en ik kan me voorstellen dat hij dat 200% wilt ondersteunen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:19

Volgens mij kunnen we nog lang door gaan over de oorzaak van deze val...

Ikzelf denk echter dat Eric ruiter genoeg is om een eventuele fout door hemzelf ook toe te geven. Hij hoeft het niet 'in de schoenen van Utascha te schuiven' als dat niet het geval is.

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:02

moelly schreef:
Weet iemand toevallig hoe oud vdv is?

48 dacht ik.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:06

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:40

Ik geef zeker niet het paard de schuld. Het paard heeft eigenlijk juist een super instelling, kijkt mee naar de hindernissen maar heeft in dit geval in samenwerking met ruiter teveel meegekeken. Kan altijd gebeuren en er is niets meer aan te doen dan er nog veel meer woorden aan vuil maken

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:13

Als je goed naar het filmpje kijkt zie je toch heeeeel duidelijk dat het paard over de schaduw vd hindernis wil springen en geen aansporing krijgt van de ruiter. Je ziet het paard ook beduusd kijken want ze weet zelf niet wat dr overkomt. Dus zeker geen ruiter fout!