Paarden doden verzwakte eend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:41

Adil schreef:
Wat moeten die fotografen en cameramannen die ergens in Afrika staan en zien dat een leeuw een zebra doodt doen dan...? :+

Aaaaaah, wat zielig, ik ga de arme zebra redden...!!! :')

Dat bedoel ik.. ik vraag me af of ik bij een groep jonge paarden inga om een eend te redden, zou wel vanaf de kant schreeuwen en misschien iets naar ze toe gooien, maar er bij ingaan? ik betwijfel het..
je loopt zelf teveel risico!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:59

jentel schreef:
Adil schreef:
Wat moeten die fotografen en cameramannen die ergens in Afrika staan en zien dat een leeuw een zebra doodt doen dan...? :+

Aaaaaah, wat zielig, ik ga de arme zebra redden...!!! :')

Dat bedoel ik.. ik vraag me af of ik bij een groep jonge paarden inga om een eend te redden, zou wel vanaf de kant schreeuwen en misschien iets naar ze toe gooien, maar er bij ingaan? ik betwijfel het..
je loopt zelf teveel risico!

Nou inderdaad, bij mijn paard hoef je dat niet te doen...die is dan zo in rage dat hij nergens meer op let...! In het gunstigste geval rent hij je omver...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:13

apart zeg.

ik kan me een soorgelijk topic herinneren. maar dan met een vos geloof ik.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:14

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:29

Het is me al vaker opgevallen dat paarden de neiging hebben om kleine dieren "te pakken".

Wij hadden ooit 2 jonge geiten en die werden op dag 1 al bijna vermoord door mijn haf die met zn stamp voeten er achteraan ging. Uiteindelijk werden ze gelukkig wel geaccepteerd en hoorde ze gewoon bij de kudde.
Het paard van mn vriendin heeft ooit een aantal kuiken plat staan stampen.

Ik kan me ook herinneren dat ik vroeger een plastic zak aan het touwtje van de longeerzweep had, maar als ik die over de grond liet slepen ging mijn haf daar ook achteraan en het "aanvallen".
Het zal toch in de natuur van paarden zitten, want dit hoor je heel vaak. Misschien zijn ze gewoon dodelijk-speels of is het een vorm van ongedierte bestrijding?

Het is in ieder geval wel sneu voor het eendje.

jentel

Re: Paarden doden verzwakte eend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:53

Maar aan de andere kant hebben we hier een volwassen herder en een klein hondje(klein ras)
Maar de paarden zijn fanatieker op de herder dan op het kleine hondje.
Lijkt wel dat ze de kleine accepteren.

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:54

_Amigo schreef:
funnyhorses schreef:
Nou zeg,het wel kunnen fotograveren maar niet ingrijpen? :(
Ik neem de paarden niks kwalijk maar dat diegene niks deed wel,walgelijk om gewoon te staan toekijken en dan plaatjes ervan te schieten! _-:(

Eend had het anders toch niet overleefd, als die eend niet kan wegvliegen als er paarden op af komen, dan is er iets mis met die eend.

Dus als iets toch binnen korte tijd gaat sterven hoef je niet in te grijpen bij zulke dingen??? Dus dieren
die bij de slacht staan en een trap ed krijgen.. maakt niet uit, ze gaan toch dood? Beetje stom..
Ookal gebeuren zulke dingen, als ik zoiets zie ga ik niet lekker aan de kant foto's staan trekken.

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 12:56

jeetje zeg! je gaat toch niet op je dooie gemak leuke plaatjes schieten van een eendje wat doodgemaakt wordt :oo ik zal meteen die wei in gegaan zijn...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:19

paatie schreef:
jeetje zeg! je gaat toch niet op je dooie gemak leuke plaatjes schieten van een eendje wat doodgemaakt wordt :oo ik zal meteen die wei in gegaan zijn...

Ja ja, dat zeg je nu....We pakken eens een verzwakt konijntje bij mijn paard in de wei en jij mag kijken....Ik denk niet dat je dat dan nog zo makkelijk zegt hoor....

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:30

Mn paardje wil in een humeurige bui ook wel eens mn hondje pakken. Maar dan heeft hij wel een pechdag want dan krijgt hij een ongelofelijke schop onder zn kont van me. _-:(

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:44

Ik sta hier niet verbaasd van te kijken. Het ene paard speelt en dolt en rent er alleen op af. Een ander paard gaat net een stap verder. Mijn KWPN-merrie trapt ook met de voorbenen naar honden en ik zie haar dit soort dingen dus ook rustig doen. Het is jammer voor de eend maar blijkbaar was die teveel verzwakt of beschadigd om zich uit de voeten te kunnen maken. En hier hebben de katten ook regelmatig muizen en die ga ik toch ook zeker niet redden. Deze eend zou ook niet te redden zijn geweest, je had hem alleen sneller dood kunnen maken. En tussen een joelende kudde ga ik ook niet als het niet noodzakelijk is.

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:08

Adil schreef:
paatie schreef:

Ja ja, dat zeg je nu....We pakken eens een verzwakt konijntje bij mijn paard in de wei en jij mag kijken....Ik denk niet dat je dat dan nog zo makkelijk zegt hoor....

tuurlijk is het niet makkelijk, maar om een dier nou aan zijn lot over te laten terwijl je het misschien nog zou kunnen helpen zou ik in echt een stuk moeilijker vinden dan dat je iets aantreft wat je liever niet ziet en je het tenminste probeert hebt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:28

CarpeDiemh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:02

trouwens volgesmij heb ik ooit in een documentaire gezien dat als een hengst ziet,ruikt(ofzoiets dat ben ik vergete) dat t veule niet van hem is gooit ie erook zolang mee totat t niets meer doet (hier spreek ik wel over wilde paarde) .

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:52

@pattie..Maar jij als paardenmens is bekend met paarden, ik denk als je niets van paarden weet ga je echt dat weiland niet in!
Maar dat houd niet in dat ik het diervriendelijk vind van de fotograaf om op zijn-haar dooie gemakt foto te gaan schieten.
ik zou ook proberen de paarden op andere gedachte te brengen maar erbij in? ik denk het niet..

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:51

Katia_L schreef:
_Amigo schreef:
Eend had het anders toch niet overleefd, als die eend niet kan wegvliegen als er paarden op af komen, dan is er iets mis met die eend.

Dus als iets toch binnen korte tijd gaat sterven hoef je niet in te grijpen bij zulke dingen??? Dus dieren
die bij de slacht staan en een trap ed krijgen.. maakt niet uit, ze gaan toch dood? Beetje stom..
Ookal gebeuren zulke dingen, als ik zoiets zie ga ik niet lekker aan de kant foto's staan trekken.

vind dat een beetje een rare vergelijking...
dat die eend dood gemaakt is door die paarden, is de natuur, hoe hard het ook klinkt.
als je een paard schopt die 'toch maar naar de slacht gaat' moet je zelf weten, dat kun je voorzijn.
stel mijn paard gaat een konijn achteraan gaat doet hij dat maar lekker, er zitten hier veel konijnen dus als ik weg ben pakt hij wel weer een andere.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:31

Mijn Haflinger gaat als ze thuis staat altijd achter de kippen aan, maar dit is eerder omdat ze haar eten komen stelen als ze haar voer krijgt :D. Ze pest ze echt wel maar is er tot nu toe nog niet op gaan staan.
Ik heb ook wel eens een dode, geplette mol teruggevonden in hun schuilstal... Maar dan kan alsnog door een ander dier gedood zijn evt...

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:35

Mijn paard gaat ook achter de hond aan als ie de bak/wei in komt :) hij zou denk ik hetzelfde gedaan hebben, hij joeg laatst ook een vogeltje van de rug van m,n andere paard.. alles binnen de wei hekken is van hem (geen enkel ander dier is daar gewenst)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 23:49

bij mij op stal trapte een keer een nerveus paard een kuiken dood perongeluk dacht ik al begin ik toch een beetje te twijfelen paard was erg zenuwachtig misschien wel door kip en kuikens die dat gewend waren maar dit paard dus niet dus piep finito. vond ik echt naar om te horen en later even vluchtig gekeken of er nog wat te redden was , niet dus.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 00:06

Uh ik zie dit gedrag vaak genoeg richting honden, maar dan kun je ingrijpen omdat je er bij staat. En stalkatten zijn te snel voor paarden.
Is paardengedragsweterschapper een beschermde titel? Denk haast van niet als ik dit zo lees.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 00:07

Maar in het voorjaar zitten de vogels op de rug van de paarden om haren te verzamelen voor hun huwelijks nestje.
En gezonde vogels zijn zo snel.
Maar mijn paardjes zijn kippen gewend.

http://www.mijnalbum.nl/Album=ECBPIIAT

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 05:45

Hoe cru het er ook uit ziet, ik vind dit gedrag niet meer dan logisch. In de natuur horen ze ook de kudde te beschermen tegen allerlei invloeden van buitenaf. Dan zullen ze ook niet rustig blijven terwijl er een 'indringer' gespot is. Die eend is ook afwijkend want normaal gesproken vliegen ze weg en nu blijft die zitten.

Voor de mensen die het nog niet snappen is het een goede tip om spirit te gaan kijken. Het is dan een poema i.p.v. eend maar hetzelfde principe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 06:13

De natuur is nog best hard... :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:01

funnyhorses schreef:
Nou zeg,het wel kunnen fotograveren maar niet ingrijpen? :(
Ik neem de paarden niks kwalijk maar dat diegene niks deed wel,walgelijk om gewoon te staan toekijken en dan plaatjes ervan te schieten! _-:(

Alternatief?
Als onbekende een kudde paarden inrennen om dan alsnog een ernstig verminkte eend de nek te moeten breken?

Dieren gaan vroeg of laat dood, get over it!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:06

Komt wel meer voor, mijn paard wordt woest als er iets op de grond sluipt wat op een slang lijkt, gaat hij eropaf en erop stampen. Zo ook weleens met katten, maar alleen als hij vrij is zoals in wei of in paddock.

Er zijn paarden die konijnen en of hazen pakken en ermee spelen.