Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik ben dan ook wel weer zo eerlijk om dat toe te geven.
Allegandra schreef:Hier een ruiter uit Hulst. En heb zelfs 2 dagen op die vestigingsdagen gestaan met de paarden.
Alles netjes op geruimd in een zak en thuis weggegooid.
Verder komen er dagelijks door st jansteen koetsen. Durf niet te zeggen of die allemaal poepzakken dragen.
xxsamm_x schreef:Ik krijg hier nu serieus zo'n punthoofd van..!
Ik woon in de gemeente Hulst en dan in Sint Jansteen waar idd geregeld wat paardenmest op de straat ligt.
Als ik wil gaan rijden met mijn paarden dan bevind ik me hoe dan ook altijd in de bebouwde kom, ookal wil ik in het bos gaan rijden of in de polder. Ik wil best de mest opruimen (na dat ik heb gereden), maar ik vertik het om een mestzak achter m'n paarden te hangen en ik ben ook niet van plan om een mestboy op m'n rug te binden, af te stijgen van m'n paard, m'n paard ergens vastbinden o.i.d. m'n mest vervolgens op te ruimen en ergens te dumpen in het gras BUITEN de bebouwde kom. Waar mensen zich druk over maken zeg... Je rijdt er 2x over met je autobandje en het is gelijk aan het wegdek...
Ik klaag toch ook niet dat alle grasveldjes altijd vol hondenpoep liggen?
Misschien een optie om dan maar op elke 100m een speciale prullenbak te maken waarin je je paard z'n drolletjes in kan doen.
Brainless schreef:@Inn
1 het wegdek wordt glad van de mest (vinden fietsers en scooter-/motorrijders niet leuk).
2 het trekt vogels aan waardoor bestuurders weer rare manoeuvres gaan uitvoeren om deze te ontwijken.
3 mest is niet na 1 regenbuitje weg. Hier ligt mest op de weg wat zelfs nu na al die regen nog niet weg is.
balloon schreef:Vraagje voor iedereen die vind dat ik de stront van mijn paard op moet ruimen:
Hoe krijg je dunne kak van het wegdek?
O ja, ik heb ook geen auto! Moet ik dan het hele stuk terug fietsen?
Besides, als je later terug komt is het al bijna weg omdat er al auto's overheen zijn gereden.
Nee hoor, ik vind kauwgum, plastic flesjes, snoeppapier, hondenstront op voetpaden en vele andere zaken veel meer vervuiling dan een beetje paardenmest op straat. Is echt wel binnen 24 uur verdwenen. Zeker met dit weer.

balloon schreef:Vraagje voor iedereen die vind dat ik de stront van mijn paard op moet ruimen:
Hoe krijg je dunne kak van het wegdek?
O ja, ik heb ook geen auto! Moet ik dan het hele stuk terug fietsen?
Besides, als je later terug komt is het al bijna weg omdat er al auto's overheen zijn gereden.
Nee hoor, ik vind kauwgum, plastic flesjes, snoeppapier, hondenstront op voetpaden en vele andere zaken veel meer vervuiling dan een beetje paardenmest op straat. Is echt wel binnen 24 uur verdwenen. Zeker met dit weer.
iana schreef:xxMaxx schreef:Paardenkak vergaat snel. Plastic duurt wel enkele decennia. Dus dan kan je beter een plastic flesje oprapen dan je eigen poepjes opruimen. Dit is niet schadelijk voor t milieu
Helemaal akkoord! En zeker niet op de weg, komaan zeg waar zijn we mee bezig?

xxMaxx schreef:Paardenkak vergaat snel. Plastic duurt wel enkele decennia. Dus dan kan je beter een plastic flesje oprapen dan je eigen poepjes opruimen. Dit is niet schadelijk voor t milieu