Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Re: Manege voor Gehandicapten door brand volledig verwoest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:08

volgens mij is er nix van op geweest.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:12

Klopt. Er was een item op Hart van Nederland, heb het niet helemaal gevolgd maar was geloof ik nog best uitgebreid. Zoiezo verschillende instructeurs aan het woord, en verschrikkelijke beelden van de overgebleven stallen en verwoeste spullen. Vooral veel emotie bij de instructeurs, onwijs zielig.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:19

Wat verschrikkelijk!
Hoe kunnen de klanten van deze geweldige manege dit ooit begrijpen!?
Hopelijk komt er snel een oplossing zodat er weer gereden kan worden. Godzijdank zijn er geen gewonden of doden en zijn de paarden gered .....ONTZETTEND VEEL RESPECT VOOR DEZE HELD!!!!

hopelijk word de echte dader snel gepakt en mag die snel heel hard gaan boeten voor deze verschrikkelijk laffe daad......

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:47

ik ben er vrijwilliger en help een dagdeel in de week op 't Hoefijzer, ben me kapot geschrokken toen ik het vanavond hoorde van een van de bestuursleden.

ben blij dat de paarden ongedeerd zijn en er geen persoonlijke ongelukken zijn geweest.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:51

Kijk, fijn dat er nu door de redder zelf het verhaal is gedaan. Begrijp ook totaal niet waarom er al zulke rare speculaties in dit topic werden geroepen, heb daar geen woorden voor en vind dat dan ook eigenlijk schandalig. Door zulke roddels/geruchten/speculaties/uitspraken wordt de gehele situatie alleen nog maar meer verwarrend.

Graphicnizor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:12

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:44

Oké oké, eerlijk is eerlijk. Mijn welgemeende excuses. Echter, dit is wat mij is verteld door degenen die er op dat moment ook daadwerkelijk bij zijn geweest. Maargoed, nu blijkt dus wederom dat ook dit niet altijd even waterdicht is. Stom van me, maar ik ben blij dat Graphicicnizor zijn eigen verhaal heeft kunnen vertellen hier. Daarnaast hoop ik voor jou Graphic..., dat je niet al teveel last heb gehad van negatieve reacties en dat de "buitenwereld" nu ook gaat zien dat je in wezen de 'good guy' bent.

En nu mag ik 100x opschrijven "ik mag nooit meer zomaar een verhaal overnemen van een ander..."

Graphicnizor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:23

Nou ik ben ook vanmiddag nog even bij de manege geweest om toch te vragen of ze niet wat hulp kunnen gebruiken.
Maar word bij de deur al geweigerd. ik moest maar niet zoveel contact opzoeken met de manege.
Dus ik droop maar weer af...
Ook toen ik vanmorgen opstond keken verschillende mensen naar mij alsof ik een moord had gepleegd. de mensen die normaal altijd vriendelijk naar me waren doen nu gewoon ronduit bot.
Ook reacties op destentor wijzen gewoon naar mij, een paar mensen die me opzettelijk zwart willen maken zit er ook bij.
De politie heeft me smorgens niet in de boeien geslagen maar meegenomen naar het bureau voor verhoring. Omdat ik me niet kon legitmeren werd ik ingesloten volgens wet ID.
Opzichzelf staand een logische actie. maar om 12 uur smiddags kwam de officier van justitie met een bericht dat ik werd verdacht van brandstichting en daarom nog langer werd vastgehouden.
Na een verhoor met 2 resercheurs is er uitgekomen dat ik niets met de zaak te maken had en dat dit ook aantoonbaar was omdat ik nog bezig was met mijn contacten uit de US en UK met teamspeak. En het gewoon niet mogelijk was dat ik de boel in de brand gestoken moest hebben.Ik zou niet weten waarom ik dit zou doen.
Ik heb totaal geen problemen met het hoefijzer. ik heb er jaren lang met plezier mijn werk gedaan.
En ik zie ook dat dit een enorme schok is voor de mensen die hier rijden/werken. Dus ook hun reactie naar mij is begrijpelijk.
De schade is ENORM en dan heb ik het echt niet over alleen materiele schade.
Via een officiele twitter bericht van de politie en een aansluiten bericht van destentor word gezegd dat ik als passant heb gehandeld en de paarden uit de stallen heb gehaald.
Ik WIL geen helden-status ik wil dat de mensen om me heen gewoon normaal tegen me doen en me niet zien als de dader. Ik heb gedaan wat ik dacht dat goed was zonder na te denken over eventuele gevolgen.
Ik blijf ook herhalen dat dit de eerste en laatste keer is dat ik zoiets doe. je krijgt er alleen maar problemen mee.
Ik ga zelf nog even kijken of ik mensen kan bereiken in de paardenwereld, want ik laat het hoefijzer niet met zoiets achter, en met mij staan er nog tig andere mensen achter het hoefijzer.
Dit is een serieuze kutactie van wie het ook heeft mogen zijn.
Een ding is duidelijk; het gaat om brandstichting en de dader mag van mij part echt lang lang de bak in.
Wat betreft mijn status, ik heb gisteren in de cel alleen maar geslapen, gisteravond om 6 uur vrij gekomen en om 10 uur lag ik weer te slapen, ik was en ben nogsteeds kapot! En mn benen doen gewoon zeer.
Dit is nog lang niet over, niet voor mij, niet voor de manege en zijn leden/vrijwilligers en dieren.
Het enige wat mij nog rest om te zeggen is dat ik hoop voor een voorspoedige herstel van de manege en de ruiters hun passie weer kunnen herstellen.

En meer ga ik er ook niet meer over melden, die wat vingertjes willen wijzen gaan hun gang maar. Ik ben serieus blij dat ik over een paar weken verhuis en geen boze blikken meer hoef te verwerken.
De mensen die me bedankten voor het redden van de paarden bedank ik voor hun steun, die ik dan weer afgeef aan het hoefijzer.

Graph

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:09

Ik hoop dat ze de werkelijke dader te pakken krijgen.

Knap dat je in je eentje de paarden eruit gekregen hebt. Persoonlijk zou ik eerst hulp gehaald hebben, maar da's achteraf gepraat waar je ook niks aan hebt.

Graphicnizor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:33

Dat heb ik geprobeerd maar niemand kwam met me mee, druk met kranten bezorgen.
En het vuur begon al aardig om zich heen te slaan dus moest snel handelen. gelukkig wist ik wel hoe de stallen eruit zagen, bij een andere manege weet ik ook niet of ik dit wel gedaan had

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:57

Meen je serieus dat er krantenbezorgers waren welke zich meer zorgen maakte om hun kranten dan om de levende have welke zich in het gebouw/stallen stond?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:11

Moderatoropmerking:
Hierbij wil ik jullie vragen om de "ik heb gehoord" berichten achterwege te laten. Alleen ervaringen uit de eerste hand zijn toegestaan op Bokt.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:12

Graphicnizor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:56

Ja stom genoeg wel! ik vind het ook zeer triest. ook een busschauffeur probeerde ik staande te houden maar die remde af en reed weer door.
Dus ja ik heb toen maar gedaan wat gedaan moest worden. daarna nog even snel naar Dik ( ritsaert ) gerend of hij de brandweer kon bellen. +/- 6 uur waren ze daar. heeft gewoon half uur geduurd

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 12:59

Maar wat deed je daar zo vroeg dan als ik vragen mag? Of loop je zelf ook kranten of iets dergelijks?

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:10

Dat staat in eerdere berichten al beschreven

Voor de mensen die hun steun willen betuigen:
Via de onderstaande link staan verschillende manieren om hun te steunen.
http://www.thoefijzer.nl/?page=steun
Zelf breng ik meestal (als ik mijn kledingkast uitgemest heb :D ) kleding er heen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:11

Jolien87 schreef:
Maar wat deed je daar zo vroeg dan als ik vragen mag? Of loop je zelf ook kranten of iets dergelijks?

Graphicnizor schreef:
onderweg naar mijn zonsopkomst timelaps en fotosessie kwam ik langs het hoefijzer en ondekte de rookpluimen uit de nok van het dak.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:18

Komt de zon al zo vroeg op?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 00:15

Graphicnizor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:09

Ja de zon is er vroeg bij :)

de zon komt boven de horizon om 6:51 die dag. maar voor de werkelijke zon opkomt zie je de lucht eerst nog eens paarsblauw kleuren en de sterren blijven staan voor de zonsopkomst.
Er waren ook een paar plukken grijze bewolking die kleuren dan helemaal paarsrood.
En dat wilde ik opnemen voor timelapse +/- 4 uur
Toen de politie en brandweer er eindelijk waren werd het al licht.
Ik kon de resercheurs zelfs vertellen wanneer de eigenlijke zonsopkomst was. dus was ook voorbereid.
Daarom was ik er dus zo vroeg.
Willen jullie ook de eigenlijke locatie weten? want ik merk nogsteeds dat mensen er teveel achter zoeken.

INTERVIEW en RECONSTRUCTIE
Ga binnenkort even kijken op nieuws.nl o.i.d. want ik word over een uurtje geinterviewd met een reconstructie.
Ik ben er ook een beetje beu van dat mensen nog steeds blijven wijzen.
Ook ben ik de hele dag uitgehoord door de politie en als ik er iets mee te maken zou hebben was ik niet dezelfde dag nog vrijgelaten!
sorry word een beetje geirriteerd, de meeste snappen dat vast wel!
Behalve dat ik heel graag hoefijzer wil steunen op welke manier dan ook ga ik ook met dat interview een aanbod doen voor het hoefijzer.
Iedereen oproepen in de paardenwereld om hun toch even bij te staan.
Ook al ben ik er nogsteeds niet welkom.
Deze hele brand is gewoon te tragisch voor woorden, voor de vrijwilligers en de ruiters is dit gewoon niet te behappen.
Hopelijk meld de dader uit zich zelf of pakken ze hem.
Ik heb 1 dag voor jan lul in de cel gezeten en gek genoeg intereseert dat me niet eens.
Als je nog meer vragen hebt, vraag ik get interview te bekijken als hij geplaatst word

Graphicnizor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:26

Zwolsnieuws.nl dus.
Ik ben ook klaar met al dat vertellen. zelfs dit interview is zwaar genoeg. om alles weer te vertellen in geuren en kleuren. vooral hoe de mensen van de manege reageren valt me erg tegen. Volgens de mensen die me interviewden werden er dingen gezegd die gewoon niet kloppen. maar wie ben ik nou om dat tegen te spreken toch? een alleen staande vent die gewoon gedaan heeft wat goed zou moeten zijn.
NIET DUS!
Dus ik ben er gewoon klaar mee.
Mijn account kan hierbij ook gedeactiveerd worden

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 11:12

Graphicnizor schreef:
Zwolsnieuws.nl dus.
Ik ben ook klaar met al dat vertellen. zelfs dit interview is zwaar genoeg. om alles weer te vertellen in geuren en kleuren. vooral hoe de mensen van de manege reageren valt me erg tegen. Volgens de mensen die me interviewden werden er dingen gezegd die gewoon niet kloppen. maar wie ben ik nou om dat tegen te spreken toch? een alleen staande vent die gewoon gedaan heeft wat goed zou moeten zijn.
NIET DUS!
Dus ik ben er gewoon klaar mee.
Mijn account kan hierbij ook gedeactiveerd worden

Ik kan het intervieuw nergens vinden, heb je ook een directe link?