Dummy behulpzaam bij inrijden van jonge paarden *video*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:52

Vudress schreef:
In dat geval kies ik voor een beest dat in paniek is.

Pardon?

Gwenn18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:53

haha wel handig idee als je er zelf niet op durft.

toch doe ik het liever zelf volgens mij duurt het al heel lang voordat je dat ding er op geknoopt hebt als ik dat zo zie.
en vind het zelf leuk om te doen af en toe beetje rodeo

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:53

Wij gebruiken dit zelf al jaren, vooral bij de wat drukkere paarden :D moet zeggen werkt perfect. Wel grappig om te zien dat ze dit nu op de markt brengen. Met een beetje boeren overall en stro en de rest uiteraard kom je een heel eind.

mimi123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:55

ik heb niet het hele filmpje gegeken want ik vind dit geldklopperij. Je kunt ook zelf een overall vullen dan ben je 10 euro kwijt.
dit is ok niets nieuws , word al jaren gedaan en de reden dat niemand hier eerder patent op heeft aangevraagd is omdat het niet werkt,
het moeilijkste van zadelmak maken is het moment dat je je been over de kont van het paard doet voor de eerste keer, als je eenmaal zit is het niet zo moeilijk meer en je kunt er 100 x een pop opzetten dan zul je toch zelf nog de eerste x je been erover moeten gooien. En geen een paard wat nog niet zadelmak is vlift zo lang staan zodat je op je gemak zon ding op zn rug kunt knopen, heb je een kant vast en als je paard dan in paniek gaat of gewoon aanloopt en zon ding hangt bij zn benen te bungelen dan heb je een veel groter probleem als dat je er een keer afgaat. En om springen aan te leren met zon pop is al helemaal belachelijk. Tegen de tijd dat ze gaan springen met iets of iemand op zn rug moeten ze zadelamk zijn en op zn minst stap draf galop kennen, waarom heb je dan nog zon pop nodig als ze dat al kennen? En als je ergens je paard in training zet zou ik ook niet blij zijn als een pop je paard rijd in plaats van de trainer waar je voor betaalt,

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:56

Wat een leuk filmpje van mijn bijrijder!
Ik moet hem/haar alleen iedere week brengen en halen, dat is wel een groot nadeel van deze bijrijder! :j

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:56

ponyparadijs schreef:
Vudress schreef:

Pardon?

Waarom zou je zelf wat willen vallen?

mimi123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:57

Vudress schreef:

Nooit zelf een paard zadelmak maken dan

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:59

Ik wil vooral waten wat die schimmel kost :+

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:00

mimi123 schreef:
Vudress schreef:

Zijn die al die paarden per definitie in paniek dan??

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:02

Johnnydepony schreef:
Ik wil vooral waten wat die schimmel kost :+

Inderdaad, wat een gaaf paard zeg :~

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:05

Wij hebben al jaren een 'Harry' :D Werkt prima voor de gevoeligere paarden en ze zijn al wat gewend voor ik erop ga.

haantje7

Re: Dummy behulpzaam bij inrijden van jonge paarden *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:07

Is het al 1 april !? hahaha !

corina21

hihi ik moest toch wel lachen om dat filmpje geweldig,
toch doe ik het liever zelf dan maar 14 dagen langer met grondwerk bezig zijn en een ontspannen paard dan een paard die in paniek maakt dat die weg komt.
inrijden moeten ze als leuk ervaren.

mimi123

mimi123 schreef:
Vudress schreef:

Zijn die al die paarden per definitie in paniek dan??

Nee die al die paarden zijn niet per definitie in paiek maar als je begint met zadelmak maken ben jij degen die de verantwoordelijkheid heeft over dat paard en natuurlijk moet je altijd voorzichtig zijn maar als je liever hebt dat je paard verongelukt dan dat je er zelf op gaat zitte n moet je er dus vind ik nooit aan beginnen.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:11

mimi123 schreef:
ik heb niet het hele filmpje gegeken want ik vind dit geldklopperij. Je kunt ook zelf een overall vullen dan ben je 10 euro kwijt.
dit is ok niets nieuws , word al jaren gedaan en de reden dat niemand hier eerder patent op heeft aangevraagd is omdat het niet werkt,
het moeilijkste van zadelmak maken is het moment dat je je been over de kont van het paard doet voor de eerste keer, als je eenmaal zit is het niet zo moeilijk meer en je kunt er 100 x een pop opzetten dan zul je toch zelf nog de eerste x je been erover moeten gooien. En geen een paard wat nog niet zadelmak is vlift zo lang staan zodat je op je gemak zon ding op zn rug kunt knopen, heb je een kant vast en als je paard dan in paniek gaat of gewoon aanloopt en zon ding hangt bij zn benen te bungelen dan heb je een veel groter probleem als dat je er een keer afgaat. En om springen aan te leren met zon pop is al helemaal belachelijk. Tegen de tijd dat ze gaan springen met iets of iemand op zn rug moeten ze zadelamk zijn en op zn minst stap draf galop kennen, waarom heb je dan nog zon pop nodig als ze dat al kennen? En als je ergens je paard in training zet zou ik ook niet blij zijn als een pop je paard rijd in plaats van de trainer waar je voor betaalt,

Wat lekker zwart wit weer.. Een goede voorbereiding is het halve werk. Bij ons is opstappen nóóit een probleem en staan ze gewoon lekker ontspannen tijdens het poetsen, opzadelen, opstappen, afstappen, Harry erop zetten en *klopt af* lopen ze ook van vrijwel begin af aan gewoon lekker ontspannen met mij erop.

Heb je zelf überhaubt wel enige ervaring met jonge paarden?

Die pop is er ook niet om een paard te trainen maar om het paard alvast te laten wennen aan het gewiebel boven op zijn rug. Onze Harry levert iig al jaren prima werk en we hebben tot nu toe elk paard -ook de 'speciale' beestjes- lekker ontspannen zadelmak gemaakt.

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:12

_O- hilarisch filmpje we hebben hier helemaal in een deuk gelegen.

Nu weer even serieus deze man is gewoon slim hij heeft het wiel niet opnieuw uitgevonden hij brengt het alleen op de markt waar anderen die dit al jaren gebruiken niet hebben gedaan, heel slim dus.
Ik denk dat hier zeker een markt voor is maar dan wel bedoelt voor grotere stallen ,niet als je een keer je paard je paard zadel mak moet maken.
En hij heeft nog gelijk ook waarom zou je je nek breken op lastige paarden.
En die dummy beweegt wel maar zit met z'n kont vast in het zadel dus hij geeft ook geen spanning.
kortom geniaal.

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:23

Ik zou niet meer bijkomen als ik zo een paard moest longeren! _O-

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:26

@justdjen mij kan je dan ook wel opvegen als ik zo zou moeten longeren :')
t spijt me dat ik t zeggen moet maar ik piste nog net niet in me broek van t lachen om dat filmpje :') ...

maar zoiets is ook zeer simpel zelf te maken en t word al gebruikt

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:27

De mensen die het hebben over de paarden die enorm in paniek raken door Dummy/Bob/Harry -geef het beestje een naam-, in zo'n geval is het paard ook niet goed voorbereid. Als het paard eerst rustig aan het longeren gewend is, de stemhulpen goed kent en lekker ontspannen vwnw loopt, dan aan zadel en hoofstel gewend is en ook daar lekker vwnw loopt, als je kunt op- en afstappen op een rustige manier (met een beetje ervaring en handigheid kun je ze dit allemaal veilig aanleren) en dan gaat Dummy/Bob/Harry erop, dan zijn 9 v/d 10 op hooguit een klein beetje spanning na hartstikke braaf en kijken nergens van op!! We hebben pas één keer meegemaakt dat een paard echt moeite had met Harry maar ook die is super lief afgeleverd op rustige manier en loopt inmiddels ZZlicht ;)

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:29

Het lijkt me voor sommige paarden echt een oplossing.
Maar het is niet een oplossing voor alles.
Zo zie ik het. *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:30

justdjen schreef:
Ik zou niet meer bijkomen als ik zo een paard moest longeren! _O-

Idd,en dan vooral als je bak goed zichtbaar is vanaf een (grote) weg :')
Lol,maar wij gebruiken Bertus al langer,vooral om pony's extra bomproof te maken,Bertus zit vaak op mijn Shetlander (Shet vind het niet erg,die had uitgevonden hoe ze de benen van Bertus kon openen om lekker te gaan eten :') )

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:33

Ik sluit me aan bij solvej

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:35

Ik zeik in mijn broek van t lachen... Hij mag wel eens wat zitlessen nemen! De gemiddelde beginner zit nog stiller... En dan in die galop :D.. denderend suc6! Nee doe het toch liever zelf of niet en laat het over aan de mensen die het beter kunnen..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:38

op mijn werk hebben we ook een pop,
jan heet hij
maar wel alleen voor de echt gekke paarden

elsjebelsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:40

Errug grappig :D