Via via bereikte mij het bericht dat er een item op dit forum gewijd was aan dit specifieke ongeval. Na het lezen hiervan heb ik mij uit boosheid over het gebrek aan respect en alle speculaties, speciaal voor dit bericht laten registreren als gebruiker van dit forum die speculaties en andere onjuistheden uit de wereld te helpen. En voor alle duidelijkheid, voordat daar ook weer over gespeculeerd gaat worden: ik kende de amazone (en haar familie) persoonlijk!
Verder kunnen hulpverleners, assistent hulpverleners, enzovoorts, ook wel eens missers maken in hun waarneming bij de snelheid waarin dingen plaatsvinden tijdens een hulpverleningsactie. En wanneer dit soort (soms dus ook onjuiste) informatie uit privé gesprekken op een forum als dit 'gedeponeerd' wordt, met allerlei speculaties tot gevolg, kan dat onnodig kwetsend en verdriet vergrotend zijn voor vrienden en familie die hier van op de hoogte gesteld worden!
En ja, de familie zou dit makkelijk kunnen lezen en ter ore komen, de amazone in kwestie was namelijk Nederlandse.....!
Dus maar even klinisch op een rijtje:
- Ze was dus Nederlandse
- Ze was een zeer ervaren ruiter
- Ze was een ruiter met een enorm groot verantwoordelijkheidsgevoel voor mens en dier
- Ze droeg een cap
- Ze droeg een bodyprotector
Persoonlijk zal ik haar gezin en de familie niet op de hoogte stellen van het feit dat hier op dit forum op deze manier aandacht aan besteed is/wordt. Zij hebben een ongelofelijk zware tijd, en bij het moeten gaan leren leven met dit verlies kunnen zij dit soort dingen niet gebruiken!
V.w.b. de cap en protectie discussie zou ik iedereen dus vriendelijk doch dringend willen vragen om dit in een daarvoor bestemd topic te doen.
Tot slot zou ik iedereen, of wie zich daar op aangesproken voelt, willen stimuleren om voortaan eerst eens na te denken over wat je wilt opschrijven, voordat er uit 'spontaniteit' of 'impulsiviteit' weer eens iets uit de digitale pen rolt....! Want niet alleen het wel of niet dragen van een cap heeft te maken met verantwoordelijkheid dragen voor je acties en dus ook de consequenties die dit voor jezelf en anderen zou kunnen hebben...