Amazone valt van paard en loopt schedelbasis fractuur op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nazran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:20

Via via bereikte mij het bericht dat er een item op dit forum gewijd was aan dit specifieke ongeval. Na het lezen hiervan heb ik mij uit boosheid over het gebrek aan respect en alle speculaties, speciaal voor dit bericht laten registreren als gebruiker van dit forum die speculaties en andere onjuistheden uit de wereld te helpen. En voor alle duidelijkheid, voordat daar ook weer over gespeculeerd gaat worden: ik kende de amazone (en haar familie) persoonlijk!

Verder kunnen hulpverleners, assistent hulpverleners, enzovoorts, ook wel eens missers maken in hun waarneming bij de snelheid waarin dingen plaatsvinden tijdens een hulpverleningsactie. En wanneer dit soort (soms dus ook onjuiste) informatie uit privé gesprekken op een forum als dit 'gedeponeerd' wordt, met allerlei speculaties tot gevolg, kan dat onnodig kwetsend en verdriet vergrotend zijn voor vrienden en familie die hier van op de hoogte gesteld worden!
En ja, de familie zou dit makkelijk kunnen lezen en ter ore komen, de amazone in kwestie was namelijk Nederlandse.....!

Dus maar even klinisch op een rijtje:
- Ze was dus Nederlandse
- Ze was een zeer ervaren ruiter
- Ze was een ruiter met een enorm groot verantwoordelijkheidsgevoel voor mens en dier
- Ze droeg een cap
- Ze droeg een bodyprotector

Persoonlijk zal ik haar gezin en de familie niet op de hoogte stellen van het feit dat hier op dit forum op deze manier aandacht aan besteed is/wordt. Zij hebben een ongelofelijk zware tijd, en bij het moeten gaan leren leven met dit verlies kunnen zij dit soort dingen niet gebruiken!

V.w.b. de cap en protectie discussie zou ik iedereen dus vriendelijk doch dringend willen vragen om dit in een daarvoor bestemd topic te doen.
Tot slot zou ik iedereen, of wie zich daar op aangesproken voelt, willen stimuleren om voortaan eerst eens na te denken over wat je wilt opschrijven, voordat er uit 'spontaniteit' of 'impulsiviteit' weer eens iets uit de digitale pen rolt....! Want niet alleen het wel of niet dragen van een cap heeft te maken met verantwoordelijkheid dragen voor je acties en dus ook de consequenties die dit voor jezelf en anderen zou kunnen hebben...

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:16

Nazran, ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Er zitten hier op dit forum nou eenmaal veel mensen van de cap politie die bij elk ernstig ongeval al beginnen te schreeuwen en piepen over verantwoordelijk gedrag. Ik snap dat dat voor nabestaanden erg moeilijk is om te lezen. Dit heeft natuurlijk wel vaak te maken met een gebrek aan informatie (waarmee ik het totaal niet goed probeer te praten hoor)

Daarnaast vind ik het wel jammer dat de tientallen steunbetuigingen blijkbaar geen indruk maken. Want hoe je het of went of keert, iedereen hier vindt het geen wat gebeurd is vreselijk en wenst alle nabestaanden veel sterkte.

Nazran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:40

Debbie, dankjewel voor je correcte reactie. Het jammere in dit soort situaties is altijd dat de goeden, en dan in dit geval de steunbetuigingen, onder de 'kwaden' moeten lijden. Die steunbetuigingen zouden absoluut heel fijn kunnen zijn voor nabestaanden; het vervelende is echter dat wat mij is overkomen bij het lezen, hen ook kan gebeuren en dat is iets wat we toch willen (proberen) te voorkomen. Triest maar helaas waar: meestal blijven de eerste, in dit geval helaas de minder prettige, reacties van met name pagina 1 en 2 hangen en overschaduwen dan de rest.

V.w.b. het gebrek aan informatie: daarin ben ik dan van mening dat, wanneer dat het geval is, mensen eerst even mogen nadenken over hoe en wat ze schrijven en de mogelijke gevolgen daarvan voor wie dan ook, en vooral bij dit soort onderwerpen. Bij gebrek aan informatie, in welke situatie dan ook, zou je eerder terughoudendheid/voorzichtigheid mogen verwachten i.p.v. vooronderstellingen of aannames. Een stevige misser is dan zo gemaakt en die zijn meestal wat minder makkelijk weer te corrigeren.

Nogmaals bedankt voor je reactie en je begrip, de sterkte en het medeleven zullen ze allemaal heel hard nodig hebben. Ze was in alle opzichten een mooi mens met een enorm groot hart en haar verscheiden laat een grote leegte achter.

Benfan

Re: Amazone valt van paard en loopt schedelbasis fractuur op

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:58

Het probleem met dit soort berichten is dat iedereen zichzelf en zijn manier van doen begint te verdedigen.Het internet geeft ons een fake gevoel van veiligheid, en maakt mensen gewoon asocialer. Ik ben een lid van de cap-politie (dit na een ongeval van mijn kant) dat geef ik eerlijk toe, dat schuif ik ook niet onder banken of stoelen. Mijn reactie op de eerste pagina was dan ook niet erg tactvol. Maar wel hoe ik over zulke situaties denk, mij was het idee te illustreren hoe onontkoombaar deze tragische gevallen zijn. ik wou dan daar ook mijn excuus voor aanbieden ik had iets beter moeten nadenken over hoe ik mezelf wou verwoorden. Het is heel makkelijk om enter te drukken. Hoe tragisch ook, het overleden van zo'n bijzondere vrouw Nazran is ook een voorbeeld voor ons ruiters dat er altijd wat kan gebeuren. Zij was zo verstandig zichzelf te beschermen van zulke gevaren maar helaas mocht dat niet baten.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:16

Respect Nazran voor jou dat je hier reageert!

En Benfan :j een fijne reactie van jou kant!