Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:03

gummie schreef:
Pas nu Uthopia scoort, is Metall ineens interessant?

Dat is toch logisch? Als een paard het goed doet, komt er belangstelling voor. :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:03

Michael1104 schreef:
alsof iemand als sjef en anky interesse hebben in dezelfde paarden als PS.

Reken er maar niet op dat dit ineens na het EK bedacht is hoor.

Nee, maar het is ook, waar ben je naar op zoek? Naar paarden, die nog onbekend zijn, maar wel 80% kunnen lopen of naar paarden die al wel bekend zijn en 80% kunnen lopen.
Naar mijn idee zoeken zijn naar de eerste en PS, als het om sportpaarden gaat, dus even niet als dekhengst, naar de 2e.
Momenteel heeft PS meer succes, dat kun je niet ontkennen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:04

Lovely schreef:
Met dat verschil dat PS niet bang is om paarden te kopen waar we alles van weten en Anky liever een paard heeft zonder openbare geschiedenis.

Hier doel ik op!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:04

Zooist schreef:
gummie schreef:

Dat is toch logisch? Als een paard het goed doet, komt er belangstelling voor. :j

Uthopia was altijd al een goed paard.... En Metall heeft al vele nakomelingen. Het is niet Uthopia, maar Metall die nu wordt aangekocht. Dat Uthopia wordt erkend, vind ik logisch. Dat Metall wordt gekocht minder. Zo logisch vind ik het niet. (sorry, typefoutjes even hersteld... :+ )
Laatst bijgewerkt door gummie op 24-08-11 12:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Ema15

Re: Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:05

En geloof het of nier Sjef weet wel wat hij doet hoor!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:07

kleinvosje schreef:
Ik word een beetje moe van de hebzucht van meneer Schockemöhle. Alles wat een beetje presteert, of potentie heeft, vertrekt naar zijn stal. In dit geval zal Metall misschien niet helemaal verhuizen, maar toch...

Tja... in voetballand is het heel gewoon dat alles wat een beetje kan voetballen door grote buitenlandse clubs wordt gekocht.
En het is nog steeds zo dat een eigenaar niet verplicht is om te verkopen ;)

Michael1104

Tendance schreef:
Michael1104 schreef:
alsof iemand als sjef en anky interesse hebben in dezelfde paarden als PS.

Reken er maar niet op dat dit ineens na het EK bedacht is hoor.

Nee, maar het is ook, waar ben je naar op zoek? Naar paarden, die nog onbekend zijn, maar wel 80% kunnen lopen of naar paarden die al wel bekend zijn en 80% kunnen lopen.
Naar mijn idee zoeken zijn naar de eerste en PS, als het om sportpaarden gaat, dus even niet als dekhengst, naar de 2e.
Momenteel heeft PS meer succes, dat kun je niet ontkennen.

waarmee heeft PS meer succes?

Tendance

Scandicnr1 schreef:
En geloof het of nier Sjef weet wel wat hij doet hoor!

Dat wacht ik af! Tot nu toe zien we er op dit moment niet heel veel van.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:09

Wat een domme reacties hier zeg. Die Schockemohle verkoopt gewoon goed zaad en dat heeft dit paard, waarom zou hij dat paard dan niet kopen?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:09

Michael1104 schreef:

De handel in paarden. Niet alleen wat er in het nieuws te lezen is, is wat PS doet.
Deze man is al jaren een begrip in de paardenhandel. Hij is daar dan ook al jaren succesvol. Al lang voordat Sjef in beeld kwam.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:10

gummie schreef:
"]
Zooist schreef:

gummie schreef:
Uthopia was altijd al een goed paard.... En Metall heeft al vele nakomelingen. Het is niet Uthopia, maar Metall die nu wordt aangekocht. Dat Uthopia wordt erkend, vind ik logisch. Dat Metall wordt gekocht minder. Zo logisch vind ik het niet. (sorry, typefoutjes even hersteld... :+ )

Toen Totilas 'bekend' werd ging Gribaldi ook steeds meer dekken..... mensen gaan toch naar alternatieven zoeken.

Ik heb ook tig taalfouten maar ben beetje woordblind soms.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:10

Bloodymary schreef:
Wat een domme reacties hier zeg. Die Schockemohle verkoopt gewoon goed zaad en dat heeft dit paard, waarom zou hij dat paard dan niet kopen?

Inderdaad en waarom zou hij hem eerder gekocht hebben? Niet verstandig, want toen leverde hij nog niet voldoende op.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:12

Tendance schreef:
Michael1104 schreef:

De handel in paarden. Niet alleen wat er in het nieuws te lezen is, is wat PS doet.
Deze man is al jaren een begrip in de paardenhandel. Hij is daar dan ook al jaren succesvol. Al lang voordat Sjef in beeld kwam.

haha alsof je die 2 met elkaar kan vergelijken. PS heeft misschien wel 5000 paarden.

Sjef heeft op het afgelopen EK wel meer succes gehad dan PS dus ik snap je punt niet echt.

Tendance

Plus als je Utopia koopt, dan heb je, als je tenminste niet van inteelt houdt, een bloedlijn minder waarbinnen je kunt fokken, dan als je Metall koopt. Je hebt dan dus nog meer wegen om in te investeren.

Dekloktikt

Donja schreef:
rowo schreef:
Van wie wat Metall hiervoor? Met andere woorden: van wie hebben ze um gekocht?

Gebroeders Brouwer (http://www.stalbrouwer.com)

EN stal bolderman ;)

@ janderegelaar: hoe weet jij wat voor prijskaartje er aan metall hangt? ;) misschien dat voor shockemohle niks duur is maar dat betekent niet dat het een klein prijsje is natuurlijk..

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:13

Sjef en PS hebben totaal verschillende belangen :j

Sjef zoekt topsportpaarden

PS zoekt paarden waar hij geld mee kan verdienen via de dekdienst. Sport is bijzaak en wordt gezien als promotie voor de hengst.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:14

Michael1104 schreef:
Sjef heeft op het afgelopen EK wel meer succes gehad dan PS dus ik snap je punt niet echt.

Dus heeft hij meer succes? Sjef niet hoor, die is misschien coach, maar Parzival? daar is niets van hem bij.
Ik blijf erbij, dat PS succesvoller is dan Sjef.
Toot is dan wel geen Europees Kampioen, maar staat nog altijd hoger, dan de paarden van Sjef en Anky.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:14

Citaat:
Toen Totilas 'bekend' werd ging Gribaldi ook steeds meer dekken..... mensen gaan toch naar alternatieven zoeken.

Zo had ik er nog niet over nagedacht..... Ik vind 1 uitschieter zoals Uthopia niet een reden om ineens flink met Metall te gaan dekken. Ik zou kiezen voor een hengst die structureel goede paarden geeft. Als Metall meerdere goede nakomelingen heeft, dan zou dat voor mij de reden zijn ermee te gaan dekken. En volgens mij heeft Metall die ook. Dus waarom nu ineens die belangstelling door 1 goed paard? Maar begrijp wel hoe andere mensen redeneren. Net als in geval van Totilas hopen mensen ook allemaal ineens op een briljant paard van Gribaldi. Gribaldi is echter niet veranderd, evenals Metall.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:16

Plus dat PS nu een aantal heel goede dekhengsten op naam heeft staan, Sjef iig niet zulke goede.
PS handelt onwijs veel in paarden, dat hij er zoals jij zegt 5000 heeft en kan hebben, dat zegt toch al genoeg over zijn succes....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:17

gummie schreef:
Citaat:

Zo had ik er nog niet over nagedacht..... Ik vind 1 uitschieter zoals Uthopia niet een reden om ineens flink met Metall te gaan dekken. Ik zou kiezen voor een hengst die structureel goede paarden geeft. Als Metall meerdere goede nakomelingen heeft, dan zou dat voor mij de reden zijn ermee te gaan dekken. En volgens mij heeft Metall die ook. Dus waarom nu ineens die belangstelling door 1 goed paard? Maar begrijp wel hoe andere mensen redeneren. Net als in geval van Totilas hopen mensen ook allemaal ineens op een briljant paard van Gribaldi. Gribaldi is echter niet veranderd, evenals Metall.

nee, maar zoals je al zegt... Er zijn mensen, die wel zo denken en daar wordt natuurlijk op ingespeeld.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:18

Zooist schreef:
Sjef en PS hebben totaal verschillende belangen :j

Sjef zoekt topsportpaarden

PS zoekt paarden waar hij geld mee kan verdienen via de dekdienst. Sport is bijzaak en wordt gezien als promotie voor de hengst.

Inderdaad! Appels met peren vergelijken....

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:18

Tendance schreef:
Plus dat PS nu een aantal heel goede dekhengsten op naam heeft staan, Sjef iig niet zulke goede.
PS handelt onwijs veel in paarden, dat hij er zoals jij zegt 5000 heeft en kan hebben, dat zegt toch al genoeg over zijn succes....

zij hebben een totaal andere beroep dus je loopt echt appels met peren te vergelijken...

als jij aantallen paarden als succes bestempelt dan houdt mijn discussie met jou echt op.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:19

gummie schreef:
Citaat:

De GGK hengst Vivaldi had bijvoorbeeld een bijzondere eerste jaargang. Zijn tweede jaargang was n og beter. Je wilt echt niet weten hoeveel mensen toen ook met Vivaldi zijn gaan dekken om eenzelfde NVK veulen te fokken.

Vivaldi zelf moest zich toen zelf nog bewijzen. Het is denk ik toch ook een soort kuddegedrag. Mensen zien dn niet dat hun merrie kwalitatief een stuk minder is dan de meder van de veulenkampioen, of juist andere dingeren vererft.

Heb zelf ook een Metall x Inspecteur gehad (een schimmel) en dat was een bijzonder paard. Maar ik zal nu niet snel met Metall gaan dekken omdat mijn merriestapel er niet direct bij past.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:20

Ik denk dat Metall x Jazz veel voor zal komen aankomende jaren. Sowieso doet Ferro bloed het goed in combi met Jazz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:20

NathalietjeB schreef:
wil ik nog reageren deze vent heeft zeker geld teveel ofzo hij mag best wat aan mij doneren hoeveel paarden blijft hij nog kopen :') vraag me af of hij niet moe word van zichzelf vraag me af wanneer hij aan adelinde gaat vragen of hij parzival kan kopen :')

Daar kan die niks mee verdienen omdat het een ruin is plus dat Parzival denk ik niet zo 123 door een ander zo gereden wordt.. Dus dat zal ie niet doen :D En Adelinde ook niet :n